mobilszalagadsense

2012. június 20., szerda

Hajtogatott könyvjelző


Gondolom, senkinek sem mondok újságot azzal, hogy nagyon meleg van :-) Én nem rajongok különösebben az ilyen rekkenő hőségért, ráadásul ilyenkor a gyerekeket is csak korlátozottan lehet a kertbe engedni, pedig amúgy ott töltik az idejük nagy részét... de ilyenkor sokszor muszáj őket bent tartani, és századszorra is elmagyarázni, hogy azért nem lehet kimenni, mert van néhány olyan óra, amikor borzasztóan tud sütni a nap.

Persze, egyúttal nem árt készülni valamilyen benti elfoglaltsággal, ami feledtetni képes a csodaizgi kerti időtöltések hiányát. Múltkor a YouTube-on egy nagyon helyes és kimondottan egyszerű könyvjelzőkészítési módszerre bukkantam, és félre is tettem kiváló gyerekelfoglaltságnak egy esős délutánra. Hát, eső persze egy szál sem, de nap annál inkább, úgyhogy végül UV-sugárzásellenes programmá avanzsált a könyvjelzőkészítés. És mivel tényleg jó kis elfoglaltságról van szó, meg is osztom veletek az eredményt. :-)

Ez volt az a YT-videó, ami annyira jó volt inspirációnak:





De azért közlöm képekben a mi folyamatunkat is, hátha van, akinek így jobban tetszik... először is szükségünk van egy 15x15 cm-es méretű mintás papírra:





Átlósan félbehajtjuk:





Széthajtjuk, és a másik átló mentén is félbehajtjuk ugyanígy:





A háromszög egyik sarkát felhajtjuk középre:





Felhajtjuk középre a másik sarkot is:





Széthajtogatjuk a papírt teljesen:





Az egyik sarkot behajtjuk középre:





Behajtjuk középre a szemben lévő sarkot is:





A középen lévő hosszú hajtásvonal mentén félbehajtjuk:





A papír két szélét lehajtjuk középre a meglévő hajtásvonalak mentén:





Megfordítjuk, és az egyik fület begyűrjük (behajtjuk) a keletkezett nyílásba:





És végül a másik fület is behajtjuk:





Ezzel készen is van a könyvjelzőnk.
Mi jó párat hajtogattunk belőle:





Aztán pedig nagyon jó móka volt kidekorálni őket :-)














Végül teszteltük használatban is - és nagyon jól bevált, annak ellenére, hogy tudjátok, nem vagyok egy könyvjelzőpárti... erről már írtam is itt.:-)

Mindenesetre ez a hajtogatás a gyerekeket is nagyon jól leköti, egy-két darab után már fejből nyomják az egész folyamatot. Készíthetnek a barátaiknak is belőle, ajándéknak is nagyon kedves dolog lehet - és mire befejezik, már a nap sem éget annyira. :-)









15 megjegyzés:

  1. De szépek! Azt hiszem, ebből csinálok párat:-) Én mindíg valami cetlit (szórólap, pénztári blokk...) használtam. Viszont sose hajtanám be a lap csücskét, mint sokan!!! Na, AZ a borzasztó! Akkor már inkább nyitva letenni:-)

    VálaszTörlés
  2. Ó, hát ez igazán parádés!

    VálaszTörlés
  3. Orsi, egyetértek, a lap csücskének behajtása igazi barbárság, és tényleg inkább kinyitva letenni, ha már :-)

    Hvivko, köszönöm :-)

    VálaszTörlés
  4. imádom! kedvenc a csipkés...

    VálaszTörlés
  5. ilyen sarkosakat eddig csak a ragasztottakat ismertük, így ez nekünk most új, szerintem lesz még ilyenünk......


    Mi családilag gyűjtjük a különböző könyvjelzőket, és sk is csinálunk nem keveset, mert ugye olvasni jó, olvasni lehet és néha kell... anyák napjára is kaptam könyvjelzőt is..... pedig mostanában e-book olvasóval alszom el ... na de mind az ötünknek nincs ilyen kütyüje.... a tokot az e-book olvasóra is sk varrtam, mert a miénk anélküli volt, nem mi vettük, csak átvettük....

