mobilszalagadsense

2012. június 7., csütörtök

Karkötőrajzolat


A népi minták továbbra sem hagynak nyugodni. Olyannyira, hogy vettem néhány natúr fa karkötőalapot, és arra gondoltam, teszek egy próbát ezekkel... és ha már megvettem őket, és időt áldoztam rájuk, most írok is róluk, hátha nektek is jól jönnek a tapasztalatok. És persze számítok a krtikai észrevételekre, csak ha lehet, csomagoljátok vattába, ha nagyon nem tetszik, mert ez most nagyon közel áll a szívemhez... :-)


Ilyen faalapokat vettem - egyébként ezeket nagyon szépen lehet dekupázsolni is:





Lefestettem őket fehérre (fehér akrilfesték-alapozóval) és feketére (sima fekete akrillal):





A feketét majd egy másik bejegyzésben mutatom meg, a fehérhez viszont elővettem egy fekete vékonyhegyű filctollat (Stabilo, nem alkoholos, de a fehérrel alapozott felületen nem kenődik), és végigrajzoltam az alapon a mintát.

Igazság szerint persze festeni kellett volna, de hol vagyok én attól, hogy megfessek egy ilyen mintát... :-)





Aztán pedig - mindenfajta professzionizmus nélkül - kölcsönvettem a Nagyobbik sima filctollait, és kiszíneztem velük a mintákat.





Kicsit hagytam szikkadni a rajzolatot, aztán vékonyan átfújtam az egészet akril lakkspray-vel, egyrészt a felület védelme érdekében, másrészt pedig azért, mert ez szépen elmélyíti a színeket.





Úgy megtetszett a dolog, hogy készítettem még egyet :-)











Annyira megtetszett az egész, hogy talán egyszer a festésnek is nekifutok... majd egyszer. Ha összeszedtem a bátorságomat.Talán... :-)








33 megjegyzés:

  1. Semmi vatta! Ez baromi jó!!! Én nem tudok ilyen szépet rajzolni (hát még festeni :-)), úgyhogy le a kalappal!

    VálaszTörlés
  2. Attyaég! Hát ez gyönyörű!!! Magad rajzoltad, kézzel, sablon nélkül? Meg lehetne ejteni egy bartellt??? Nagyon szeretnék tőled ilyent! Szívesen varrok bármit a csemetédnek cserébe, ha gondolod, de hímzek is bármit - csak az lassabban megy. Szeretnék mindkettőből - fehérből és feketéből is. Megírom az e-mail címem, és ha átgondoltad, kérlek, írj nekem: bertalan.ildiko75@gmail.com. Előre is köszönöm!

    VálaszTörlés
  3. Hát ez egyszerűen Csodálatos! A kimeríthetetlen kreativitás mellé még remekül is rajzolsz. Bravo :)

    VálaszTörlés
  4. Még szerencse, hogy ahányszor benézek hozzád, minden alkalommal ülök!! :))) Ha Te azt írod, hogy "hol vagyok én attól", meg " minden fajta professzionizmus nélkül" akkor én már nem is szólok semmit... :) Egyébként még lehet kérdezni, szülinapi kérdést, vagy már lemaradtam?, mert érdekelne, hogy mi a szakmád, mit dolgozol? :D Szép napot! Természetesen gyönyörűek a karkötők! :)))

    VálaszTörlés
  5. Ez gyönyörűséges! Rendelésre nem csinálsz? :)

    VálaszTörlés
  6. Nagyon szép, ügyes vagy!

    VálaszTörlés
  7. Juj... Juj de szépséges!!! Kell egy ilyen karkötő :-))

    VálaszTörlés
  8. Nagyon szép akármelyiket is nézem . Nekem nagyon tetszik az egy színű ami csak egy színnel van és a színes is.Nem is tudnék választani! Tudod mit milyet tudnék elképzelni még? Egyszínű lilát !

    VálaszTörlés
  9. Ez nagyon szép! Én is kedvet kaptam!:) Csak én nem tudok szabad kézzel ilyen szépet rajzolni. :( Nincs valami ötleted, hogy lehetne másolni a karkötőre? :) Imádom az ötleteidet!

    VálaszTörlés
  10. Vatta csomagolás nélkül: nagyon-nagyon tetszik :D
    A rajzot csak úgy, vagy minta alapján készítetted (ez utóbbi semmit nem von le a szépségéből)?

