2012. április 12., csütörtök

Mini cukrászda


Ennek a bejegyzésnek a témája még véletlenül sem a "van pár percünk, nosza, barkácsoljunk gyorsan valamit" kategóriájú dolgok közé tartozik, ezt el kell ismernem :-) Viszont mondjuk egy tévénézés kiváló alkalom a végrehajtáshoz, vagy csak én vagyok olyan nyamvadt, aki képtelen csak úgy semmit téve tévézni?
Mivel mindig kell közben szöszmötölnöm valamit, legutóbb ezt szöszmötöltem - két estényi Gilmore Girls kellett hozzá, de elég elszánt voltam. Mivel a Nagyobbik nemrég kapott kis méretű, olyan babaházba való babákat meg pár hozzájuk való ruhácskát, gondoltam, valami ezekhez illő dolgot készítek. A babák mind lányok, úgyhogy nagyon kézenfekvő volt a megoldás: cukrászdára van szükségük, ahol a sok sütitől növeszthetik a kis tökéletes műanyag hátsójukat, és kihízhatják a sok csini rucijukat - éljen az életszerűség!
Lehet, hogy csak az irigység beszél belőlem? Hmmmmm :-)

Szóval, ez tényleg nem egy gyorsan megvalósítható dolog, és nem is biztatásnak szánom a bejegyzést, inkább csak megmutatom, és próbálom viselni az építő jellegű kritikákat :-) Erénye viszont, hogy ehhez sem kellett vásárolnom semmit, és nagyon jól játszható dolog született egy kis zöldséges faládából, egy kis festékből, papírból, pár kopottas bababútorból,építőkockából, süthető gyurmából meg pár apróságból - és a két estét nagyon megérte a gyerekek öröme. Mindig kisüt a nap, ha ők mosolyognak, ez már csak így van :-)


Az alkotás egy ilyen kis zöldséges faládikával indult:





Ezt egy fekete akrilspray-vel lefújtam két rétegben:





Elővettem az egyik kedvenc mintás papíromat, a fekete alapon fehér pöttyöst - méretre vágtam, és beragasztottam a doboz belsejébe.





Ezután fogtam néhány kis kopott bababútort és építőkockát, és fehér akrilfestékkel lefestettem őket.





A kedvenc szakaszom következett: a süthető gyurmából egy boldog estén át mindenféle süteményeket és kenyérféléket gyártottam, amelyeket aztán ki is sütöttem, és szépen, típusonként össze is rakosgattam, egészen biztosan azért, mert nem vagyok egészen komplett :-)





Innentől már csak a doboz berendezése marad mint feladat, bár nem éreztem feladatnak, sőt... A bútorokat-polcokat pillanatragasztóval rögzítettem. Tortapapírból terítőket vágtam rájuk, a doboz tetejére pedig egy darab csipkés szegélyszalagot ragasztottam.





Ezután már csak a sütiket kellett pici kupakokba-tálkákba tennem és elhelyezgetnem mindenfelé.
Annyi, de annyi puszit kaptam érte, hogy tízszer ennyi munkát is megért volna :-)


























42 megjegyzés:

  1. Hát nem semmi vagy!! Gyönyörű lett, nemcsoda, hogy millió puszit kaptál érte. Ilyenkor sajnálom, hogy nincs kislányom. Igaz májusba bővül a család egy kislánnyal. Majd őt meglepem egy ilyen klassz kis cukrászdával.

    VálaszTörlés
  2. Gyönyörű lett! Nem csodálom, hogy nagy sikert aratott :-) (Ládám már van egy jófej zöldségesnek hála, akrilsprayt még vadászok - de tartok tőle, hogy nálunk cukrászda helyett valami krokodilos/tűzoltós tematika jobban bejönne :-D )

    VálaszTörlés
  3. Ez aztán szuper lett!!! Nekem egy lányom sincs, de megőrülök érte. Ha nekem ilyen lett volna gyerekkoromban...! Az ötlet is nagyon jó, majd igyekszem továbbgondolni fiús témákra.

    VálaszTörlés
  4. Fogadj örökbe, légycci, légycci, légycci...

