2012. június 11., hétfő

Sütikalapok ballagásra


A héten egy újabb ballagáson veszünk részt, az Ő 15 éves unokahúgainak szól majd a Gaudeamus igitur, és azért ez nem akármilyen alkalom. Egy ballagás mindig nagy ünnep egy családban, aminek mindenképpen meg kell adni a módját - most ehhez szeretnék egy kis dekorációs tippet adni. Az ötlet a májusi Kifőztükben jelent meg, sok-sok finom és dekoratív ételrecept között, szóval nagyon-nagyon jó társaságban. :-)


A dekoráció alapja ismét a papírguriga - első lépésként fessük feketére akrilfestékkel:





Ezután vágjuk őket kb. kétujjnyi vastag karikákra:





Egy fekete kartonból vagy vastagabb papírból vágjunk 6x6 cm-es négyzeteket, és óvatosan lyukasszuk ki őket középen egy kisollóval.





Vastagabb, sötét színű fonalból készítsünk kis bojtokat, és kössük fel őket egy-egy hosszabb fonaldarabra.





A fonalat húzzuk át a fekete papírnégyzetek közepén lévő lyukon, és csomózzuk meg:





A gurigakarikák tetejét kenjük be ragasztóval, és helyezzük rájuk a bojtos papírnégyzeteket úgy, hogy a csomós oldal kerüljön lefelé.





És ezzel készen is van az alkalomhoz igazán illő dekoráció. A kis kalapokat helyezzük a sütemények tetejére - egy gyors csokis muffin is tökéletes alap lehet ehhez, de rátehetjük pogácsára vagy bármilyen kör alakú finomságra is. :-)









http://www.kifoztuk.hu/



11 megjegyzés:

  1. Kár, hogy nem előbb tetted fel, megcsináltam voltam az ovis ballagási bulira. Szuper!!!

    VálaszTörlés
  2. Na végre egy ötlet, ami az én évzárós ünnepélyemen is dekoráció, és már megvan:)A közeli hobbybolt kirakatában láttam már május elején, onnan merítettem az ötletet.
    Örülök az újabb közös élménynek, ízlésnek.
    Üdv, Júlia.

    VálaszTörlés
  3. Kriszti, végül is ez inkább nagyobbakhoz passzolós talán, de persze semmi sem lehetetlen :-)

    Júlia, akkor rokon lelkek lehetnek a hobbiboltosok, pedig annyira elégedett voltam magammal, hogy feltaláltam a spanyolviaszt :-)

    Krealady, köszönöm!

    Paula M, thank you and I wish you the same! :-)

    VálaszTörlés
  4. az ilyen apróságok teszik tökéletessé az ünnepeket. nagyon ötletes ismét! a spanyol viasszal meg én is sokszor jártam így. Pl. mikor megszületett a fejemben a bowlingnyúl projekt. szétnéztem a neten és kiderült, hogy már nem is egy emberkének jutott eszébe az én spanyolviaszom :D Igaz, nem horgolva voltak...

    VálaszTörlés
  5. Én meghagyom neked, hogy feltaláltad:)örömmel. Csak biztatásként írtam, hogy : igen, jó az ötlet, használjuk, használható. Remélem, nem negatívként csapódott le...És a rokon lélekben csak kell lennie valaminek, ti. biztosan van néhány pár száz km a mi meg az a bizonyos másik hobbibolt között:)
    Jó munkát, ötletelést,
    Júlia.

    VálaszTörlés
  6. Nóra, kedves vagy :-)

    Kriszta, persze, a lényeg az alkotás, és mindegy, másnak eszébe jutott-e már, de azért látod, azok nem horgoltak voltak! Szerintem a horgolással annyira különleges lett, én már akkor mérget vettem volna rá, amikor elküldted, hogy ilyen horgolt bowlingnyulak nincsenek sehol máshol a világon... :-)

    Júlia, dehogyis, negatívumra én sosem gondolnék! És igen, a rokon lelkekben pont ez a csodálatos, hogy nem számítanak a kilométerek sem, ugyanarra gondolhat például egy kanadai lány, mint én (már volt ilyen :-) )

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Kanada jó hely:), majdnem olyan jó, mint a mienk:)

      Törlés
  7. Ezek olyan dr. Diploma maffinok :)

    Nagyon jó!

    Nerzsi

    VálaszTörlés

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...