mobilszalagadsense

2012. március 22., csütörtök

Re-recycling, avagy húsvéti koszorú újra-újrahasznosítva


Tegnap végre lett egy kis időm arra, hogy elkészítsem Az Idei Húsvéti Ajtókoszorúnkat. Erre mindig nagybetűvel gondolok, akárcsak A Karácsonyi Ajtókoszorúra meg Az Őszi Ajtókoszorúra. Az év fontos ünnepeire elkészíteni az ajtódíszt - mindig fontos mozzanat, mert egyrészt a hozzánk betérők ezt látják először, másrészt van egy elég szerencsétlen elvem, miszerint az ünnepi ajtódísznek csak egyszer állok neki, és ha nem sikerül jól, akkor bizony azt nézzük akár hetekig is, nincs második próbálkozás. Már jártam úgy, hogy egy több mint nyamvadt húsvéti ajtókoszorút raktam össze, amire minden ajtónyitáskor undorral néztem, de az elv, az sajnos elv, és még azután sem futottam második kört, hogy Ő a koszorút szemlélve azt mondta: "Hát, nemtom, de mintha a színekkel lenne valami izé."
Idén nagyon bíztam abban, hogy a színekkel nem lesz semmilyen izé sem, úgyhogy egymással harmonizáló dekorációs elemeket vettem és kerestem elő a kézműves szekrényből, pár pici madárfészket, fürjtojást, sárga csibéket, sárga pomponokat, selyemszalagot, fehér tollakat.
Kikészítettem a ragasztópisztolyt, bedugtam a konnektorba, megvártam, amíg megmelegedett, felemeltem az első kis madárfészket, hogy felragasszam a koszorúalapra - és ebben a pillanatban ébredtem rá, hogy koszorúalapot nem készítettem ki, sőt, egyetlen icuri-picuri koszorúalap sincs a háznál, se vessző, se szalma, se semmi.

Valószínűleg teljesen hülye látványt nyújtottam, ahogy ott álltam, egyik kezemben egy madárfészekkel, a másik kezemben a ragasztópisztollyal, a fejemben a még hülyébb elvemmel, miszerint ünnepi koszorúnak csak egyszer állunk neki... végigtekintettem a színben egymással szépen harmonizáló alapanyagokon, és a fejemben egy gondolat formálódott csak: Koszorúalapot. Ide. De. Most. Akármiből.
Lecsaptam a pisztolyt meg a fészket, és lázas keresgélésbe fogtam, míg egyszer csak rá nem bukkantam a karácsony előtt készített zöld gurigakoszorúra. Megragadtam, és diadalmasan kihurcoltam a pisztolyhoz meg a fészekhez, leszedegettem róla a piros gyurmabogyókat, és máris ott volt előttem egy tökéletes koszorúalap.
Egy pici lelkiismeret-furdalásom sem volt, hogy lerombolom róla a karácsonyi dizájnt, mert egyrészt csak pár bogyó volt rajta, másrészt anno készítettem egy nagyon hasonló másik koszorút, ami szépen becsomagolva pihen a padláson, tehát ezt a darabot nyugodtan újrahasznosíthattam.
Annak idején ebben a bejegyzésben írtam le az elkészítését, ha esetleg valamelyikőtöknek megtetszene:
http://kiflieslevendula.blogspot.com/2011/10/papirguriga-koszoru.html


Ilyen volt tehát a kiindulási alap:





Erről szedtem le a piros süthető gyurmából készült bogyókat, és így lett egy zöld koszorúalapom, amely 100 %-ig újrahasznosított anyagból, vécépapír-gurigákból készült.
A ragasztómaradványokkal nem foglalkoztam, mert tudtam, hogy a díszek majd úgyis eltakarják:





És végre elkezdhettem felragasztgatni a díszeket: először a madárfészkeket, aztán a tollakat, majd a fürjtojásokat, a pomponokat, a selyemszalagból kötött pici masnikat a rájuk ragasztott natúr gombokkal, valamint a pöttyös papírból kivágott virágokat.











Amikor készen lett, kiakasztottam az ajtóra, és arra gondoltam, nem is biztos, hogy egy "rendes" koszorúalappal jobban jártam volna, és nem is lennék rá olyan büszke... Hiszen újrahasznosítottam egy újrahasznosításból keletkezett dísztárgyat, ami azért mégiscsak jó dolog - és még talán a színek is stimmelnek :-)
















24 megjegyzés:

  1. Nagyon szuper lett!!!!!!!!!!!!!!!!!!
    Majd jövőre, az idei már elkészült...

    VálaszTörlés
  2. Nagyon édes lett, sőt ez a zöld virágos alap megkoronázza az egészet!

    VálaszTörlés
  3. Hát, ez a legeslegszebb húsvéti koszorú, amit valaha láttam!!!! Gyűlnek már a gurigák, itt az idő az első megmérettetésnek! Ma irány a hobbibolt, ide nekem a fürjtojásokat és a tollacskákat, mert ha megengeded, igyekszem lekoppintani, amennyire tudom! Köszönöm, hogy ilyen lelkessé vált a reggelem! - Ildi

    VálaszTörlés
  4. Klassz lett!!! Kár lett volna mással próbálkozni-pörfekt!!! :)

    VálaszTörlés
  5. Nagyon bájos! Megint! :)

    Egy kérdés: hogyan függeszted fel a koszorút? Eddig fa ajtónk volt, amelybe nemes egyszerűséggel szöget ütöttünk, viszont műanyagnál ez nyilván nem működik. :) Jól gondolom, hogy kétoldalú ragasztóval rögzített műanyag akasztó lenne a legpraktikusabb?