    VálaszTörlés
  6. Jajj de jópofa.:D Valahol láttam egyszer ilyen kis szörnyecske alakút. Az is valami hasonló.:)

    VálaszTörlés
  7. Nagyon jó ötlet és könnyen elkészíthető (tanúsíthatom)!
    Ma éppen jól jött, mert ajándéknak gyártottunk a lányokkal egy halommal a mai évzáró apropóján tanítónéniknek, barátnőknek sk. ajándéknak!
    Nagyon élvezték a készítést (és agyon dicsértek Téged, hogy milyen jó ötleteid vannak)! :-)))
    Köszi!

    VálaszTörlés
  8. Nagyon praktikus! Kifogom próbálni!

    VálaszTörlés
  9. Az ötlet szuper, a Tatin utcát pedig imádom :-) (Az egyik olyan könyv, ahol a második rész jobban bejött, mint az első :-)

    VálaszTörlés
  10. Nekem a pöttyös a kedvencem,olyan finoman nőies:) Pedig amúgy nem szeretem túlságosan ezt a színt:)

    A tegnapi fürdőgolyó nagyon-nagyon tetszik,nekem is egyből az jutott eszembe hogy karácsonyi ajándéknak kiváló lenne!Mostanában én is próbálok környezettudatosabban élni,sok ötletet találtam már ezen az oldalon:
    anyasporol.blogspot.hu
    Igaz a szerző stílusa meglehetősen köz...vetlen:),de ha ezen felülemelkedünk akkor hasznos dolgokra lelhetünk az oldalán:)

    VálaszTörlés
  11. Hát, már a papírjaid mintáitól is elaléltam, aztán mikor megláttam még ráadásként a dekorálást! Nagggggggyon tetszik, és ezt még én is el tudom készíteni! :)

    VálaszTörlés
  12. Kriszta, ebben valahogy teljesen biztos voltam :-)

    Merc, meg tudtad szokni az e-book olvasót? Ez nagyon érdekel, mert mindig azt érzem, nekem annyira hiányozna a könyvek illata, tapintása, egyénisége... pedig tényleg nagyon praktikus egy ilyen szerkezet, az biztos!

    Melantha, majd rákeresek, jól hangzik :-)

    Krizantám, annyira nagyon örülök, hogy így bevált, mindig az ilyen visszajelzések okozzák a legnagyobb örömöt nekem :-)

    Éva, csak biztatni tudlak, nagyon gyorsan el lehet készíteni ezeket a kis könyvjelzőket!

    Kála, de jó, hogy így ráismertél! :-) Én is nagyon szeretem, és hát azok a receptek... hmmmm :-)

    Hajnoc, a pöttyöst a Nagyobbiknak szántuk, aztán valahogy az én könyvemben kötött ki, nem is értem, miért... :-) Megnézem azt az oldalt, amit javasoltál, felkeltetted az érdeklődésemet :-)

    Hankka, pedig ezek azok a bizonyos aldis papírok, semmi extra :-) És hajaj, de még mennyire, hogy el tudod! Csodaszépeket fogsz csinálni!

    VálaszTörlés
  13. Nagyon klasszak lettek, olyannyira, hogy rögtön ki is kellett próbálnom. Szeretem az 'egyszerűen szépet papírhajtogatással'! :) Kár, hogy nincs a közelben aldi :(
    Én kimondottan örülök annak, hogy megosztottad a ti folyamatotok képeit, nagyon szép a dekoráció is!!

    VálaszTörlés
  14. Fancsilány, úgy örülök, hogy megdicsérted a képeket, aggódtam, hogy igazából nem is nagyon van rájuk szükség, végül is a videó tökéletes... de most örülök, és remélem, neked is nagyon szépen sikerültek a könyvjelzők :-)

    VálaszTörlés
  15. Nagyon aranyos. Egyszerű, de nagyszerű! Imádom, és ki is fogom próbálni. Mivel a könyvek megszállottja vagyok már gondolkoztam egy kis kreatív könyvjelzőn, és ez számomra is nagyon egyszerű! Köszönöm a remek ötletet és leírást! :)

    VálaszTörlés

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...