2012. június 17., vasárnap

Bazsalikomos-parmezános gofri


Pár napja egy este gofrit sütöttem a kicsiknek. Még mielőtt a cukrot beletettem volna a tésztába, egy hirtelen ötlettől vezérelve két részre osztottam, és csak az egyik feléből lett a szokásos édes verzió. A másik tésztaadaggal viszont teljesen más irányba indultam, és mit ne mondjak, nagyon jól tettem :-)
Került bele sok bazsalikom, egy kis plusz só, több gerezd fokhagyma, frissen őrölt bors és parmezán - a végeredmény pedig egy olyan finom tészta lett, hogy azonnal felvettem a leggyakrabban készített fogások listájára.
Nagyon-nagyon tudom ajánlani egy vendégségre is, egészen biztosan sikeretek lenne vele. Persze, azért az édes gofrit sem szabad mellőle elhagyni, de a végeredmény mindenképpen az lesz, hogy érdemes újítani mindennel, mert sosem tudhatjuk, milyen extra finomság sül majd ki belőle... :-)


Bazsalikomos-parmezános gofri
(ez a mennyiség kb. 8 db-hoz elegendő)


Hozzávalók:

25 dkg liszt
két púpozott kávéskanál sütőpor
3 tojás
12,5 dkg margarin
2,5 dl tej
só ízlés szerint (de legalább3-4 csipet)
egy csokor bazsalikom
3-4 gerezd fokhagyma
frissen őrölt bors
5 dkg reszelt parmezán


Elkészítés:

Melegítsük be a gofrisütőt, és közben egyszerűen csak keverjük össze a hozzávalókat egy habverővel, szép simára.
Süssük ki a gofrikat, és adjunk mellé friss zöldsalátát vagy tzatzikit vagy fűszeres mascarponekrémet vagy bármit :-)






6 megjegyzés:

  1. Hm, jól hangzik!
    Éppen most vettem cserepes bazsalikomot és keresem a recepteket, amikben felhasználható. Köszi az ötletet!

    VálaszTörlés
  2. minden van hozzá, csak a parmezán hiányzik, úgyhogy felveszem a bevásárlólistára :) egyébként gofrisütőben bundáskenyeret is szoktam készíteni Via receptje után: http://www.urban-eve.hu/2010/11/02/reform-bundas-kenyer/

    VálaszTörlés
  3. Liza, nagyon szívesen, szerintem ízleni fog, ha kipróbálod!

    Gólya, és nem csak annak hangzik, pont olyan is! :-)

    Kriszta, ezt nem ismertem, de nagyon jó!! Köszönöm :-)

    VálaszTörlés
  4. Nagyon jól hangzik, egy kis fokhagymás tejföllel nálunk is biztos nyerő! :)

    VálaszTörlés
  5. Hankka, de mennyire finom lehet azzal is! Hű, de bevágnék most is kettőt-hármat belőle :-)

    VálaszTörlés

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...