mobilszalagadsense

2012. augusztus 1., szerda

Képes élménybeszámoló


Legeslegelőször is mindenkitől elnézést kérek, akinek a levelére nem válaszoltam még - nagyon sok levelet kaptam a nyaralós két hét alatt, aminek mind nagyon örültem és szívből köszönöm is ezúton mindenkinek, csak lassan tudok válaszolni rájuk, de remélem, nem fogok kihagyni senkit sem, mert nagyon nem szeretném, hogy így legyen.

Szóval, néhány nappal ezelőtt megéreztünk a nyaralásból, ami két teljesen különálló részből állt, és a kettő tényleg semmilyen vonatkozásban nem emlékeztetett egymásra, azt az egy közös jellemzőt leszámítva, hogy mindkettő nagyon-nagyon jó volt. :-) Először is négy teljes napot tölthettünk el Olaszországban kettesben, amiért ezúton is nagyon nagy hálával tartozom a szüleimnek... aztán pedig hazaérkezésünk után egy fél nappal ismét útra keltünk, immár négyesben, hogy egy teljes hétre belevessük magunkat Magyarország észak-nyugati részének szépségeibe.

Minden egyes pici élményt és látnivalót igyekeztem gondosan elraktározni a lelkem szekrényének polcaira, hiszen erre az évre ez a két hét jutott nyaralásból, úgyhogy ebből kell töltekezni még jó sokáig - de azt hiszem, ez menni is fog, mert élményekből és látnivalókból rengeteget szereztünk, extrém széles spektrumon mozogva, a tengeri szirtfokon álló csodálatosan szép Miramare kastélytól egészen a győri sürgősségi baleseti sebészetig, szóval mesélnivalóm van bőven. :-)

Először is az olaszországi négy napról írok, még ennek is bőven a hatása alatt állok - ha van utazás, ami úgy volt egyszerűen tökéletes, ahogy volt, hát ez volt az. Hétfőn reggel indultunk el, és délután 2 körül már ki is szálltunk az autóból Friuli-Venezia Giuglia tartomány egyik pici falujában, hogy szívdobogva álljunk meg az interneten foglalt szállásunk előtt, ami neten egészen különlegesen izgalmasnak és hangulatosnak tűnt - a valóságban pedig még legalább háromszor ilyen volt. :-)

Olyan vidéken laktunk, ahol turisták csak ritkán járnak, a helyiek közül mindenki a hatalmas és lenyűgöző szőlőültetvények műveléséből, azaz borászatból él. A mi szállásadóink családja már 1860 óta foglalkozik ezzel, és keresetkiegészítésként gyönyörű, régi, hatalmas házuk szobáit bérbe adják a hozzánk hasonlóaknak, akiknek feltett szándéka nem egy tucatszállodában ismerkedni a helyi hangulattal. És ez most is tökéletes döntésnek bizonyult - a birtok hangulata, a ház borainak ízei, szállásadónk, Gianluca egyénisége és minden, ami annyira képviseli Olaszországot, a napfény, az ételek, az épületek, utcák, a tenger, szóval minden-minden úgy volt hiánytalanul szép és emlékezetes, ahogy volt, és ráadásul vicces eseményekben is volt részünk bőven. :-)

Bármennyit tudnék írni erről a négy napról.... De inkább mutatok sok-sok fotót, bízom abban, hogy a látvány és a hozzájuk fűzött sorok legalább vázlatos képet tudnak adni a négy nap szépségéről.

De ezt a dalt kérem szépen hallgatni a képekhez közben, nagyon fontos :-)





Kezdődött tehát az érkezéssel... kiszálltunk az autóból, és ezt láttuk:




A farm, ahol éltünk -
ez volt tehát a Casa Riz, amiről tényleg a legelső pillanatban látszott már,
mennyire jó lesz itt nekünk.




Mert hát kit ne fogna meg egy ilyen kézzel festett "Nyitva" tábla....




...meg az, hogy éppen a ház legszebb részén volt a szobánk...




