2012. május 14., hétfő

Örökzöld díszfácska só-liszt gyurmából


Néha a dolgok egészen prózai indíttatásból erednek. Sok hónappal ezelőtt az egyik kreatív webáruházban nagyon jó akciók voltak, és ennek keretében hozzájutottam 120 forintos áron egy hungarocellkúphoz. Még csak ötletem sem volt, mihez fogok kezdeni majd vele, de ugye az ember lánya csak nem hagy ott 120 Ft-ért kreatív alapanyagot... az ilyesmiket muszáj megvenni, és  bízni abban, hogy az idő nekem dolgozik, és remélni azt, hogy amikor majd 800 Ft-ért látok ilyeneket mindenfelé, jóleső sajátváll-veregetés közepette egyszer csak bevillan egy egészen csodálatos ötlet, amihez PONTOSAN egy hungarocellkúp kell.

Nemrég egy lakberendezési webboltban jártam, és ott láttam olyan díszfácskákat, amelyek nagyon csinosak voltak műnövény-voltuk ellenére is. Persze, az áruk kimondottan hervasztó volt, úgyhogy kicsit elkámpicsorodva vettem tudomásul, hogy ezek nem lesznek az enyémek. Amikor viszont bezártam a böngésző ablakát, hirtelen eszembe jutott a hungarocellkúp, és máris tudtam, mit készítek belőle...

A következő ötlet nem az ötperces típus, nagyon nem... de két tévézős estén azért kivitelezhető :-)

A hungarocellkúp így nézett ki:





A következő lépést csak leírni tudom, mert késő este volt, és nem tudtam rendes fotókat készíteni... szóval, készítettem egy adag só-liszt gyurmát (egyenlő mennyiségű só és liszt, egy-két evőkanál olaj és annyi víz, amennyivel rugalmas masszát kapunk), kinyújtottam, és egy ollóval RENGETEG kis levélformát vágtam ki belőle.
Tudom, ezen a ponton már azt gondoljátok, ez nem normális dolog, de mentségemre legyen szólva, a munkahelyemen aznap merő horror volt, és engem az ilyen maszatolások úgy meg tudnak nyugtatni :-)
Szóval, kivágtam a millió levélkét, késsel nyomtam beléjük egy hevenyészett levélmintát, és félreraktam őket száradni.

Amikor kopogósra száradtak, ahogy esik, úgy puffan alapon átkentem őket többféle zöld színű akrilfestékkel (vízzel kicsit hígítva), de nem alaposan, mert tudtam, hogy még úgyis lesz módom még festeni.





Aztán fogtam a ragasztópisztolyt, és elkezdtem a levélkéket felragasztani a hungarocellre, felülről kiindulva...





... egészen addig, amíg a teljes felületet be nem borították a levelek.
Ekkor megint elővettem a festékeket, és még egyszer átpacsmagoltam itt-ott a leveleket, egyrészt hogy eltűnjenek a fehér részek, másrészt hogy természetesen össze-vissza színűek legyenek.





Egy vastagabb ágat beleszúrtam a hungarocell aljába:





Egy fémkaspóba szorosan földet nyomogattam, beleszúrtam a fácskát, és utolsó lépésként a föld felszínére forgácsot szórtam.

Való igaz, nem egy gyors dolog - de nem bánom, hogy belevágtam... :-)







10 megjegyzés:

  1. Szuper lett, nekem is hánykolódik még karácsonyról egy hungarocell kúp a szekrénybe, ha lesz annyi időm, akkor elkészítem. ( most az ovis ballagás és a fiam szülinapi sütögetései miatt szinte semmire nincs időm)

    VálaszTörlés
  2. Megérte minden levélke :) Eszembe jutattad egy sk ajándékomat, amit férjemnek készítettem még nagyon nagyon régen karácsonyra. Só-liszt gyurmából karácsonyfa (kúp) alakú mécsestartót. Elég körülményes volt elkészíteni, teljesen saját ötlet volt és 2 este ráment. Sajnos akkor nem készült róla kép, és 2 év múlva, mikor karácsony táján elővettük, sajnálkozva láttuk, hogy elkezdett porladni. Lehet, hogy ki kellett volna sütni, nem tudom. Olyat is hallottam, hogy tapétaragasztót érdemes belekeverni a gyurmába... Abban a porladós állapotában azért lefényképzetük, majd megkeresem a képet...

    VálaszTörlés
  3. Bármelyik lakásfelszerelési áruházban megállná a helyét!
    Nagyon klassz!

    VálaszTörlés
  4. Kriszti, átérzem, nálunk is egyszerre zajlik minden ilyesmi...

    Kriszta, de jó lenne, ha megtalálnád, úgy megnézném! Ez a porladás érdekes, amit írsz, én még nem találkoztam ilyesmivel, pedig van még a Nagyobbik babakorából is só-liszt lábnyom , kéznyom és ilyenek :-) Lehet, hogy az olaj miatt? Mindenesetre most aggódom egy kicsit, lehet, hogy inkább átfújom egy réteg matt lakkal, hátha az még inkább megőrzi...

    Betti, nagyon kedves vagy, köszönöm szépen! :-)

    VálaszTörlés
  5. a legesleglegleglegugyesebb blogger a vilagon!!!!! ezt a fat meg nem csinaltam meg- ami kesik nem mulik- de ezt amit gondolok valahova le kellett irnom!!! Puszi!

    VálaszTörlés
  6. Én is csináltam hasonlót - igaz nem volt hungarocell kúpom, de téglalapokból összeraktam :) - csak épp én tobozzal ''vontam be'', és egy pár piros masnival feldíszítettem, így kis karácsonyfa lett belőle!

    VálaszTörlés
  7. Nahát, nagyon-nagyon tetszik! Én is kedvet kaptam hozzá, mert szeretnék majd valami "növényt" a konyhaablakba, de az állandó nyitogatás miatt meg a tűző nap miatt az igaziak nem bírták a strapát...:) Ők viszont nagyon szépek, még gömbölyűben is el tudom képzelni! Készíthetnél rá apró madárkát is! :) Köszönöm az ötletet!

    VálaszTörlés
  8. De helyes! Fogalmam sem volt róla, hogy létezik hungarocel kúp, és lám, milyen helyes kis fácskát lehet belőle készíteni! Ha látok ilyen kúpot, biztosan fogok venni, aztán már csak egy kis idő kellene! :)

    VálaszTörlés
  9. Gabi Anya, annyira kedves vagy, olyan jólesik :-)

    Fancsilány, gyönyörű lehetett, szinte látom magam előtt!

    Mónika, nagyon köszönöm :-)

    Sára, pontosan így van, én is olyan helyre tettem, ahol sötét van... és az a jó benne, hogy nem akarja magát igazi növénynek eladni, de mégis olyan dekoratív, hogy mindenkinek nagyon tetszik :-) Tényleg, gömbölyűnek is gyönyörű lenne... na majd a maradék levélkékből, mert maradtak bőségesen :-) :-) Én köszönöm!

    Hankka, hát igen, az idő mindig nagy keresztbe húzó... de azért talán egyszer hátha ad egy kis engedményt az ilyenekre neked is, biztos szépséges lenne a végeredmény!

    VálaszTörlés

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...