2012. augusztus 2., csütörtök

Színes-pálcikás poháralátétek


A "valamire csak jó lesz" céllal felhalmozott alapanyagok így óvodai szünet idején kiemelten fontos eszközökké lépnek elő. Például amikor pár hónappal ezelőtt vettem 100 Ft-ért egy nagy zacskó színes fapálcikát, még nem tudtam, mit fogunk vele kezdeni, de sejtettem, hogy eljön majd az a nap, amikor megszáll majd az ihlet... tegnapelőtt el is jött, amikor a kicsik szokásosan, miután hazaértem a munkából, elkezdték a napi rendszerességű mantrájukat: "ma miiiiiit kééééészítüüüüünk?".

Elővettem a pálcikás zacskót, brainstormingot hirdettem, kitettem az asztalra, körbeültük, és mindhárman csendben nézegettük. A Kisebbik felvetette, hogy készítsünk szivárványos betűket, de erre nem igazán volt alkalmas az alapanyag. A Nagyobbik azt mondta, őszintén fogalma sincs, mire lenne jó ez a sok pálcika, úgyhogy magamra maradtam - és ekkor eszembe jutott, hogy van pár natúr parafa poháralátétünk, amit semmire sem használunk... és máris izzítottam a ragasztópisztolyt, a kicsiknek meg kiadtam a feladatot, hogy rendezzék mintába a pálcikákat - és nekiláttunk, hogy nyáriasan vidám, színes poháralátéteket készítsünk.

Így néztek ki a színes pálcikák:





Már így magukban is nagyon vidám látványt adnak :-)

A kicsik kirakták előre a mintát:





Aztán szépen sorban adogatták nekem a pálcikákat, amelyeket én a ragasztópisztollyal felragasztottam a parafa alátétekre, míg szépen be nem fedték az egészet.








Persze tudom, ilyen alapanyag nem sok helyen van, de könnyen helyettesíthető színesre festett, majd azonos darabokra vágott hurkapálcával... és kipróbáltuk úgy is, hogy papírragasztó stifttel rögzítjük a pálcikákat (gyerekek kezébe még nem lehet ragasztópisztolyt adni), és működött, csak hosszabb száradási idő kell hozzá.

Az összes parafa alátétet beborítottuk a pálcikával, és aztán hosszasan gyönyörködtünk benne - hihetetlenül vidám és színes látványt adtak a faasztalon... a gyümölcslé is jól illik hozzá, bár a legjobban talán néhány trópusi koktél passzolna, nem gondoljátok? :-)











10 megjegyzés:

  1. Szuper ötlet:-) Nagyon örülök, hogy ráleltem a blogodra, én is szeretek kreatívkodni,bár nekem hol jön ihlet, hol elapad:-)
    Azokat a pálcikákat hol vetted?Még nem láttam ilyeneket sehol..

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Hobbyművész boltban
      http://www.hobbymuvesz.hu/webshop/Kihagyhatatlan%20aj%C3%A1nlat!
      Itt nézz körül. :-)

      Motoflo

      Törlés
    2. Mamacica, a hobbymuvesz.hu-n, és annak idején írtam is az akcióról, de sajnos már nem kaphatók ezek a színes pálcikák, nem is csoda, 100 Ft-ért szinte ingyen voltak... Csak natúr színben vannak, de már drágábban.
      Örülök, hogy te is szeretsz kreatívkodni, akkor nagyon jó, hogy idetaláltál :-)

      Törlés
    3. Szuper, köszönöm a válaszokat! Majd nyitott szemmel járok!:-)

      Törlés
    4. A hurkapálcika olcsó dolog és ha lefesti az ember majd megfelelő méretűre vágja akkor abból is elkészíthető akár ez, akár más :) Bár gondolom ezek a pálcák kicsit vékonyabbak de szerintem ettől függetlenül a végeredmény ugyan ilyen jó lehet :)

      Törlés
    5. Igen, ez is nagyon-nagyon ötlet, köszi szépen :-)

      Törlés
  2. Amikor a múltkor felhívtad a figyelmünket, hogy akció van a hobbyművészben, én is vettem mindenféle "valamire majdcsak jó lesz" alapanyagot, így ilyen színes pálcikákat is. :-)
    Kaspót gondoltam körberakni velük, illetve felmerült a kerítés készítése a műanyag állatkáknak, de egyelőre még bontatlanul pihennek.
    A tegnapi bejegyzéshez: élmény a képeket nézegetni, igazán hangulatos helyen töltöttétek az időt, de Te is ügyes vagy, mert igényes képeket készítettél! Várom a hazai hét beszámolóját is!

    VálaszTörlés
  3. Ágnes, de jó, hogy vettél :-) Bár én is csak most értékeltem fel magamban a pálcikákat, de a lényeg, hogy meg kellett látni bennük a lehetőséget :-)
    Köszönöm szépen a tegnapi bejegyzésről szóló szavakat, és ígérem, meglesz a hazai beszámoló is előbb-utóbb!

    VálaszTörlés
  4. Tényleg nagyon vidám hangulatúak, tisztára feldobják az asztalt, jobb kedvre derítenek! :)

    VálaszTörlés