... és hozzá az ilyen bútorok, hát nem csodaszép?
A festésmintákról vagy ötven fotót készítettem :-)




Már rögtön megérkezéskor kaptunk köszöntőpoharat a ház egyik borából,
amit mi választhattunk ki - nagyon kérek mindenkit,
hogy ha véletlenül erre járnátok, a Casa Riz pinot grigio-ját még VÉLETLENÜL SE
hagyjátok ki, egyszerűen mennyei.




A bor mellé pedig mindig készítettek egy kis falatkás tálat,
hártyavékony, csodálatosan finom prosciutto, a vidék jellegzetes sajtja,
a montasio és hasonló finomságok voltak rajta.




És hogy teljes legyen a kép, a ház mögött patak, szőlő- és olajfaligetek,
és persze a jellegzetes olasz farmházak - ettől a látványtól végképp elakadt
a lélegzetem. :-)




A falu szélén pedig mindenhol hatalmas és gyönyörű szőlőültetvények,
hiszen a vidék legfőbb büszkesége és alapvető megélhetési forrása a bor.




Sokféle szőlőfajtát termesztenek itt, Luca erről részletesen mesélt nekünk -
fantasztikus volt hallgatni, ahogy minden szavából árad a szőlő iránti szeretet...




 A falu, ahol laktunk - Giassico - amúgy egy icipici település,
de így is büszkélkedhet néhány lenyűgöző házzal....




Például egy aprócska, XVII. századi templommal




vagy a XVIII. századi Palazzo di Manzano repkénnyel befutott épületével.



Érkezésünk napján az aznapi újság... nincs még egy ilyen dallamos nyelv, mint az olasz.
Amikor annak idején elkezdtem olaszul tanulni, már az első mondattól kezdve szerelmes lettem a nyelvbe - mert hát kit ne fogna meg egy ilyen szósorozat,
hogy "Un' biglietto di andata e ritorno per Napoli"... :-)




És még egy kép a Casa Riz-ről
(igazán visszafogom magam, mert a házról is vagy száz képet készítettem :-) )




A háznak van egy ilyen étkezője is, de mi mindig a szabadban ettünk, mert csodaszép idő volt - pedig biztos érdekes élmény lett volna Sissi és Ferenc József képei alatt reggelizni, egy olyan faluban, ami valamikor még az Osztrák-Magyar Monarchia területéhez tartozott...

Azért nagy nehezen elszakadtunk a háztól, és a négy napot szinte folyton úton töltöttük - bejártuk a környéket teljesen, Cividale del Friuli, Grado, Palmanova, Udine, Trieszt és még jó pár hely, amit láthattunk - mind közül pedig a két legemlékezetesebb a Miramare kastély, valamint a pici és végtelenül hangulatos halászfalu, Muggia, ahol fantasztikus halas vacsorát ettünk (hálás köszönet Vrábel Krisztának a tippért!).

Borzasztóan nehéz csak néhány képet mutatni ezekről a helyekről, mert legszívesebben az összeset feltölteném ide, de próbálom visszafogni magam :-)

Cividale del Friuli:



Ez itt, kérem szépen, egy kocsma - kényelmes könyöklővel a törzsvendégeknek :-) 



Egy mentás-csokis-kávés fagyi, meg egy mangós-stracciatellás



Az előbbi kocsma, immár az alkalmazottakkal együtt :-)




És a Ponte del Diavolo alatt egy kis oszlop a gyönyörű, sima szélű kövekből -
mi is hoztunk egy követ, ami annyira tökéletesen sík felszínű, hogy mostantól ezt használjuk edényalátétnek az étkezőasztalon.



Udine:



A Piazza Libertán a Loggia del Lionello



Egy lámpatest, ugyanitt - bárcsak az enyém lehetne :-)



A trubadúr plakátja egy pirosra festett bódén, tökéletesen stílszerűen, Verdi hazájában...




És bár nem Velencében járunk, de itt is akadnak csatornák, kifejezetten hangulatosak.




