mobilszalagadsense

2012. április 1., vasárnap

Filctojások pánikcsibékkel


Közeledik a húsvét, úgyhogy rákapcsoltunk a húsvéti dekorációk gyártására :-) A következő ötletet az inspirálta, hogy a Nagyobbik a minap megkérdezte, "a csibék nem aggódnak, amikor kibújnak a tojásból, hogy mi van kint a világban?"

Erre mondhattam volna, hogy csukva van a szemük, meg hogy úgy egyáltalán mit érdekli a frissen kibújt csibéket, hol tart árban a kukorica kilója és elég komfortos-e a baromfiól, de nem mondtam, mert rögtön magam elé képzeltem egy olyan betojt kiscsibét, aki alig mer kikukkantani a tojásból, hiszen ugye ki tudja, nem szállt-e az egekbe a kukorica kilója és vajon rendben van-e komfortra a baromfiól... 
Ahogy elképzeltem a teljesen beparázott kiscsibéket, muszáj volt AZONNAL el is készítenem őket. :-)


Úgyhogy először is kikészítettem egy adag fehér filcanyagot:





Kivágtam belőle sok egyforma tojásformát (egy tojás formájú kartonsablon segítségével).





Párba állítottam a tojásokat, és minden második közepébe vágtam egy sokszögű, törést imitáló nyílást.





Elővettem egy kis darab sárga papírt, és kivágtam belőle csibefejszerű formákat:





Egy fekete és piros vékonyhegyű filctollal megrajzoltam őket:





Ezután pedig a fejecskéket beragasztottam a két tojásfél közepébe, úgy, hogy mindegyik máshonnan kukucskáljon be a lyukba - és persze a két tojásfél érintkező részeit is összeragasztottam (sima papírragasztó stifttel).














Egy tű segítségével átfűztem a tetejükön egy hímzőfonal-darabkát, megcsomóztam, és így fel is tudtam akasztgatni a tojáskákat.

Nem lehet mosolygás nélkül elmenni mellettük :-)
















22 megjegyzés:

  1. Ésszerű és nagyszerű ötlet.
    Én még elmondanám a gyerekeknek, hogy tk mi köze a húsvétnak a tojásokhoz, kiscsibékhez, avagy az új élethez. (Szóval hogy mi itthon ezt meg is beszéltük velük- és jó kiegészítőnek találom a kis díszek mellé)
    És akkor teljesedik a kép a húsvét misztériumát tekintve.
    Legyen gyönyörű, derűs ünnepük!
    Üdv, Júlia

    VálaszTörlés
  2. Az asztal fölé kerestem valami gyorsat-egyszerűt,köszönöm!!!

    VálaszTörlés
  3. Hallod-e Te Évi?! Téged kötelezővé kellene tenni! (simán el tudok képzelni egy Levendulalány könyvet ezekkel a szuper ötletekkel és szövegekkel, néhány sablonnal esetleg színes papírral mellékletként, gondold meg!)Ebbe a pánikcsibe projektbe is beleszerettem, meg az előző tojástartósba is... Nem tudok elég frappáns dicséreteket kiötleni... :) Az ovisoknak kedden tojásfestést tartunk, lesz egy hagyományos, hagymahéjjas-márványos, egy tapétaragasztóval és húsvéti szalvétával decoupage-zsolós, de most megihletődtem és lehet hogy színes kartonból és a gyerekek által festett kis csibékből ezt is megcsinálhatnánk... (nálunk a filc még ritka, mint a fehér holló és drága is) Remélem jut rá idő, mert ez irtó cuki ötlet!!!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Kedves fxtina!
      Ha drágállod a filcanyagot próbáld ki a Lidlbe kapható hófehér felmosórongyot! Olcsó, -talán 200,-forint- gyönyörű hófehér és pont olyan mintha filcanyag lenne. ( nem saját ötlet,valahol olvastam,sajnos nem tudom hol és karácsonykor tökéletesen bevált a hófehér hópehelygirlandnál amit ebből vágtam ki,sőt a farsangi szemüvegeket is ebből csináltuk az oviban)

      Törlés
    2. Köszönöm Kojudi a tanácsot! Én Vajdaságban élek, nincs Lidl (habár állítólag lesz), de felmosórongy az akad a boltokban, mindenképp szétnézek. Szép napot! :)

      Törlés
  4. Ennivaló gyerekszáj-kérdés :-)))) Bűbájosak a frissen kikelt, kukucskáló kiscsibék :-)))

    VálaszTörlés
  5. Hát ez nagyon ütős...pánikcsibe :))))

    VálaszTörlés
  6. Júlia, ők teljesen tisztában vannak ezzel, számomra nagyon fontos, hogy ismerjék az ünnep lényegét.... Viszontkívánom, szívből!

    Kojudi, igazán szívesen! :-)

    Kriszta, én lennék a legboldogabb, ha egyszer egy ilyen könyv létrejöhetne! De azért ide a blogba írogatni sem rossz, főleg mert ilyen nagyon kedves olvasók járnak ide... :-) Szerintem nagyon jó ötlet ezt megcsinálni a gyerekekkel, kartonból is tökéletes, és valószínűleg tündéri arckifejezésű kiscsibék fognak születni a kezeik között!

