mobilszalagadsense

2012. május 8., kedd

Thomas-szülinap


Szóval, a Thomas-szülinap :-) Mivel a Kisebbik rajong a Thomas-mesékért, azt találtam ki, hogy váljon a nappalink erre a napra Sodor szigetévé, ahol a mozdonyok dolgoznak és élnek.
A mozdonyok pedig nem lesznek másak, mint mi, családtagok és vendégek - a középpontban Thomasszal, a kis ünnepelttel. :-)

Így aztán minden résztvevővel megbeszéltem korábban, melyik mozdony szerepébe szeretne bújni - itt a fő szempont az volt, hogy tetőtől talpig a kiválasztott mozdony színét kellett felölteni, tehát fontos volt, hogy legyen az illetőnek olyan színű zoknija, nadrágja, pólója és sapkája, mint amilyen az a mozdony, mindehhez pedig pont ugyanilyen színre kellett festeni az illetőnek az arcát is - életszerűség mindenekelőtt. :-)

Aki ismeri a Thomas-meséket, az tudja, hogy a mozdonyok mindegyikének saját, jellegzetes arca van - úgyhogy az összes mozdonyarcot elkészítettem kartonpapírból. A legnagyobb salátástálamat rajzoltam körbe, ez volt az alap, amire az egyéni mozdony-arcvonásokat felrajzoltam. A nagy, kerek arcokat aztán mindenki egy szalaggal a nyakába kötötte.

A következő szereplők voltak a zsúron:

Az ünnepelt, ahogy írtam, tetőtől talpig kékben volt, kékre festett pofival, a pocakján pedig természetesen Thomas arcát viselte, amely így nézett ki:




A Nagyobbik Lady mozdony szerepébe bújt, sötétlila hosszú ruhában, nadrágban, zokniban, sapkában, lila arcocskával. Ő Lady jellegzetes arcát akasztotta magára:




 Rajtuk kívül még jó pár mozdony részt vett a bulin, például Dízel:




Rosie:




Percy:




Gordon:




Harold, a helikopter (akinek még propellerrel ellátott fehér sapkája is volt, amit sajnos nem örökítettem meg):




És nagyon fontos szereplő volt még Ő is, aki a Sovány Ellenőr szerepét alakította, keménykalapban, szemüvegben, zakóban, zsebórával, ahogy kell. :-)

Korábban már írtam, hogy a Kisebbiknek készítettem egy kartondoboz Thomast, ezt ezen a bulin kapta meg:



Persze, kimondhatatlanul boldogan vette birtokba, azonnal beleült, és tologatni kellett keresztül-kasul a nappalin, de nem ám akárhogyan - ugyanis Andi barátunk a buli kezdetére fekete és szürke szigetelőszalaggal kanyargós síneket varázsolt  a nappali járólapjaira - a doboz-Thomast és benne a Kisebbik-Thomast tehát ezeken a csodás síneken kellett tologatni - az erősebbek puszta kézzel, én pedig egy partvis segítségével :-)

Ilyenek voltak ezek a bizonyos sínek - persze ennél lényegesen hosszabbak és szerteágazóbbak voltak:






És persze, hogy a varázslat teljes legyen, készítettünk egy sorompót is, seprűnyélből, szigetelőszalagból és két gyerekszékből:




Szóval, a Kisebbiket szinte ki sem lehetett szedni az ő doboz-Thomasából, és boldogan cirkált a síneken, nyittatta és csukatta a sorompókat, úgy általában, végtelenül lelkesen alakította a szerepét. :-)

Persze, a dekoráció is thomasos volt:











Meg persze volt ezer lufi is, de azokat nem fotóztam le :-)

A buli közepén tartottunk egy thomasos kívzjátékot - a könyvek segítségével egymás után felmutattuk a sok-sok különféle mozdony képét, akik mind szerepelnek a mesékben - és az kapott pontot, aki elsőként bekiabálta az éppen felmutatott mozdony nevét. Mivel a Kisebbik óriási Thomas-szakértő, gigantikus előnnyel nyerte a kvízjátékot, amiért természetesen ajándékot is kapott, akárcsak a Nagyobbik, aki az előkelő 2. helyen végzett  a 3. Percy előtt :-)

