mobilszalagadsense

2012. július 6., péntek

Cukkinis brownie


Tegnap egészen csodálatos minőségű és abszolút megbízható helyről származó álomcukkiniket sikerült vennünk - annyira szépek voltak, hogy képtelenek voltunk ellenállni a teljes mennyiségnek. Most aztán mindent cukkini borít, tegnap sütöttem cukkinis-paradicsomos lepényt, készítettem cukkinisalátát, nem keveset, de olyan, mintha ettől még nőtt is volna a cukkinimennyiség. :-) Minket ez mondjuk nem zavar, mert nagyon szeretjük, de a gyerekek az "ami zöld, azt messzire elkerüljük" állásponton vannak, és határozottan távol tartják magukat az összes cukkinis ételtől.
Ámde sosem voltam az a feladós típus, úgyhogy kigondoltam erre a végső megoldást: elhatároztam, hogy a cukkinit sütibe fogom elrejteni, aztán lesz, ami lesz, de egy próbát mindenképpen megér.

Nos, az eredmény - teljes siker. :-) A kicsik elragadtatott hangok közepette tömték magukba a cukkinis brownie-t, és még fel is voltak háborodva, hogy x darabon túl többet ma már nem ehetnek... én pedig fülig érő szájjal gondoltam arra, hogy a sütiben 40 dkg cukkini van elrejtve, ami - lássuk be - megnyugtatóan tekintélyes mennyiség. :-)

Maga a süti egyébként nagyon finom - egyáltalán nem túl édes, de szaftos és puha, ahogy brownie-körökben ez szokás - a dió pedig nagyon finoman haraphatóvá teszi... legközelebb ennek a diómennyiségnek a dupláját teszem bele, az biztos.

Szóval, ez egy egészségesnek mondható süti - aki még ennél is biztosabbra akar menni, cserélje a fehér lisztet teljes kiőrlésűre, és akkor már szinte mínusz kalóriákról van szó.... :-)


Cukkinis brownie


Hozzávalók:

40 dkg finomra reszelt cukkini (azért jobb finomra reszelni, mert akkor nincs az a gyerkőc, aki kiszúrja a sütiben...)
3 tojás
5 dkg jó minőségű cukrozatlan kakaópor (tényleg fontos a minőség, ennél a sütinél különösen!)
15 dkg méz
30 dkg liszt
1 zacskó sütőpor
2 zacskó vaníliás cukor
1 teáskanál őrölt fahéj
egy pici só
10 dkg darabolt dió

a tetejére: egy tábla tejcsokoládé


Elkészítés:

Melegítsük elő a sütőt 180 fokra.
Mindent tegyünk egy tálba (kivéve a lisztet és a diót), és keverjük össze alaposan. Tegyük bele a lisztet és a diót is, keverjük össze ezekkel is, szép simára (kb. fél perc).
Egy kisebb, szögletes sütőedényt béleljünk ki sütőpapírral, és öntsük bele a tésztát.
Tegyük az előmelegített sütőbe, és 25 perc alatt süssük meg.

Vegyük ki a brownie-t a sütőből, és rögtön tördeljük a tetejére a tejcsokitáblát. Néhány perc alatt teljesen megolvad a csoki, akkor egy ecsettel kenjük el, és készen is van a villámgyors csokimáz.

Várjuk meg, amíg nagyjából kihűl - vagy nem. :-)
















15 megjegyzés:

  1. Hú, ez nagyon fincsi lehet!

    VálaszTörlés
  2. A tegnapi Névtelen vagyok, aki az elkényeztetésről írt. Persze, hogy elnézzük, és nagyon bízom benne, hogy a Kisebbikkel nincs komoly baj. Minden bajjal úgy vagyok, hogy valamiért meg kell történnie. Lehet, hogy csak hosszú évekkel később esik le a tantusz, hogy na ha az a rossz nem lett volna, nem ismerem meg xy-t, vagy nem történik ez a jó....vagy le se esik, de mindennek oka van. Nekem a kisebbik kitörte az első metszőfogát. 3 hónapra rá, hogy maradó fogként üzemelt. Először teljes pánik, aztán nyugi volt, megoldást kellett találni, és csak arra gondolni, hogy nem gyógyíthatatlan betegsége van! Szóval ezt csak azért mesélem, hogy erőt adjak, ami nem tragikus, az nem is olyan rossz. Tényleg úgy van, hogy ami nem öl meg, az megerősít.

    VálaszTörlés
  3. Jól néz ki a süti, ma ki is fogom próbálni. Nem is gondoltam volna, hogy cukkini a sütibe is kerülhet. Én krémet készítettem belőle, de még van egy, és a cukkinikrémmel már elteltünk. Köszi az ötletet. :))

    VálaszTörlés
  4. egy hasonlot en is szoktam sutni es soha senki nem jott ra mibol van:-) es nagyon szerette mindenki. a tetejere nem jobb egy keserubb csoki?

