2012. április 26., csütörtök

Papírvirággömbök


Új szenvedélyem van. Kész, teljesen legyűrt. Függő vagyok. Ha látok egy új, érdekes mintájút, KELL. És ettől nem lehet ám szabadulni, mert egyre több helyen vannak ott, nonstop kísértést jelentenek. Már gondoltam, hogy elmegyek az Anonim Mintalyukasztó-függőkhöz, hogy hátha tudnak valami jó tippet adni, hogyan lehet ellenállni mondjuk egy puzzle formájú mintalyukasztónak...

Igen, a mintalyukasztókról van szó, egyszerűen beszippantottak. Ma azt álmodtam éjjel, egy asztalnál ülök, és egy hintaszék formájú mintalyukasztóval lyukasztok és lyukasztok és lyukasztok. És ez nekem jó! Ez biztos nem normális dolog, de közben pedig úgy meg tudom érteni magamat... és ki értsen meg engem, ha nem én? :-) Egészen csodálatos dolognak látom, hogy egy papírdarabot egyszerűen becsúsztatok a lyukasztóba, megnyomom, és alul kipottyan egy tökéletesen vágott, formás darabka, virág vagy csibe vagy angyalka vagy bármi...

Legutóbb a fent említett puzzle formájú mintalyukasztó akart velem hazajönni, valamint egy igazán csinos, ötszirmú virágokat gyártó darab. Azt hittem, egyből a puzzle-formájúval kezdek majd valamit, mert az olyan hihetetlenül jól néz ki, de nem... ugyanis az egyik fiókomban három egyforma hungarocell-golyóra bukkantam, és nem volt több kérdés. Már csak három színes-mintás lapot kellett kiválasztanom, és máris onthattam a lyukasztóból a szépséges és szabályos kis virágokat, hogy aztán rákerülhessenek a gömbökre... 

Egyébként a mintalyukasztásban van valami stresszoldó. Az alkotás teszi vagy a nyomkodás? Nem tudom, mindenesetre engem teljesen kikapcsol... vagy ez nagyon átlátszó és gyenge érv az újabb és újabb mintalyukasztók beszerzéséhez? :-)


Ez a mostani mintalyukasztó 2,5 cm széles kis virágokat tudott készíteni - a hungarocellgömb pedig 8 cm átmérőjű volt:





Kikészítettem egy doboz gombostűt, és elkezdtem gyártani a virágokat. Persze, nem ennyit, mint amennyi a képen van, hanem nagyjából százszor ennyit :-) (Egy A/4 méretű mintás lap kellett az egy gömb felületére elegendő virágmennyiséghez.)





Elkezdtem felgombostűzni a virágokat a gömbre - átfedéssel, hogy a fehér felület lehetőleg ne nagyon látsszon ki.





És persze addig folytattam a stresszoldó tűzdelést, amíg a gömb szépen virágba nem borult.





Olyan sikerélmény volt az első gömb látványa, hogy gyorsan elkészítettem a másik két mintás lapból is a többit is. Igaz, volt segítségem is: a Nagyobbik nagyon profin lyukasztott és tűzött, így aztán nincs irónia a "gyorsan" mögött. :-)





Selyemszalagból kötöttem három masnit még - a gömbökre tűztem egy hosszabb szalagot akasztónak, a rögzítés elfedésére pedig rátűztem a masnikat is.

Az igazat megvallva, egyszerűen gyönyörűek... de komolyan. Úgy örülök, hogy vannak...















16 megjegyzés:

  1. Nagyon hatásos gömbök! Hova tetted fel őket?
    Az unokahúgom 2,5 éves, lómániás, kapott még mintalyukasztót is hozzá.. Nagyon mini lovakat vág, van valami ötleted,hogy konfettin kívül mit lenne velük kezdeni? Persze azon felül, hogy megkapd szülinapodra a lyukasztót...

    VálaszTörlés
  2. Váá pont ilyenem van nekem is készülőben :)))És a múltkori virágos mintalyukasztóvásárlásom (Hű de hosszú szó:D) során PONT ilyen ötszirmú virágosat sikerült vennem:))Gömb,gombostűk beszerezve,már csak neki kellene látnom...

    Gyönyörűek lettek!!!

    VálaszTörlés
  3. Én idáig ellenálltam a vágynak, hogy vegyek lyukasztót, pedig jónéhányba beleszerelmesedtem már .... de most ... azt hiszem nem kínzom magam tovább :D
    Tényleg csodaszépek lettek!

    VálaszTörlés
  4. Hehe, nekem is szenvedelyem a lyukaszto, eppen ma vettem egy macikasat meg egy nyuszikasat. Tovabbra van fenyos, csillagos, ketfele szivecskes. Neked meg milyen van? Es meg miket csinalsz veluk? En kepeslapokat gyartok veluk, meg a gyerek is imadja, de asszem kiprobalom a gomboket is.

