2012. június 22., péntek

Ajándék raklapdeszkából


Először is anyukámnak szeretném üzenni, hogy ne olvassa el ezt a bejegyzést, mert ez itt az ő ajándéka :-)

Másodszor pedig múlt héten szerdán egy nagyon kedves helyen reggeliztünk, Pierre-nél, a La Biscuit Bistróban. Amellett, hogy csupa nagyszerű finomságot ettünk-ittünk, a hely hangulata is megfogott minket: a nevéhez illően igazán stílusos, de egyáltalán nem flancos kis francia bisztróról van szó, kifogástalan minőségű kínálattal és kedves kiszolgálással. Szóval, nagyon jól éreztük magunkat, és amikor anyunak készültem ajándékot készíteni, valahogy rögtön a Biscuit Bistro hangulata ugrott be, főleg mert az ünnepelt is szereti az ilyesmit... Ráadásul éppen kapóra jött, hogy a régi ötletes mappámat rendezgettem, és abban láttam egy gyönyörű fafeliratot, ami azonnal megtetszett. Kár, hogy a forrást nem írtam rá, úgyhogy ha valaki ráismerne, írja meg nekem az eretetét, és azonnal közzéteszem, ígérem...


Szóval, inspirálódás után a kerti sütögetésekhez félrerakott raklapdeszkákból rögvest el is buggantottam egyet:





Mivel csupa szálka és durva rücsök volt az egész, elővettem a készleteimből egy smirglipapírt, és alaposan lecsiszolgattam a felszínét.





Fekete akrilfestékkel lefestettem a deszkát:





Megvártam, hogy megszáradjon, és átkentem fehér akrilfestékkel. Száraz ecsetet használtam, kevés festékkel, amit nem hígítottam, hogy ne fedje le teljesen a fekete alapszínt.





Száradás után a smirglivel még egyszer jól átcsiszoltam, hogy még használtabb külseje legyen:





Egy vastag alkoholos filccel ráírtam a feliratot:





A deszka tetejébe belecsavartam két fémkampót - vagy valami hasonlót, nem tudom a barkácsterminológiát :-) . A deszka két végére ragasztópisztollyal néhány evőeszközt rögzítettem:





Ezután már csak a kampókra kötöttem a felakasztásra szolgáló drótot, és ezzel el is készült a franciás hangulatú konyhai dekoráció... ami remélem, tetszeni fog az ünnepeltnek :-)















21 megjegyzés:

  1. Mi mindenre jó egy kiszuperált raklap :-)

    VálaszTörlés
  2. De jó!!! Én meg azon gondolkodom, hogy van otthon rengeteg használt kis ládikó. DE nagyon régiek, szerintem csiszolni kéne őket. Azokkal kellene majd kezdenünk valamit. Kis egyszerű, vékonyak. Te mit csinálnál velük?

    VálaszTörlés
  3. Oh, de bájos! Ha lenne családi házunk, biztos megcsinálnám...Bár a konyhában is jól mutatna! Ilyen klassz régimódi evőeszközöket honnan szereztél? Azt ne mondd, hogy ezek is "abban" a fiókban lapultak, s türelmesen várták, hogy velük is történjen végre valami! :)

    VálaszTörlés
  4. Nagyon klassz ötlet! Én is nagyon örülnék neki!:)
    Dekoratív ajándékot kap anyukád, kívánom, hogy lelje örömét benne!:)

    VálaszTörlés
  5. Ha én lennék az anyukád, össze vissza puszilgatnálak ezért! Gondolom, ő is megteszi majd.

    VálaszTörlés
  6. Levendulalány, szerintem borítékolhatod az örömöt! :)

    hrivko, ócskapiacon százával találhatsz ilyen kanalat. :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. köszi a tippet! Gondoltam! A jövő csütörtöki lomin keresni is fogom...:)

      Törlés
  7. Óóóóó, nekem is kell egy ilyen!:) Na, majd! Remélem, mire lesz saját otthonunk, ahova bátran fúrhatok-faraghatok-festhetek, még mindig lesz blogod! (Ez burkolt jó kívánság volt, sok-sok évet jelent!:))

    VálaszTörlés
  8. Seretnélek örökbefogadni kedves Lányom!!! :)) Isten éltesse Anyukát és gratula neki, hogy ilyen kreatív csajt nevelt fel! :)

    Az előző bejegyzéseket is olvastam-tutik nagyon, de vmiért nem tudtam kommentelni...remélem ez összejön!
    Ciao bella! :)

