mobilszalagadsense

2012. május 5., szombat

Thomas kartondobozból


Amikor nagyjából egy héttel ezelőtt megvilágosodtam, és rájöttem, hogy thomasos szülinapot kell rendeznem a Kisebbiknek, összegyűjtöttem az ötleteket - jelmezek, torta, dekoráció és ilyenek -, a fejemben halványan körvonalazódni kezdett egy gondolat. Elsőre, majd másodikra és többedikre is teljes képtelenségnek tűnt, de sajnos ha valami a fejembe ivódik, onnan nagyon nehezen lehet csak eltávolítani... szóval, arra gondoltam, a thomasos ez meg az mellé olyan jó lenne egy beleülős Thomas. Azaz valami, ami hasonlít Thomasra, de nem csak tologatni lehet és ilyenek, hanem bele is ülni, és úgy általában, olyan... nagy.

Ez volt hát az a bizonyos gondolat, és nem tudtam szabadulni tőle... úgyhogy elkezdtem reálisan nézni a dolgot, miből is lehetne összehozni. Több teljesen tragikomikus ötlet után (a legvadabb a könyvespolc volt) ráébredtem, hogy a garázsban parkol egy éppen megfelelő méretű vastag kartondoboz, ami talán-talán alkalmas lehet... úgyhogy vettem egy nagyon mély - igazán mély - lélegzetet, és nekikezdtem. :-)


Ez volt a kartondoboz - teljesen átlagosnak látszik, de kellően vastag és strapabíró:





Fogtam egy tekercs széles ragasztószalagot meg egy sniccert, és a képen látható módon kialakítottam a körülbelüli mozdonyformát (erős jóindulattal kell persze hozzáállni :-) ). A dobozt kívül és belül is többször átragasztottam.





A sniccerrel mindkét oldalon kivágtam az ablakokat:





Egy A/3-as fekete fotókartonnal beborítottam a doboz elejét. A kartont ragasztópisztollyal ragasztottam a dobozra, mivel egy ragasztó sem bizonyult elég erősnek és gyors száradásúnak, ez viszont annál inkább...





A leghosszabb szakasz következett: kék kartonnal beborítottam a doboz többi részét. Összesen 3 db A/3-as kartonlap kellett hozzá.
Amikor ezzel megvoltam, kivágtam az ablakokat, és pihentem egy kicsit :-) :-)





Fogtam a legnagyobb salátástálamat, és körberajzoltam egy fehér kartonon. Kivágtam a kört, és fekete filccel megrajzoltam Thomas arcát - majd ezt is felragasztottam a dobozra.





Fogtam a salátástálhoz tartozó kisebb salátástálkákat, és ezeket háromszor körberajzoltam az oldalak alján. Aztán kerítettem egy poharat, és ezt pedig a körök közepén rajzoltam körbe, majd a küllőket be is csíkoztam. Annyira tudományosan tudok kört rajzolni, csak a konyhaszekrényem kell hozzá :-)





Piros papírból kivágtam néhány csíkot, és körberagasztottam a dobozon.





Felrajzoltam az ütközőket, és sárga papírból kivágtam az egyest. Utolsó lépésként piros filccel felrajzoltam az oldalakra azokat a jellegzetes négyzeteket, és rajzoltam egy-egy kisablakot is - ezzel készen is lett.

Most aztán óriási izgatottsággal várom, mit is fog hozzá szólni az ünnepelt - mindenképpen beszámolok majd róla :-)

















15 megjegyzés:

  1. Nagyon klassz lett, ősztől kiscsoportom lesz, a nyáron elfogom készíteni nekik, köszönöm szépen!És nem utolsósorban nagyon sok boldog szülinapot kívánunk a Kisebbenek!

    VálaszTörlés
  2. Ez nekem nagyon tetszik, biztosan óriási sikere lesz! :)

    VálaszTörlés
  3. hűűűűha, nem semmi! Csuda klassz! :) Biztos nagy-nagy örömöt fog okozni Neki! :) Nagyon szép szülinapot kívánok!

