2012. március 19., hétfő

Tavaszolósan


Újra itt, és igazán jó köztetek lenni :-)
Ez a négy nap megint úgy robogott el, hogy az hihetetlen, de persze, ezen már nem lepődöm meg, mindig így járunk... rengeteg dolgot terveztünk (otthoni teendők), amiből vajmi keveset valósítottunk meg, mert jól eldőzsöltük az időt mindenféle családi-baráti-kirándulásos-levegőn töltős-kulturális-kalandos élményekre, de azt hiszem, nagyon jól tettük.
A kicsik szinte nonstop levegőn voltak, kihasználva ezt a csodaszép időt, ha éppen nem kóboroltunk valamerre, a kertben játszottak, úgyhogy tegnap este nem győztem gyönyörködni a rózsás pofijukban. :-)
Idén először végre kint ebédeltünk a teraszon, simogatóan meleg napsütésben, aztán végigviziteltem az összes bokromat és növényemet, és végre kimondhattam, átvészeltük ezt a hosszúra nyúlt telet. Amerre csak nézek, mindenhol rügyek ducisodnak, krókuszok virítanak, levendulák erősödnek, IMÁDOM a tavaszt, annyi, de annyi örömet ad!
Megvolt az első bográcsolás is a barátainkkal, megérkeztek a házba az első legyek is, szóval, ismét 100 %-ig otthon érzem magam az életemben :-) Nem tudom, ti hogy vagytok vele, de valahogy tavasszal élni a legjobb, persze azért máskor is, de ilyenkor mégis minden jobb egy hajszállal....

És mivel mindig szeretek várni valamint, mostantól azt várom, hogy az első tavaszi virágok a vázába kerülhessenek a kertből :-)
Viszont addig is készítettem virágot az asztalunk közepére krepp-papírból... ezeket a légies, mégis szépségesen sokszirmú virágokat akkor szerettem meg, amikor a Kifőztük márciusi számához írtam róluk - azóta is jó párat készítettem belőlük. Mivel gyorsan készen vannak, és mégis kimondottan látványosak, nagyon jó asztaldekoráció készülhet belőlük bulikra, zsúrokra, esküvőkre, vagy egyszerűen csak a virág nélküli időszakokra.


A papírvirághoz nem kell más, csak egy tekercs krepp-papír (50x200 cm), egy kb. 30 cm hosszúságú drót és egy olló.

Először is terítsük ki a földre a krepp-papírt:





Hajtsuk hosszában félbe a papírt. A keletkező kétrétegű papírt szintén hajtsuk félbe, és végül harmadszorra is hajtsuk félbe.





A többrétegű krepp-papír téglalapot hajtsuk félbe keresztben, majd minden oldalon vágjuk el a hajtásokat: így sok-sok egymáson fekvő négyzetet kapunk.





Fogjuk szorosan a négyzeteket, és hajtsuk fel őket egyszerre harmonikaszerűen. Középen szorítsuk el a dróttal.





A drót két oldalán kezdjük el kihajtogatni a rétegeket, alul és felül. Óvatosan bánjunk a krepp-papírral, mert könnyen szakad!





Addig folytassuk a kihajtogatást, amíg minden réteg el nem válik egymástól, és ki nem alakul a virágforma.





Igazítsuk el szépen a virág "szirmait" úgy, hogy ne maradjanak köztük üres foltok, és tegyük egy vázába.

Persze, sosem pótolhat egy hamisítatlanul igazi, friss tavaszi virágot, de dekorációs céllal azért használható lehet :-)
















10 megjegyzés:

  1. Jó reggelt! Örülök, hogy újra itt vagy. Hiányoztak az ötleteid a hétvégén.

    VálaszTörlés
  2. Jó, hogy újra itt vagy és írsz, már nagyon vártunk. És igen, csodálatos, hogy tavasz van, én is egyszerűen imádom a levegő illatát ilyenkor, feltöltődöm energiával, minden olyanhoz megjön a kedvem, amit eddig halogattam.