Mindvégig az volt a benyomásunk, bicikliből sokkal több van, mint autóból,
és nagyon kell figyelni őket, mert bárhonnan előbukkanhatnak nagyon gyorsan
és nagyon váratlanul :-) 



Trieszt:


A tenger a Miramare mellett - maga a végtelen szépség és szabadság.




És azok a kávék, amelyek miatt tavaly Toscanából hazatérve
megvettük álmaink kávéfőzőjét :-)




Ez pedig már maga a csoda, az építészet remekműve:
a Miramare, mostantól minden kastélyok legszebbike -
nekünk biztosan




Álomszép és hatalmas kandeláber - alulról




Ha nem lett volna így is eléggé idilli,
a kastély kis öblében még csónakok is ringatóznak...




Ők pedig mindenhol ott vannak - és ő volt a legszomorúbb szemű sirály,
akit valaha láttam. Megpróbáltam felvidítani, de nagyon rossz napja volt éppen szegénynek.





Egy elegáns asztal a Piazza dell'Unitán


Aztán Muggiába mentünk, amibe fülig beleszerettünk:




A kikötő, ahol napokig elüldögéltem volna a köveken




Előétel egy trattoriában - grillezett szardínia, marinált apróhalak,
fokhagymás-paradicsomos kalamári és avokádós garnéla pirítóson.



... És ötféle sült hal, grillezett cukkinivel.
Degeszre ettük magunkat, és most rögtön megint elmajszolnám az egészet. :-)




Ezért szeretem őket - egy helyi lakos, aki csak úgy kibiciklizett a kikötőbe,
megnézte velünk a naplementét, és aztán hazakerekezett.




Egy darabka a sok magával ragadó muggiai részletből...




Mindenféle színű és méretű hajók, amelyek közel sem csak dekorációként szolgálnak -
nem egyen ott voltak az igazi tengeri medve külsejű tulajdonosok is.





Egy hasonló helyen mi is ott feledkeztünk két órára...
ha Muggiában jártok, a Trattoria al Porto semmiképpen se maradjon ki  -
nekünk is a helyiek ajánlották, nem ok nélkül:-)




Végül pedig Grado:



Errefelé már jóval több a turista, úgyhogy a boltok is különlegesek




Egy napozó a gradói strandon -
véletlenül bekeveredtünk egy extra minőségű strandra, és olyan szerencsénk volt, hogy aznap ingyen be lehetett menni, pedig amúgy súlyos pénzeket kellett volna fizetni a belépőért :-)




Ruccolás pizza parmezánnal, az én személyes kedvencem.




A naplementés képdömpingtől megkíméltelek benneteket, de sajnos
az ezüstösen csillogó tenger látványának megosztásáról egyszerűen képtelen vagyok lemondani :-)



És ha röviden akarnék csak írni róla, Olaszország maga a csoda... ha nem itt élnék, akkor csak ott.
Nagy ajándék volt megint néhány napra részt venni a városok nyüzsgésében és a vidék békességében - de ha mégis a legjobb dolgot emelném ki az itt töltött napokból, az az, amit Ő mondott, amikor megkérdeztem hazafelé, neki mi tetszett a legjobban: az, hogy kettesben lehettünk egy kicsit...







44 megjegyzés:

  1. Hatásos beszámoló, csodás képekkel! Akár most azonnal indulnék is:-)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönöm! Én is, pedig éppencsak hogy visszajöttem onnan :-)

      Törlés
  2. Ez gyönyörű volt:) pláne a vége:)))))

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Örülök nagyon, hogy tetszett... hát igen, minden jó, ha jó a vége, bár ennek nemcsak a vége volt jó :-)

      Törlés
  3. ÚÚÚÚ ez nagyon szép lehetett :)

    VálaszTörlés
  4. CSodálatos,egy gyönyörű szerelmes regény egy fejezetét olvastam!Gratulálok!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Nagyon szépen köszönöm! Tényleg valahogy így volt...