    Viki, ugye? :-) Büszke vagyok rá, hogy ilyeneket tud kérdezni :-) Köszönöm!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Igen-így utólag okoskodásnak tűnik, amit írtam, nyilván, mindenki megbeszéli a gyerekével a lényeget:)Rosszul fogalmaztam- persze, hogy nem feltételeztem, hogy ez esetben másként lenne.
      A kézimunka továbbra is nagyszerű.
      :)Júlia

      Törlés
    2. Dehogyis, egyáltalán nem annak vettem! És nagyon köszönöm, már hiányoztak a kommentek...

      Törlés
  7. Gólya, nem találtam ennél kifejezőbb nevet, de hát annyira pánikcsibék :-)

    VálaszTörlés
  8. Évi,ezek nagyon-nagyon édesek!!!!És az aranyesőn különösen jól mutatnak!:)

    A könyvre én is vevő lennék!Amúgy ha lenne egy könyvkiadóm már bizti megkerestelek volna...az ötletek szuperek,a szövegek frappánsak,a képek jó minőségűek,ehhez hozzáadunk egy rakás kifliéslevendula-rajongót:a siker garantált!!!!

    Na remélem ezt olvassa egy könyvkiadó is és észbekap :D
    További szép vasárnapot!!:)

    VálaszTörlés
  9. Tüneményesek! Tényleg mosolyogni kell tőlük :-DDD!

    VálaszTörlés
  10. Én már a bevezetőt olvasva is mosolyogtam, hát még a képeket nézegetve! Egyszerű és aranyos ötlet! :)

    VálaszTörlés
  11. Hajnoc, köszönöm :-) Hátha tényleg így lesz egyszer, mert az nagyon nem lenne rossz... és nagyon jólesős, hogy így látod! Neked is gyönyörű maradék vasárnapot!

    Kála, akkor már megérte őket elkészíteni :-)

    Hankka, köszönöm szépen, ha mosolygást vált ki, ennél többet nem is kívánhatok! :-)

    VálaszTörlés
  12. Évi, nagyon jó ötlet - ismét.
    A könyv is nagyon jó ötlet!
    Nem publikus, de ha kiadód van, szívesen betördelem Neked a könyvet - ára: megjelenés után egy dedikált példány. Ha nincs kiadó de mégis szeretnél könyvet, azt is el tudom intézni Neked, és a könyvespolcodon megjelenik majd szépen sorban egy sorozat az újabb és újabb ötleteiddel. Szép látvány egy ilyen, keménytáblás könyvek sorban egymás mellett...
    Szép hetet kívánok. Anita

    VálaszTörlés
  13. Kedves Levendulalány!
    Régóta olvasom a blogodat ( már vagy 4.szerre :) ), mindig felvidít, és csodálatos ötleteket adsz. Előreláthatólag költözködés előtt állok, és már előre írogatom, hogy hogyan fogom csinosítgatni a lakást a Te ötleteiddel :) Az én Ő-m is tudja már a mániámat, ha észreveszi, hogy én a gépet nagyon bújom, már egyből rávágja: "Megint levendulázol?". :)
    (Persze nem ide való, és pofátlanság is, de ha esetleg kedves kis rajzokra lenne szükséged, mondjuk egy fantasztikus bestseller könyv illusztrálásához, szívesen állok a rendelkezésedre :) Épp ilyen téren próbálok elhelyezkedni.)
    Szép hetet Neked, és köszönöm az eddigi szép napokat, amiket nekem szereztél :)
    Merci

    VálaszTörlés
  14. Anita, köszönöm szépen, nagyon kedves ez tőled! Anyagi okoknál fogva saját kiadású dolgokban nem gondolkodhatom, de jólesik, hogy vállalnád a tördelést... legyen neked is nagyon szép heted!

    Merci, ez nagyon jólesős, és őszintén kívánom, hogy legyen tökéletes és az álmaidra válaszoló az új lakás! Az illusztrációkkal kapcsolatban egyelőre sajnos még nem tudok jó híreket mondani, de hátha egyszer, majd... neked is gyönyörű hetet kívánok!

    VálaszTörlés
  15. Ez nagyoooon éééédeees!!!pánikcsibe:D azt hiszem én pont ugyanígy bújtam ki anno!Nagyon jó ismét az ötlet!Csak gratulálni tudok a kreativitásodhoz!!!! :)

    VálaszTörlés
  16. Borsi, nagyon szépen köszönöm a kedvességedet :-)

    VálaszTörlés
  17. Jajj,megcsináltam fehér papírból, a hátulja karton, az eleje sima nyomtatópapír. Annyira cuki lett.:D Köszönöm az ötletet!

    VálaszTörlés
  18. Nagyon szívesen, úgy örülök, hogy jól sikerült :-)

    VálaszTörlés

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...