2012. március 2., péntek

Szélharang konzervdobozokból


Természetes, hogy a kiürült konzervdobozokat külön gyűjtjük, egyrészt mert szelektív kukába tehetők, másrészt pedig a kedvenc alapanyagaim sorába tartoznak, ezerféle dolog készíthető belőlük. Gond csak akkor van, amikor a Kisebbik megtalálja a konzervdobozokat, és Lars Ulrich-ként püföli őket hosszabbnál is hosszabbnak tűnő ideig... múltkor, miután lenyomott egy újabb ilyen improvizatív és túlzott akusztikájú koncertet, a végére elfáradt (én is), és csak csendesen ütögette egymáshoz a konzervdobozokat. Meg is lepődtem, hogy milyen kellemes hangja is tud lenni ezeknek, sőt, egészen olyan érzésem volt, mintha alpesi tehénkolompot hallgatnék, legalábbis az előtte lévő metallicás futamokhoz képest. :-)
És mivel olyan helyen lakunk, ahol rendszeres látogató a szél, arra gondoltam, készítek a konzervdobozokból egy szélharangszerű dolgot... remélem,  a mi apró dobosunk nem fog érte neheztelni. :-)


Kikészítettem jó pár különböző méretű konzervdobozt:





Egy célszerszámmal (sajnos fogalmam sincs, hogy hívják - úgy néz ki, mint egy csavarhúzó, de a vége hegyes, és kalapáccsal kell ráütni, hogy átlyukassza a fémet) lyukasszuk ki mindegyiknek az alját, éppen középen.





Alapozó akrilfestékkel kenjük le őket:





Fessük át őket egy kiválaszott színre (én a farmerkéket választottam):





A nagyobb konzervdobozokba tehetünk "harangnyelvet" is: kiskanalakat kössünk fel vastagabb fonalra.





Kössük fonalra a konzervdobozokat is (duplán vett fonalat húzzunk át a lyukon, és alul csomózzuk meg, vagy a nagyobbaknál a kanalak zsinórjával függesszük fel, csomózással).





És már csak az van hátra, hogy egy kupacba kössük az összes szálat, és felakasszuk a szélharangot valahova, ahol szabadon tudnak egymáshoz ütődni a dobozok a szélben.
Nagyon kellemes és alpesi réteket idéző hangja van... :-)












7 megjegyzés:

  1. Jópofa ötlet:-) A szerszámot amúgy "ár"-nak hívják...

    VálaszTörlés
  2. Orsi, köszi az infót, én azt hittem, az ár egy kisebb szerszám...

    Petrus, ennek őszintén örülök! :-)

    VálaszTörlés
  3. Kedves Levendulalány!
    Szeretném megkérdezni, hogy milyen akrilfestéket szoktál használni, mert nagyüzemi felhasználónak tűnsz számomra :) Amit viszont a hobby boltokban lehet kapni olyan kicsi üveg...
    Olvastam egy plextol nevű anyagról vagy a diszperzit + tempera párosításról, amivel gazdaságosabban jön ki az ember, nem tudom azok esetleg milyenek lehetnek.
    Előre is köszönöm válaszod: tiszakavics :)

    VálaszTörlés
  4. Szia, tiszakavics! Igazság szerint én éppen a hobbiboltokban kapható kisüvegest használom, mert nagyon-nagyon sokáig elegendők, annak ellenére, hogy valóban gyakran veszem elő őket :-) Egyetlen típusból veszek nagy flakonosat: a fehér alapozó akrilfestékből (Solo Goya Triton Acryl Basic 750 ml), mivel az a tapasztalatom, hogy amit ezzel az alapozóval átfestek, arra csak egy nagyon-nagyon vékony réteg színes festék is elég, és így tényleg sokáig kitartanak a kis festékek. :-) Házilag nem kísérleteznék az akrilfesték helyettesítésével, mert pl. műanyagra még a szuper minőségű akrilfestékek sem mindig tapadnak tökéletesen, másnak esélye sincs - de mondjuk fára, agyagra, kartonra el tudok képzelni gyengébb fedőfestéket is... Plextol+tempera párosításról hallottam, de azt is, hogy ez nem áll el sokáig - lehet, hogy érdemes kipróbálni, ha nagyon nagy felületre kell festék, de pl. a Pentart akriljai a hiperekben (Auchan, Cora) néha extra akciósan kaphatók (300 Ft körül), én ilyenkor szoktam bevásárolni belőlük, ennyiért nagyon megéri.

    VálaszTörlés
  5. Tegnap vettem 59 ml-es akril festékeket 100 Ft-ért a Krea-Tippben. 1028 Vörösmarty u. 25., www.krea-tipp.hu Hátha hasznos. (nem a tulaj vagyok, de nagyon szeretem ezt a boltot. :) )
    Jutka

    VálaszTörlés
  6. Jutka, köszi szépen az infót! Ismerem a boltot, régebben többször vettem náluk hasonlóan extrémül akciós süthető gyurmát, bár annak már sajnos vége. De a festék tényleg hihetetlenül jó áron van, köszönjük, hogy szóltál!

    VálaszTörlés