2012. április 11., szerda

Egy koszorú húsvét és a nyár között


Már ismertek, és tudjátok, az ajtókoszorúkra naaaagy hangsúlyt fektetek. :-) Mivel a húsvétnak sajnos vége van, a kiscsibés gurigakoszorút eltettem jövőre (hah! jövőre! mintha nem ragadnék meg minden alkalmat, hogy újabb és újabb koszorút gyártsak...), és kitűztem a célt, hogy készítsek egy már nem húsvéti, de még szigorúan nem nyári koszorút. Egy olyan koszorút, amiben benne van a melegedő esték íze és illata, a baráti társaságban elfogyasztott finomságok, fröccsök, az egyre zöldülő természet satöbbi, satöbbi... ó, ilyesmikről órákon át tudnék beszélni :-)

De mondanom sem kell, már megint egyáltalán semmi alapanyagom sem volt a koszorúhoz, mert ez szinte mindig így van, amikor rámtör az ajtókoszorú-készítés: ilyenkor bizony nem viccelek, és egy percet sem tudok várni vele, úgyhogy mindenféle beszerzés kizárva... azt hiszem, erről már írtam is többször :-)

Viszont meggyőződésem, hogy ajtókoszorút bármiből lehet csinálni, igazán bármiből. Legfeljebb szörnyen fog kinézni :-) Most például szedtem kint néhány borostyánlevelet, előkotortam a kamrából egy zacskó cukrot, félbevágtam pár borosdugót, kerestem egy kis papír- és anyagmaradékot, néhány gombot és csipeszt, aztán - belevágtam.


Beizzítottam a ragasztópisztolyt, és először a borostyánleveleket rögzítettem fel a koszorúalapra:





Piros kockás papírból kivágtam pár szívet - de a forma igazából lényegtelen. Ezeket is felragasztottam:





Jöhettek a cukorkák:





Egy darabka piros pöttyös anyagból kötöttem pár masnit, ezeket is felragasztottam, akárcsak a piros süthető gyurmából készült bogyókat:





Befejezésképpen még rátettem a koszorúra a félbevágott dugókat, pár mini ruhacsipeszt, gombokat és egy-két pici csipkevirágot. Gondolkodtam pár matchboxon és néhány kiskanálon is, de aztán sikerült megfékeznem a bennem rejlő ámokfutót :-)





Ezzel tulajdonképpen el is készült az új ajtókoszorú - tudom, nem kimondottan szokványos darab, de élőben nagyon vidám a sok cukorral meg a gombokkal :-)


















18 megjegyzés:

  1. Szuper lett ez is, mint az összes többi is!!!

    VálaszTörlés
  2. Nagyon szép, a tojáshéjkoszorú nálunk is megszületett, a vendégeknek is nagyon megtetszett, köszönöm mégegyszer a nagyon klassz ötleteket!Puszi!

    VálaszTörlés
  3. Ismét nagyon szépet alkottál, gratulálok. Nem baj, ha leutánzom? :)

    VálaszTörlés
  4. http://3.bp.blogspot.com/-3So61VIj0zM/T4M2WBVFxZI/AAAAAAAABGA/PaZS8zuwql4/s1600/2012_04_09_little+world.jpg

    Már csak ez hiányzik mellőle.

    VálaszTörlés
  5. Csúcs!! Kiváncsi lennék milyen az, amikor nem fékezed meg az ámokfutót!:))

    VálaszTörlés
  6. én biztos lelopkodnám a cukorkákat :D mint a karácsonyfáról a szaloncukrot :D ezt a szokásomat valamiért sosem sikerült kinőnöm. nem tudom miért.... :))

    VálaszTörlés
  7. Annyira nagyon helyes! Tetszik nagyon a piros-fehér párosítás.
    És van még rajta cukor??? :-)))

    VálaszTörlés
  8. Tökéletes lett:) Nálunk nem én lopkodnám le a cukrokat(és a többit)hanem a szomszédok...:(

    Úgyhogy én most csak egy egyszerű kis papírvirágokkal díszített koszorút tervezek az ajtónkra-de még csak fejben van kész :)

    VálaszTörlés
  9. Kriszti, köszönöm szépen!