Aztán pedig megérkezett a torta is, természetesen szintén thomasos.... és én készítettem. Nem akartam egy tökéletes formájú, de rémes ízű cukrászdai tortát erre az alkalomra, úgyhogy sütöttem egy csokoládés tortaalapot, és ezt megtöltöttem vaníliás-tejszínes mascarponekrémmel. Ez tényleg nagyon-nagyon finom lett... kicsit pihentettem az összeállított tortát, aztán bevontam marcipánnal. A különböző színű marcipándarabokhoz ételfestéket használtam. Sajnos, nem lett tökéletes, mert fekete ételfestékem nem volt, de végül ezt nagyon sötét étcsokival helyettesítettem.
Elismerem, a tortával nagyjából 3 órát dolgoztam - de végül nagyon megérte, mert ha nem is lett maradéktalanul szép, nagyon-nagyon finom lett - talán mert csupa szeretetből készült. :-)











Hát nagyjából így alakult ez a születésnap - a Kisebbik leírhatatlanul boldog volt, és az az igazság, minden kicsi és nagy élvezte a mókát, a jelmezeket, a sínen siklást, a kvízjátékot, és mindent-mindent, ami csak történt ezen a délutánon, ami végül egészen késő estébe nyúlt, mert olyan jól sikerült.
A Kisebbik aznap este azzal feküdt le és másnap azzal kelt, hogy "Olyan nagyon legjobb volt a thomasos szülinap!"
És azt hiszem, ennél nagyobb elismerés nem is kell... :-)





44 megjegyzés:

  1. Tökéletes kis buli lehetett.Én is szívesen lennék gyerek nálad!!

    VálaszTörlés
  2. Hűűűűű,de szívesen lennék gyerek nálatok444és köszönöm a sok-sok jó ötletet!

    VálaszTörlés
  3. Anyák Gyöngye, Te mikor alszol????!!! Ámulok megint, szavakat sem találok..! Te ki voltál? El tudom képzelni, hogy a Kicsi végül Thomasban aludt el! Örökbe fogadnál? Remélem a "sínek" sokáig díszítik még a nappalitokat!

    VálaszTörlés
  4. Hát, mit mondjak?? Hűűűűűűha
    Igazán szuper lett minden. Nekem az álarcok tetszenek a legjobban, így rajzolni :) az igen.
    (nekem a tavasz tündérem arca is kihívás volt, látszik is rajta :) )

    VálaszTörlés
  5. Azta! Leakalap! Szívesen lettem volna Kisebbik helyébe! Na nem pont Thomas miatt, hanem a tematikus kedvences szülinap miatt!

    VálaszTörlés
  6. Boldog gyerekkort, még ha utólag is:)
    Az érdekesség kedvéért nemsokára felteszem Anna thomasos tortáját, amit kétévesen kapott. Egy szabad délutánra talán még ihlet is lehet:)
    feleletvilagomnak.blogspot.com- majd itt lesz

    VálaszTörlés
  7. Jaj, te Levendulalány! Kifogytam a jelzőkből, amivel Anyai tevékenységedet leírhatnám! Egyszerűen csodálom az energiádat, az ötleteidet, a fáradhatatlan tevékenykedésedet és azt a mérhetetlen odafigyelést és szeretetet, amit a családodnak adsz. Igen, mindenkiben megfogalmazódik, hogy szeretne egy ilyen CSALÁDnak a részesévé válni, szóval légyszi fogadj örökbe gyereknek vagy nővérkédnek, vagy házi "állatnak" vagy bárminek, és ha jó leszek szervezz nekem egy Prince Edward szigeti, Zöldorom Partyt!!!! :-)
    Mély hódolattal! Wagner Andi

    VálaszTörlés
  8. Szerintem már legalább százszor leírtam, hogy szuperanyu vagy! :-) Csodálatos buli lehetett, nagyszerűek az ötleteid, a kézügyességeddel nem győzök betelni! És az a torta! Szerintem szuper jó lett!!!

    VálaszTörlés
  9. Szerintem is nagyon jó és ötletes lett. Ügyes vagy!

    VálaszTörlés
  10. Kriszti, tényleg az volt :-)

    Patrícia, nagyon-nagyon szívesen!

    Kétbalkézmami, annyira tündér vagy, köszönöm! Én Gordon voltam, tiszta kékben, szerencsére még a szemem is kék. Hát az tény, hogy meglehetősen keveset alszom, de már megszoktam :-) Igen, a doboz-Thomas azóta is óriási becsben van, este elköszön tőle, reggel jó reggelt kíván neki :-)

    Gesztenyeszív, köszönöm, nagyon kedves vagy! És szerintem teljesen rendben van az a tündérpofi, megnéztem! :-)

    Gólya, igen, szerintem is olyan jók ezek a tematikus szülinapok, még készülődni rájuk is öröm, kidolgozni a kis passzoló részleteket és ilyenek...