    VálaszTörlés
  9. Orsi, hajaj, meg még ezer más dologra, szuper alapanyag ez is :-)

    Krealady, nem tudom, pontosan mekkorák lehetnek a dobozok, de tolltartónak vagy ékszeres dobozkának például jó a méretük? Ez is milyen kincs lehet, egy kis csiszolás-festés, esetleg dekupázsolás, és teljesen újjá fognak születni :-)

    Hvivko, pedig deee :-) Gyönyörű,de megkopott evőeszközök ezek, és nem lehet őket felújíttatni sehol, úgyhogy tényleg csak vártak a "fiókban" :-) De bolhapiacokon tényleg csodaszép hasonlókra lehet bukkanni, csak ügyesen kell alkudni... na, én abban pocsék vagyok :-)

    Éva, köszönöm szépen, szívből remélem, hogy így lesz! :-)

    Névtelen, bízom benne, hogy valami hasonló reakció lesz belőle :-)

    Ídes Rúzsám, köszönöm a biztatást :-)

    Villő, olyan tündér vagy, de én annyira remélem, hogy nem kell olyan sok-sok év a saját otthonhoz! Én nagyon szorítok nektek!

    Fróni, már hiányoztál is nagyon! És köszönöm szépen, nagyon jólesik az örökbefogási szándék :-) :-)

    VálaszTörlés
  10. elképesztően hangulatos! meg persze Levendulalányos :) Isten éltesse Anyukádat! :)

    VálaszTörlés
  11. Szenzációóóóóóóóóóóós!!! Térdig bőgném magam, az biztos :-)) Utána meg büszkén kitenném valami jól látható helyre :-)

    Sok boldogságot Anyukádnak utólag is!!

    VálaszTörlés
  12. Ó ez nekem már a címe alapján is szerelem volt,imádok minden raklapos ötletet!És raklap lenne is bőven,csak hely nincs ahova tegyem :) De a falra talán még nálunk is felférne!

    Az előbb láttam fb-on egy olyan ötletet is hogy felül volt a deszka,rajta Family felirat,alatta a gyerkőcök fotói szép sorban,majd következett a fogas a lurkók egyre kisebb méretű táskáival:)Nagyon tetszett az is:)

    Anyukád biztos nagyon boldog lesz ha megkapja,majd számolj ám be róla mit szólt!Csodaszép hétvégét Neked!:)

    VálaszTörlés
  13. Levendulalány, erről hallottál?
    http://balaton.varosom.hu/programok/szabadido/Levendula-Fesztival-1.html
    Neked ott lenne a helyed! :)
    Mi tavaly a nagylányunkkal voltunk, s nagyon szuper volt!

    VálaszTörlés
  14. Kriszta, nagyon szépen köszönöm mindhármat :-)

    Viki, neked is nagyon köszönöm! Remélem, hogy tényleg pontosan így lesz :-)

    Hajnoc, megpróbálom valahogy megkeresni ezt a deszkás képet, látatlanban is nagyon tetszik... és rendben, beszámolok, köszönöm :-) Nektek is gyönyörű hétvégét kívánok!

    Hvivko, igen, azt hiszem, tavaly ezen voltunk mi is :-) Idén időpontprobléma miatt nem fogunk tudni elmenni, de jövőre pótoljuk!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Évi,itt is fenn van a kép,:
      http://pinterest.com/pin/199284352231726626/

      de én az Otthonkommandó fb oldalán találtam :)

      Törlés
    2. Köszi szépen :-) Ez tényleg nagyon édes... Hát ezek a betűk sokkal szebbek, mint az enyémek :-)

      Törlés
  15. Zseniális és gyönyörű!!!!Mindig ámulatba ejtesz!

    VálaszTörlés
  16. Kedves Levendulalány!

    Majd kilukadzik az oldalam a kíváncsiságtól, hogy mit szólt anyukád az ajándékhoz?

    Szuper aranyos!

    Nerzsi

    VálaszTörlés
  17. Én is kíváncsi lennék, anyukádnak hogy tetszett?! Persze biztosan nagyon, olyan gyönyörű! Keresem a konyhafalon azt a helyet, ahová fel tudok tenni egy ilyen finom falidíszt, nagyon tetszik! :)

    VálaszTörlés
  18. Mammka, köszönöm szépen, nagyon kedves vagy...

    Nerzsi, nagyon-nagyon örült neki, és már rögtön eltervezte, hova fogja tenni :-)

    Hankka, szerintem sikerült nagy örömöt szereznem vele! Remélem, találsz helyet neki, mert érdemes :-)

    VálaszTörlés

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...