2012. április 7., szombat

Tojásmelegítők villámgyorsan


Itt a 2012. év húsvétja, és hozza magával azt a sok-sok jót, amit ilyenkor úgy szeretünk: együtt töltött szép családi pillanatokat, elmélyült, lélekkel és hittel teli gondolatokat, sok-sok gyereknevetést és tiszta örömöt, tojáskeresést, ajándékkutatást, különlegesen finom ételeket és süteményeket, zöld füvet és tulipánokat, nyuszikat és csibéket, nyugodtságot és pihenést -  ki ne szeretné szívből a húsvétot?

Nekem ilyenkor mindig az jut eszembe, hogy bár a gyerekkorom nagyját panellakásban töltöttük, de ilyenkor mindig kitettünk anyukámmal az ajtó elé egy tálkában füvet a titokzatos, sosem látott nyuszinak - és amikor pár perc múlva ismét kimentem, a fű eltűnt... óriási, izgalmas rejtély volt ez nekem. Amikor egy kicsit nagyobb voltam már, és elkezdtem gyanakodni arra, hogy talán anyukámnak van valami része a varázslatban, igyekeztem nagyon résen lenni - amint becsuktuk az ajtót, én megfeszített figyelemmel függesztettem tekintetemet a kilincsre,  és néha lapos oldalpillantásokat vetettem anyura - ő ilyenkor jött-ment, tett-vett, aztán egyszer csak szólt, hogy talán megnézhetnénk, elvitte-e már a nyuszi a füvet.
És elvitte! Teljesen paff voltam.

Évek kitartó munkájával mindent tényezőt kizártam: apu nem lehetett, mert otthon volt velünk, külső személy nem segített, ennyit ki tudtam szedni anyuból. A rejtély teljes volt a számomra, anyu pedig megőrizte a titkot egészen felnőttkoromig.
Akkor tudtam meg, hogyan is vitte el a nyuszi a füvet - de ezt most nem írom le, hadd maradjon a világnak is ugyanolyan rejtély ez, mint amilyen nekem volt, sok-sok éven át. :-)

És mivel mindent, ami jó bennem, a szüleimtől kaptam, ezt a szokást is elhoztam magammal a gyerekkoromból - a mieink is kiteszik a füvet a nyuszinak, és nálunk is eltűnik rejtélyes módon a fű, a kicsik nagy-nagy izgalmára. És mire eltűnik a fű, két kis kosárka érkezik a küszöb elé, amivel aztán elindulnak, összeszedni a kertben a titokzatos módon eltűnt nyuszi kis ajándékait...


Az én kis ajándékom pedig egy igazi last minute húsvéti ötlet: a frissen főtt tojásokra mindig jól jön egy melegen tartó - és ehhez most semmi más nem kell, mint pár kinőtt babazokni.





A zoknik lábfejrészét levágjuk a sarkaknál. A levágott széleknél összefogjuk a zoknivégeket, és befőttes gumival szorosan elkötjük őket.





Alapesetben a tojásokat olyan helyes-csinos kis kerámia tojástartókba lenne a legjobb tenni, de nekem nincsenek ilyenjeim, úgyhogy kölcsönkértem a Nagyobbiktól a játék teáskészletéből a csészéket, és ezekbe tettem a tojásokat. :-)





A zoknisapkákat ráhúztam a tojásokra:





Aztán pedig egy fehér lakkfilccel és piros meg fekete alkoholos filccel kifestettem a pofijukat - persze ez egy teljesen kihagyható lépés, csak nekem sosem megy az ilyen lépések kihagyása. :-)





Nagyon-nagyon boldog, lélekkel teli és olyan igazi pillanatokban gazdag húsvéti ünnepet kívánok mindegyikőtöknek, sok-sok szeretettel!















12 megjegyzés:

  1. Nagyon helyesek.
    Bár én már nem emlékszem gyerekkorom húsvétjaira, de a Marcinak mi is a Mamáéknál az udvaron rejtjük el a csokinyulakat, tojásokat és az apró meglepetéseket. Az idén varrtam neki nyuszis kosarat és abba gyűjtögeti majd a meglepiket.
    Kellemes ünnepeket kívánok, a gyerkőcöknek nagyon vidám és csokiban gazdag húsvétot és persze sok locsolót kívánok!!!

    VálaszTörlés
  2. de pofák! neked is olyan Húsvétot, amilyent leírtál:)

    VálaszTörlés
  3. Tündériek!! :) Nagyon boldog ünnepeket, nyusziban, csokiban, tojásokban, locsolókban gazdag Húsvétot kívánok!!!!

    VálaszTörlés
  4. Csudi aranyosak a nyuszogóid!
    Áldott Húsvétot kívánok Neked és családodnak!

    VálaszTörlés
  5. Nagyon helyesek, ezeket a tojásokat biztosan nem ennénk meg! :) Nektek is nagyon boldog, nyugodt, vidám húsvétot, és remélem, már jobban vagy! :) (A nagyon szaunáznak, Csenge alszik, és pedig kikapcsolódok!) :)

    VálaszTörlés
  6. Pedig úúúgy érdekelne a fűeltűnés rejtélye! Már csak azért is, mert nálunk ilyesmi nem volt. Ellenben tojást színeztünk és vártuk a locsolkodókat. Minden évben kis füzetben, sorszámozva vezettem, kik jöttek. A csúcs évben 35-en voltak. A hajam "illatáról" most ne beszéljünk... De ez már nagyon régen volt. :-)
    Mi is elkaptuk a kórságot, láz, köhögés, stb., ez egy kicsit lehúzza a hangulatot, pedig tegnap még szülinapot is ünnepeltünk, a másodikat. :-D
    Ágnes

    VálaszTörlés
  7. Na úgy látom nem csak engem izgat ez a fűeltűnés-rejtély:D Azért én reménykedem hogy egyszer majd megosztod velünk...

    Elkészült a csirkénk,majd ha lesz egy kis időd kukkantsd meg...persze a te kis kis pimasz jószágod nyomába sem ér,de a fiúk elbűvölve nézték mikor felébredtek:)))

    Csudaszép további hétvégét,vidám húsvétolást és sok locsolót kívánok Nektek!

    VálaszTörlés
  8. Kellemes Húsvétot Kívánok Én is!
    Judit

    VálaszTörlés
  9. Annyira tetszik ez a nyúlbeetetés, hogy holnap megvalósítjuk. Nálunk ugyanis egy nappal később jön a nyuszkó, mert akkor van itthon mindkét csemete. Éppen ezért pláne érdekelne, hogy tűnik el a fű... no de addig majd csak kitalálok valamit én is.:)) Áldott Húsvétot kívánok nektek!:) Csudaédes tojásokat alkottál.:) Neked mosolyog az egész lelked...

    VálaszTörlés
  10. Köszönöm mindegyikőtöknek a sok-sok kedvességet! :-)

    VálaszTörlés
  11. Édes cukipofa tojások, hát az ilyet nem lehet megenni. :-) De hová tűnt a fűűűűű???? :-)

    VálaszTörlés
  12. Eddig még tényleg nem bírtuk őket bántani :-) Hááát, mondjuk úgy, anyukám keze volt a dologban :-)

    VálaszTörlés