    Júlia, köszönöm :-) Megnézem majd, kíváncsi vagyok rá nagyon!

    Andi, annyira drága vagy, köszönöm, annyira nagyon jólesik, amit írtál... Óóó, egy Anne-parti, jaj, bárcsak tényleg rendezhetnék egy ilyet! Már most ezer ötletem lenne rá!!! :-)

    Katuci, mindig örülök, ha írod, hidd el... és ha azt mondod, tűrhető a torta, akkor büszke vagyok rá, mert egy nem akármilyen tortaszakértő mondja :-)

    Erdna, köszönöm!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Azt írtam volna, hogy tűrhető?! :-) Olvasd újra!!! :-)))

      Törlés
    2. Azt rögtön gondoltam, hogy máris lennének ötleteid! Én azért reménykedem, hogy egyszer tényleg összejön egy ÖTYE-Anne parti!!! Sokan vagyunk rajongók szerintem!!!
      Azért egy kicsit sajnálom, hogy az én csemetéim kicsit nagyobbak már (13,16), mert annyi jó ötletet adhattál volna... Nálunk most már a filmnézős pizsamaparti a sláger, tegnap is négy helyes kamaszlány nevetgélt a padlástérben!!! :-) Andi

      Törlés
    3. Katuci, igenis :-) :-)

      Andi, azért ez is édes dolog lehet, el tudom képzelni a madárkák csicsergését a padláson :-)

      Törlés
  11. elképesztően ügyes és figyelmes vagy! bennem is van efféle "fanatizmus", csak sajnos nem mindig jutok el megvalósításig. de ha egyszer gyerekem lesz, gondolom az megadja a végső lökést a kivitelezésekhez is :)

    VálaszTörlés
  12. Továbbra is fenntartom, hogy jó lehet nálatok gyereknek lenni!

    VálaszTörlés
  13. Mintha azt olvastam volna egy korábbi bejegyzésednél (gyerekszobába a fánál), hogy nem vagy egy rajztehestég. Szóval most mond ezt ki még egyszer, fogd meg a nózid, és lefogadom, hogy puha :)) A tortád nem tudom hol hibádzik, de a kép alapján egy cukrászdait simán leköröz. Egy Anne partira én is beneveznék. Csak attól félek, hogy ott nem lehetne szétosztani a szerepeket ;)Ki nem szeretne Anne lenni? :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Én szívesen lennék Diana is... Annyit beszéltetek már róla, hogy kivettem a könyvtárból. Éppen a tavaszi választott születésnapjánál tartok...

      Törlés
    2. Szívből remélem, hogy tetszeni fog, kérlek, majd mindenképpen számolj be róla...

      Törlés
  14. Kriszta, ebben teljesen biztos vagyok, pedig tudom, hogy te így is mennyi mindent megteszel a gyerekekért. De a saját, az tényleg elég komoly plusz lelkesedést ad mindenhez :-)

    Betti, nagyon remélem, hogy ez így van...

    Kucorgó anyámkája, de tényleg neeeem :-) :-) Mondjuk én szívesen lennék Marilla, Miss Stacy vagy Diana vagy Ruby vagy végső esetben még Matthew is :-) De simán el tudnám képzelni azt is, hogy mindenki Anne lesz, hiszen csak szalmakalap, vörös fonalból font copfok meg egy kötényruha kell hozzá :-)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Esetleg a különböző korú Anne-ek. Én az szeretnék lenni, akinek "még csak" két gyereke van :). Akkor vihetném Picinykéimet és "Gilbertemet" is. Gesztenyeszínű hajfestéket már megvettem :).

      Törlés
  15. Én meg már megint nem jutok szóhoz:( :)

    Fantasztikus lett minden,elhiszem hogy a kisfiad odavolt a gyönyörűségtől!A vaniliás-tejszínes mascarponekrém receptjét el szabadna kérnem esetleg???Olyan jól hangzik,biztos isteni lehetett:)

    És még egy utolsó kérés-kérdés:a Thomast kb mekkora kartondobozból készítetted?Botinak nemsokára névnapja lesz és pont azon gondolkoztam milyen sajátkezű dolgot készíthetnék neki...a Tőled "csent" ötletekkel pedig mindig nagy sikerem van,persze az sem mellékes hogy Ő is nagy Thomas rajongó:)

    (Már a szombati posthoz is írtam egy megkésett bejegyzést de azóta sem látom,szerintem elronthattam valamit...így szégyenkezve,de annál nagyobb szeretettel kívánok a Kisebbikednek nagyon-nagyon boldog születésnapot!!!)