    VálaszTörlés
  5. Egy ilyesmi teljes ovációt aratott nálunk tavaly, még meggyet is dobáltam a tetejére! :-)

    Remélem, azért semmi nagyon komoly a Kisebbikkel!!!

    VálaszTörlés
  6. nagyon jól néz ki! Cukkinikrémet szoktál csinálni? Nálunk az nagyon megy... (pirítom-dinsztelem, fokhagyma bele, összeturmixolom, só, bors, oliva vagy tökmagolaj bele, aztán rá a piritósra)

    VálaszTörlés
  7. Orsi, tényleg az, sajnos tanúsíthatom :-)

    Névtelen, köszönöm a biztatást! Igen, biztos ez is történik valamiért, és szerencsére nem valami tragikus dologról van szó, csak persze anyaként nagyon megérint az, amikor a kisfiam nehéz helyzetbe kerül... de bízom benne, hogy ezen hamarosan túlleszünk.

    Sucika, izgulok, hogy elégedett legyél vele, nálunk tényleg nagyon sikeres volt :-)

    Kicsoda, gondolkodtam rajta, de végül maga a tészta nem hangsúlyosan édes, és azt éreztem, kell a tetejére ez a lágy finomság - szerintem jobb ezzel, mint keserű csokival lett volna, így kerek az ízvilág :-)

    Kriszta, mindig a szükség szüli ezeket :-)

    Viki, hmm, meggyel is nagyon jó lehet! :-) Nincs, köszönöm, hogy aggódsz, csak lelki dolgokról van szó, persze, az nem olyan "csak"... úgy szeretem őt.

    VálaszTörlés
  8. Noracska, még nem próbáltam, de fogom, mert mindenhol cukkini van, gyűjtöm az ötleteket :-) Köszönöm szépen a tippet!

    VálaszTörlés
  9. Hogy ez nekem eddig nem jutott eszembe!! :)
    Annál is inkább, mert a River Cottage egyik adásából egy céklás brownie receptet már begyűjtöttem. Az nálunk minden télen nagyon menő. :) Ajánlom szíves figyelmedbe: http://www.rivercottage.net/recipes/chocolate-and-beetroot-brownies/
    Ha elborít a cukkini, készíthetsz még cukkinis-túrós tésztát is, extra szűz olívaolajjal összeforgatva nagyon finom!(Ma ez volt nálunk az ebéd.:)
    Üdv: Marcsi

    VálaszTörlés
  10. Szia, Marcsi!
    A céklás brownie-t próbáltam egyszer, és szuperszonikus gyorsasággal tűnt el :-) De nem pont ez a recept volt, úgyhogy majd ezt is kipróbálom, mert feltétlen híve vagyok Hugh-nak! A tészta is meglesz, érzem a zsigereimben :-)

    VálaszTörlés
  11. Nyelek nagyokat, istenien néz ki! :) Anyukám épp a napokban kérdezte tőlem, nincs-e valamilyen jó kis cukkinis receptem, már nem tud mit kitalálni. Hát most viszek neki egy jó kis sütireceptet, köszönöm! :)

    VálaszTörlés
  12. Hankka, nagyon-nagyon remélem, hogy ízleni fog anyukádnak, majd számolj be róla, kérlek :-)

    VálaszTörlés
  13. Kedves Levendulalány, képzeld, megsütöttem és gumiszerű lett :( Nem maradt ragacsos és nem is sütöttem túl, mert nem száraz, kimondottan "gumi". Szerinted miért? A másik pedig, hogy ez a "rátördelem a csokit és megvárom, hogy elolvad" nekem még sose jött be. Lehet, hogy türelmetlen vagyok? Mennyi ideig kell várni?
    Egyébként nálunk a gyerekek zöldségfronton a krémlevesek hívei, mindent, de mindent megesznek ebben a felismerhetetlen formában. http://chiliesvanilia.blogspot.hu/2007/03/rkzld-hromhagyms-cukkinileves.html

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Nem tudom, mi történhetett, én már háromszor megsütöttem, és mindig csodásan puha lett... Ööö, a csokis kérdést nem értem :-) Ha azon nyomban, ahogy kiveszed a sütit a sütőből, rátördeled a csokit, az a forró felszínen néhány perc alatt megolvad, és akkor csak el kell kenni. Ennek mindig sikerülnie kell, ez egy fizikai törvény :-)
      Köszönöm szépen a linket, sajnos nálunk teljesen esélytelenek az ilyen levesek... Bár igaz, a Nagyobbik már egyre nyitottabb, úgyhogy remélem, hamarosan már a Kisebbik sem tolja félre undorral a zöld leveseket :-)

      Törlés

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...