2012. július 7., szombat

Nádból készült falidísz


Az egész úgy kezdődött, hogy a fonott szennyestartónk sokévnyi hű szolgálat után jobblétre szenderült. Érdemei elismerései mellett szétszedtünk, hogy valamelyik kerti sütögetésnél gyújtósként még tegyen egy utolsó szolgálatot - ám Ő, aki engem annyira nagyon ismer, félretette nekem az összes vékony nádrudat, ami kikerült a szennyestartó porhüvelyéből. (A legjobb, amikor már Tőle hallom azt: Majd jó lesz ez még valamire! :-) )

Én boldogan le is csaptam ezekre, bár fogalmam sem volt, ugyan mire lesz jó egy kupac, kb. 5 mm szélességű és változó hosszúságú nádszál, de a barkácsolós hatodik érzékem azt súgta, várjak csak türelemmel, majd csak jön valami ihlet erre is.
És jött! :-) Tüstént elő is vettem az utolsó hungarocell koszorúalapomat, a ragasztópisztolyomat, és nekiláttam, hogy elkészítsem ezt a bizonyos valamit.






A karikának ezúttal a sima oldalára volt szükség - egyébként teljesen egyszerű, kemény dobozkartonból is kivágható a koszorúalap ehhez a projekthez, az is tökéletesen megfelel.

Szóval, fogtam nyolc nádszálat, és felragasztottam őket szép szabályos távolságra egymástól:





Aztán ezek közé is beragasztottam jó néhány nádszálat (fontos, hogy teljesen össze-vissza hosszúságúak legyenek):




És ugyanezt folytattam tovább, egészen addig, amíg nem maradt egy ici-pici üres hely sem a nádszálak között.




És már csak a hátuljára kellett felragasztanom egy zsinórból kötött akasztót. Ennyi volt az egész, és bár nem tudnám megnevezni, ez micsoda is pontosan, nagyon-nagyon jól mutat a falon. Ha van az elnevezésére valami jó ötletetek, szívesen fogadlak benneteket keresztszülőnek :-) A kicsik szerint mindenesetre ez egy napocska, és kész. Úgyhogy nálunk egyelőre ezen a munkanéven fut :-)




















11 megjegyzés:

  1. Naná, hogy napocska! Esetleg csillag:-)

    VálaszTörlés
  2. Nagyon kis helyes! Elősször én is napocskának néztem, aztán megláttam a középen rejlő szivecskét.... -én a Szivecske tündöklése cimet adnám neki :)

    VálaszTörlés
  3. Szerintem pitypang-csillag :)

    Nerzsi

    VálaszTörlés
  4. Az jutott erről eszembe, hogy spagettitésztából is el lehetne készíteni... Kisebb lenne, mint így, de sztem a gyerekeim élveznék... :-)

    VálaszTörlés
  5. Csudijó! Akár napocska, akár nem, de szerintem is az :)

    VálaszTörlés
  6. rögtön az jutott eszembe, hogy szerintem még egy óraszerkezet kellene bele, verhetetlen lenne. Nagyon tetszik!
    Ildikó

    VálaszTörlés
  7. Teljesen igazuk van a kicsiknek, napocska, ilyen egyszerűen! :) Egy nagyon szép napocska! :)

    VálaszTörlés
  8. Köszönöm szépen az ötleteket-tippeket, a napocska kapta a legtöbb szavazatot, úgy tűnik :-) :-)

    VálaszTörlés
  9. Szia Levendulalány!

    Nagyon ötletes! A spagettitészta is jó, de meg lehet még csinálni frissen lekaszált, nem learatott! gabonaszálakból is, amin még esetleg rajta van a kalász. Ehhez a szalma koszorúalap is tökéletes lenne. Festett hurkapálcával, vagy hiányos, régi "Mikádó" darabjaiból is biztos jól mutatna. :)

    Amint a férjem engedi, "learatok" magamnak egy rend búzát. Ennyi jár nekem is. :)

    Üdvözlettel Judit

    VálaszTörlés
  10. Szia, Judit!
    Ez is nagyon tetszik... irigyellek, hogy van a közeletekben learatható búza, az is egy kincs-alapanyag :-)

    VálaszTörlés
  11. :) Festményeken, ikonokon így néz ki a betlehemi csillag.

    VálaszTörlés

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...