      Törlés
  5. Kedves Levendulalány!
    Nagyon köszönöm a beszámolót! Örülök, hogy ilyen gyönyörű nyaralásban volt részetek. Nagyon jó volt olvasni. Képzeld, mi Muggiában fogunk nyaralni nemsokára, és a képeid láttán még nagyobb örömmel várom, hogy végre ott legyünk. Régóta vágytunk már egy olaszországi nyaralásra - 10 éves koromtól része az életemnek az olasz nyelv és kultúra (miattuk még a kávéra is rászoknék :o)) Én is Dolce Vita blogján találtam meg az úticélt, köszönet neki érte. És megnéztem már az agriturismo-t is, ahol laktatok, nincs vészesen messze Muggiától - úgy értem, gyerekekkel elruccanva nincs messze. Lehet, hogy meglátogatjuk, de az is lehet, hogy inkább máskor megszökünk majd 1-2 napra, ahogy ti is tettétek. Köszi még egyszer a "hangulatkeltést"!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Óóó, nagyon-nagyon jó lesz Muggiában nektek, annyira hangulatos és kedves hely, a konyhájukról nem is beszélve... és azért ugye egyetlen kávét iszol majd? :-) Én köszönöm!

      Törlés
    2. Remélem én is, hogy csodaszép nyaralásunk lesz! Kávét cappuccinóra alkudni ér? :o)

      Törlés
  6. Nagyon jó volt nézni, olvasni, kicsit ábrándozni! Köszönöm <3
    Az olasz pedig tényleg imádni - és énekelni -való nyelv (csak az a rengeteg ragozás ne lenne :-)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Szívesen :-) Hát igen... azért jó az én nagyon alapszintemen lenni olaszból, mert még nem zavar nagyon, hogy nem ragozok helyesen :-) De már rendeltem egy teljes olasz cd-s tananyagot, úgyhogy remélem, lassan-lassan befoltozom legalább a nagyon nagy lukakat...

      Törlés
  7. Kedves Levendulalány! Szerintem nincs olyan olvasója a blogodnak, aki most ne lenne kicsit irigy :) Rád, azért a pár napért amit ott tölthettetek. Sóhajtozva, és bevallom kicsit elérzékenyülve nézegettem a képeket, gyönyörű helyeken jártatok, életre szóló élményekkel gazdagodtatok, csodás ételeket ettetek, és mindezt kettesben, -hát valami csudaklassz lehetett! Nagyon köszi, hogy megosztottad velünk, igy egy pár percig mi is részesei lehettünk az átélt élményeidnek.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Kriszta, én köszönöm ezeket a kedves szavakat! És úgy örülök, hogy átérezhető volt így, mert annyira szerettem volna legalább egy picit visszaadni belőle...

      Törlés
  8. Kedves Évi! Köszönöm, hogy megosztod ezt velünk! Irigykedve és ábrándozva olvastam végig a beszámolót, és most már minden vágyam, hogy egyszer én is elmehessek ugyanide. Megadnád kérlek ennek a pompás szállásnak a linkjét (mivel én csak spanyolul beszélek, nehézkesebb a rákeresése). Köszönöm nagyon! S.Ildi

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Szia, Ildi! Már írom is, tényleg csak nagyon-nagyon ajánlani tudom: www.casariz.com
      De mi itt foglaltuk (nem kellett foglalási díjat fizetni): http://www.booking.com/hotel/it/casa-riz.hu.html?aid=319854;label=casa-riz-32pDKaXDY26o91ODu_2gCAS9882125289;ws=&gclid=CKj80PStxrECFQRJ3wodDicAYg#hash-blockdisplay1

      Törlés
  9. Csak ámulok és bámulok! Már rég lejárt a zeneszám, én meg odaragadtam a képekhez. Fantasztikus! Örülök, hogy ilyen jól sikerült a kettesben eltöltött nyaralásotok :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszi szépen, Kriszta :-) Hajaj, de milyen jól, egyfolytában honvágyam van a Casa Riz után...

