2012. május 23., szerda

Szalvétagyűrű papírgurigából


Megkezdődött az esküvők szezonja, és őszintén szólva sokkal közelebb állnak a szívemhez az otthonos, szívvel-kézzel-lélekkel előkészített esküvők, mint a rengeteg pénzbe kerülősek, hidegen rongyrázósak és sterilen tökéletesek.

Szerencsére mostanában egyre többen gondolják úgy, hogy nem akarnak ezen a napon eltúlzott körülmények között feszengeni, és az sem mellékes, hogy egyre többeknek kell még egy ilyen fontos eseményen is nagyon figyelni arra, mennyi pénzt költenek el - ráadásul mindannyian tudjuk, hogy egy hangulatos esküvő nem feltétlenül pénzkérdés. Voltam óriási anyagi ráfordítással,esküvőszervezővel, extra helyszínekkel és ételekkel ellátott esküvőn, amiből csak éppen a hangulat, a nevetések és a meghittség hiányzott, és voltam kis költségvetésű esküvőn is, ami azóta is emlékezetes a sok apró ötlet és hangulatos részlet miatt.

Most egy olyan ötletet szeretnék mutatni, ami egy fapadosabb esküvőn is jól jöhet - persze, kell némi nyitottság ahhoz, hogy vécépapír-gurigákat használjunk a tálaláshoz :-) Akit ez zavarna, még a festés ellenére is, az használjon nyugodtan kartonpapírt helyette.


A papírgurigákat először is bronzszínű akrilfestékkel lefestettem:





Mindegyik gurigából vágtam két széles szeletet, és kissé lenyomtam őket, hogy kör helyett ellipszis alapú legyenek:





Elővettem a kedvenc gipszkiöntő formámat, az angyalkásat - teljesen odavagyok érte :-)





Viszont mivel nagyon aprólékos maga a forma, ha gipszet öntök bele, mindig maradnak benne pici légbuborékok. Ezért vettem levegőn száradó gyurmát, és ezt nyomogattam a mélyedésekbe:





Megvártam, amíg teljesen megszáradtak, és kifordítottam őket a formából.





Majd a gurigákhoz használt bronz akrilfestékkel lefestettem őket is:





Kicsit régiesebbre akartam őket alakítani, úgyhogy átkentem őket repesztőlakkal, aztán pedig krémszínű akrilfestékkel - szépen berepedezett száradáskor a felszínük.





A gurigaszeletekre ragasztottam egy csipkeszalagcsíkot:





Aztán már csak egy pötty pillanatragasztóval rögzítettem az angyalfejeket, és így készen is lettek a szalvétagyűrűk.

Ha a papírt kékre-zöldre-sárgára festjük, és valamilyen állatos figurát ragasztunk rá, akár gyerekzsúrra is tökéletes lehet :-)
















18 megjegyzés:

  1. De szép! Gondolom, a vendégek hazavihetik emlékbe:-)

    VálaszTörlés
  2. Feltétlenül! Én is úgy szeretem, amikor valami pici emlékezetes dologgal térhetek haza egy esküvőről... :-)

    VálaszTörlés
  3. Bocsánat, hogy mindig a work-life balanceodat firtatom, de 4:28-kor még ébren vagy vagy már ébren vagy?

    VálaszTörlés
  4. Kispiskóta kérdése nagyon jóóóóóóóóóóóóóóóó!:))))))))))

    A kivitelezés nagyon széép! Tényleg jó az a kiöntőforma. Ha gipszet öntesz és óvatosan rázogatod a formát, elméletileg eltünnek a buborékok!