    VálaszTörlés
  5. Szívesen lennék gyerek nálatok :) irtó szuper! a kis gyurma sütik meg zabálnivalók! :) Megkérdezhetem, hogy a szép mintás papírokat hol veszed? Igaz ilyen témában még nem keresgéltem a papírboltban, de lehet, hogy inkább hobbiboltba kéne mennem?

    VálaszTörlés
  6. Te jó ég! Ez elképesztő, nem találok szavakat! Csodálatos lett, és olyan közel áll a szívemhez. :-) Épp ebben a hónapban lesz egy kisebb babaház projektünk Férjjel, szuperek az ötletek, majd lopok. :-) Fáradhatatlan szuperanyu vagy és kész! :-)

    VálaszTörlés
  7. Nem semmi! Állam leesett, keresem! Szenzációs vagy!!

    VálaszTörlés
  8. Hát ezek a kis sütik nagyon cukik, de nekem szerintem nincs elég jó kézügyességem, igaz, süthető gyurmám sincs. Só-liszt gyurmából is lehet? Még sosem sütöttem ki. Mivel nálunk lány a nagyobb gyerek és így a kisfiam is imád babázni, a cukrászda a szíve csücske lenne neki is :)
    Még attól félek, hogy eltűnnének a darabkák...Nálunk mindennek követhetetlen az útja, ami a gyerekek kezébe kerül :(

    VálaszTörlés
  9. Azta...nem jutok szóhoz! Ez jutott eszembe Nekem is:

    Fogadj örökbe, most és mindörökre....

    Tudod?! Jimmy classic! :)

    Elképesztő vagy!!!!!!!

    VálaszTörlés
  10. Jaj, ezt nem is kellett volna látnom. Imádtam gyerekkoromban mindenféle dobozokból mini babaházat készíteni, még minibb bababútorokkal. Ugyanilyen epres ládikám van, pontosan tudom, hogy mekkora, így aztán végképp ámulok, hogy tudtál ilyen ini-mini cukrászsütiket kreálni! Hihetetlen vagy! Gyönyörű lett!!!

    VálaszTörlés
  11. Hát ez megint csudijó lett!! Gratulálok...a türelmedhez is! Én is szeretek mindenfélével szöszmötölni, na de ezek az ici-pici finomságok meghaladják a tűrőképességemet. :) A lánykám frissen elkészült babakonyhájához pedig most készülök játéksütiket (mi mást!) gyártani és ez most szuper inspiráció volt! Asszem lesni fogok...ha nem bánod?! :)

    VálaszTörlés
  12. Ez zseniális :)) Isteni tehetség vagy :))

    VálaszTörlés
  13. Azt akartam írni, h ez zseniális, de ezt már írták fölöttem. Akkor fantasztikus, de már ezt is. Egyszerűen marha jó vagy, na!! :) Gratula.

    VálaszTörlés
  14. AKAROK EGY ILYEN FALIKÉPET MAGAMNAK!!!!!!!!!!! Teljes mértékig és menthetetlenül beleszerettem!!!!!! Nekem kell egy ilyen!!!!:)

    VálaszTörlés
  15. Szentséges isten, ez valami tünemény!!! Annyira gusztusos, minden a helyén, precízen kidolgozva, egyszerűen imádnivaló!

    Teljesen jogos a puszi-zápor érte :-)))

    VálaszTörlés
  16. Elképesztő a kreativitásod, az állam leesett, pedig se lányom, se lelkesedésem a cukimuki dolgok iránt! :)

    VálaszTörlés
  17. Ismét ámulatba ejtettél, de annyira, hogy nehezen fogok kimászni belőle :)))) El sem tudom képzelni, honnan jönnek Nálad ezek a gonolatok, -és persze én is szeretnék jelentkezni az örökbefogadási programba!!!!!:)))) Nagyonnagyonnagyonrettentőennagyon szuper lett!!!!!!

    VálaszTörlés
  18. Hű meg ha! De jó lehet Nálatok gyereknek lenni!
    Szuper kis cukit alkottál. Szeretném én látni azt a babát, aki itt ellen tud állni ezeknek a sütikölteményeknek!

