2012. június 15., péntek

Gurigagirland virágokkal


Nagyon szeretek szobán áthúzódó zsinóron lógó mindenféléket  gyártani - tudja valaki ezeknek a nevét? Girlandok? Vagy nem?  -, és a legjobb, amikor semmi különösebb dolog nem kell hozzá, csak körbenézünk otthon, és amit találunk, abból készítünk egy ilyet.

A következő ötlet azért jó (csak így elfogultan :-) ), mert ha van jó sok vécépapír-gurigánk eltéve (sok kedves Kifli és levendula-olvasónak van...), és éppen valamilyen születésnap vagy hasonló megünneplése áll előttünk, akkor spárgából és vécépapír-gurigákból igazán nagyon látványos és romantikus dekorációt alkothatunk, ráadásul viszonylag kevés munkával és gyakorlatilag 0 anyagi ráfordítással.


Vegyük elő a gurigákat, és fessük őket be különféle színekre (illetve akár lehet egy színre is, persze):





Felvágtam csíkokra egy mintás papírlapot, és a csíkokat a gurigákra ragasztottam (ez a lépés el is hagyható nyugodtan, vagy lecserélhető bármi másra).




Minden guriga felső részét átfúrtam két helyen (a lyukak pont szembe legyenek egymással). A spárgát átvezettem a lyukakon, majd az egyik oldalon meg is csomóztam, hogy a guriga ne csúszkáljon majd felakasztáskor (bár a csomó itt a képen pont nem látszik, mert a túloldalon van):





Felfűztem ugyanígy az összes gurigát, majd a spárgát kikötöttem:





Végül pedig mindegyik gurigába tettem egy-egy darab szárított hortenziavirágot és fehér rezgőt (mindenképpen valamilyen könnyű és soklevelű/sokszirmú szárított virágot érdemes beletenni, mert ez simán és stabilan berögzül a spárga és a guriga oldala közé), és ezzel készen is lett ez a nagyon egyszerű és filléres dekoráció.





Bármilyen ünnepen felhasználható, sőt, esküvőkre is nagyon el tudom képzelni, mondjuk krémszínűre festve a gurigákat, és mini tortapapírral vagy selyemszalaggal dekorálva. Ez esetben fehér rezgőt érdemes beletenni, mert nagyon tartós és könnyű virág, és így igazán esküvői jellege lesz az egésznek... :-)










19 megjegyzés:

  1. Nagyon tetszenek a gurigás ötleteid, de valahogy mégsem tudok elfogulatlanul gondolni ezekre, szóval mégiscsak taszít valahol, hogy vécépapír gurigák lógjanak a fejem fölött...főleg esküvőn...háááát.... De azért szépek.

    VálaszTörlés
  2. Nagyon tetszik, biztos,hogy el fogom készíteni alkalomadtán!

    VálaszTörlés
  3. Nahát! Csak nem vagy gondolatolvasó? :)
    Komolyan mondom, napok óta azon töröm a fejem, miből készíthetnék (még) girlandokat a szombati bulira. Erre ma megjelenik ez a számomra fantasztikus ötleted (ugyanis én is egy vécépapírgurigatárolós olvasód vagyok). Köszönöm, Levendulalány!! :)
    Ja, persze eddig sem unatkoztam:
    http://kiflieslevendula.blogspot.hu/2012/02/befottesuveg-romantika.html http://kiflieslevendula.blogspot.hu/2011/11/gombkeszites.html http://kiflieslevendula.blogspot.hu/2011/08/sutis-kinalo.html --> őket már elkészítettem (itt-ott némi átalakítással), meg még néhány origami-galambot, illetve a tegnapi, Aldiban tett látogatásom eredményeként a Dekorációs füzér készlet gömbjeit is megcsináltam.
    Ezzel persze nem dicsekedni szeretnék, csak azt szeretném kifejezni, hogy Nélküled valószínűleg kevésbé lenne színes és ötletes a dekoráció, amit készítek.
    Egyébként gondolkodtam rajta, hogy összeszámolom, eddig hány alkalommal használtam fel az ötleteidet az elmúlt kb. fél évben, de még nem került rá sor.
    Még egyszer köszönök mindent!

    VálaszTörlés
  4. Köszönöm. És úgy veszem, hogy ez a nekem írt, különbejáratú bejegyzés:)
    Jó munkát, szép napokat,
    Júlia.

    VálaszTörlés
  5. ilyenkor megjön a kedvem a partyszervezéshez :) és mutatnék valamit, ami az óvónéniajándékos bejegyzéshez passzol igazán: http://viragbea.blogspot.com/2012/06/ezt-meg-kell-mutatnom-o.html#comment-form nagyon aranyos ötlet, nem?

    VálaszTörlés
  6. Névtelen, semmi sem kötelező... és ajánlom a papírtörlő-gurigára asszociálást.

