2012. április 6., péntek

Csirke a tojásban


Hihetetlen, de ismét beteg vagyok. És megint ugyanaz a forgatókönyv: a Kisebbik hazahoz az oviból valami vírust, amin ő két nap alatt átszökdécsel, engem viszont teljes romlásba dönt. Mindeközben Ő még véletlenül sem kap el semmit, a Nagyobbik meg úgy 50 %-os eredménnyel veszi át a bacilusokat, de persze ő is csak néha köhécsel, itt-ott orrot fúj, de én! Nekem csak a porhüvelyem vegetál ilyenkor lázasan a házban, naponta telefújva egy százas zsepicsomagot, a torokfájástól üveges tekintettel meredve a semmibe, a szellemem viszont egy vastag vattaburokban hibernálódik ilyenkor egy hétre, és nagyon szórakoztatóan csak ilyen kommunikációra futja a külvilággal: "Iged. Deb. Dagyon fáj."

Azért persze próbálom összekaparni a pozitív szemlélet morzsácskáit, és értékelni a még a fülig betegséges állapotban is jelen lévő jó dolgokat: például legalább itthon lehetek, ápolnak-szeretnek, alhatok (ez nekem óriási ajándék), a Nagyobbik saját kigondolású meséket mond nekem, nincs étvágyam (egy-két kiló mínusz sosem jön rosszul), és szerencsére előrelátó voltam, és maradt még talonban egy húsvéti témájú bejegyzésötletem, amit ezennel meg is osztok veletek :-)


Fogjunk egy fél, tisztára mosott tojáshéjat, és egy kisollóval óvatosan ütögessünk bele két lyukat:





Egy sárga zseníliadrót közepére hajtsunk egy akkora kört, ami belefér a tojáshéjba, és a drót két végét húzzuk át a két lyukon.





Húzzuk ki teljesen a drótvégeket. A belső zseníliakört pillanatragasztóval rögzítsük a tojáshéj belsejéhez.

A kilógó zseníliadrótokat hajlítsuk meg derékszögben a felénél, a hajtás után lévő drótvéget pedig hajtogassuk meg harmonikaszerűen, és igazítsuk el - ebből lesznek a talpak.

Egy plusz darabka zseníliából hajlítsunk még egy kis kört, és ragasszuk a tojásban lévő drótkörre. (Így magasabb lesz a drótrész, jobban kitartja majd a kiscsirkét.)





Jöhet a csirkénk: fogjunk meg egy műanyag Kinder-tojás belsőt. Piros papírból vágjuk ki a pici tarajt és a csőrt - pillanatragasztóval rögzítsük a testhez. Fekete alkoholos filccel rajzoljuk meg a szemeket, és két tollacskát ragasszunk a csirke két oldalára.





Ragasszuk be a csirkét a tojásba, a drótkarikára. Innentől már csak egy masnira lesz szükségünk, amit a tojáshéj tetejére ragaszthatunk, illetve pár rajzolt gombra alkoholos filccel - és készen is van a kiscsirkénk.

Eléggé öntudatos és szemtelen külseje lett - remélem, nem fog beszólni nekünk a húsvéti asztal fölött :-)
















12 megjegyzés:

  1. Nagyon édes!
    Sajnálom, hogy ismét beteg lettél, de sajnos az ovis vírusok már csak ilyenek. Nálunk is a Marci átjut rajta 2 nap alatt, bezzeg, ha valamelyikünknek sikerül benyalni, akkor ugyanígy járunk, mint Te.A múlt héten a csoportba kétféle vírus is tombolt, az egyik 5 napos lázzal, köhögéssel, nagyon rossz közérzettel járt, a másik hasmenés, hányás és egynapos gyengeség. Gondolhatod, mennyire boldog voltam. Vártam, hogy mit fogok megkapni "ajándékba". Szerencsésen megúsztam, pedig 6 napig volt lázas a Manóm. Gondoltam rosszabb már nem jöhet, erre kedden eltörtem a lábam ujját.
    Kitartást neked és gyors gyógyulást, mindjárt itt a nyuszi!

