mobilszalagadsense

2012. május 15., kedd

Madárkák kőből


Amennyire időigényes ötlet volt a tegnapi, ez a mai annyira nem az :-)
Mindig rájövök, az egész világ egy naaagy inspiráció - hétvégén Nagybörzsönyben jártunk (erről írok majd bővebben, olyan jó volt!), és ott az egyik kertben láttam egy kis kőmadarat. Két börzsönyi lepényevés között el is határoztam, otthon le is gyártok néhány, ehhez hasonló kis szárnyast - persze csak házilagos kivitelezésben, mert sajnos sok egyéb mellett a kőfaragáshoz sem értek :-) De ez nem csökkentette a lelkesedésemet, úgyhogy gyűjtöttem az utcánkban három világosabb színű követ, és öt perc alatt elkészítettem a madártriót.

A köveket szépen lesikáltam és megszárítottam:





Piros papírból ragasztottam három kis tölcsérformát:





A köveken kerestem egy olyan sima részt, amint jól megálltak, és még a formájukra is rá lehet fogni, hogy madárszerű - szinte minden gömbölyű kő alkalmas erre -, majd  tölcsérkéket felragasztottam pillanatragasztóval a kövek elejére:



 
Egy parafadugóból vékony szeletkéket vágtam, aztán azokat is félbe - ebből ragasztottam fel a szárnyacskákat, szintén pillanatragasztóval.
Aztán már csak alkoholos filccel kellett tennem egy-egy pöttyöt szemeknek, és készen is lettek a kis kőmadarak.





Ha tényleges kerti használatra (dísznek) szánjuk, a csőröket inkább vastagabb piros műanyaglapból készítsük.


Ezeket a madárkákat gyerekekkel is könnyedén el lehet készíteni, plusz szinte a semmiből legyárthatók - és szerintem igazán szerethetőek :-)












9 megjegyzés:

  1. Erika, tényleg az a legjobb meghatározás, hogy vidám látványt nyújtanak :-)

    Kamrapolc, köszönöm :-)

    Krisztina, örülök, hogy így látod! :-)

    VálaszTörlés
  2. Nagyon aranyos ötlet ez is!

    VálaszTörlés
  3. Nagyon édesek lettek (és tetszik a virágos papírod is, gyönyörű)! :)

    VálaszTörlés
  4. Annyira egyszerű ötlet, hogy azért nem jut eszében a halandó embernek, na de egy tündérnek....
    Nagyon édesek!!!

    VálaszTörlés
  5. Liza, köszönöm!

    Hankka, annyira éreztem, hogy te észre fogod venni a papírt is, és úgy örülök, hogy jól éreztem :-) Köszönöm!

    Kriszti, drága vagy, nagyon köszönöm!

    VálaszTörlés
  6. De jók! Elkészítem őket tuti!:)(Akár még begyet is lehet nekik rajzolni!)
    Köszönöm a nagyszerű ötletet!

    VálaszTörlés

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...