    Kojudi, nagyon örülök, hogy tetszik! :-)

    Viola, az öröm az enyém, hogy ötletet adhattam hozzá! :-) És köszönöm, hogy megírtad, miket készítettél el eddig, olyan jó érzés ez nekem...

    Júlia, nem akartam direktben beírni a bejegyzésbe, de pontosan így gondoltam, igen, és remélem, hogy tetszik! :-)

    Kriszta, ez tényleg nagyon édes ötlet :-)De még úgy is el tudom képzelni, hogy apukáknak is jó ajándék, sajátgyerek-kézlenyomatokkal, csak legfeljebb a gyerkőcök többször is lepecsételik a kezükkel... hm, nagyon köszönöm az inspirációt, jövőre is lesz szülinap :-)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Pedig dejól esett volna:)
      jó tudni, hogy a vélemény-kérés valahol még számít is.
      Köszi:)
      Üdv, Júlia

      Törlés
    2. Hogyne számítana, főleg az ilyen kedves olvasóké... nekem legalábbis nagyon.

      Törlés
    3. Ismét köszi,és akkor lépek a következő bejegyzéshez:)
      Kellemes hétvégét:)

      Törlés
  7. Akármilyen kicsi is a lakásunk, mától elkezdem gyűjteni a gurigákat. Egyszer már megtettem, de Férjjel nézeteltérésünk támadt, í]y bevittem az akkori munkahelyemre (általános iskola:)). Most már semmi nem állíŧ meg, kell egy ilyen girlandot készíŧenem:D.

    VálaszTörlés
  8. Szuper ötlet! És nagyon mutatós, remélem lesz alkalom amikor kipróbálhatom :-). Pont tegnap csodálkoztam rá egyébként, hogy ha akrilfestékkel lekenem a gurigákat, valahogy egyből "szintet lépnek" és nagyon mutatós dolgokat lehet kihozni belőlük.
    (Utólag is köszi a hobbyművészes tippet, ha minden igaz, jövő héten érkezik a pakkom - igaz, a tojástartóból már nem jutott :-D.)

    VálaszTörlés
  9. Villő, remélem, nem haragítjuk magunkra nagyon a férjedet :-) De nagyon bízom benne, hogy a végeredmény őt is meggyőzi majd! :-)

    Kála, én is pontosan ugyanígy látom... Nagyon szívesen, remélem, sok örömöd lesz belőle! Kár, hogy a tojástartó már nem volt, de mindig szoktam figyelni ezt a webáruházat, és jelzek, ha lesznek hasonló jó dolgok :-)

    VálaszTörlés
  10. Ismét nagyon jó ötlet! Elmentve; kislányom születésnapján felhasználva :-) Köszi!

    VálaszTörlés
  11. Szia!Most találtam ide az oldaladra és csak ámulok és bámulok a látottakon.Nagyon jókat találsz ki.Azonnal elkészítettem a hőlégballont és most a tortapapíros angyalkát szemeltem ki magunknak.Annyi segítséget szeretnék kérni, hogy az ilyen kis átmérőjű tortapapírt hol lehet beszerezni?Ma vettem de az 32cm-s.Válaszodat nagyon várom!Legyen szép a napod!:)

    VálaszTörlés
  12. Pgabor69, nagyon szívesen, remélem, sikert arat majd a dekoráció :-)

    Névtelen, szia! Örülök, hogy idetaláltál, gyere gyakran :-) Én a Corában tudtam venni ilyen kis méretű tortapapírt, nem tudom, lehet-e még kapni... de ha nem kapsz, küldj nekem egy mailt, és szívesen postázok neked néhányat!

    VálaszTörlés
  13. Kedves Levendulalány!
    Eddig gyűjtöttük a szép üvegeket, papírokat és szalvétákat (legalábbis az én estemben) most már a gurigákat is egy jó ideje. :)
    De már tele van a barkácsolós fiókom,polcom,szekrényem mert ugye nem mindenkinek adatik meg egy egész garázs :)
    Szóval ez a gyűjtögetés egy kissé a te lelkeden is szárad :), így tőled kérek tanácsot, hogy hogyan lehetne minél helytakarékosabban eltárolni ezeket a szívemnek olyan kedves kis alapanyagokat.
    Köszönettel: Petra

    VálaszTörlés
  14. Szia, Petra! Ó, nekem sincs egy egész garázsom, sajnos :-) Csak a garázsban egy szekrényem, abban van minden beömlesztve, úgyhogy semmi jó tanácsom sincs a tárolásra, arra én magam is rászorulnék :-) De az biztos, hogy mindenből elég csak néhány darabot tartani,és akkor kezelhető a dolog. Erre akkor döbbentem rá, amikor elajándékoztam 58 db papírgurigát, és még így is maradt 20 :-)

    VálaszTörlés

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...