mobilszalagadsense

2012. május 12., szombat

Funkcionális dekupázsolás


Hú, egy kicsit komolyan hangzik ez a cím, de nem csaptam fel kézművesség-elméleti szakértőnek, becsületszavamra :-) Hiszen a dekupázs mint technika egy nagyszerű dolog, mindenki tudja. Gyönyörű és kreatív dísztárgyakat lehet készíteni így, ráadásul lehet művelni kifejezetten egyszerűen, teljesen alapszinten (pl. én) vagy akár művészi igényességgel is (pl. sokan mások).

Én most egy nagyon alapszintű, funkcionális példát szeretnék hozni a dekupázsolásra. A lényeg, hogy szinte mindig a tárgyak felszínét vonjuk be, a mindennapi használat során így túlságosan sérülékenyek lesznek - hogyan lehet tehát úgy dekupázsolni, hogy a nagy gonddal kiválasztott mintánknak ne essen baja még állandó használat esetén sem?

Volt három, fillérekért vásárolt üvegtányérom, amelyeket már régóta tervezek bevonni valami szép szalvétával - de ha csak belegondoltam, hogy le kell róla szivacsolnom napi rendszerességgel a maradékokat, esélytelennek láttam, hogy pár hét elteltével épségben maradjon rajta a ráragasztott szalvéta.
És egyszercsak eszembe a jutott a teljesen kézenfekvő megoldás, amire már nyilván százezren gondoltak előttem is, nekem viszont revelációként hatott: nem a tányér felszínét kell bevonnom a szalvétával, hanem az alját.

Neki is kezdtem. Ilyen, teljesen szimpla üvegtányérokról volt szó:





Lefordítottam a tányért, és a domború felületet bekentem dekupázsragasztóval, majd óvatosan ráillesztettem a kiválasztott mintájú szalvétát - képpel lefelé. (A szalvétának persze csak a legfelső, mintás rétegét lehet használni.)
Én ilyenkor még a szalvéta maradék két fehér rétegéből gyűrt labdácskával át szoktam nyomogatni a felszínt, hogy biztosan ráfeküdjön az üvegre.





Vártam egy kicsit, hogy a ragasztó megszáradjon - majd átkentem a szalvétafelületet újra a dekupázsragasztóval úgy, hogy mindenhova jusson belőle.

Ezután - még mielőtt a ragasztó megszáradt volna - a tányér szélein körben levágtam a felesleges szalvétarészt.





És ezzel készen is van - már csak meg kell várni, hogy teljesen megszáradjon, és használható is. Alaposabbak még egy réteggel átkenhetik a szalvétát, nekem egy is elég volt, és így nagyon jól is használható - a tányér felszíne bármilyen maszatos lehet, nem árt neki a sikálás, mert a lényeg - odaát van. :-)











Használatban :-)



11 megjegyzés:

  1. Eddig nem mertem nekiállni a dekupázsolásnak de most nagyon bánom hogy a múlt héten nem vettem üvegtányérakat az Ikeában :( Azért valahonnan szerzek majd mert nagyon tetszik az ötlet!Amúgy nekem a parafadugós szalvéta a kedvencem:)

    VálaszTörlés
  2. Kedves Levendulalány!

    Hunor fiam óvónénije imád dekupázsolni. Néhány szép szalvéta mellé ajándékba adom a blogodat, ha megengeded. :) Biztos örülni fog neki.

    Annyira klasszak a tányérok... már értem miért nincs nálatok "tányértörés"(hihihi)
    NErzsi

    VálaszTörlés
  3. Ezek gyönyörűek! Viszont biztosan lehet mosogatni őket?

    VálaszTörlés
  4. :) Hát ha még a szalvéta száradása után egy kis smirglivel csiszoltad volna meg a tányér szélét, nem kellene óvatoskodni az ollóval :) Ha pedig egy réteg fehér festéket is kensz még a szalvétára, még jobban látszik a mintája. De amúgy tényleg szépek, egyszerűek, de nagyszerűek :) A süti jól jönne :)

    VálaszTörlés
  5. Hasonló tányérokat én is készítettem már :) Nagyon mutatós tud lenni.
    Gabryella, köszönöm az ötletet, ki fogom próbálni.

    VálaszTörlés
  6. Szia, Hajnoc! Örülök, hogy tetszik, én olyan boldog voltam, hogy ilyen egyszerűen és praktikusan lehet ezt csinálni :-) De nekem is a legnagyobb kedvencem a parafadugós :-)

    NErzsi, persze, én csak örülök, ha továbbadod a blogot, sőt köszönöm! Hát szó ami szó, tányértörés tényleg nincs nálunk :-)

    Gabesz, köszönöm! Persze nem mosogatógépben, de kézzel simán. Éppen az a jó, hogy a szalvéta alul van, nem azon a részen, ami maszatos lesz.

    Gabryella, a smirgli nem szakítja be a szalvétát? Hú, de jó ötlet az akrilfestékes átkenés, ezt meg is fogom még gyorsan csinálni a tányérkáimnál, hálásan köszönöm ezt a jó ötletet! Olyan szívesen küldenék érte sütit :-)

    Ildi, igen, olyan, mintha mindig is olyan lett volna...

    VálaszTörlés
  7. Termeszetesen a talak gyonyoruen de azt lehetne tudni hogy mi az a szupi sutiKe a kepen?? Receptet is kapunk?:)
    Emese

    VálaszTörlés
  8. Milyen szép!! Tányérra még nem próbáltam. :))) Az első szalvétából (virágos- locsolókannás) van nekem képem a falon itthon, csodaszép. :)

    VálaszTörlés
  9. :)) Rendben! Írom a címem :))) Ha jól ráragasztottad mindenhol, akkor nem. A smirglit merőlegesen tartsad a tányér széléhez, ahol smirglizni akarsz, és persze azért ne túl durvával kezdjed :)

    VálaszTörlés
  10. Hú, Emese, a kép nem mostani, már jó pár hete elkészítettem a tányérokat, és már nem tudom, melyik recept volt... de majd igyekszem felidézni :-)

    Csilla, képen is nagyon szép lehet, az biztos!

    Gabryella, rendben, és nagyon köszönöm a segítséget! :-)

    VálaszTörlés
  11. Köröm reszelő is alkalmas a szélek rendezésére.Nekem ez vált be.

    VálaszTörlés

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...