2012. augusztus 29., szerda

Díszgömb muffinpapírból


Amikor mintás muffinpapírokat látok, minden önfegyelmemre szükségem van, hogy ne vegyek belőle egy-két-öt-tíz csomagot... Önfegyelem terén viszont sosem voltam nagyon izmos, úgyhogy már jó néhány adag pöttyös, csíkos és más mintás muffinpapírom van, amiket persze még véletlenül sem használok el sütésre, mert hát túl szépek :-)

Nemrég arra jutottam, legalább a kedvencemet, a piros-fehér pöttyöset nem fogom tovább kímélni. Miután a neten sok helyen láttam muffinpapírból készült koszorúkat, én is úgy gondoltam, valamilyen dekorációt készítek ezekből a színes-mintás papírkelyhekből, viszont mindenképpen fellógatható tárgyat szerettem volna - úgyhogy ehhez egy hungarocell gömbre volt szükségem, meg persze a ragasztópisztolyomra.

Ezek voltak azok a mintás muffinpapírok, amelyek úgy tetszettek:





Kisimítunk egy muffinpapírt. Félbehajtjuk egy kis elcsúsztatással, hogy egy nagyobb és egy némileg kisebb félkört kapjunk. A papírfélkört nem túl szorosan összetekerjük, és középen lent megcsavarjuk, hogy egy pici szárat kapjunk. Végül a papírszéleket kissé kihajtjuk-kihúzzuk, hogy kialakuljon a rózsaforma.





Az első rózsa mintájára sok-sok további virágot készítünk - ez a szakasz igényel némi kitartást és türelmet, de egy idegőrlő munkanap után kimondottan pihentető tud lenni. :-)





A ragasztópisztoly segítségével elkezdjük a hungarocell gömbre felragasztani a virágokat:





Mindezt addig folytatjuk, amíg a gömb teljes felületét be nem borítják a rózsák.





Érdemes egy gombostűvel szalagot rögzíteni a hungarocellbe, így fel is akaszthatjuk a gömbünket – egy születésnapi ünnepségen vagy gyerekzsúron különleges és vidám díszként egészítheti ki az alkalomhoz illő dekorációt.










Ez az ötlet a Kifőztük online gasztromagazin augusztusi számában jelent meg.




13 megjegyzés:

  1. Jajj de jópofa! :) Nekem is van egy jó pár muffinpapírom, de azt hittem, ez csak egy nálam fellépő egyedi betegség, hogy nem használom el sütésre, mert hát olyan szépek :D :D :D.
    Na de most megnyugodtam :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Én nem is értem, minek csinálják ezeket a gyönyörű muffinpapírokat, a nők nagy része úgyis sajnálja elhasználni :-)

      Törlés
  2. a pöttyös az igazi! :D imádnivaló...

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Tényleg, elmenne egy TR-reklámnak is :-) :-)

      Törlés
  3. Nagyon tetszik, eltudnám képzelni kislányom 5.dik szülinapi partijára dekorációnak! Október 4-én lesz, lehet hogy kipróbálom!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Akkor nemsokára itt is lesz, már el kell kezdeni készülni rá :-)

      Törlés
  4. Hogy mikre vagyunk képesek, mi nők, a muffinpapírok terén! :) Meg sem merem már nézni őket, mert akkor biztosan elcsábulok! Persze megnézem, elcsábulok, aztán évekig csak áll a szekrényben! Dehát olyan szépek tudnak lenni! :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Hankka, annyira ismerős, amiről írsz, ezek az én gondolataim :-)

      Törlés
  5. Nagyon jó ötlet, és nagyon szép!

    VálaszTörlés