2012. április 25., szerda

Szívből


Van egy műanyag szívforma a konyhaszekrényben, talán szív alakú csokit lehetne vele készíteni, nem tudom, mert sosem használtam semmi effélére :-) Viszont amikor legutóbb a kezembe akadt, azt éreztem, igazán luxus kihasználatlanul itt tartani egy gipszöntésre is igazán nagyszerűen alkalmas formát... csak éppen azt nem tudtam, mit is tudnék kezdeni egy igazán szép méretű (kb. 12 cm átmérőjű) gipszszívvel. 

Ahogy töprengtem, arra jutottam, igazából esküvőre lenne igazán jó ajándék egy ilyen szív, valahogyan szépen dekorálva... és ekkor már nagyon őszintén bántam, hogy a legutóbbi esküvőre, amin voltunk, nem vittem egy ilyet az ifjú párnak. A pár menyasszony fele Eszter volt, akit sok évvel ezelőtt ismertem meg a munkahelyemen, és nagyon-nagyon megszerettem - úgyhogy arra gondoltam, nem számít, hogy az esküvő konkrétan két évvel ezelőtt volt, akkor is elkészítem nekik ezt a gipszszívet, enyhe késéssel, de annál nagyobb szeretettel :-)


Ez volt az a bizonyos forma, amit megtaláltam:





Kikevertem a gipszet nagyjából tejföl sűrűségűre, és teletöltöttem a formát - a légbuborékokat kiütögettem belőle rögtön:





Hagytam száradni egy egész napot, hiszen elég nagy gipsztömbről van szó - aztán krémszínű akrilfestékkel lefestettem. Amikor ez is megszáradt, alkoholos filccel rárajzoltam a mintát:





Egy árral (de bármilyen hegyes, jól kézben fogható szerszám megteszi - persze kellő óvatossággal kell vele bánni) kivéstem a két betűt. Ez eltartott egy ideig, mert nem volt egyszerű az íveket kialakítani - szerintem egy profi vésnök szívszélhűdést is kapna a formáimtól, de a szakértelmemből ennyire futotta, viszont a szeretet nem engedte, hogy feladjam :-)

Amikor készen lettem a betűkkel, fehér lakkfilccel még áthúztam őket - és ezzel készen is lett az én időben némileg lemaradt, de annál nagyobb örömmel készített ajándékom Eszternek és Andrásnak :-)












11 megjegyzés:

  1. Nagyon tetszik! Elviszem magamhoz és küldöm hozzád a látogatókat :-))

    VálaszTörlés
  2. Nagyon szép lett! Az íves kacskaringók és a szolid elegancia igazán esküvői ajándékká teszik.

    VálaszTörlés
  3. A kézi cirádáktól elájulok! Nagyon szép! Szerintem a monogram már nem kellett volna rá - de aki kapja, annak biztosan így még szebb ajándék!
    És talán még: egy ilyen szívbe nem lehet valahogy beleügyeskedni az óraszerkezetet, amit már többször láttam nálad? Ez jutott most eszembe, hogy érdekes lehet egy szív alakú óra...

    VálaszTörlés
  4. Nagyon szép lett, és milyen ügyes vagy megint! Olyan egyszerű leírni: alkohol filccel rárajzoltam a mintát. Hát én hozzá sem tudnék kezdeni, nemhogy ilyen gyönyörűen megrajzolni! :)

    VálaszTörlés
  5. Nemcsaktáska, nagyon köszönöm a látogatókat, tündér vagy!

    Paula M., thanks!

    Gesztenyeszív, köszönöm!

    Betti, a monogram nélkül nem olyan igazán névre szóló :-) Viszont anélkül meg dísztárgynak tökéletes, vagy mondjuk lehet az aljára is írni... hú, hát ebbe az óraszerkezetet szerintem nem lehet beletenni, túl vastag hozzá, pedig tényleg jó lenne!

    Hankka, olyan kedves vagy, de én mindig biztos vagyok abban, hogy neked ez menne! :-)

    VálaszTörlés
  6. Igen, nekem is az jutott eszembe, hogy milyen természetességgel és magától értetődően írod, hogy "alkoholos filccel rárajzoltam a mintát". Na én itt azonnal megbuknék!!! Gyönyörű lett, örülhet, aki kapja!! Puzsi,
    Wagner Andi

    VálaszTörlés
  7. A gipszkiöntős rész nekem külön tetszik... gondolom tudod miért. :-)
    Egyszer megnézném hogy festesz ki nálunk egy gipszfigurát.

    Ági

    VálaszTörlés
  8. Andi, köszönöm, de én benned is bízom, tuti, hogy menne az a mintarajzolás! :-)

    Ági, igen, sejtettem, hogy ha látod, ez különösen kedves lesz neked... tervben van nagyon a látogatás, a Nagyobbik egészen biztosan élvezné a festegetést!

    VálaszTörlés
  9. jó ez az oldal!Tetszik az egyszerűsége ,a közvetlensége, a sokoldalúsága, a természetessége és az ötletek bemutatása, az elkészítés menetének illusztrálása. MEGJEGYZEM magamnak, Visszatérek!

    VálaszTörlés

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...