      Törlés
  10. Évi,
    el sem hiszed, mekkora örömet okoztál nekem ezzel a mai blogbejegyzéssel: TISZTA NOSZTALGIA!!! ugyanis ezelőtt jó 10 évvel ösztöndíjasként PONT itt tölthettem el 3 hónapot, úgyhogy a zenét hallgatva és a képeket látva bennem is előjöttek pillanatok, képek, színek, látványok...! Olaszország tényleg egy csoda! Köszönöm!
    Gondolom, inspirációval csordultig telve érkeztél haza...

    És képzeld, mi is pont így megyünk nyaralni: 4 nap csak apával nosztalgiamininyaralás (aktív rafting, hydrospeed, TRX túra- ha már IRONfamily lettünk :) ), majd újabb 4 nap a lánykákkal!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Ez hihetetlen, de tényleg :-) Akkor te tökéletesen pontosan érted, milyen érzések voltak, vannak bennem az út kapcsán... Olaszország tényleg a nagybetűs csoda, ha nyaralási úticélt kell választanom, mindig ez a legelső!
      Hűha, akkor nektek is rendesen aktív lesz a pihenés! :-)

      Törlés
    2. Pont ezeken a helyeken jártam: Udine volt a bázis, és hétvégente onnan utaztunk:
      - Cividaléba,
      - Gradoba (ide apát is elvittem, annyira tetszett a millió színű házból álló halászfalu),
      - Palmanovába (itt nem kóstoltátok a város specialitását, a szárított gyümölcsös kalácsot? mesés...
      - Trisztbe
      Istenem, dejó volt! :)

      Törlés
  11. Jaj de jó volt! Majd kérünk télen is egy kis emlékeztetőt belőle, amikor már fáradunk. Köszönöm!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Igyekszem fejben tartani az emlékeztetőt, bár biztos, hogy nem fogom elfelejteni sosem... :-)

      Törlés
  12. Un sentito grazie per le belle foto dell'Italia e per i commenti lusinghieri che le accompagnano da un'italiana che pur vivendo sulla costa adriatica, non ha mai visitato quei posti!
    La prego torni a trovarci per scoprire altri angoli incantevoli del mio straordinario Paese, per conto mio ho già visitato il Suo e ne sono rimasta affascinata!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. La ringrazio molto per la tua gentilezza! Questa è stata la mia terza visita in Italia e sono stata molto contenta... Sono sicura che torneró ancora in questo bellissimo paese, perché quando sono in Italia mi sento come se fossi a casa!

      Törlés
    2. Méghogy lyukas az olasztudásod... gratulálok!

      Törlés
  13. Nagyon jó volt ez a beszámoló,köszönöm!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Igazán nagyon szívesen, nekem is öröm volt leírni :-)

      Törlés
  14. Nekem egy élmény volt végig olvasni a beszámolót, nemhogy átélni :) Köszönjük, hogy megosztottad velünk :) Azonban hiányolom a magyarországi beszámolót :) Hogy is volt az a balesetis dolog Győrben? :)) Azért érdekel, mert én itt élek Győrben és kíváncsi vagyok, hogy egy olyan ember, mint Te, hogy látod ezt a várost, téged mi varázsol el benne? (persze, csak ha itt voltatok :D )

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Örülök, hogy tetszett :-) Meglesz a hazai beszámoló is, de ahhoz kell még valahonnan egy kis időt felszabadítanom, a képekkel még sehol sem tartok...és leírom a balesetis dolgot is, hatásos záróakkord volt, az biztos! De azt már előre elmondom, hogy szerintem gyönyörű a városod, nagyon-nagyon tetszett nekünk, bár már nem először jártunk itt, de a három kedvenc magyar városom egyike....