    VálaszTörlés
  16. Fantasztikus Anyuka vagy!! nagy grat Neked és persze a Nagy fiúnak is!!! :)

    VálaszTörlés
  17. Ez egy álomszép szülinap lehetett!
    Nagyon jó lehet Nálatok gyereknek lenni!
    Úgy örülök, mikor ilyen anyukákat látok!
    Isten éltesse sokáig a kis ünnepeltet!

    VálaszTörlés
  18. Hajnoc, köszönjük szépen :-) Húha, a krém egészen pontos arányait nem tudnám megadni, de kb. így volt: 50 dkg mascarpone, 2 dl felvert tejszín, két teáskanál vaníliakivonat, 1 vaníliás cukor és 10 dkg porcukor, de érdemes kóstolgatni, mennyire szeretitek édesen. Ez egy nagyon finom, könnyű krém lesz, és másnapra még egy kicsit jobb :-)
    A dobozt most le is mértem neked: 60x50 cm, ebbe még a hétéves Nagyobbik is kényelmesen bele tudott ülni :-)

    Hajni, nagyon-nagyon köszönjük!!

    Liza, nagyon kedves vagy, neked is szívből köszönöm!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönöm a segítséget és a receptet!:)

      Törlés
    2. Szívesen, remélem, használható lesz, ilyenkor azért nagyon bánom, hogy nem írok le semmit :-)

      Törlés
  19. Köszönöm a beszámolódat! Hát sokat tanulhatok tőled! A torta az valami csodás, de a többi is mind mind fantasztikus!

    VálaszTörlés
  20. Nekem már többen írták anno aktív blogíró életemben, hogy de szeretnének nálunk gyerekek lenni.. én is ezt tudom neked mondani...:) Minden olyan ♥♥♥.:)

    VálaszTörlés
  21. Orsi, én köszönöm, külön öröm, hogy a tortát emelted ki, mert mégiscsak az első ilyen "képes" tortám volt :-)

    Cashmere, köszönöm, nagyon-nagyon jólesik...

    VálaszTörlés
  22. Már Thomas is zseniális volt, ez a szülinap pedig...! Valami mesés, csodás lehetett, leginkább a kisfiad számára, akinek így utólag én is nagyon sok boldog szülinapot kívánok! Annyira jó lehetett, hogy mindannyian, kicsik és nagyok együtt tudtatok játszani, tudtatok együtt játszani! :) A torta gyönyörű, külön gratula hozzá, nagyon ügyes vagy! :)

    VálaszTörlés
  23. Szuperügyes vagy, ezt már sokan leírták, sokszor Rólad, csak azt szeretném megkérdezni, hogy a sok készülődési idő alatt hol vannak a gyermekeid, pl. 3 órás tortaprogram alatt, vagy éjjel alkotsz? Én már cdak emiatt sem tudnék hasonlókat kivitelezni...
    üdv. Csilla

    VálaszTörlés
  24. Ez csodás lehetett! Már a másik szülinapi partidat is irigyeltem, szerintem ez még egy felnőttnek is jó élmény, nemhogy egy kisgyereknek. Na és a torta...! Mesés! :) És olyan jó olvasni, hogy mindent akkora szeretettel csinálsz :)

    VálaszTörlés
  25. Utólag is boldog szülinapot a kisfiadnak. Csak ismételni tudom az előzőeket. Fantasztikus parti lehetett! Nálunk most ez a bejegyzésed megelőzte Bogyó és Babócásat, most ezt nézzük napi szinten előre-hátra többször is a kisfiammal. (A kicsi lányom rátalált a Hello Kitty-re, úgyhogy az a másik.) Ha ezeket "átpörgettük", mindenkit felsoroltunk oda-vissza, akkor olvashatom én az új bejegyzést.
    Még valami, remélem nem veszed okoskodásnak. Én úgy festettem feketére a marcipánt, hogy 1 széntablettát porrá törtem, feloldottam 1 csepp alkoholban, hogy pépes legyen (nem tudom, vízben is jó-e) és azt gyúrtam a marcipánhoz. Gyönyörű feketére színez, és a széntablettának semmilyen mellékhatása nincs. Nem saját ötlet, valakinél olvastam, de bevált.
    Természetesen az ötleteidet jegyzem későbbi felhasználásra!

