2012. június 30., szombat

Papírpohár-virágok


A legutóbbi bejegyzés is új szerzeményeimről, a mintás papírpoharakról szólt, és ez is arról fog, mert olyan szépek. :-)
Ez ismét egy olyan ötlet, ami gyerekekkel is nagyon jól megvalósítható, például a most következő forró napokban is jó benti elfoglaltság lehet. Brrr, előre ráz a hideg a kánikulától, az sajnos nagyon nem nekem van kitalálva... a rendes meleg ellen nincs semmi kifogásom, de az a tikkadt hőség, ami most ránk vár, háááát... szóval, jó, ha van mivel elfoglalni magunkat bent, lényeg a lényeg. És ehhez most nincs is másra szükség, mint két papírpohárra, két hurkapálcára, egy kevés mintás papírra és ragasztóra, és tíz perc szabadidőre... ugye, hogy ez nem olyan sok? :-)


Készítsük ki a két papírpoharat:





Vagdossuk be a poharak oldalát, egymástól egy-másfél cm-nyire:





Nyomjuk le a bevagdosott oldalú poharat, így szépen szétterülnek a csíkok. Nyomogassuk le alaposan, hogy meg is maradjanak a hajtások.





Fogjunk egy ragasztópisztolyt vagy erős ragasztót, és ragasszunk egy hurkapálcát a virág hátuljára:





Két összehajtott, mintás papírból vágjuk ki a leveleket:





Egy másik mintás papírból vágjunk ki két akkora kört, ami éppen befér a papírpoharak aljába - ragasszuk is bele:





Ragasszuk a leveleket a hurkapálcákra, és és ezzel el is készült a papírpohárvirág. :-)






Gyönyörű hétvégét kívánok mindegyikőtöknek! :-)








7 megjegyzés:

  1. Mire meg akartam kérdezni, hova kerültek...már meg is láttam a cserepet:)
    Különben tudod, hogy ugyanezt készítjük gurigából, ott extra feladat a gyermekeknek megfesteni a szirmokat(persze, így a te változatod esztétikusabb)
    Kellemes hétvégét:)

    VálaszTörlés
  2. Az volt az első gondolatom, mikor megláttam a második fázisképet: "Jaj, szétvágni ezeket a csodás poharakat?!" Aztán megbizonyosodtam róla, hogy a szétvágott poharakból gyönyörű virágok lettek. ^^
    Ennek ellenére, azt hiszem, én mégis sajnálnám szétvágni őket. :D

    VálaszTörlés
  3. Júlia, igen, cserépbe kerültek... a guriga is nagyon jó ötlet, főleg mert a szirmokon is ki lehet élni az alkotói örömöt... Én is nagyon szép hétvégét kívánok!

    VálaszTörlés
  4. IsaBella, szerencse, hogy egy csomag ilyen pohár 195 Ft, különben én is képtelen lennék szétvágni, de így tudom, hogy bármikor pótolhatom :-)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Igen, épp most gondoltam én is, hogy bizonyára azért sajnálnám ennyire, mert nálunk még nem (igazán) lehet hozzájutni ilyen szép mintásokhoz. :) Így igazi kincsnek számít a szememben.

      Törlés
  5. Szia!
    Nagyon szépek! És hol lehet ilyen díszes papírpoharakat venni?

    Köszi: Orsi

    VálaszTörlés

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...