    VálaszTörlés
  5. Szépségesek!
    Én is szeretem a lyukasztókat :)
    Ez a virágforma úgy is szép, kettőt kicsit elforgatva egymásra teszel.

    VálaszTörlés
  6. Nekem még nincs lyukasztóm. Nem mertem megvenni az elsőt, mert úgy érzem, egynél nem lehet megállni... Most ezekkel a gömbökkel feladtad a leckét! Lehet, hogy muszáj lesz megvennem a(z első) lyukasztót.
    Szépek lettek!

    VálaszTörlés
  7. Szeretnélek megnyugtatni, nem vagy egyedül ezzel a szenvedéllyel. Nálam az a szerencse (vagy szerencsétlenség), hogy idő hiányában csak ritkán jutok olyan helyekre, ahol kísértésbe eshetnék. :) A gömbök gyönyörűek lettek, és már megint olyan szép papírokból alkottál! Mondtam már, hogy szeretem ezeket a finom papírokat? :D

    VálaszTörlés
  8. Kétbalkézmami, egy polcról lógnak lefelé... hááát, egy pici lóformájú lyukasztóval olyan sok dolgot nem lehet készíteni, de mondjuk szép képeslapokat igen, könyvjelzőt, hűtőmágnest (valamire - pl. kupakra - ragasztva), de még egy ilyen gömböt is el tudok képzelni sok-sok lovacskával teletűzdelve :-)

    Hajnoc, szerintem már sokadik alkalom, hogy ugyanúgy gondolkodunk :-D

    Erika, ha engem kérdezel, add meg magad, a végeredmény semmilyen kérdést sem hagy maga után :-) Köszönöm :-)

    Fróni, köszönöm szépen!

    Névtelen, de hát ugye, hogy nem lehet nekik ellenállni? :-) Hú, nekem már elég sokféle van, vannak egészen nagyok (5-6 cm-es mintákat lyukasztók), közepesek, kicsik, többféle angyalkás, szíves, többféle virágos, csillagos, címke formájú, hópelyhes, fenyőfás, napocskás, puzzle formájú és még mások is :-)

    Tinike, drága vagy, köszönöm!

    Liza, igen, úgy is gyönyörűek! Mindenhogyan azok :-)

    Betti, nagyon jól érzed, tényleg nem lehet egynél megállni, ez biztos :-) De megéri, annyira megéri...

    Hankka, de jó, ilyenkor nem érzem magam olyan kirívóan lököttnek :-) Hmmm, lehet, hogy már említetted egyszer-kétszer, de én mindig örülök neki :-)

    VálaszTörlés
  9. Szuperek. Már én is gondolkodtam mintalyukasztó beszerzésében, de még olyat nem találtam, ami igazán tetszene. (nálunk nem nagy a választék)De ezekért a gyönyörű gömbökért érdemes beszerezni. Tavaly ősszel hasonlót készítettem, csak rendes falevelekből, egy cserépbe gipszet öntöttem, beleszúrtam egy faágat, annak a tetejére szúrtam fel a gömböt és kész is volt az őszi asztaldíszünk.

    VálaszTörlés
  10. Én a húsvéti ajtódíszt készítettem ezzel a technikával, annyi különbséggel, hogy a gombostűkre még egy pici gyöngyöt is ráfűztem, így inkább a gyöngy látszik elsőre, és nem a tű. Csak mint érdekesség jegyzem meg. A gömbök nagyon jól néznek ki!!!

    VálaszTörlés
  11. Kriszti, szinte látom magam előtt ezt a leveles díszt, nagyon szép lehetett!

    Timi, ez jó ötlet, köszönöm! :-)

    VálaszTörlés
  12. Kedves Levendulalány,

    Gyönyörű dolgokat csinálsz, gratulálok!
    Kezdő vagyok, de kedvet kaptam, hogy én is ilyen szép tárgyakat csináljak. Főleg a szép mintás papírok érdekelnek! Tudsz valami jó webáruházat ajánlani ahol ezeket kapni lehet? Vagy üzletet Budapesten?

    köszönöm,
    Anna

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Szia, Anna! Köszönöm szépen, és csak biztatni tudlak :-)
      Ezek a szép mintás papírok néha kaphatóak az Aldiban, érdemes figyelgetni, illetve láttam őket Müller áruházban is.
      A neten pedig itt kaphatók:
      kisebb választékban, de olcsóbban: http://winkler.turbo.at/shop_hu/index.php?cPath=1263_2013
      nagyobb választékban, de drágábban: http://www.opitec.hu/index.php?fk=XpFkl&ak=BT34U

      Törlés
  13. Köszi a gyors választ, azt hiszem elindult a lavina és nincs megállás:)

    VálaszTörlés

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...