2012. június 24., vasárnap

Hímzés filctollal


Pár hónappal ezelőtt találkoztam egy fantasztikus ötlettel itt: http://ashimmeringstar.blogspot.hu/2012/01/cross-stitch-wall-art.html. Ez lényegében arról szólt, hogy egy keresztszemes rózsaminta úgy került a falra, hogy egyszerűen csak felfestette a dolog kiötlője a színes x-eket. Már első olvasásra is kivételesen kreatív ötletnek éreztem, és azóta is foglalkoztatott... és amikor múltkor a kezembe kerültek a Modern Keresztöltés című (abszolút kedvenc) újság lefűzött számai, amelyben egy különlegesen szép, romantikus mintájú abc-re bukkantam, rögtön tudtam, én ezt fogom megvalósítani ezzel a rendkívül ötletes, mégis pofonegyszerű technikával.

Ez a minta ejtett rabul - ugye, hogy nem csoda? :-)




És ebből is kinéztem három fontos betűt magamnak: az A-t, a P-t, és legelőször is az M-met. Az M volt a legszebb az egész abc-ben, legalábbis szerintem:





Elővettem egy teljesen szimpla, kockás A/4-es füzetet és egy teljesen szimpla filctollkészletet:









Kiválasztottam a szükséges színű filctollakat, nagyjából bemértem a lap helyén a mintát, és elkezdtem megrajzolni az x-eket, míg szépen ki nem alakult a minta.












Kivágtam a kész mintát, és megrajzoltam a másik két betűt is:











Végül már csak be kellett keretezni, és készen is lett.
Eddig is nagyon tetszett ez az ötlet, de ezek után szinte szerelmes lettem bele :-) most aztán sok-sok percet töltök el azzal, hogy mintákat keresgélek... úgyhogy vigyázat a kipróbálással, nagyon addiktív :-)













20 megjegyzés:

  1. jópofa ötlet, de én beteg lennék, ha nem hímezhetném ki...

    VálaszTörlés
  2. Tényleg olyan dolgokat találsz ki...!
    Ott hever az ember előtt a kockás (bocs: négyzetrácsos) papír, a filctoll, az xszemes minta és még soha nem jutott eszembe, hogy ez így együtt, egy képkerettel megspékelve milyen jól mutat!
    Van is egy jó betűsorozatom. Szerintem kipróbálom!
    Köszönöm az ötletet!
    Kérlek ne védesd le a szellemi termékeidet, mert nagyon sok pénzt kéne kifizetnem az ötletekért.
    (A wc-papír gurigák gyűlnek már. Eddig mindegyiket megsirattam, hogy ki kell dobni őket. Hála neked, lesz céljuk! :-) ).

    VálaszTörlés
  3. banyeg, én meg órákat görnyedek a hímzés felett...
    :)))
    hát ez mekkora!!!
    nem beszélve arról,hogy az Aida vászon és egy jó minőségű fonal is arany árban van!!!
    Azért én maradok a hagyományosnál,nyugtató a hatása, és szeretem!!!
    megsütöttem a kávés kekszedet vendégeim nagy örömére, majd még szemezgetek jó az oldalad örülök hogy rábukkantam! :)

    VálaszTörlés
  4. Szia Levendulalány!

    Eddig drágának találtam a hímzést, de ez egy igazán költséghatékony módszer :-D és haladósnak is tartom, nem kell bénáznom a befűzéssel :-)))

    Köszi!

    Nerzsi

    VálaszTörlés
  5. Tudod, mi az addiktív? Keress rá a google-ban: le idee di susanna... :)

    VálaszTörlés
  6. Tényleg igen mutatós, azt hiszem, én is kipróbálom majd, köszönöm!

    VálaszTörlés
  7. Hejj, hol a J, meg a K?? sose fogom megtudni, hogy kéne a kezdőbetűmet így kimintázni :(

    én egyébként osztott fonallal szoktam hímezni a családtagoknak apróságokat filcre. Olyat,ami illik hozzájuk. Persze, nem kalocsai,meg nem professzionális, de jól szokott kinézni, és örül neki aki kapoja.:)

    VálaszTörlés
  8. Idesüss, mit találtam Neked:
    http://www.sewhomegrown.com/2011/06/diy-lavender-wand.html

    VálaszTörlés
  9. Szia Levendulalány!

    Van "néhány" :) lefűzős dossziényi keresztszemes mintánk, ha gondolod párat lefénymásolok, elküldöm, csak tudjam hova.

    Egyébként nagy ötlet, a lányomnak reggel első dolga volt megcsinálni.