    VálaszTörlés
  19. Ha megengeded, virtuálisan én is küldök egy puszit! Ez valami zseniális! Annyira, de annyira gyönyörű, már megint visszamentem gyerekbe! :)

    VálaszTörlés
  20. Mindent leírtak amit mondhatnék:-))))Ha lányom lenne azonnal nekiveselkednék, bár fele annyi kézügyességem sincs mint neked:-((( Gratula!

    VálaszTörlés
  21. Jaaajj, annyira köszönöm nektek ezt a sok-sok kedves kommentet! Borzasztóan jólesett, mert hát tény és való, ebbe most magamhoz képest sok energiát tettem bele :-) Mindegyikőtöknek külön-külön köszönöm a hozzászólásokat, bearanyozták a napomat!

    Kamrapolc, a mintás papírok közül a leújabbak egy aldis akcióból, egyébként pedig innen:
    http://winkler.turbo.at/shop_hu/index.php?cPath=1263_2013
    http://www.opitec.hu/index.php?fk=XpFkl&ak=BT34U

    Kála, Margaretta, simán lehet fiús jelenet is egy ilyen dobozból, tűzoltóállomás, rendőrörs, bármi :-)

    Harth, szerintem a só-liszt gyurma is jó hozzá, csak aprószemű sóval kell csinálni a masszát, akkor szép homogén és gyurmaszerű lesz az állaga...

    Katuci, Fruzsietta, bármit merítsetek csak nyugodtan! :-)

    De tényleg annyira kedvesek vagytok mind, külön puszi az örökbefogadandóknak, és remélem, mindegyikőtöknek olyan szép lesz az álma, amilyen szép hozzászólásokat hagytatok itt nekem! Köszönöm!

    VálaszTörlés
  22. szia Évi,
    nem tűntem el itt vagyok, minden napi bejegyzésedet olvasom (ki lehet kérdezni :-) csak annyira el vagyok mostanában havazva, hogy az írás nem mindig jön össze. de hát emellett nem lehet szó nélkül elmenni... csak éppen a szavakat nem találom (ez ám a 22-es csapdája :-). és amiket meg találok azokat az előttem szólók már közkinccsé tették.

    és ezek az apró gyönyörűségek, hogy élik túl a kíváncsi apró kezek érdeklődését? (főleg a Kisebbikét :-)

    úgy látom erről az örökbefogadási projektről már lecsúsztam, annyi a jelentkező, hogy lassan "óvodát/iskolát/munkahelyet" nyithatsz a saját "örökölt" gyerekeidnek :-).

    ellenben, már tegnap akartam írni (mert hát az a piros-zöld koszorú is valami gyönyörűséges), hogy ha tényleg "egyáltalán semmit nem tudsz kezdeni" azokkal az idei, tavalyi, tavalyelőtt, 2-3-4-5 éves leszedett bármilyen díszekkel, koszorúkkal, szépségekkel (mert hogy jövőre úgyis kitalálsz valami nagyon klasszat) én most itt hivatalosan, abszolút önzetlenül feláldozom magam, csak és kizárólag a Te érdekedben:
    ha nem szeretnéd, hogy szegények ott csücsüljenek valamelyik doboz/fiók mélyén, mert az újak "kitúrták" őket, én szívesen átveszem őket "megőrzésre", ápolom a lelküket, az őket megillető helyen díszeleghetnek, és nem mellékesen mi is gyönyörködhetünk bennük :-)
    de tényleg csak önzetlenül, a műremekek - és ezáltal alkotójuk - lelki nyugalmának megőrzése érdekében.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Szia, drága Gabi! Nagyon örülök, hogy neked is tetszik... képzeld, a Kisebbik nagy óvatossággal játszik vele, még semmilyen kárt sem tett benne. Annyira tetszik neki, hogy képes rá vigyázni is :-)
      És te mindig beférsz a "gyerekek" közé!
      Nagyon köszönöm az önzetlen felajánlást, körbe fogok nézni, hogy milyen ilyen típusú tárgyakat pihentetek a házban mindenfelé... sok-sok puszi!! :-)

