2012. április 3., kedd

Tojáshéjkoszorú


Bár nem szoktam extrán különleges alapanyagokkal dolgozni, az igazi kihívás mégis mindig az, amikor a semmiből kell készíteni valamit. A "semmi" alatt most éppen olyasmit értek, ami majdnem mindenhol a szemétbe kerül (illetve néhány helyen azért komposztálják) - ráadásul így húsvét környékén a nagy sütés-főzés közepette gyorsan össze is gyűlik a lenti ötlethez szükséges mennyiség.

Amiről pedig szó van, az a lehető legegyszerűbb konyhai hulladék: a tojáshéj. Nincs más teendőnk, mint a konyhai tevékenység során feltört tojások héját elmosni és eltenni mindaddig, amíg össze nem jön 36-40 fél tojáshéj - és akkor már csak egy ragasztópisztolyra lesz szükségünk.





A fél tojáshéjakat szépen sorban illesszük egymásba, egy picit mindig forgatva a héjak alját - így hamarosan kialakul a körforma. Addig rakosgassuk egymás után a héjakat, amíg össze nem ér a koszorú két vége.





Ha már aránylag szorosan illeszkednek, nézzük meg, a koszorú melyik oldala mutat szebben, és a kevésbé látványos oldalt fordítsuk felülre.
Készítsünk egy kis darab spárgából egy hurkot.
Fogjuk a ragasztópisztolyt, és nyomjuk a ragasztót körben végig a tojáshéjakon, több csíkban, úgy, hogy minden tojáshéjra jusson belőle. Mielőtt még megszilárdulna a ragasztó, nyomjuk bele a spárgahurkot, hogy később fel tudjuk akasztani.





Ha a ragasztó teljesen megszilárdult, fordítsuk vissza a tojáskoszorút. Egy színben harmonizáló szalagból kössünk masnit, ragasszuk fel - én még egy gombot is ragasztottam rá. :-)





Ennél több díszítés nem kell a kis koszorúra, egyszerű természetessége pontosan ennyit bír el - de éppen ezért valahogy különlegesen harmonikus, tiszta látvány.

Már gondolkodom rajta, hogyan lehetne ebből nagy méretű koszorút gyártani - legfeljebb az összes barátot és ismerőst megkérem, hogy tegye el nekem a tojáshéjakat... :-)











Szepyke és Gabi kedvéért azért került rá egy kis levendula is :-)







18 megjegyzés:

  1. Ötletes, egyszerű és szép. Gratulálok!

    VálaszTörlés
  2. Nem jut eszembe jobb szó rá, mint a döbbenetes !

    VálaszTörlés
  3. Aranyos! Még egy szál levendulát elbírna az a koszorú, csak a rend kedvéért ;)

    VálaszTörlés
  4. A levendulát és is pártolom rá!:)

    VálaszTörlés
  5. Tulipánt, köszönöm!

    Erika, remélem, hogy azért pozitívan érted :-)

    Gabi, Szepyke, csakis a ti kedvetekért beszúrtam egy új képet a bejegyzésbe :-)

    VálaszTörlés
  6. Ez nagyon ötletes! A fenekem és a gravitáció között fennálló harcban (most éppen állóháborúban, mert megállt a kerületcsökkenésem:))a tojás csodafegyvernek minősül, szóval sok héjam van, eddig tojásmozaiknak gyűjtögettem, de ez a koszorú jobban tetszik!:)

    VálaszTörlés
  7. NAgyon helyes lett a koszorú, őszinte tiszteletem, hogy Te ilyenekre képes vagy, főzés közben még tojáshéjakat mosogatni meg hetekig tárolni, hát gratulálok a türlemedhez és kitartásodhoz és a jó munkaszervezéshez. Én örülök ha megfőzök és elmosogatok :-( Igaz csak egy gyermeket nevelek, őt is egyedül.

    VálaszTörlés
  8. Nah, most akkr megyek a lottózóba és ott is kívánok valamit...:)))

    VálaszTörlés
  9. M, örülök, ha tetszik, és szurkolok, hogy az állóháború a te javadra forduljon :-)

    Névtelen, a tojáshéjak ellöttyintése kb. egy pillanat, és nálunk ennyi tojáshéj egy hét alatt összejön, úgyhogy nem kell tárolni sem, és szerencsére nem kell hozzá sem türelem, sem kitartás, sem jó munkaszervezés, mert nekem ezekből egyik sincs :-)

    Szepyke, hát erre sajnos már nincs ráhatásom, amit tudtam, megtettem :-) :-)

    VálaszTörlés
  10. Egyszerűségében szép! Ezt tényleg bárki elkészítheti, még koszorúalap sem kell hozzá! A papírgurigák után elkezdem gyűjteni a tojáshéjakat is! :)

    VálaszTörlés
  11. Hankka, a sok csodás süti készítése során szerintem nagyon hamar össze fog jönni a szükséges alapanyag! :-)

    VálaszTörlés
  12. Ez a nekem való: egyszerű és nagyszerű! Az Anne-regények egyik kötetében van egy 36 tojásos süti recept. Ha ezt az alkotást Anne Shirley látta volna... :)

    VálaszTörlés
  13. Igen, tényleg van benne egy ilyen süti :-D Imádom Anne-t, olyan jó, hogy megemlítetted!

    VálaszTörlés
  14. Én is nagy rajongó vagyok. Ő az én búűzőm. Ha valami bánt, csak felütöm az egyik regényt, és minden problémám megoldódik. Egyébként a beköszöntő szövegedben is rögtön felismertem L. Maud Montgomeryt. Innentől tudtam, hogy te csak rokonlélek lehetsz :). Na, meg az alkotásaid is sokat nyomnak a latban :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Az én búűzöm is, kombinálva egy kis Gilmore Girls-nézéssel... Ó, igen, a rokon lelkek :-) Minden szavát szeretem.

      Törlés
    2. Gilmore lányok? Szerintem még megvan egy pár rész videókazettán :) Az is nagy kedvenc. Viszont a Kevin Sullivan rendezte "Anne- Az új kezdet" még ha elvonatkoztatok attól, hogy semmi köze Montgomery Anne-jéhez, akkor is iszonyúan rossz a szereplőket és a képi világot leszámítva. Kicsit kutyuléknak tartom, mintha Montecristo grófja, Jane Eyre és még ki tudja mi lenne összegyúrva. Kíváncsi vagyok, hogy te mit gondolsz róla.

      Törlés
    3. Amikor hallottam, hogy elkészült ez az előzmény-film, annyira felháborodtam, hogy eltökéltem, nem nézem meg. Csúnya pénzszaga volt az egésznek, LMM nem is írt ilyet, és egyáltalán... és most csak megerősítettél abban, hogy jól gondoltam. Úgyhogy köszönöm!

      Törlés
    4. Mázlista! Örülhetsz, hogy az eszed és a sors megkímélt tőle :)!

      Törlés

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...