2012. április 4., szerda

Húsvéti ajánlat


Nagyon kedves bloggertársamtól, Katucitól kaptam egy jelképes stafétabotot. A "Húsvéti ajánlat" sorozat lényege és szabályai a következők:

- Írj egy bejegyzést Húsvéti ajánlat címmel.
- A bejegyzésedben ajánlj 5-10 ételt, mely jó választás lehet az ünnepi asztalra. Nem kell, hogy összefüggő menüsor legyen, ahogy kedved tartja, akár süteményválogatás is lehet.
- Ha megkapod a játékot, küldd tovább 10 bloggernek, bejegyzésedben ne felejtsd el megemlíteni, hogy ki hívott meg a játékra.
- Ha türelmetlen vagy, nem kell megvárni, hogy hozzád is eljusson a húsvéti játék, szabadon is "elviheted". :)

Katuci, nagyon jólesik a felkérés, hiszen én elsősorban nem gasztroblogger vagyok - bár elég nehezen tudnám meghatározni a Kiflit, hogy pontosan mi is. (Ha valamelyikőtöknek lenne gy találó és frappáns javaslata, azt megköszönném :-) )
Mindenesetre megtisztelő, hogy olyan bloggerek közé kerülök így, akik csodálatos receptekkel látnak el minket - ha ellátogattok például Katuci blogjára, sok más finomság mellett olyan hihetetlenül jól hangzó bonbonrecepteket találtok, mint például a legfrissebb (ebbe első olvasásra beleszerettem): mézzel és rozmaringgal karamellizált pekándiós bonbon vagy a gyömbéres-rózsavizes bonbon... és akkor még a tortáit nem is említettem. :-)


Azt hiszem, húsvétkor mindenhonnan zúdulnak ránk a fantasztikus édesség- és főételreceptek, ezért én most finom sósságokat és egy salátát válogattam be az én teljesen szubjektív húsvéti ajánlatomba.

Elsőként egy egyszerű, de annál nagyszerűbb sós rágcsálnivaló: a diós-kéksajtos keksz. Sajnos, önuralom terén sosem voltam túl izmos, úgyhogy én ebből bármennyit el tudok tüntetni egymagam, akár egy egész tepsit is... ez elég negatívan hangzik rám nézve, viszont annál pozitívabban a kekszre :-)





Egy elegánsnak ható, ugyanakkor mennyei ízeket eredményező recept a sült camembert almával és dióval. Egy kevés metélőhagymával, borssal megszórva igazi reggeli vagy esti finomság.





Egy elronthatatlan szuperklasszikus, ami a sonka mellett is tökéletesen szerepel: sósperec - abszolút előnye, hogy annyi, de annyi sós mázat csurgatunk rá, amennyit csak szeretnénk... :-)





Életem salátája következik: örökké tartó, valódi szerelem... mindenhez illik, mindig jól jön, mindenkinek ízlik, minden előzetes várakozást túlszárnyal, és végtelenül szerényen csak A Tökéletes Salátának nevezném a nyers cukkinisalátát:





A két duci hölgy emlékét idéztem fel annak idején abban a bejegyzésben, amelyet a leírhatatlanul finom parmezános rágcsálnivalónak szenteltem:





Nem kell keleszteni és nagyon gyorsan készen van, tehát ideális finomságos reggeli vagy vacsora lustálkodós hétvégékre vagy váratlan vendégeknek a szalonnás-túrós lepény, amely szerintem szintén abszolút sikerfogás.





... és ez csak valami paranormális jelenség lehet, hogy a sós receptek mellé idefurakodott egy édes is... ki érti ezt...? :-) A szubjektív válogatás utolsó, de vitathatatlan sikerű receptje az abbahagyhatatlanul ropogós diós-kókuszos keksz fehér csokoládéval, de kötelességem közölni, hogy emiatt többen bukták már be a fogyókúrájukat - például én is. :-)





Hát őket választottam be a húsvéti ajánlóba - és most pedig szeretném továbbadni a következő receptválogatás lehetőségét Lélekkonyhának: az ő blogján olyan finom ételek leírását találhatjátok meg, amelyek azonnali éhséget váltanak ki minden olvasóból - és egészen véletlenül biztos forrásból tudom, hogy ezek a fogások a gyakorlatban is éppen olyan finomak, mint amilyennek látszanak... :-)


18 megjegyzés:

  1. Anyám!!! Már az olvasástól +20 dkg....de milyen jó! Ahhh....muszáj lesz kipróbálnom...vmelyiket...mindegyiket! :))

    És eszembe jutott a fantasztikus recepteket olvasva egy "életbölcsesség"-megosztom a nagyérdeművel:

    Az összes férfi azt képzeli, hogy
    az összes nő arról álmodik, hogy
    megtalálja a tökéletes férfit!
    Hülyeség!
    Minden nő arról álmodik, hogy bármit
    egyen anélkül, hogy elhízna!!!