      Törlés
  23. Kedves Levendulalány! Ez valami elképesztő cukiság, imádom :))))

    VálaszTörlés
  24. Hát ez valami brutálisan zseniális! Egyszerűen fantasztikus! Teljesen oda vagyok, meg vissza! Bárcsak én is ilyet kaptam volna a Mamától... :) Egyre inkább azt érzem, hogy "igen, egy jó anyukának ezeket mind el kéne készítenie a gyerkőceinek", úgyhogy amikor majd arra kerül sor, biztosan meríteni fogok az ötleteidből. :) Köszönöm, hogy ennyi időd van munkálkodásra, és, hogy ezeket nekem/nekünk is megmutatod. További sok sikert, szépet, jót, puszit kívánok. :)

    Viola

    VálaszTörlés
  25. Fantasztikusan édes lett, gratulálok!! :)

    VálaszTörlés
  26. Manka, köszönöm, örülök, hogy így látod :-)

    Viola, tündér vagy, köszönöm! És persze, bármennyi ötletet meríthetsz, amennyi csak tetszik!

    Szandra, köszi!

    Csilla, neked is nagyon köszönöm!

    VálaszTörlés
  27. Kedves Levendulalány!

    Percről percre nő a csodálatom irántad! Fantasztikus a kreativitásod!! Azt hiszem rendszeres vendéged leszek :) Megfogtál :D

    Zsuzs

    VálaszTörlés
  28. Zsuzs, ennek szívből örülök! :-)

    VálaszTörlés
  29. Csodálatos! A kis edényeket amikbe a sütit tetted, hol vetted? Vagy hol szerezhető be ilyesmi? Kérlek írd meg. Nagyon köszönöm.

    VálaszTörlés
  30. Ez borzasztóan tüneményes...:D

    VálaszTörlés
  31. Jaaaajjjj... Én is szeretnék ilyennel játszani... :))) Pedig rendesen elmúltam már 30... :)))

    VálaszTörlés
  32. Nagyon profin megcsináltad! Régebben, amikor a Nagyok Kicsik voltak én is csináltam ilyet. A másik kedvenc a zöldséges stand volt. Az is nagyon szépre megcsinálható.Gratulálok, további jó alkotást!

    VálaszTörlés
  33. Csodás munka, tele van ötlettel, látszik a türelem és kézügyesség eredménye! Kérlek, azt áruld még el, hogy a képeiden látható kis edények,tányérok, ( pl itt a cukrászdánál a 13. képen) fém tálkák, üveg edények, "porcelán" teáskanna; a Bababútor épitőkockákból oldalon a 26. képen kis tálkák, a Bogyó és Babóca projekt képein "kávéfőző, tejesedény", kis petróleum lámpa is saját készítésűek? Vagy hogyan vadászod össze őket? Aztán ott a mini hintaló Bogyó házikójában.... Minden munkádban további apró részletek rejlenek, egy külön világ:-)

    Továbbra is sok örömet, sikert kívánok!
    Krisztina

    VálaszTörlés
  34. Csodás munka, tele van ötlettel, látszik a türelem és kézügyesség eredménye! Kérlek, azt áruld még el, hogy a képeiden látható kis edények,tányérok, ( pl itt a cukrászdánál a 13. képen) fém tálkák, üveg edények, "porcelán" teáskanna; a Bababútor épitőkockákból oldalon a 26. képen kis tálkák, a Bogyó és Babóca projekt képein "kávéfőző, tejesedény", kis petróleum lámpa is saját készítésűek? Vagy hogyan vadászod össze őket? Aztán ott a mini hintaló Bogyó házikójában.... Minden munkádban további apró részletek rejlenek, egy külön világ:-)

    Továbbra is sok örömet, sikert kívánok!

    VálaszTörlés
  35. Eddig is kislányt akartam, de mostmár mindent úgy fogok enni, hogy kislány legyen! !! :-)
    A mini üvegtálka honnan?
    És a pici sütiket összeragasztottad, hogy ne vesszenek el?
    Mekkorák? Nekem irtopicinek tűnnek. Köszi az infókat! :-)

    VálaszTörlés