      Törlés
  15. Nekem is szívem szerelme Olaszország, főleg Trieszt. A Kastély annyira megfogott, hogy már kétszer is visszatértem hozzá. Gradoban pedig egy egész hetet töltöttem, és pont a képen látható boltocskában vettem magamnak kulcstartót :) Örülök, hogy ilyen szép nyaralásotok volt :)
    Merci

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Merci, annyira megértelek, én is megfogadtam, hogy visszamegyek egyszer még oda... hát ez is milyen jó, hogy éppen ott vettél kulcstartót :-) Lenyűgöző egy bolt, az biztos. Meg úgy minden lenyűgöző ott :-)

      Törlés
  16. Csodásak a fotók - szuper az élménybeszámolód! Imádom Olaszországot, a rukkolás pizzát, voltam már Trisztben, Velencén.Jó lenne heverészni a parton, nézni egy kedves idős Nonna-t ahogy nyújtja a tésztát, inni egy finom olasz vörösbort, olívabogyót majszolni, vagy csak finom kenyeret mártogatni az extra szűz olívaoljba..most mégis azt irigylem a legjobban, hogy kettesben voltatok! Ez hiányzik Nekem most a legjobban.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Drága Fróni, mindig tudtam, hogy rokon lélek vagy Te is...

      Törlés
  17. Nagyon szép helyen jártatok, gyönyörűek a fotók! :) Köszi a beszámolót!

    VálaszTörlés
  18. Élmény volt olvasni ;)
    Köszi!
    Nerzsi

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Örülök, hogy tetszett... hát még átélni! :-)

      Törlés
  19. Gyönyörű helyeken jártatok, olyan jó, hogy megosztottad velünk az élményeidet, csodásak a képek! :) Időnként bizony szüksége van az ember lányának és párjának néhány napra csak kettesben, a férjed ezt nagyon aranyosan meg is fogalmazta... :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönöm szépen, Hankka, és hidd el, a képek nyomába sem érnek a valóságnak, bárcsak meg tudnám mutatni olyanoknak, amilyenek voltak ezek az élmények és látványok... óóó, bizony, csodás tud lenni néhány nap kettesben, ahogy az egyik barátunk mondta, ez olyan, mint egy pót-nászút :-)

      Törlés
  20. Kedves Levendulalány!!!!
    Nagyon köszönet ezért a csodás élménybeszámolóért és képekért, teljesen elvarázsolva és forrongó vérrel ülök itt a munkahelyem asztalánál:((
    Pontosan értem a lelkesedést, a rajongást mindent mindent az olasz nyelvvel, az országgal, a zenével és a konyhával kapcsolatban!!!Nekem is a szívem csücske!!:)
    Sok helyen jártunk már, szerencsére varázslatos helyeken is, de most ismét feltámad bennem a vágy a egy kis olasz életérzés iránt!!!
    Köszönöm a csodás beszámolót és én még elnézegetnék százszor ennyi fotót is...!!!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Aki jár ezen a vidéken, szerintem soha többé nem tudja kiverni a fejéből... és úgy örülök, hogy benned is úgy képeződött le ez a bejegyzés, ahogy szerettem volna, hogy tényleg átjöjjön, mennyire csoda az egész! Köszönöm, hogy megírtad, és ha nem féltem volna attól, hogy elátkoztok a millió kép miatti belassulással, én is százszor ennyit tettem volna ki :-)

      Törlés
  21. Kedves Levendulalány! Ez a bejegyzés ismét megríkatott (pedig nálam erre ritkán van példa), de valami fantasztikus, ahogy írsz! Rendíthetetlenül olvasom a blogod, mióta rátaláltam (egyenként szépen visszaolvasok minden bejegyzést a kezdetektől) és azt kívánom, még sok-sok évig éljetek boldogságban, békességben, szeretetben, és addig is írd a blogot, hogy mi is örülhessünk veletek, elmorzsolhassunk néhány örömkönnyet meghatottságunkban, és élvezhessünk a finom ízeket, amiket Neked köszönhetőek varázsolhatunk a saját asztalainkra. Azt hiszem, minden olvasó nevében mondhatom: köszönet a Kifli és Levenduláért! :)

    VálaszTörlés

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...