2012. április 18., szerda

Audrey


A XX. század filmgyártásának egyik legnagyobb csillaga Audrey Hepburn volt. Karcsúságával, őzikeszemeivel, kislányos bájával, utánozhatatlan eleganciájával és természetességével mindenkit rabul ejtett, aki látta őt valamelyik filmjében.
Lehetett a Római vakáció hétköznapi életre vágyó hercegnője, az Álom luxuskivitelben hatalmas fekete napszemüveges Holly Golightly-ja, a My Fair Lady egyszerű virágáruslánya, majd kifogástalan viselkedésű úrihölgye, a Sabrinában David, majd Linus szerelme - minden szerepében tökéletes volt. Ráadásul ő azok közé a sztárok közé tartozott, aki emberileg is nagyon szerethető volt, és mindvégig megmaradt szerénynek, kedvesnek, lelkiismeretesnek. Sokat elmond róla, hogyan viszonyult fényesen csillogó pályájához: „A karrierem teljes rejtély számomra. Az első nap óta csak csodálkozom. Sosem hittem volna, hogy valaha színésznő leszek. Soha nem gondoltam volna, hogy filmekben fogok szerepelni. Sohasem gondoltam volna, hogy mindez meg fog velem történni.”

Élete utolsó éveiben az UNICEF jószolgálati nagykövete lett, és a világ számos pontját bejárta. Idősen, a ráncaival együtt is csodaszép volt - éppen annyira, mint fiatalon, amikor a világ a Római vakációval egyszer s mindenkorra megjegyezte a nevét.

Szóval, Audrey Hepburn kivételes volt - és ezzel legutóbb egy hobbiboltban szembesültem, amikor szokás szerint átnéztem a darabra vásárolható szalvétákat, és teljesen megdöbbentem, amikor megláttam egy Audrey-mintás szalvétát.
Azért ez tényleg valami. Hiszen Oscar-díjat is sokan kaphatnak, meg rengetegen lehetnek legendák a film világában - de szalvétára kerülni, az aztán nem jut mindenkinek...

Boldogan lecsaptam rá, és alig vártam, hogy valamire felhasználhassam:





A pillanat akkor jött el, amikor a mindent elnyelő (autót persze sosem tartalmazó) garázsunk mélyén találtam egy nagyon-nagyon rozsdás kis fémtálkát. Egyszerűen nem vitt rá a lélek, hogy kidobjam - úgyhogy helyette inkább megpróbáltam megmenteni, és azt gondoltam, a különleges szalvéta ehhez nagyszerű eszköz lesz.


Azért kellett sok-sok megelőlegezett bizalom a dologhoz, hiszen a kis tálka így nézett ki:





Úgyhogy először is fogtam egy darab csiszolópapírt, és a rozsda nagyobb részét megpróbáltam eltávolítani. Aztán fehér akril alapozófestékkel kétszer átfestettem - így már egészen kulturáltan nézett ki. :-)





Kivágtam a szalvétából a tálka méretének megfelelő darabot:





Bekentem a tálka alját dekupázsragasztóval, és óvatosan ráhelyeztem a szalvétát (előtte persze lehúztam róla az alsó két fehér réteget). Egy kicsit hagytam száradni, és aztán az egészet átkentem dekupázsragasztóval.





Amikor megszáradt, nagyon szép lett. Még nem döntöttem el, mit tartok benne - egyelőre még semmit sem tettem bele, mert jólesik benne gyönyörködni...










Végül pedig néhány idézet Audrey Hepburntől és egy dal:


"Ne nyugtalankodj! Úgyis másképp történik minden, mint ahogy elgondolod."


"Ragadd meg minden napodat. Örülj a teljesség igényével. Minden napnak, úgy, ahogy van. Az embereknek, úgy, ahogy vannak. Nem arról van szó, hogy a mának kell élnünk, hanem arról, hogy a mának kincsként kell örülnünk. A legtöbben felszínesen élünk, nem is gondolva arra a csodára, hogy egyáltalán élnünk adatott."


"Gyerekként arra tanítottak, hogy sose hívjam fel magamra a figyelmet, ne keltsek feltűnést, mert az rossz modorra vall...Aztán ezzel kerestem a kenyeremet."


