2012. május 30., szerda

Füzetdekor


Múltkor 90 Ft/db áron nagyon jó kis füzeteket sikerült vennem, aránylag soklaposakat, kulturált papírminőséggel - egyetlen hibájuk a koszosbarna egyszínű borító volt, ami az első pillanattól kezdve komolyabb optikai tuningért kiáltott.
Mivel a Nagyobbiknak vettem ezeket (aki fantasztikusan édes rajzregényekkel szokott megtölteni háromnaponként egy teljes füzetet), valami egyedi dekorációval szerettem volna ellátni a borítókat - és mert már olyan régen nyúltam az én dédelgetett mintás papírjaimhoz, gondoltam, itt az alkalom.... úgyhogy neki is kezdtem. :-)

Ilyenek voltak a külcsínre eléggé alulexponált, de belbecsben annál fejlettebb füzetek:





A mintás papírokból kivágtam néhány kisebb, szögletes formát:





Szépen elrendezgetve felragasztottam a papírdarabokat, közel egymáshoz, de azért kis helyet hagyva köztük - majd az üresen maradó helyekre is vágtam méretben odaillő darabokat.





Aztán fogtam egy fekete vékonyhegyű filctollat, és a papírnégyzetek széleire mindenhova apró vonalakat húzgáltam, szorosan egymás mellé - ettől olyan lett, mintha varrva lennének. :-)





Végül pedig ugyanezt megcsináltam a másik füzettel is, csak persze más színvilággal. Pontosan olyanok lettek a füzetek, mintha egy kisebb vagyonért vettem volna őket - rendkívül jó érzés, hogy csak én tudom, hogy mindössze 90 Ft-ba kerültek eredetileg :-)
















25 megjegyzés:

  1. Hű, de jó! Mutatós, és nem is bonyolult! Tetszik! Egyébként hol lehet ilyen füzeteket kapni?

    VálaszTörlés
  2. Nagyon mutatósak lettek! Rút kiskacsa és a hattyú története füzetekkel a főszerepben :)! Rendező: Levendulalány!

    VálaszTörlés
  3. Nagyon ügyes vagy! Nekem nagyon tetszik ez a megoldás. Egyedivé teszi a füzetet. Én mindig régi naptárakból származó képekkel vontam be a füzeteimet, amiken tájak, kutyák, városok voltak. Ennek az a hátránya, hogy mindenki meg akarja nézni mi van benne :)

    VálaszTörlés
  4. Külcsínre eléggé alulexponált :-DDD Szenzációs :-)))

    Ahogy a füzetek is! Mintha patchwork lenne, eszméletlen jól néz ki!

    VálaszTörlés
  5. A scrapbook-ot mikor próbálod ki???:))

    VálaszTörlés
  6. Kedves Levendulalány!
    Mostanság iszonyú sok időm akadt (laptop meghibásodásából fakadóan), hát elkezdek szemezgetni az alkotásaid közül újra, és felhasználni azt a rengeteg dolgot ami otthon pihen egy óriási kartondobozban, valamint jó néhány polcon. A minap használtam én is a mintás papírokat, illetve konkrétan csak egyet, de már gondolatban megvan két következő felhasználás is, amiket reményeim szerint ma el is készítek. Szóval akadt nekem egy óriási gondom otthon. Nem túl nagy lakásom van, ennek "örömére" nincs étkészletes fiókom, egész egyszerűen nem fért bele a beépített szekrénybe. Az evőeszközeim nagy része mindig a csöpögőben volt, egyrészt mert ott mindig kéznél volt 1-2 db, másrészt meg az eredeti fémváz amiben voltak, csak addig szuperált amíg majdnem mindegyik evőeszköz benne nem volt. Amúgy kicsúsztak a rácsok között a száraik, valamint fel is akart dűlni. Tegnap előkerült ez a fémváz, hát úgy döntöttem, csak azért is ebben fogom tartani az evőeszközeimet. Előkerestem egy mintás papírt, levágtam olyan szélességűt hogy pont befedje a fém tartót, előkerestem a ragasztópisztolyomat és körberagasztottam a mintás papírral a fém tartót, így már 1 evőeszköz sem hullik ki belőle. Ezeknek a felhasználási lehetősége szinte egyenlő a végtelennel. Csak egy kis fantázia kell hozzá.
    Köszönöm az újabb és újabb ötleteket!
    További jó alkotást!

    VálaszTörlés
  7. Cinella, örülök, hogy tetszik :-) Húha, azt hiszem, a Corában vettem a füzeteket...

    Kucorgó anyámkája, ez egy nagyon találó, ugyanakkor szívet melengető allegória, köszönöm :-)

    Martinelli, ez is jó ötlet nagyon, én is mindig sajnálom kidobni a régi naptárakat a képek miatt - úgyhogy nem is dobom ki, és már elég sok is van belőle :-)

    Viki, tényleg nagyon patchworkös így ránézésre, így próbálom egyensúlyozni, mennyire születetten szerencsétlen vagyok a varráshoz :-)

    Tipitá, nekem a scrapbook valahogy egy misztikus dolog... nehéz megmagyarázni, de mindig azt érzem, ez nekem nem menne, megtalálni a sok egymáshoz illő papírt, apróságot - meg hát olyan csodás scrapbook-alkotásokat lehet látni a neten, hogy a maradék bátorságom is elvész a témában :-)

    Zinaida, ez jól hangzik, és nagyon szépen is mutathat! Milyen mintájú/színvilágú papírt használtál? Szeretem az ilyen ötleteket nagyon, egyszerre kreatív és újrafelhasználós, hiszen az a tartó különben csak tovább pihent volna a szekrényedben, így viszont teljesen újjászülethetett...