    Emerencia, nagyon örülök,hogy sikere volt a tojáshéjkoszorúnak, nálunk is nagy kedvenc volt!

    Névtelen, dehogyis, egészen nyugodtan :-)

    Névtelen, ez valami hihetetlenül édes, ezt is el kell készítenem :-) Köszönöm a képet!

    Tipitá, akkor egyszer, egyetlenegyszer hagyom tombolni :-)

    Amy, szerintem azok az igazán rokonszenves felnőttek, akik a lelkükben gyerekek maradnak, és úgy látom, szerencsére te éppen ilyen vagy! :-)

    Tulipánt, nagyon köszönöm!

    Dominika, igen, szerencsére a joghurtos-epres cukor nem jön be az aprónépnek :-)

    Hajnoc, a papírvirágos is biztosan tökéletes lesz, a végül is cukorkák mellékesek, a vidám látvány a lényeg, és te csupa ilyen édes dolgokat alkotsz! :-)

    VálaszTörlés
  10. Valóban nem szokványos, mégis annyira szép! :) Hihetetlen, hogy milyen egyszerű, hétköznapi alapanyagokból is ilyen gyönyörűséget tudsz varázsolni! :)

    VálaszTörlés
  11. huhhh, hát én most elvesztem a blogodban...! :) csodaszép dolgokat alkotsz, mindhez gratulálok! azt hiszem párat ki is fogok próbálni, csak össze kell szednem magam...;) csúcs ez a koszorú!

    VálaszTörlés
  12. Már régóta olvasom a blogodat, és mindig meg kell állapítanom, hogy te egy szuper anyuka vagy! :) Ha majd gyerekeim lesznek, én is szeretnék nekik alkotni dolgokat.
    Én is készítettem tavasz koszorút, húsvéti úgy lett volna, hogy ráültetek egy nyulat, de végül nem volt időm megvarrni, úgyhogy ez lett belőle! :)
    https://www.facebook.com/photo.php?fbid=418307388195507&set=a.142866475739601.32830.100000487473978&type=3&theater

    VálaszTörlés
  13. Hankka, nagyon jólesős, köszönöm...

    Kamrapolc, köszönöm, érezd magad otthon itt a Kiflin! :-)

    Sára, nagyon kedves vagy, az az igazság, hogy én meg sosem érzem magam szuper anyukának, csak sodródom :-) Gyönyörű a koszorúd, csodaszépek rajta a virágok!

    VálaszTörlés
  14. Nagyon helyes, vidám darab lett, de ezzel a színösszeállítással én nem tudok elvonatkoztatni a karácsonytól. Neked sikerül?:) Én tiffany technikában "utazom" (www.uvegmadar.hu), úgyhogy vágyakozóan nagyokat nyeltem az ajtótok láttán. Hogy én azt hogy be tudnám üvegezni, csodás, színes üvegekkel...:)

    VálaszTörlés
  15. A koszorú-mániádról egy régen olvasott dolog jutott eszembe: minél kerekebb valakinek írásban az O betűje, annál kerekebbnek érzi az életét.... Már várom a következőt!

    VálaszTörlés
  16. Az ablak körüli levél faldíszítmény nem saját alkotás? Ha igen, arról is lehetne egy bejegyzés!!!! :)
    Üdv: Anni

    VálaszTörlés
  17. Fakanál, élőben abszolút semmi karácsonyos jellege sincs, piros ide vagy oda :-) Drága vagy, de sajnos nagyon sötét az előszobánk, a színes üvegek még elvennének a kevés fényből... pedig az biztos, hogy szép lenne!

    Kétbalkézmami, ez nagyon érdekes, most meg fogom figyelni az írásomat, de arra tippelek, hogy kerek... :-) Köszönöm, nagyon kedves vagy!

    Anni, sajnos az nem, gyárilag az ajtó része :-)

    VálaszTörlés

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...