"Nagyon korán eldöntöttem, hogy feltételek nélkül elfogadom az életet. Soha nem gondoltam, hogy bármi különlegeset tartogat számomra, mégis úgy tűnt, hogy sokkal többet érek el, mint amiben valaha is reménykedtem."


"Ha az ember megtapasztalja mit jelent éhezni, és túlélni, soha nem fog visszaküldeni egy szelet húst azért, mert nincs rendesen átsütve."


"A romantikus szerelem mindennél erősebben táplálja bennünk a teljesség utáni vágyat. A kapcsolat általában úgy indul, hogy azt hisszük, meg fogjuk ismerni a másikat, és titokban azt reméljük, hogy mindenben egyetértünk... Ehelyett a végén kiderül, hogy sokkal inkább magunkat ismertük meg."


"Aki nem hisz a csodákban, az nem realista."


"Nem a szerelemtől félek, hanem attól, hogy elmúlik."






10 megjegyzés:

  1. Csodaszép lett a tálkád:) Te olyan ötletes vagy mindig:)Audrey Hepburn pedig egy legenda:)

    VálaszTörlés
  2. Kedves Levendulalány!
    Köszönet a mai bejegyzéshez, az egyik Audrey idézetet én is használom, mert szívemhez közel áll.
    A tegnapi nagy számodhoz is gratula, leírtak mindent előttem. Én még nagyon gyerekcipőben mozgok, de inspiráló a nyomodba szegődni. :)

    VálaszTörlés
  3. Nagyon jó lett a tálka!!! Audrey az egyik példaképem! Csodálatos nő volt.
    A sok műnőnek, felfújt és összevissza szabdalt celebnek lenne mit tanulni Tőle!

    Van ma ilyen a közéletben/médiában szereplő nő egyáltalán? Akire nem csak szakmailag, hanem mint magánember is felnézhetünk? Aligha...

    VálaszTörlés
  4. Szerintem a falon is jól mutatna :)

    VálaszTörlés
  5. Audrey valóban maga a kifinomultság és a stílus, sokat lehet tanulni tőle. Kedvem támadt ilyen szalvétát keresni, én egy képbe álmodnám a falra, hogy mindig előttem legyen. Ezt a számot pedig annyira szeretem, hogy anno a polgári esküvőnkön is ez szólt. :-)

    VálaszTörlés
  6. Köszönöm ezeket az idézeteket!!! Megragadtak :-)

    A tálca bűbájos lett! Egy csésze gőzölgő kávét képzelek rá, mellette frissen sült croissant :-)

    VálaszTörlés
  7. Kati, nagyon köszönöm a magam és Audrey nevében is :-)

    Gesztenyeszív, melyiket? Köszönöm szépen, és szerintem gyorsan ki fogod nőni azt a cipőt :-)

    Fróni, teljesen egyetértünk! Mondjuk a maiak közül az én számomra még Meryl Streep ilyen, de Audrey tényleg igazi csoda volt...

    Csibe, igaz :-)

    Ágnes, ha gondolod, itt tudsz venni: http://hobbykavalkad.hu/webshop.php?termekid=6202&termkat=211
    Van Marilyn Monroe-s és Brigitte Bardot-s is :-) A Moon River nekem is abszolút kedvenc, az egyik legszebb dal a világon...

    Viki, örülök ennek, és köszönöm! Óóó, az a croissant és az a kávé most azonnal jöhetne.... :-)

    VálaszTörlés
  8. Ezt a tálcát én is szívesen elfogadnám:)))

    Nekem ez a kedvenc idézetem Audreytól:

    Egy nő szépsége nem a ruhákban, amiket hord, nem az alakjában vagy a frizurájában rejlik. A nő szépségét a szemében találod, mert a szem bejárat a szívhez, ahol a szeretet lakozik.

    VálaszTörlés
  9. A tálca kedves lett, és az idézeteket is köszönöm. Kell, hogy ilyenek időnként újra és újra helyre tegyék az ember lelkét!

    VálaszTörlés
  10. Hajnoc, nagyon örülök, hogy tetszik :-) Igen, ez is annyira igaz és szép...

    Erdokóstoló, akkor már megérte megírni a bejegyzést! Én köszönöm!

    VálaszTörlés

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...