2012. április 13., péntek

Retró recycling


Múltkor kerestem valamit a garázsban, és kezembe akadt egy pár videokazetta. Azonnal megrohantak az emlékek, ó, a videokazetta-korszak! Szép, szép dolog a dvd, de amikor még vissza kellett tekerni egy filmet az elejére... az az izgatott várakozással teli perc, amikor még lehetett tölteni valami innivalót közben, kukoricát pattogtatni, pisilni egyet, és éppen visszaértem, mire az időközben lelassult visszatekerés befejeződött, és kattant egyet. Abban a kattanásban benne volt minden, és már huppantunk is le a kanapéra, boldogan visítva, hogy kezdődik!! nehogy elmulasszunk az elején akár egyetlen másodpercet is, mert akkor újra vissza kellett tekerni.

És a műsorújságban böngésztük, hány perces a film, hogy még ráfér-e egy kazettára, vagy újat kell bontani... miközben IMÁDTAM újat bontani, végtelen gondossággal felragasztani a tiszta címkét, és arra aztán valamilyen menő, de mégis olvasható betűvel rákörmölni, hogy Top Gun vagy Vissza a jövőbe vagy Gilmore Girls 1. évad 6-10. rész vagy SZALAGAVATÓ vagy bármi, aminek innentől kezdve a BIRTOKOSA lettem, és bármikor megnézhettem...

És persze voltak a szuper videoklip-gyűjteményes kazetták, amelyekre úgy vigyáztunk, mint a legféltettebb kincsünkre, hiszen a házibulikon óriási tekintélyre lehetett szert tenni egy jobb válogatással... emlékszem, például egyszer huszonöt bulirésztvevő ünnepelt azért, mert a klipes videokazimon rajta volt a Shakespeare's Sister-től a Stay meg a Nirvanától a Come as you are.

És azok az imponáló méretek... ha valaki filmgyűjtésre adta a fejét, hamarosan kiszorult a szobájából, aztán ha nem tudott lekattanni, akkor a lakásából is... ó, de hihetetlen ez ma már. :-)

Szóval, megtaláltam a garázsban pár videokazettát, ezeken belül is két Pom-pomot, ami már megvan dvd-n. A kazettákat eltettem, hátha kell majd még valakinek, de a tokokban megláttam egy kis lehetőséget az újrahasználásra. Szerintem ebben az a legjobb, hogy mindenki továbbgondolhatja igényeinek megfelelően - én most ezúttal tolltartót készítettem belőle. :-)






Kivettem a tokból a borítópapírokat, és azokat sablonnak véve kivágtam mintás papírból egy ugyanolyan téglalapot:





A kivágott lapokat becsúsztattam a tok műanyag borítója alá.





Az elejükre ragasztottam egy-egy kis színes masnit, és ezzel tulajdonképpen el is készültek:








Mi most éppen tolltartónak használjuk őket - nagyon praktikus, mert tokonként más típusú rajzeszközöket lehet benne tartani, és lehet őket egymás mellé állítva tárolni, ami hihetetlenül helytakarékos dolog az írószertartókhoz képest.
Ha tudnék varrni, akkor egészen rendes betétet is készíthettem volna bele - de így is teljesen használható, hogy ömlesztve vannak benne a tollak. :-)

Viszont rengeteg egyéb célra is fel lehet használni az ilyen módon újjászületett kazettatokokat - ha van a háznál néhány, lehet belőlük cérnatartó doboz, sminktartó, akármitartó - határ a csillagos ég :-)















10 megjegyzés:

  1. De jó ötlet! Épp ma viszem szerelőhöz a videót, mert beleszorult a Pompom :). Amit esténként figyelve csíptünk el és gyűjtöttünk össze, amikor még a nagyok voltak kicsik...vannak olyan mesék, amik szerintük csak videóról az igaziak (pl Az erdő kapitánya)

    VálaszTörlés
  2. Felmerült bennem, hogy megírom neked mi minden hasznavehetetlen holmi gyűlt fel a háztartásomban, te meg kitalálod mit csináljak vele. :) Nagyon szuper lenne! A férjem utálja, hogy mindent gyűjtögetek, hogy majd jó lesz még valamire, aztán szépen porosodik valahol pár évig és még mindig nem találtam ki, mire is lenne jó, kidobni sincs szívem. Kis fantáziát teleportálhatnál a fejembe és akkor talán jobban menne a kitalálás. Nagyon szuper ötlet ez is, épp a múltkor jártam a padláson és gondolkodtam el, hogy mi lesz ezzel a sok videókazettával, ami egyrészt tönkrement, másrészt nincs videólejátszónk. Ez is köszönöm!

    VálaszTörlés
  3. Gyönyörűek lettek! Én az alábbi, "fali tároló" fotót őrzöm a "majd egyszer megcsinálom" mappámban: http://kepfeltoltes.hu/view/120413/90635011220379903_qzqMfTz8_b_www.kepfeltoltes.hu_.jpg
    tiszakavics

    VálaszTörlés
  4. Nekem is tetszik!! Már ki is találtam, mit tarthatnék benne: a maradék papírjaimat, amit rakosgatok, mert a legkisebb darab is felhasználható!:) A holnapi játszóházban ismét a te ötleted az alap, pillangós képet fogunk készíteni. Tegnap elkészítettem a prototípust, majd a blogomra felteszem. (azenvilagom-tipitablogja.blogspot.com)

    VálaszTörlés
  5. Ez is egy igen jópofa ötlet. Gratulálok!

    VálaszTörlés
  6. Nagyon jók lettek! De ilyenkor rájövök, hogy mégis csak az a gyönyörű papír is számít, amivel bekötötted. Aztán megvilágosodtam, hogy nekem van is ilyen szintén neked köszönhetően :)

    VálaszTörlés
  7. Nagyon jó ötlet és tényleg továbbgondolható, ráadásul még helytakarékos is! (Ezt még én is meg tudom csinálni.) Imádom ezeket a finom mintás papírjaidat! :)

    VálaszTörlés
  8. Kataca, igen, nagyon megvolt a varázsa ennek a gyűjtgetésnek, és olyan becsben tartottuk ezeket, ahogyan a dvd-ket sosem...

    Margaretta, csodás az ötlet, mindig szerettem a kihívásokat, állok elébe :-)

    Tiszakavics, ez is milyen szuper ötlet! És így fényképet téve bele még jobb, hú, nagyon köszi a tippet!

    Tipitá, nagyon remélem, hogy sikere lesz a pillangós képnek, meg is nézem majd a blogon, köszönöm, hogy megírtad!

    Tulipánt, köszönöm szépen!

    Kucorgó anyámkája, és milyen jó, hogy van, igaz? :-) Éljenek a csodás papírok!

    Hankka, tényleg nagyon helytakarékos, és én is imádom őket... És persze, hogy meg tudod csinálni, mindig mondom, aki olyan csodás ételeket alkot, annak az ilyesmi meg sem kottyan! :-)

    VálaszTörlés
  9. Ezekbe teljesen beleszerettem. Imádom őket! Hol szerzed be ezeket a gyönyörű papírokat? Csodaszépek!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Szia, itt: http://winkler.turbo.at/shop_hu/index.php?cPath=1263_2013
      vagy itt:
      http://www.opitec.hu/index.php?fk=XpFkl&ak=BT34U
      illetve nemrég voltak nagyon akciósan az Aldiban, reméljük, még lesznek is egyszer...

      Törlés

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...