    VálaszTörlés
  11. bárcsak, bárcsak előbb láttam volna meg nálad ezeket a karkötőket! ma ajándékoznom kell és ez tökéletes lett volna, de nálunk mission impossible pl. fa karkötőalapot vásárolni. na, de lesz legközelebb :) ami a népi motívumokat és a technikákat illeti, szerintem a lényeg a továbbéltetésben/továbbadásban van. a minta ugyan olyan szép filctollal is, mintha festve lenne. ha nagyon ragaszkodnánk az eredeti technikákhoz, félő, hogy előbb utóbb letünnének a szépséges magyar motívumaink. hiszen nem mindenki tud festeni vagy hímezni (én sem és nagyon sajnálom is) és az idő (hogy közhelyes legyek: a mai rohanó világ) sem elhanyagolható tényező. és őseink is folyamatosan fejlődtek, nekünk sem kell megállni egy helyben. két oldalt ajánlok figyelmedbe: http://magyarmotivum.blogspot.com/ és http://magyar_emlek.freeblog.hu/
    fúrja ám az oldalamat a kíváncsiság, hogy vajon milyen lett a fekete karkötő... :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönet a két blogért! Csodadolgokat lehet ott találni!

      Törlés
  12. Nagyon ötletes a karkötő! A népi motívumok különösen kedvesek számomra, nagyon jó ötlet volt felragasztani a matyó rózsát a villanykapcsolóra.

    VálaszTörlés
  13. Irány a meska! Biztisan lenne rá egy tucat vevő! Nekem is nagyon tetszik!

    Anna

    VálaszTörlés
  14. ...kritikai megjegyzés....óóóóóóóóóó az több is lenne!
    Pl, hogy miért nem vagy a barátnőm, vagy laksz a szomszédomban - és akkor kaphatnék Tőled a közelgő szülinapomra ilyen karkötőt... ;-D
    Csodálatosan szépek, bárcsak tudnék én is rajzolni....

    VálaszTörlés
  15. Nagyon szép - nagyon szép! Csak szeretettel gratulálni tudok :)
    Én is szeretnék még egy szülinaposat kérdezni, mert akkor valahogy nem tudtam elküldeni: mi a márkája a szipiszupi olasz házi kávéfőzőgépnek, amit Olaszországból rendeltél? Régóta vadászok egyet, és profi vélemények sokat segítenek.

    köszönöm, és csak így tovább, élmény minden nap bekukkantani Hozzád! :)

    Ildi

    VálaszTörlés
  16. Dejó, dejó, hogy ezt most megosztottad! Én egy pólófestésen vagyok túl (textilfilccel) és már gyúrok a következőre. Elképesztően jól mutat a fehér alapon ez a kedves, színes motívum.

    VálaszTörlés
  17. Nnna, hát én nem csomagolok vattába semmit! Bombajó lett! Nem akarod tömeggyártásra fejleszteni a dolgot és értékesíteni? Egyre vevő lennék! :-)

    VálaszTörlés
  18. Kíváncsian várom a feketét (mint tudjuk, gyönyörűek ezek a minták fekete alappal :), de azt kell mondjam, hogy fehér alapon is csodaszépen mutat! :) Nagyon tetszik! :)

    VálaszTörlés
  19. Mekkora mák, hogy a múltkor megláttam ilyen népi mintás szalvétákat. Nem tudtam mit kezdjek velük, de otthagyni se akartam. Most már tudom... na de honnan szedjek karkötőalapot?

    VálaszTörlés
  20. Amikor lájkoltam a bejegyzést,kiugrott egy ablak ezzel a szöveggel:tényleg tetszik neked ez??? Hát hogy a francba lehet ilyet kéééérdezni?????:)))

    VálaszTörlés
  21. Orsi, nagyon köszönöm :-)

    Krealady, igen, én rajzoltam, csak simán kézzel, de valahogy könnyen ment :-) És érdekel a csere kifejezetten :-) Egy kis időt kérek, és nemsokára majd jelentkezem, és köszönöm!

    Zora, köszönöm szépen, kedves vagy, de különben tényleg nem tudok rajzolni :-)

    Csilla, köszönöm :-) Simán lehet kérdezni, persze! Egy nagy multinacionális cégnél dolgozom, marketingkommunikációval foglalkozom, annak is az írásos felével, azaz BTL-vonalon...

    Judit, eddig még nem jutott eszembe, de most, hogy így többen is kérdeztétek, végül is miért ne :-)

    Névtelen, köszönöm!