    VálaszTörlés
  2. A gyerekeim jutnak eszembe róla, ők is ilyen öntudatosan szoktak lenni. :) Még ma elkészítjük. Neked pedig jobbulást!

    VálaszTörlés
  3. Igazán sajnálom, hogy beteg vagy,remélem hamarosan gyógyulni fogsz,nagyon aranyosak a husvéti dekorációk,köszönjük szépen a sok remek ötletet!

    Sok kedves földit
    "illatos" kölnit
    sok tojást színeset
    locsoló verseket
    Jó erős tormát
    Húsos nagy sonkát
    Omlós kalácsot
    Tavaszi virágot
    Ugráló nyulacskát
    Finom kis borocskát
    Szép Húsvéti Ünnepet
    Kívánok Tinektek!!!

    VálaszTörlés
  4. Imádnivaló! Kellemes húsvéti ünnepet, jó pihenést, és gyógyulj meg minél hamarabb! :)

    VálaszTörlés
  5. Kedves Levendulalány! Nálunk is hasonló a helyzet az óvodának "köszönhetően". Térdig gázolunk az összegyűrt papírzsepikben (a kisebbik együttérez a nagyobbikkal, ezért csak úgy csinál mintha fújna, majd teleszórja a lakást). Én nem is értem, hogy lesz egy 100-as zsepicsomagból 300db összegyűrt galacsin! Lakásunk egy újabb rejtélye :)! Gyógyuljatok meg minél hamarabb, hogy aztán kellemesen húsvétoljatok!

    VálaszTörlés
  6. Ez a csirke mosolyt csalt az arcomra.
    Nagyon, nagyon, nagyon édes! :))

    VálaszTörlés
  7. Komolyan mondom sajnálom hogy nem lottózok...mikor tegnap hiába kerestem az új bejegyzést a blogon az volt az első gondolatom hogy beteg lettél...jaj bárcsak máskor jönnének be így a megérzéseim!!!Jobbulást kívánok neked!!!

    A kiscsirke fantasztikus lett és van is itthon hozzá minden...köszi az ötletet!:)

    VálaszTörlés
  8. Jaj, Kriszti, akkor én nem is szólok semmit... mielőbbi gyors gyógyulást kívánok neked!

    Juhász, akkor igazán édesek lehetnek a gyerekeid :-) Köszönöm szépen!

    Emerencia, köszönöm szépen, a verset pedig különösen! Azt hiszem, a finom kis borocska ilyenkor gyógyír :-) Én is szívből kívánok minden jóval-széppel teli húsvétot nektek!

    Hankka, köszönöm szépen, ti pedig érezzétek nagyon-nagyon jól magatokat Lillafüreden!

    Kucorgó anyámkája, annyira ismerősek nekem a kis gusztusos galacsinok :-) Félek, hogy a teljes gyógyulást nem sikerül megugrani húsvétra, de azért amíg élek, remélek :-)

    Mónika, akkor nagyon örülök :-)

    Liza, nagyon köszönöm!

    Heidi Lisa, thanks!

    Hajnoc, akkor legközelebb azért vegyél egy lottószelvényt, semmilyen esélyt sem szabad kihagyni a könnyű meggazdagodásra :-) Nagyon köszönöm, remélem, így lesz... és ha elkészítitek a kiscsirkét, mutasd majd meg a blogon, jó? Kíváncsi vagyok rá nagyon :-)

    VálaszTörlés
  9. Az ovis vírusokról én is tudnék mesélni! Mielőtt elkezdtem itt dolgozni, hírből sem ismertem a betegséget. Bezzeg itt! November óta, egy-két nap kívételével folyamatosan beteg vagyok. Viszont szerencsére itt a blogod, amiből szépen jegyzetelem a megcsinálni való dolgokat. Egyre hosszabb a listám! Mi lesz itt július végére? :D
    Gyógyulj meg hamar!!!!!! :))

    VálaszTörlés
  10. Amy, nekem még mindig nem sikerült teljesen meggyógyulnom, de neked is, magamnak is remélem a legjobbakat :-)

    VálaszTörlés

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...