    VálaszTörlés
  2. És még egy megjegyzés: bár itt nincs a listában, ajánlom mindenki figyelmébe az alábbi Csokis cookie-t! Fenomenális!
    http://kiflieslevendula.blogspot.com/2012/02/legesleggyorsabb-csokis-keksz.html

    Szép napot! :)

    VálaszTörlés
  3. Hogy mi is a Kifli? Kedves Levendulalány, egy lélekmelengető, energiát adó, lelkesítő ötletbörze! Amit nagyon köszönök Neked!
    Áldott húsvétot, szép készülődést! S.Ildi

    VálaszTörlés
  4. Köszi az ajánlást, szerintem a diós-kéksajtos keksznek mindjárt neki is látok. :-)

    VálaszTörlés
  5. Én szeretem a kifli részedet is, de nem tudnám meghatározni. :-) Nagyon köszönöm, hogy jöttél játszani (kicsit meg is pirongattál), a sós finomságoknak meg különösen örülök, az ilyesmivel mindig bajban vagyok. Az a diós-kéksajtos keksz meg gyanítom illegális. :-) Felveszem a kipróbálandó listámba. :-)

    VálaszTörlés
  6. Jaj de éhes lettem! Ezt így sorban kérem szépen kóstolásra!!!!!
    Nagyon gusztusosak!!! Áldott ünnepet mindenkinek!!
    Wagner Andi

    VálaszTörlés
  7. Fróni, tündér vagy, köszönöm, az életbölcsességed pedig szerintem tökéletesen találó, ez pontosan így van :-) :-)

    Ildi, köszönöm, ez egy szívet melengető meghatározás...

    Nóra, szívesen, őszintén remélem, hogy egy icipici csalódást sem fog okozni :-)

    Drága Katuci, teljesen távol állt tőlem a pirongatás, éppen hogy nagyon megtisztelő, hogy rám gondoltál, és büszke vagyok erre... A diós-kéksajtos keksz teljesen illegális, de hát az ilyen dolgok a legjobbak :-) Én meg éjjel a pekándiós bonbonoddal álmodtam, szerinted mennyire gyúrta be magát a tudatalattimba? :-)

    Rusticandi, örülök, hogy így érzed :-) Neked is békességes-boldogságos húsvéti ünnepet kívánok!

    VálaszTörlés
  8. De aranyos vagy, na, egyszer megleplek vele, bár épp hétfőn jártam felétek (ha jól tudom), csokiból tankolni. :-)

    VálaszTörlés
  9. Az valami hihetetlen ajándék lenne, teljesen elbűvölt ez a bonbon... a szándékot is köszönöm :-) Csak nem a Goodwillnél voltál? Oda csak úgy "utcáról" is be lehet esni vásárolni, nem csak valami spéci kereskedői stb. igazolvánnyal?

    VálaszTörlés
  10. Na, még jó idő van (amíg lehet csokizni), összehozzuk. De bizony! :-) Nagyon szeretek odajárni, bárki vásárolhat, sőt egy-egy dolgot is lehet tőlük venni (pl. most vettem egy csokitojás formát mintával, nagyon vagány). Nagyon kedvesek, segítőkészek. És az az illat a raktárban, tiszta Charlie és a csokigyár. :-)

    VálaszTörlés
  11. Benne vagyok :-) Fúúúúúúú... azt hiszem, fizetés után ott kezdek :-) Köszönöm az infókat!!

    VálaszTörlés
  12. A mai ebédünk a szalonnás túrós lepényed volt. Köszi a korai ihletért, nem kellett tovább gondolkozzam, mit is együnk ma :-) Nagyon fini, bátran ajánlom mindenkinek.
    Kellemes húsvéti ünnepeket !

    VálaszTörlés
  13. Nincs mit, küldök neked mailben egy árlistát.

    VálaszTörlés
  14. Szepek, nagyon-nagyon örülök, hogy bevált... Köszönöm, hogy megírtad! Legyen gyönyörű a húsvét nálatok is!

    Katuci, ezért hálám üldözzön, éppen erre gondoltam, hogy ezekhez a jó hírekhez már csak az árak kellenének, hogy tudjam, meddig nyújtózhatok a takaróm alatt. :-) Köszönöm még egyszer!

    VálaszTörlés
  15. Elküldtem, szerintem jobbak az áraik, mint a táblás csokiknak és összehasonlíthatatlan a két kategória. Remélem, találsz majd sok finomságot!

    VálaszTörlés
  16. Hmmm mennyi finomság...az a szalonnás túrós lepény irtó guszta,azt hiszem hamarosan kipróbálom:)

    Nekem a Kifli amúgy olyan mint egy menedék.a rohanó hétköznapokból.a rosszkedvű ébredésekből.És ha benézek ide és meglátom azt a mondatot ott fenn(Mindenki otthon van valahol.)akkor mindjárt jobban érzem magam.Mert jó Nálad otthon lenni :)

    VálaszTörlés
  17. Számomra a kifli egyet jelent a gyerekorommal. Ahogy nálad járok minden reggel egy jó kávé mellett, és olvasom a jobbnál jobb ötleteidet, az elmúlt gyerekkoromat idézed. A fiamnak pedig a jelen gyermekkorát szépíted.

    VálaszTörlés
  18. Hajnoc, csak biztatnálak, tudom, hogy neked is milyen kevés időd van, de ez pont olyan gyors és biztos sikert adó ennivaló, ami a nagyon elfoglalt anyukáknak jön jól... és nagyon-nagyon köszönöm, elmondhtatlanul jó, hogy így érzed. Remélem, ez mindig így marad...

    Kriszti, megható, hogy ezt írod, azt hiszem, a gyerekkort felidézni a legtöbbünknek igazi öröm... köszönöm.

    VálaszTörlés