    VálaszTörlés
  5. ez elképesztően gyönyörű! teljesen bezsongtam :) tavaly volt az esküvőm, sok saját készítésű dolgot szerettem volna csinálni, de aztán annyira mindent mi szerveztünk, hogy kevés apróságra maradt időm. organzavirágokat készítettem nagyon egyszerű módon. kivágtam köröket az anyagból, gyertyánál megolvasztottam a széleket, 2-3 öltéssel összefogtam 5 szirmot és még egyszer a gyertya fölé lebegtettem az egész virágot, így néhol összehúzódott az anyag és szép formákat vett fel. csoki-vanília illatú gyertyák társaságában lettek a terem díszei, és fillérekből kijött az egész. http://1.bp.blogspot.com/-OQkmlVD2HzU/Tw2fQ_QKCdI/AAAAAAAABWo/4p43K-NyrvE/s1600/organzaviragok.jpg
    (azt hiszem Levendulalány, Te ezt már láttad, de hátha valakinek ötletet ad...)
    az idén, ha minden igaz 2 barátnőm is férjhez megy, majd letudom, hogy milyen stílusban gondolkodnak és ha belefér, elkészítem valamelyiküknek ezeket a szalvétagyűrűket. akár nászajándék kísérőként is el tudom képzelni, pl: ha pénzt ajándékoz valaki...
    feldobtad a napomat :)

    VálaszTörlés
  6. Kispiskóta, ez egy beállítás csak, mert éjfél és 5 óra között majdnem mindig alszom :-)

    Muskátli Büfé, köszönöm!

    Tipitá, hát ez az, én is így tudom, de egy annyira aprólékos forma, hogy bármennyire is ütögetem, mindig maradnak benne buborékok... ezért folyamodtam a levegőn száradó gyurmához, és ez be is vált :-)

    Kriszta, szerintem az organzavirágok csodaszépek! Én még sosem próbáltam, de nagyon tetszik ez a technika, annyira látványos virágokat lehet vele alkotni... nagyon-nagyon örülök, hogy feldobhattam a napodat :-) Puszik!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. :) és azt elfelejtettem odaírni, hogy viszonylag gyorsan készen is van (főleg ha nem száazas nagyságrendekben gondolkodunk) és varrótudomány sem kell hozzá...

      Törlés
  7. Gyönyörű! Karácsonyra, húsvétra készítettem már hasonlókat, csak szalaggal vontam be a gurigákat. Úgy fel tudják dobni a terítéket, és tényleg hamar megvannak. Ha pedig valakinek a wc-papír gurigák ellen lenne netalántán kifogása, használhatja a konyhai papírtörlő gurigáját is, az általában még jobban is tart :)
    Szép napot Neked!

    VálaszTörlés
  8. Gyönyörűek, hihetetlen, hogy ez is egy wc papír gurigával kezdődik!

    VálaszTörlés
  9. Ági, mennyire igazad van! Köszönöm szépen a tippet :-) Legyen neked is nagyon szép napod!

    VálaszTörlés
  10. Katuci, igen, ahogy ahogy a kreatív dolgok legjobbikai is :-) Örülök, hogy tetszenek!

    VálaszTörlés
  11. 1. Köszönöm, úgy érzem, ez egy kicsit az én kérésemre, illetve preferanciámra készült:)
    2. Nekem eddig egy valaki mondta, hogy nem igazán érti, hogyan dolgozhatunk gurigából...én értetlenkedem, hiszen eredetileg ugyebár igencsak tiszta dologról van szó:)
    3. Kicsit visszautalok- keresztnévre lettem volna kíváncsi, mert nem voltam első naptól jelen, és bár sokat olvastam vissza, nem találtam rá.
    4. Karácsonyra is remek ötlet.
    További jó munkát, Júlia

    VálaszTörlés
  12. Most mit mondjak! Sissy előtt is megállná a helyét!
    Hihetetlen vagy!

    VálaszTörlés
  13. Júlia, én sem értem a gurigákkal kapcsolatos ellenérzést... értem már - azért nem gondoltam keresztnévre, mert sokan szólítanak kommentben is a nevemen :-) Éva, de ezt így mindig nagyon ridegnek tartottam, így az Évit részesítem előnyben inkább, abban sokkal több a kedvesség... És igen, én is gondoltam készítés közben erre, hogy akár egy karácsonyi vacsorán is megállná a helyét. :-) Köszönöm!

    Betti, köszönöm, de kedves vagy! :-)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Én is, mármint köszönöm. Tetszik az Évi. Ugye nem baj, hogy most már személyesebbnek érzem a dolgot?

      Törlés
    2. Örülök, hogy tetszik! És dehogy baj, sőt...

      Törlés
  14. Lindo d+!!!!!
    Parabens...!!!
    Katuci, igen, ahogy ahogy a kreatív dolgok legjobbikai is :-) Örülök, hogy tetszenek!

    VálaszTörlés

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...