    VálaszTörlés
  6. GYÖNYÖRŰŰŰ!!! Igen, így nagybetűkkel, kiabálva :D

    VálaszTörlés
  7. CSODÁLATOS - szintén üvöltve - Ági

    VálaszTörlés
  8. éljenek az elvek és a gurigák!!! EZ hihetetlenül szép lett!!!

    VálaszTörlés
  9. Kriszti, köszi! Biztos az idei is nagyon szép :-)

    Katuci, én is így látom most már, asszem, tényleg nem baj, hogy nem volt koszorúalapom :-)

    Ildi, csak támogatni tudlak a lelkesedésben, persze kell egy kis idő a gurigaalap elkészítéséhez, de biztos, hogy a végén nagyon elégedett leszel vele, és persze, "koppints" bármit innen, nyugodtan! :-)

    Fróni, ugye, hogy ugye? Köszi :-)

    Kata, nem tudom, mennyire látszik a képen, a mi ajtókon van egy ovális keret, és eközé és az ajtó közé éppen pont bele lehetett nyomni egy vékony szöget, így erre szoktam mindent akasztani. A kétoldalú ragasztós rögzítés nem tudom, mennyire bírja meg - mondjuk ez pont egy nagyon könnyű koszorú a papír alapanyag miatt, de a nehezebbeknek lehet, hogy az már kevés. Lehet, hogy egy pici, vékony csavart érdemes becsavarozni, mert így legalább mindig lehet valami szépet kiakasztani :-)

    Erika, akkor nagyon örülök :-)

    Ági, neked is köszönöm!

    Hvivko, neked is :-)

    Florci, legalább rájöhettem, az elveket érdemes tartani, na :-) Köszönöm!

    VálaszTörlés
  10. Nagyon szép lett! Nemrég találtam a blogodra és azóta rendszeres olvasója vagyok! Már elég sok mindent kipróbáltam és mindig izgatottan várom az újabb bejegyzéseket! Csak így tovább, gratulálok!☺

    VálaszTörlés
  11. abszolút passzolnak a színek és élejen az újra-újrahasznosítás! :)

    VálaszTörlés
  12. Csodaklassz lett! És gondolom ennek a színeivel szemben nem volt kifogás nálatok sem :-)

    VálaszTörlés
  13. A gyerekek ma azzal fogadtak, hogy "Anya, ugye csinálunk olyan húsvéti koszorút?". Nem tudtam, miről beszélnek, de persze, hogy erről a koszorúról. És persze, hogy csinálunk, gyönyörű, kedves, tavaszi, finom, húsvéti... (Azt pedig el sem hiszem, hogy neked nem sikerül valami, annyira ügyes és kreatív vagy!) :)

    VálaszTörlés
  14. Szószaporítás ideszólni- de muszáj megerősítenem, hogy nagyon jó!
    Örülök, hogy látom:)

    VálaszTörlés
  15. Szia!!!!Nagyon nagyon jóóóó!!!Nagyon szeretjük a blogod, már a Te ötleted alapján készítettünk nemzeti színű koszorút ezzel a technikával, amit megnézhetsz ha van kedved a blogunkon:) www.butykolde.blogspot.com További jó ötletelést a mi örömünkre:) Borsi

    VálaszTörlés
  16. Névtelen, köszönöm szépen :-)

    Fxtina, tudom, te megértesz...

    Kála, a lehető legkisebb sem! :-)

    Hankka, annyira kedvesek a gyerekeid, mint az anyukájuk! Remélem, tetszeni fog majd az elkészült koszorú az egész családnak!

    Júlia, dehogy szószaporítás, minden egyes kedves hozzászólásnak örülök, kivétel nélkül! :-)

    Borsi, fantasztikusan jól néz ki ez a piros-fehér-zöld koszorú, nagyon tetszik, és úgy örülök, hogy egy ilyen szépséget én inspiráltam!

    VálaszTörlés
  17. Szia!

    Találtam neked egy gurigából készíthető nyuszit :-)

    http://childmadetutorials.blogspot.com/2011/02/paper-roll-easter-bunny.html

    Üdv: Moti

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Moti, de jó, hogy ezt megmutattad nekünk! Csuda dolgokat lehet is (is) találni, köszi

      Törlés
  18. Szia, Moti, köszönöm, nagyon édes ez a nyuszi :-)

    VálaszTörlés
  19. Szia! Elkészültem a koszorúmmal!!!
    Nem kell, hogy publikáld ezt a bejegyzést, csak szerettem volna, hogy lásd :-) Köszönöm az ötletet! https://www.facebook.com/photo.php?fbid=3282527753445&set=a.2869413145838.2134087.1575137824&type=3&theater

    Üdv: Stéhliné Ildi

    VálaszTörlés
  20. Szia, Ildi! Dehogynem publikálom (ha neked nem gond), hiszen annyira büszke vagyok arra, hogy a bejegyzés alapján ilyen gyönyörűséget készítettél! Köszönöm, hogy megírtad!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Persze, hogy nem gond. :-)) Inspirál minden bejegyzésed, és a reggeli első klikkelés valahogy mindig erre az oldalra pottyant! Köszönöm a sok ötletet!
      Napsugaras mosolygós hétvégét! Üdv S.Ildi

      Törlés
    2. Én köszönöm, és neked is! :-)

      Törlés

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...