    VálaszTörlés
  4. ...azt hiszem mindjárt veszek levegőt....:D

    Évi,ez valami ESZMÉLETLEN JÓÓÓÓÓ lett!!!!Lassan kiírhatnád a blog tetejére hogy:Figyelem!Ezen oldal olvasása előbb-utóbb(de inkább előbb)komoly függőséget okoz!!!Megnyilvánulási területei:mindenféle lim-lomnak gondolt kincsek gyűjtése,a kreatív boltok iránti ellenállhatatlan vonzódás és még sorolhatnám:):):)

    VálaszTörlés
  5. Szenzációs, ha ismét lesz a családban kis fiúcska, akkor tuti megcsinálom neki!
    Kár, hogy nem ismertelek hamarabb, a Marci is biztos örült volna neki!!

    VálaszTörlés
  6. Érdekes módon nagyobbik lányunk óriási Thomas-rajongóként nőtt fel(hat évesre:) ). Így teljes készleteink vannak- a házipapucstól a könyvig, a sínektől a kis mozdonyokig.Azt hiszem, túl van rajta, de amikor egy-egy újabb epizódot elcsíp, nagy áhitattal nézi meg.
    Rajongva fogadná, ha ilyesmivel lepném meg...megérné kipróbálni.
    Gratula!

    VálaszTörlés
  7. Ez annyira nagy ötlet, hogy gyereknapra elkészítem!!! Megyek is megfelelő méretű kartondobozt keresni. Most elkezdett pezsegni a vérem, naaagy köszönöm érte! A további ötleteket is izgatottan várom!

    VálaszTörlés
  8. Kataca, köszi! :-)

    Emerencia, nagyon köszönjük! De jó lesz annak a kiscsoportnak, hogy ilyen óvó nénijük lesz...

    Vajdaencsi, most már mondhatom, hogy hihetetlen sikere volt, be is fogok róla számolni részletesen :-)

    Kamrapolc, köszönjük szépen, és tényleg nagyon-nagyon tetszett neki :-)

    Hajnoc, annyira drága vagy, köszönöm!! Megfontolom ezt a feliratot :-) :-)

    Kriszti, de azért hátha lesz még olyan kisfiú a családban, akinek örömet lehet vele szerezni, mert nagyon érdemes...

    Júlia, ez tündéri dolog, hogy egy Thomas-rajongó kislány... biztos, hogy akkor megérné a próbát, a mi Kisebbikünk annyira, de annyira boldog volt vele!

    Ágnes, nagyon szívesen, és tényleg csak biztatni tudlak az elhatározáshoz, mert ekkora örömöt még én sem vártam, amekkorát okoztam vele...

    VálaszTörlés
  9. Őrültjó!!! Kis barátom, Marci is nagy Thomas őrületben volt, majd kiderítem, tart-e még... Van sok-sok kartondobozom :D

    VálaszTörlés
  10. Csoda aranyos!
    Hasonlót készítettünk az oviban a gyerekekkel egy vonatos körjátékhoz, persze az nem ennyire profi, de szerették!

    VálaszTörlés
  11. Zseniális! A kivitelezés is, és az is, hogy egy egyszerű kartondobozban is meg tudod látni Thomast! :) Szívesen megnézném a kisfiad arcát, amikor megpillantja! :)

    VálaszTörlés
  12. Kriszta, akkor még Annie és Clarabel is elkészülhet, ha több doboz is akad :-)

    Liza, gondolom, hogy mennyire örültek neki a gyerekek, és ez olyan jó...

    Hankka, bárcsak láttad volna tényleg, annyira boldog volt vele!!

    VálaszTörlés
  13. Szia Levendulalány!
    Köszönjük a szuper és kreatív ötletet! Picit átalakítottuk, hogy jelmezzé válhasson.
    Nagy sikert arattunk az ovis farsangon! :)
    Lív

    VálaszTörlés

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...