mobilszalagadsense

2012. március 20., kedd

Tojásdíszítés


Már csak három hét van húsvétig, ti tudtátok? Én csak most ébredtem rá, és ezzel együtt arra is, hogy nagyon el vagyok maradva a húsvéti dekorációval... persze nem tervezek nagyszabású díszítést, a hangsúly mindig a tojásokon van, és idén elhatároztam, nagyon natúr jellegű tojásdíszítési irányba megyek, mert most éppen ez tetszik a legjobban.
Azt is elhatároztam, hogy csupa olyasmivel fogom díszíteni a tojásokat, ami otthon éppen megtalálható - amúgy is szeretem az olyan kihívásokat, ahol mindenféle vásárlás kizárásával kell alkotni valamit...
A tojásfestékeket eddig sem szeretem különösebben, pár éve már csakis vöröshagymahéjjal festem a tojásokat, de idén ennél is természetesebb látványra törekszem. Amúgy is mindig elcsodálkozom azon, hányféle barna és krémszínű árnyalatban képesek megjelenni a tyúktojások, hiába, a természet a legnagyobb tojásfestő. :-)

Szóval, a tojásokat egyszerűen csak megfőztem, és ebben a 100 %-os natúr állapotban kezdtem őket díszíteni ezzel-azzal - de persze csak olyasmivel, ami stílusban illik a tojáshéj természetességéhez.

Ha őszinte akarok lenni, borzasztóan tetszenek :-) Már most gondolkodom azon, hogy még mi mindennel lehetne így "díszíteni" a tojásokat... úgyhogy simán lehet, hogy hamarosan találkoztok egy Tojásdíszítés 2. című bejegyzéssel... :-)
Meg is mutatom őket - ne várjatok élénk színeket vagy különleges dolgokat, kimondottan egyszerű díszítésekről van szó, szóval tulajdonképpen semmi extra sincs bennük, de mégis nagyon szerethetőek, és ami nem mindegy - egy-két perc alatt el is készülnek.


Az első változathoz tortapapírból vágtam ki egy girlandelemet, és ezt ragasztottam a tojásra - ennek a tetejére pedig egy spárgamasnit.





A második verzió kicsit vintage-beütésű lett: csipkeszalag, azon egy selyemszalagból kötött masni - erre pedig egy natúr színű gombot ragasztottam.





A harmadikhoz mintás papírból vágtam ki egy csíkot, ez került a tojásra, ennek a tetejére pedig egy spárgamasni.





A negyedik tojásdíszítési mód a mostanában mindig kéznél lévő, imádott bélyegeimnek köszönheti magát: vékony selyemszalag, alá  becsúsztatva egy bélyeg, az egésznek a tetején pedig egy kettéhajtott szalagdarabka.





És végül az ötödik változat egy mintás selyemszalagdarab felhasználásával készült, valamint egy mini fa ruhacsipeszből. :-)





Ennyi az egész - de szeretem őket. :-)










11 megjegyzés:

  1. Tündériek:)! Megint olyasmi, ami normál halandónak eszébe sem jutna, pedig mennyire kézenfekvő:)! Köszi!

    VálaszTörlés
  2. És én is szeretem őket:))A "kicsit vintage-beütésű" lett a kedvencem de a pöttyös mintás papíros is favorit!(Lehet mégis sírok egy kicsit amiért nem kaptam az Aldiban kartonokat..:( :))

    VálaszTörlés
  3. Ha esetleg nem tudnátok,két hétig is eláll a keménytojás, ha legalább egy órát lassú lángon főzzük. Még hűtőbe se kell tenni...

    De úgy is lehet, hogy alul-felül tűvel kiszúrva a tojást, kifújjuk a tartalmát, majd olvasztott viaszt öntünk a héjba óvatosan, kis adagokban.Így az egyik lukat kicsit nagyobbra kell tágítani.Minden régi félig égett gyertyát fel lehet használni, de teamécsest is. Örök életű tojást kapunk.

    És minden reggel jól indul, amióta megtaláltam ezt a blogot! :))

    VálaszTörlés
  4. Nagyon helyesek. Lehet, hogy az idén cifrázom én is egy kicsit a tojásokat, a fiúk húsvét előtt egy hétre elutaznak, így tudok nyugodtan sütni- főzni és természetesen alkotni.
    Én már elkészültem a húsvéti dekorációval. A hétvégén varrtam tulipánokat, nyuszis kosarat, amibe az idei tojásokat gyűjtheti a kisfiam. Filcből készítettem tojásokat, ezzel díszítettem a barkáimat. Konzervdobozból nyuszika lett. Az erkélyre is elkészültek a konzervdoboz virágtartók, amibe fűszernövényeket ültettem.

    VálaszTörlés
  5. Nagyon jól néznek ki! Nekem a Vintage beütésű a kedvencem! Attól tartok az idén két asztalt (vagyis plusz még a komódot is) fel kell díszítenem: kisfiam ragaszkodik a tiritarka tojásokhoz, de Nekem nagyon tetszenek a teljesen natúrak! Ez a kollekció egyszerűen szuper!!!

    VálaszTörlés
  6. Kishala, ennek szívből örülök :-)

    Hajnoc, nekem is az az egyik kedvencem :-) De tudod, vannak máshol is ezek a papírok, csak hát nem ennyire kedvező áron, sajnos.

    Névtelen, köszönöm a tippet, és kedvességet is :-)

    Kriszti, de jó, hogy nálatok már ilyen szép dekorációk vannak! A konzervdoboznyuszi különösen jól hangzik!

    Fróni, gondoltam is rád, hogy ezek a tojások olyan "frónisak" lettek :-) örülök, hogy tetszenek, és azért persze megértem a kisfiadat is, gyerekként én is a színesekért rajongtam...

    VálaszTörlés
  7. Ezek csodaszépek és egyszerűek! Őszintén, én nem rajongok a tojásfestésért, így hálás vagyok minden festék mentes ötletért:-)))Köszönöm.

    VálaszTörlés
  8. A csipkés tojás nekem is nagyon tetszik:)

    VálaszTörlés
  9. Nagyon édesek! :) Az utolsó képen, ahogy sorakoznak, olyan, mintha élnének, és szépen "felöltözve" kelletik magukat egy divatbemutatón! Cukik! :)

    VálaszTörlés
  10. Én is szeretem őket:-) Bájosak, amint ott sorakoznak a rekeszekben! Még én is húsvétvárásba kezdek, miközben ez az egyetlen ünnep, amit szeretnék átaludni. Bár nem tehetem, mert Leányzóm szülinapjával egybeesik:-)

    VálaszTörlés
  11. Apróságok, én köszönöm :-)

    Kati, örülök, hogy tetszik!

    Hankka, köszi, édes a hasonlat :-)

    Gerdi, a locsolás miatt? De a lánykádnak előre is nagyon boldog szülinapot kívánok!

    VálaszTörlés

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...