mobilszalagadsense

2012. június 27., szerda

Váza helyett


Nem tudom, nálatok hogy van, de nálunk sosincs elég váza. Sőt, azt is megfigyeltem tudományosan, hogy ha kapok egy csokor virágot valahonnan, aznap még kapok legalább kettőt. Lehet, hogy előtte egy évig semmi, teljes virágtalanság, de ha kapok, akkor egyből többet. És - lassan tényleg a brit kutatók babérjaira török - tapasztalati úton azt is megállapítottam, akárhány váza is van elméletileg a házban, virágkézhezvételkor a gyakorlatilag fellelhető vázák száma matematikailag: 1>.
Őszintén nem tudom, hova tűnnek ilyenkor, simán lehet, hogy van valami vázakommandós képzés még az üveggyárban, hogyan kell szükség esetén 100 %-ig átlátszóvá válni és elkúszni egy sötét sarokba. Vagy csak én vagyok annyira mafla, hogy ilyenkor nem találok egyet sem, ki tudja...

Szóval, miután a legutóbbi virágcsokrok érkezésekor kaptam egy intenzív dührohamot, hogy már megint sehol egy nyamvadt váza sem, elhatároztam, hogy készítek egy olyan borítót, amit bármilyen befőttesüvegre vagy műanyag palackra rá tudok húzni, és máris van egy instant vázám. Fontos szempont volt a helytakarékos tárolhatóság is, úgyhogy alaposan átgondoltam a dolgot, majd le is gyártottam a prototípust, és mostantól rá sem hederítek a kommandós vázákra. :-) 

A kiindulás egy teljesen egyszerű tányéralátét volt:





Fogtam egy fehér lakkfilcet, és kacskaringós mintát rajzoltam rá:














Kerestem egy kiürült olajos flakont, levágtam a tetejét és kimostam:








A tányéralátéten ezalatt teljesen megszáradt a lakkfilc. Összetekertem, és pillanatragasztóval összeragasztottam a széleit, majd ráhúztam a flakonra.

Ezzel készen is lett a hevenyészett vázám. A tányéralátét így szinte bármire rátehető, és elleplezi a legegyszerűbb uborkás üveget is, a műanyag palackokról nem is beszélve. Ha épp nincs kéznél vagy szabadon egy kulturált váza, illetve egy olyan spontán üvegtördelő kisfiú van a közeletekben, mint az én Kisebbikem, akkor mindenképpen jól tud ez jönni :-)











12 megjegyzés:

  1. Ez nagyon jó ötlet nálam is mindig kevés a váza de lassan veszegetek mindig egyet egyet :))

    VálaszTörlés
  2. Nagyon tetszik, nagyon mutatós lett, fogok én is ilyen csinálni. Köszi az ötletet. :))

    VálaszTörlés
  3. Kedves Levenduláslány!
    Szuper ötlet, egyébként van pont ilyen tányéralátétünk, lehet, hogy "vázásítom" én is :)

    Hétvégén Levendula Fesztiválon voltunk Tihanyban. Ti nem voltatok véletlenül? (próbáltalam keresni egy két gyerekes családot egy kislánnyal és egy kisebb fiúval, de viszonylag sokan voltak Tihanyban :)
    Szép napot!

    VálaszTörlés
  4. Nagyon tetszik az ötlet! Nekem is van itthon ilyen alátétem valahol jó mélyen elrejtve. Majd előkotrom és alkotok én is vmi hasonlót :P

    VálaszTörlés
  5. Nagggyon jó! Én pont most készülök kiszuperálni a bambusz alátéteket (mai bejegyzésem olvasd el) és erre talán még jók lennének! Szuper!!!

    VálaszTörlés
  6. Ilyenkor úgy, de úgy szeretném, hogy benézz hozzám. Nem mindig, hiszen távolról sem tartom a profilt. De ilyenkor...hogy meglásd, mennyi virágot kaptam:), jeléül, hogy az óvó nénit szeretik, és milyen profin beleraktam a műanyag palackokba. Bevontam ezzel-azzal, organzával, csomagolópapírral...de tényleg, ha csak egyre lesz szükségem, valami ilyenfajta maradandóbb megoldást keresek.
    További szép nyarat, Júlia.

    VálaszTörlés
  7. Nagyon jóóóóó ! Lopom, köszi !

    VálaszTörlés
  8. Nagyon jó ötlet, nagyon szép lett! :) Sokszor bajban vagyok én is a vázákkal, illetve hiányukkal, amint kicsit több időm lesz, biztosan készítek ilyen szépséget! :)

    VálaszTörlés
  9. Tinike, én is szoktam néha venni, de aztán egyszerűen mindig eltűnnek valahova :-)

    Sucika, igazán nagyon szívesen! :-)

    Bohi, kedves vagy nagyon, de idén nem mentünk. Tavaly voltunk, akkor biztosan ránk ismertél volna, nem voltak annyira sokan még...

    Nesreca, kíváncsi vagyok, mi lesz belőle :-)

    Fróni, annyira szép és édes alátéteket posztoltál, tisztára odavagyok értük...

    Júlia, megnéztem, tényleg rengeteg virág, elhiszem, hogy minden vázapótlékot be kellett vetni... nagyon jólesős lehetett ennyi virágot kapni. Csodálatos hivatás ez, mert ennyi szeretet jár vele, ha jól és szépen, lelkiismetesen csinálja az ember...

    Jozseva, szívesen :-)

    Hankka, köszönöm szépen, tényleg nagyon jól tud jönni egy ilyen :-)

    VálaszTörlés
  10. Évi, ez is nagyon jó ötlet!
    Egyébként pont ma jártam a Kikában, és a szezonális nyári dolgok le vannak árazva! Tüneményes 3 db-os kékes üvegszettet sikerült beszereznem, egy öblösebb literes vázát, csodaszép matrózkék-betétes kosár-szettet és kiskosarat textil-bevonattal. Szóval bátran ajánlom, hogy aki tudja, kukucskáljon be ide, mert nagyon szép dolgokra bukkanhat, ami persze utána tovább fejleszthető! :-)
    S.Ildi

    VálaszTörlés
  11. Ildi, köszi a tippet, akkor megpróbálok én is eljutni oda :-)

    VálaszTörlés

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...