    VálaszTörlés
  3. Szia!

    Hogy ez milyen jól jött volna Noémi lányom rózsa jelmezéhez!!!!No sebaj, farsangon kívül is elkészítem egyszer.
    Nekem is hiányoztak az ötleteid. Addig is megcsináltam a harisnya koszorút az ajtónkra és most a méhecskéken dolgozom.
    A harisnyás koszorút feldobtam pár tojással, így húsvéti lett. A blogba feltettem a képet. Millió köszönet az ötletért!
    Ágnes

    VálaszTörlés
  4. Jaj de jó hogy visszatértél közénk,én is hiányoltalak,nagyon!Örülök hogy jól telt a hosszú hétvégétek,ebben a szuper időben nem is lehetett mást mint élvezni a napsütést,hallgatni a madárcsicsergést, komolyan mondom megfigyeltem ilyenkor még az emberek is kedvesebbek,mosolygósabbak.A napfénytől felmelegszik a szívük:)

    Ó és persze a virág szépséges.Mint nálad mindig,minden.:)

    VálaszTörlés
  5. Szia, Kriszti! Köszönöm szépen, jólesik :-)

    Erika, köszi!

    Margaretta, nagyon kedves vagy... igen, a levegő illata ilyenkor már maga egy energiabomba, teljesen egyetértek!

    Szia, Ági! Ahogy láttam a képeken, Noémi így is gyönyörűséges volt! Nagyon szívesen, úgy örülök, ha találsz olyasmit, amit szívesen megvalósítotok együtt, és aztán írsz is róla, úgyhogy inkább én köszönöm...

    Hajnoc, te pedig a szokásos tündérformádat hozod, köszönöm! Olyan vidám és elérzékenyült lettem a kommentedtől :-) Igazad van, valahogy sokkal jobbak lesznek az emberek a tavasztól, még a munkahelyemen is viszonylagos nyugalom van, ami kifejezetten jólesős egy ilyen otthonos négy nap után...

    VálaszTörlés
  6. Nagyon jó lett.
    Én is megkínlódtam a magam pomponjait-hasonló lett, csak kisebb méretben. De jó lett volna ezt előtte látni, egyszerűbb dolgom lett volna.(mindenképpen kipróbálom, azért :) )
    Üdv,( és várom a napi kettőt :) )
    Júlia

    VálaszTörlés
  7. Ezek szerint nemcsak nálunk telt el gyorsan ez a négy nap, szinte észre sem vettem, hogy itthon voltunk. De azért mi is élveztük a jó idő és a kikapcsolódás minden percét. :) A virág nagyon aranyos, raktározom az ötletet, jól jöhet majd valamikor! :)

    VálaszTörlés
  8. Nagyon szép:)!
    Mi papírzsepiből csináltunk ilyeneket ősrégen, még az általános suliban. És persze nagyon menő volt, akinek kellemesen büdös illatosított zsepije volt, és szagolgatni is lehetett. A nagyon kreatívak (szigorúan piros) filccel be is cirmosozták.
    Kellemes emlékeket idéztél most föl bennem:).

    VálaszTörlés
  9. Júlia, én is végigpróbáltam pár virághajtogatási módot, aztán helyettük inkább kitaláltam ezt, szerintem egyszerűbb, mint bármelyik másik, de várom a tesztelés utáni véleményt :-) A napi kettőt azért nem ígérem, de a mindennapi remélhetőleg meglesz!

    Hankka, akkor gondolom, neked sem könnyű visszarázódni a hétköznapok taposómalmába, a jól sikerült hétvége után... nekem ilyenkor dupla annyi energiába telik elvégezni a benti munkámat, mint máskor :-)

    Kishala, ez a zsepis virág nagyon tetszik, nálunk sajnos nem volt ilyen, pedig biztos már akkor lelkesen rákattantam volna a témára :-)

    VálaszTörlés