    Köszi Judit

    VálaszTörlés
  10. Eszter, megértelek teljesen, de sajnos nekem például egyáltalán nincs időm hímezni, és kompromisszumnak azért nagyon jó érzés. :-)

    Betti, tündér vagy, és nem tervezem őket levédetni :-) Bátran kipróbálhatók, azért vannak, sőt, még tovább is gondolhatók! :-) Remélem, valami csodaszépet készítesz majd a gurigákból...

    N.D., egyetértek veled, a hímzésnek annyira nyugtató hatása van... ha egyszer megint lesz sok időm, rengeteg keresztszemest fogok készíteni, az biztos. Örülök nagyon, hogy bevált a kávés keksz! :-)

    Nerzsi, teljesen igazad van, ez tényleg költséghatékony, és távolról tökéletes az illúzió :-)

    Nanga, rákerestem, és annyira csodaszép dolgokat találtam... köszi :-)

    Ildi, örülök, hogy tetszik, nagyon szívesen!

    Melantha, igazad van, és fogalmam sincs, hol vannak :-) Majd megnézem a mappában, hátha valahogy az előző lapon maradtak... jó lehet a családtagjaidnak lenni!

    Hvivko, jaj, de szép ez is!!! Hmmmm, és van is levendulám meg lila szalagom... Köszi :-)

    Szia, Judit! Ez borzasztóan kedves lenne tőled, de nem akarok ám gondot meg költséget okozni neked... de örülök, hogy a lányodnak is bevált az ötlet :-) Én köszönöm!!

    Fróni drága, köszönöm :-)

    VálaszTörlés
  11. Szia Levendula!

    Ha nekem ez teher lenne, akkor nem ajánlom fel. Ha szívesen veszed, és tudod használni, az nekem elég. :)

    Találkoztál már az "Inspirációk lakberendezéshez" weblappal? Nézz utána, azt hiszem tegnap láttam nagyon jó ötleteket a Wc papír gurigák újrahasznosításához.

    További sok sikert.

    ui: nagyon jó a pipacsos-méhecskés ládikád, szuper, meg a gyermek is. :)

    Judit

    VálaszTörlés
  12. Motivációként: http://qtp.hu/xszemes/gyergyoi_keresztszemes_mintak.php
    S.Ildi :-)

    VálaszTörlés
  13. Judit, hajaj, de mennyire, hogy szívesen venném és tudnám használni :-) Köszönöm előre is, a részleteket egyeztessük e-mailben, ha gondolod: pereceslevendula@gmail.com. Igen, ismerem az Inspirációkat, fantasztikus oldal, és büszke vagyok rá, hogy kétszer már a Kiflit is megemlítették ott egy-egy ötlet kapcsán :-) És köszönöm, a gyermek tényleg szuper :-)

    Ildi, jaaj, gyönyörűek... köszönöm! :-)

    VálaszTörlés
  14. Thank you for visiting my blog! I love your creative idea.

    VálaszTörlés
  15. Szuper ötlet, köszönöm!
    És hol az 'Ő' betű? :))
    Gabi

    VálaszTörlés
  16. Jessica, thanks a lot! :-)

    Gabi, szívesen! Szerintem elvitte a cica :-)

    VálaszTörlés
  17. Szia Levendulalány!

    Fantasztikus ötletet adtál ezzel a fajta kézimunkázással :) - viszont egy valamiben segíthetnél - legalábbis remélem tudsz. Ha adva van egy kötött minta, ami (a sablon alapján) 58*58 kocka, akkor hogy a fenébe kicsinyítsem le méretarányosan, hogy bele férjen egy spirál kockás füzetbe, ami 38*57 kockás? Lenne erre valami megoldásod?

    Amúgy oda vagyok a blogodért, én is elkezdtem gyűjteni a WC papír gurigákat - nagyon klassz karácsonyi ajándék lesz belőle :)

    Üdv,
    Narven

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Szia, Narven! Szerintem ez esetben a kicsinyítéssel nem érdemes próbálkozni, viszont én a helyedben ezt tenném: kitépnék két spirálfüzetlapot, az egyiknek a szélét szép egyenesre vágnám, és a hátoldalukon celluxszal összeragasztanám a két lapot úgy, hogy egy kicsit fedjék csak egymást, elöl pedig a minta gyönyörűen illeszkedjen a két lapon - azaz mintha igazából egy négyzet alakú lap lenne. Nem tudom, sikerült érthetően leírnom-e, de bízom benne, hogy érted, mire gondolok :-)

      Törlés
  18. Szia,
    hol lehet egyszerű mintákat találni, mert én kerestem de nem találok,egy férfi számára kellene valami motívum.
    köszönöm

    VálaszTörlés

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...