    Viki, úgy örülök, hogy így tetszik!! Lehet, hogy tényleg készítek párat, ha már ilyen kedvesen reagáltok :-)

    Éva, mármint fehér alapon lila mintát? Ezt én is nagyon el tudom képzelni, biztos, hogy gyönyörűen mutatna. Tényleg, fogok is csinálni ilyen egyszínűeket, köszönöm az ötletet!

    Niki, hú, hát így másolásra sajnos nincs ötletem, mert domború a fafelület, arra nagyon nehéz bármivel másolni. De esetleg halványan előrajzolhatod ceruzával, azt könnyen javíthatod, és akkor már csak át kell húzni a tűfilccel!

    Erika, pontosan ilyen mintám nem volt, de már sokféle mintát átnéztem, és össze-vissza vannak azokból elemek. Köszönöm, hogy nem kellett vatta :-)

    Kriszta, úgy örülök, hogy tetszenek neked! Igen, én is bíztam ebben, hogy ha egy picit stílustörés is a filc, fontosabb, hogy minél többször rajzol az ember ilyeneket, annál mélyebben nő a lelkébe ez az egész csodás népművészeti motívumvilág... esetleg a netről nem tudsz rendelni ilyen alapot hozzátok? Én sem boltban veszem, hátha...

    Délka, köszönöm, nekem is nagyon tetszett az ott :-)

    Ági, nagyon köszönöm!

    Anna, köszönöm, megfontolom és tájékozódom :-)

    Warrior_e, annyira drága vagy :-) És különben úgy rá is éreztél, a legelső kettőt, ami fekete alapra készült, az egyik nagyon kedves barátnőmnek adtam a szülinapjára :-)

    Ildi, köszönöm szépen a kedvességedet :-) A kávéfőzőnk Ariete Retro, és itt olvashatsz róla egy szakértő értékelést is: http://fozzunkolaszul.blogspot.hu/2008/12/amire-vek-ta-vgytam.html

    Audi, a pólófestés engem is nagyon érdekel, csak kellene hozzá igazán jó, mély színeket és pontos széleket produkáló textilfilcet vennem... te milyet/hol vettél?

    Betti, szívből köszönöm :-) Most már tényleg el fogok rajta töprengeni, hogy lehetne ezt megoldani, ezek szerint talán lenne is rá kereslet...

    Hankka, szerintem a fekete is szép lett, arra nagyon bátran festettem, és nem rajzoltam :-) Mondjuk ezen a fehéren azért sokkal pontosabbak a vonalak...

    Névtelen, és a szalvéta honnan lett? :-) Én itt láttam eddig ilyen karkötőalapokat, de biztos más webboltokban is vannak:
    http://hobbykavalkad.hu/webshop.php (keress rá a karkötő szóra)
    és
    http://www.hobbymuvesz.hu/webshop/diszitheto-targyak-faaru-papirmase-cinkedenyek-styropor-stb/lakasdekoracio/diszitheto-faaru

    Hajnoc, köszönöm a perceken át tartó nevetést, megint bearanyoztad az estémet :-) :-) Puszik!!

    VálaszTörlés
  22. Kedves Levendulalány,
    akkor az én rendelésemet már rögzítheted is! :)

    VálaszTörlés
  23. Drága Levendulalány! Én vettem egy-egy csomag szalvétát népi motívummal. Szívesen küldenék belőle Neked párat, ha megírnád a címedet ide: ildiko.stehli@gmail.com :-) :-) Te biztosan szuper ötleteket adnál nekem is, hogy mihez használjam fel. Üdv: Ildi

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Ildi, annyira kedves vagy, félek, hogy nem tudok ellenállni egy ennyire önzetlen felajánlásnak! Jelentkezem majd levélben legkésőbb hétfőn :-) És előre is köszönöm!

      Törlés
    2. Rendben, a szalvéták már várják nagyon a postázást Neked! :-))) Csudaszép hétvégét! Ildi

      Törlés
  24. Én is leendő vásárlója vagyok egy ilyen szépségnek! :) ajj, gyönyörűűű :)

    VálaszTörlés
  25. Nekem iiiis! Na jó, szerintem nekifutok, amint lesz pénzem újabb kreatív cuccokat venni, a hónapra már kifogytam :D.

    VálaszTörlés
  26. Simitimi, köszönöm, rajta vagyok a témán :-)

    Villő, ismerős az érzés, ó, de mennyire az :-) :-)

    VálaszTörlés
  27. Komolyan, szerintem kalkulálj!
    "Nnna, monggyon egy árat naccság, megegyezünk!" :-)

    VálaszTörlés

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...