    VálaszTörlés
  8. Újabb remekmű született a kifliéslevendula "műhelyben"! :D

    VálaszTörlés
  9. Mivel a suliban kérték, hogy a könyveket átlátszó borítóba tegyük, hát megtettem, de a füzeteken ki szoktuk élni a gyerekemmel a kreativitásunkat. Újságokból, szórólapokból az adott füzethez illő vagy szerintünk odavaló képeket vágunk ki, ráragasztjuk és utána még átlátszós bekötőt is ráteszük. Amikor egy-egy projektjük van, akkor ahhoz illő füzetet gyártunk. Pl. most lóprojektjük van a füzet tele van lovasképekkel, lószobros képekkel.

    VálaszTörlés
  10. Olyan szépek! :) A ceruzák, tollak, füzetek és társaik egyébként is a gyengéim, a gyönyörű papírokról már nem is beszélve! :) Megint levettél a lábamról! :)

    VálaszTörlés
  11. Nagyon-nagyon jók! :) Köszi az ötletet. Esetleg valami fiúsat tudsz mutatni, ami hasonlóan egyszerű, de szuper?
    Ági

    VálaszTörlés
  12. Nagyon ötletes, és nagyon szép! :)

    VálaszTörlés
  13. Kriszta, úgy szeretem, hogy ennyi kedvesség van benned! Köszönöm :-)

    Merc, ezeknek a füzeteknek nagyon jót tesz egy kis dekoráció, az biztos!

    Drága Hankka, úgy örülök, hogy tetszenek! És képzeld, mindig eszembe jutsz, amikor előveszem a mintás papírokat, hogy ezek biztosan tetszeni fognak neked :-)

    Ági, szerintem ugyanezt fiúsban is simán meg lehet csinálni, csak fiús témakörű képeket kell hozzá gyűjteni, pl. autóskép-négyzetekkel is nagyon jól mutathat, vagy a kedvenc rajzfilm vagy szuperhős képeivel is...

    Csilla, nagyon köszönöm! :-)

    VálaszTörlés
  14. ne hogy már megijedj a scrap-től!!:))) Aki ilyen dolgokat tud kitalálni, meg megcsinálni!!!

    VálaszTörlés
  15. Hát akkor lehet, hogy egyszer összeszedem a bátorságomat, és belekezdek, ha azt mondod :-)

    VálaszTörlés
  16. Na, a legközelebbi receptes füzetem ilyen lesz. :-)

    VálaszTörlés
  17. De jó... azt hiszem, ennél nagyobb elismerés nem is kell, Katuci :-) Puszillak!

    VálaszTörlés
  18. Levendulalány, ezt ne csináld többet! A papírgyárak tönkre fognak menni, ha senki nem veszi ezek után a drága füzeteket, mert otthon koppintják a tiédet!
    :-)

    VálaszTörlés
  19. Fekete-fehér stílusú papírokat tudtam venni nem rég. Az az igazság két helyen is lakom félig :) Itthon is vannak kreatív dolgaim és másik otthon is, mikor mit cipelek ide-oda :)) Egyébként nem bánom hogy fekete-fehér széltében (opcionálisan választható, így érte körbe szépen) csíkos, csíkonként különböző virágmintákkal és egyéb motívumokkal tarkított papír díszíti az evőeszköz tartóm, maguk az evőeszközök is, fehér és fekete nyelűek. Szerintem csodás lett, édesanyám is odáig volt érte mikor meglátta, azt hittem el is orozza magának :)
    Nagyon jó ötleteket kapok Tőled (és a hozzászólóktól is), remélem még sokat olvashatom a blogodat :) A kreativitás kreativitást szül... ugye ezt már más is észrevette rajtam kívül? Mindig élvezettel és izgalommal jövök ide, egy-egy ötleted láttán mi fog megmozdulni bennem. Sosem csalódok :) Köszönöm ezt a sok kincset amit itt megosztasz!

    VálaszTörlés
  20. Szia!
    Ez nagyon jó ötlet!!! :D Nagyon tetszik!!! :)
    Már nem lesz új füzetre szükség idén, úgyhogy lehet, hogy jövőre fel fogom használni!!! :P

    VálaszTörlés
  21. Betti, drága vagy, de azért ettől nem tartok, szerintem én egyedül is simán eltartom a papírgyárakat :-)

    Zinaida, ez tényleg nagyon szépnek hangzik, de jó, hogy leírtad részletesen! Megértem anyukádat, hogy majdnem el is kérte :-) És én köszönöm a kedvességedet!

    Halimano, szia :-) Csak el ne felejtsd addig, olyan messze van az a szeptember :-)

    VálaszTörlés
  22. Szep! (Sajnos a magyarom nem jo.)
    http://cardsbymarianne.blogspot.ca/

    VálaszTörlés
  23. Nagyon szépek a füzetek! Hol vetted a füzeteket és a mintás papírokat? A mintás ceruzához milyen ragasztót használtál?

    VálaszTörlés
  24. I would love to know the dimensions of the pieces on this card.

    VálaszTörlés
  25. Will definitely try this - I like it very much. Best wishes, Carina

    VálaszTörlés

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...