2012. augusztus 23., csütörtök

Festett csipke


Hamarosan itt a szeptember, és az iskolakezdés miatt a Nagyobbik szobája ilyen-olyan átalakításokon esik át. Most például kikerült onnan egy asztalka, amit már régen nem használ - viszont nekünk éppen jó lett volna a teraszra, kávésbögre-letevős helynek. Persze, csak úgy azért nem lehetett használatba venni, mert kezeletlen, vékony fából készült, és a gyerekszobában töltött évek mindenféle foltok formájában nyomot hagytak rajta - de legalább volt végre egy indokom arra, hogy a már vagy fél éve beszerzett csipkesablonomat kipróbáljam. :-)

Először is alaposan lesúroltam az asztalkát, de foltok még így is maradtak rajta bőven.... bár a képen az erős napfény jótékonyan elfedi a disznóságokat :-)





Fehér akrilfestékkel lealapoztam az asztallapot:





Elővettem a sokáig őrizgetett sablont - ez a gyönyörűség volt az:





Mivel vékony és tapadós műanyagból van, elég volt csak asztal tetejére tenni, nem kellett semmivel sem odarögzíteni. Fogtam egy szürke akrilsprayt, és az asztal egész lapját lefújtam, két rétegben is, hogy a minta szépen élesen kirajzolódjon.

Amikor levettem a sablont, megnyugodtam, hogy érdemes volt megvenni :-)





Megvártam, amíg teljesen megszárad, majd az asztal lábait és széleit is lefestettem fehérre. Ezzel be is fejeződött az asztalka átalakítása, és azóta már nagyszerűen debütált kávésbögre-parkoló szerepben is, de egyszerűen csak ránézni is jó... szerintem ez aztán igazi újjászületés a javából :-)
















37 megjegyzés:

  1. Gyönyörűséges! Amúgy ha van függöny darabod, állítólag azzal is csudaszépet lehet alkotni hasonló módon. Még a Kicsiház-nál láttam:) Jajj, alig várom már, hogy legyen végre saját otthonom, és az ilyen jó kis praktikákat kipróbálhassam:)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Igen, sajnos nekem nem volt ilyen függönyöm, bár nem vagyok biztos abban, hogy akkor lett volna szívem lefújni, szóval kellett ez a sablon :-)

      Törlés
  2. Hű ez tényleg szép lett. Na majd ha lesz rá módom, én is beszerzek ilyesmit :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Szerintem érdemes, nekem is vannak még vele további terveim :-)

      Törlés
  3. Nagyon szép lett, tényleg! Még nem láttam ilyen nagy csipke sablont, de eztán, ha meglátom, meg is veszem. Köszönöm ezúton is a sok hasznos ötletet! Egyik jobb, mint a másik, nem győzöm menteni, hogy majd, egyszer megvalósíthassam. :))

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Örülök nagyon, hogy tetszenek az ötletek, remélem, ezután is így lesz! :-)

      Törlés
  4. mindenképpen érdemes volt, szerintem is:)
    nagyon tetszik a végeredmény, és én is akarok ilyen asztalkát azonnal:))

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Nekünk már jó régen megvolt, de azt hiszem, az Ikeában mostanság is lehet hasonlót kapni kimondottan alacsony áron, ha van kedved nekilátni :-)

      Törlés
  5. Gyönyörű!!!!!
    Hol vetted ezt a csipke csodát? Te mindig anyira jó dolgokat találsz a boltokban:)

    Zuxx

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. :-)
      Itt vettem: http://www.opitec.hu/index.php?tm=501919
      Akciós volt, és nem tudtam otthagyni :-)

      Törlés
  6. Válaszok
    1. Örülök, köszönöm, hogy megírtad! :-)

      Törlés
  7. Hű, ez aztán az átalakulás! Szuper lett :-). A sablon is csodás, ilyet még nem is láttam... (mondjuk lehet, hogy addig jó :-D ).

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Hááát igen, nekem is addig volt jó, amíg nem láttam meg :-)

      Törlés
  8. Jaj, nagyon jó ötletet adtál: nálunk is esedékes lenne egy hasonló asztalfelújítás, de most megngattál eddigi tervemben. Én eddig táblafestékkel akartam lekenni, most viszont elbizonytalanodtam... :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Az is nagyon jó ötlet, csak nekünk kávézós asztalka gyanánt ez így jobbnak tűnt :-)

      Törlés
  9. Csodaszép lett:-) Nekem is kell egy ilyen sablon:-)))

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönöm szépen :-) Ha gondolod, kicsit fentebb megírtam a linket, hol tudod megvenni...

      Törlés
  10. Gyöngyörű, mintha mozaik lenne ... ismét egy vidám reggel! köszönöm - Ági

    VálaszTörlés
  11. Ez valami csodálatos lett! :)) Megint... :))

    VálaszTörlés
  12. Most nézem, hogy a Goldenblog-on a Kifli és Levendulára is lehet szavazni: http://goldenblog.hu/szavazas.aspx
    Én megtettem :)
    Csak nekem kerülte el ez eddig a figyelmemet, vagy olyan szerény vagy, hogy nem buzdítod erre az olvasókat? :)
    Hajrá!!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Igen, tőlem valahogy távol áll ez... de mindenkinek köszönöm, aki szavaz a blogra, és hát annál úgysem kaphatok nagyobb elismerést, hogy olvastok!

      Törlés
  13. Szuper ötlet, tényleg remekül néz ki :-)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. És ez is olyan, hogy élőben még szebb! :-)

      Törlés
  14. Nagyon jó lett!
    A többi mostanság készült mű is szuper!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönöm szépen, Liza, én is szeretem őket :-)

      Törlés
  15. Gyönyörű lett, ilyen asztalka mellett én is szívesen kávéznék... vagy csinálnék bármi mást! :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. :-) De mégis kávézni valahogy a legjobb! :-)

      Törlés
  16. Ez az utóbbi idők legjobb ötlete!
    Imádom, gyönyörű lett!

    VálaszTörlés
  17. csipke forevör! :) eszméletlen jó lett! nekem is vannak csipkés ötleteim, amik megvalósulásra várnak, ez a poszt egy löket, hogy ne csak várakozzonak, hanem végre el is készüljenek :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Megértelek, mindig az idő a legszűkebb keresztmetszet... és én is csipkerajongó vagyok, ehhez képest egy pici darabka virágom sincs, pedig úúúúgy szeretnék!

      Törlés
  18. Elismerésem, remek ötlet 5*!

    Nerzsi

    VálaszTörlés

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...