    VálaszTörlés
  26. Én komolyan azt hittem, hogy márpedig nem léteznek szuper anyuk, de ezennel kijelentem, hogy tévedtem. Egyet biztosan találtam. TÉGED!!!!
    Egyszerűen felülmúlhatatlan vagy és nagyon nagyon nagyon jó lehet a te gyerekednek lenni. Mondjuk olvasódnak lenni se kutya!
    Ölelés és sok boldogságot a legkisebbnek!

    Ágnes

    VálaszTörlés
  27. Már a cukrászda megalkotásánál is akartam írni: én úgy, de úgy szeretnék ilyen anyuka lenni, amilyen TE vagy! Sajnos nem megy, se idő, se energia, se türelem nem adatott elég, de ha olvaslak, elhiszem, hogy egyszer talán képes leszek valami hasonlóra. Csak maradjon meg a blogod, hogy bármikor "meríthessek" belőle!
    Én is kívánok - ha utólag is - egy életre szóló boldogságot a csemetédnek!

    VálaszTörlés
  28. Hankka, nagyon-nagyon köszönjük! Igen, igazság szerint mi nagyok is annyira élveztük az egészet, nagyon jó ilyenkor gyerekké válni, és együtt viháncolni a kicsikkel... és nagyon köszönöm a tortás gratulációt is! :-)

    Csilla, én most szabin voltam, úgyhogy ezért tudtam napközben elkészíteni a tortát - de a többi dolgot éjjel gyártottam...

    Dorabella, nagyon köszönöm! Igen, nagyon-nagyon jó élmény volt, este akkora mosolygással a szívemben aludtam el, hogy igazság szerint én lehetek hálás a Kisebbiknek, hogy ilyen szép napot okozott nekünk a Thomas-rajongásával...

    Mariann, köszönjük szépen! Annyira édesek lehetnek a gyerekeid, köszönöm, hogy leírtad, hogy "olvassák" ők is a blogot, olyan jó érzés... Húú, nagyon köszönöm a széntablettás tippet, mekkora ötlet!! Jaj, bárcsak előbb tudtam volna :-)

    Drága Ági, pedig annyira nem vagyok az, örökké azt érzem, annyi, de annyi elmaradásom van mindenben... de nagyon jólesik a kedvességed! Szívből köszönök mindent!

    Ágnes, nagyon-nagyon köszönöm, nem ér ám ennyire meghatni...

    VálaszTörlés
  29. Nálunk is most voltak a szülinapok a két nagyobbnak. Szerettem volna tematikusat én is, de nem sok minden lett belőle :(
    Sok boldogságot kívánok, bár már meg van!

    VálaszTörlés
  30. Orsi, azért egy ilyen kívánság mindig nagyon-nagyon jól jön! Köszönöm! :-)

    VálaszTörlés
  31. Kedves Levendulalány!
    Belegondoltam, hogy ilyen élménydús gyermekkor után milyen szeretettel fognak visszaemlékezni a meglepetéseidre a gyermekeid.
    "Isten tudja honnan, palástot kerített,
    aranyos palástot vállamra terített,
    fejem fölé égszín mosolygást derített."
    (Mécs László: A királyfi három bánata /részlet/)

    Köszönet a lelkünk simogatásáért! És egészséget boldogságot kívánok a szülinaposnak is!
    NErzsi

    VálaszTörlés
  32. NErzsi, nagyon-nagyon köszönöm a kedvességedet!

    VálaszTörlés
  33. Egyszer építettem hordóból egy Thomas "gőzmozdony"t :) meg persze sok minden mást is sok minden másból, de most a Thomas a lényeg...
    http://kepfeltoltes.hu/view/130521/DSC02031_www.kepfeltoltes.hu_.jpg
    volt sikere... szeretek alkotni is fizikailag, nem csak írni :) éljen a barkácsolás is :)

    VálaszTörlés
  34. Figyelte már valaki, hogy Sodor szigete visszafelé Rodosz szigete? :) Bár sokkal több hasonlóság nincs is a kettő közt :)

    VálaszTörlés

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...