mobilszalagadsense

2012. március 27., kedd

Ötlet Provence-ból


Amikor legutóbb Provence-ban jártam, a pici lakberendezési boltok teljesen beszippantottak. Odavoltam ezekért a szobányi, zsúfolt, csupa különleges szépségű tárgyat kínáló zugokért, ahol mindig levendulaillat terjengett, és ahol órákig el lehetett bogarászni anélkül, hogy bárki is a nyomomba szegődött volna, gyanakvó tekintettel.

Szerencsére az anyagiak erősen korlátozták a lehetőségeket, úgyhogy fájó szívvel nem vásároltam fel ezeket a boltokat, csak nagy ritkán egy-egy tárgyat engedélyeztem magamnak... és inkább próbáltam a fejemben rögzíteni a látottakat, hogy majd otthon tudjak készíteni valami hasonlót az inspirációk alapján.
Így jártam például a festett vállfákkal is - arra gondoltam, egy egyszerűbb verziót ezekből házilag is létre lehet hozni. Persze, egy provence-i boltban kapható festett vállfát körüllengő hangulatot nem lehet reprodukálni, az csak ott van... de azért törekedni lehet rá. :-)

Én igyekeztem törekedni, és előkészítettem három vállfát a dolog érdekében.





Fehér alapozó akrilfestékkel lefestettem őket:





Száradás után a régies hangulat érdekében átcsiszoltam őket itt-ott egy durva csiszolópapírral.





Kikészítettem a szalvétákat, amelyeknek a mintáit fel akartam használni:





Éles kisollóval kivágtam a mintadarabokat, és dekupázsragasztóval felragasztottam őket a vállfákra. A minták felszínét még egyszer átkentem a ragasztóval, majd száradás után rájuk kötöttem egy-egy színben illő masnit.








Ezzel el is készültek - ahogy rájuk nézek, újra ott érzem magam Provence-ban. És ez nagyon-nagyon jó... :-)
















Ezt az ötletet - és még sok más hasznos olvasnivalót - megtalálhatjátok a www.imami.hu helyi oldalain is, ha megkeresitek a főoldal térképén a saját lakhelyetek szerint illetékes helyi információs weboldalt!





19 megjegyzés:

  1. Gyönyörű, egyedi darabok!

    VálaszTörlés
  2. Szépek lettek, vétek rájuk bármit is akasztani.

    VálaszTörlés
  3. Ezek nagyon bájosak lettek :)

    VálaszTörlés
  4. Bár köztudottan nagy levendula rajongó vagyok, most mégis a fűszerest emelném ki: szenzációs! Egyébként Én is csak dísznek akasztanám ki őket. :)
    Szép napot!

    VálaszTörlés
  5. Mindig az a bajom a ruhákkal, hogy ha már egyszer felvettem, akkor nem szeretem visszatenni a szerkrénybe, viszont sokszor egyáltalán nem piszkos, sőt még az öblítőszer illata is érződik rajta... És akkor gyűlnek és gyűrődnek egy széken stb... Egy ilyen válfán abszolút el tudom képzelni, hogy kint lóg a szekrényajtón 1-1 ruhadarab... Újabb remekművek születtek! :)

    VálaszTörlés
  6. Imádom a levendulásat!!!! :-) Ja, Provance-t is! :-)

    VálaszTörlés
  7. Orsi, köszönöm!

    Kriszti, azért én fogok, azt hiszem :-)

    Erika, örülök, hogy így látod :-)

    Fróni, teljesen sokkolódtam,hogy nem a levendulás tetszik neked a legjobban, pedig biztosra vettem volna! :-) Neked is legyen gyönyörű napod!

    Kriszta, igen, hasonlóképpen érzek én is ezzel kapcsolatban... mostanában igyekszem erőt venni magamon, és mindent rögtön eltenni - remélem, ezek az új vállfák is segítenek benne :-) Köszönöm!

    Katuci, ugye, hogy a világ egyik legszebb helye? Örök nosztalgiám lesz utána :-)

    VálaszTörlés
  8. Szia !
    Bocs hogy ide írok de talán érdekel csütörtöktől a LIDL - ben akciós lesz a színes papír csomag.
    http://www.lidl.hu/cps/rde/xchg/SID-3516AEC3-B578E8F1/lidl_hu/hs.xsl/offerdate.htm?offerdate=25034

    VálaszTörlés
  9. Én is beleszerettem ezekbe a vállfákba, csak idő kellene már...

    VálaszTörlés
  10. Kedves Levendulalány,
    Ez nagyon szép, jó ötlet. Talán még a szekrényben levő molylepkék is hanyatt-homlok menekülnek a sok levendula láttán :)
    Aki sokat olvassa a blogodat, az akrilfestékes lefüjás után, szinte már várja a csiszoló papíros, következő lépést:) ez is a védjegyeid egyike.
    Sok sikert a továbbiakban is.

    VálaszTörlés
  11. Szia, Tinike! Köszönöm szépen az információt, meg fogom nézni!

    Elenonóra, igen, mindig abból van a legkevesebb, én ezt nagyon megértem...

    Kedves Névtelen, köszönöm! És hát valóban, nem szeretem a steril kinézetű dolgokat, jó barátom a csiszolópapír :-)

    VálaszTörlés
  12. Jaj, csodaszépek!
    Esetleg nem volna ötleted Provance-i hangulatú konyhához? Köszi. Ági

    VálaszTörlés
  13. Ági, érdemes a neten keresgélni ez ügyben, csodás inspirációkat lehet találni, elég csak annyit beírni a keresőbe: "Provence style kitchen". De sok magyar oldalon is vannak szuper ihletadó képek, szerintem egy egész napot is el lehetne tölteni az ilyen fotók nézegetésével :-)

    VálaszTörlés
  14. Ez vicces! Mivel én is dekupázsolok, már régóta terveztem vállfák készítését!! Gratulálok! Nagyon szépek és ízlésesek lettek! De hát tőled erre is számít az ember!! Andi

    VálaszTörlés
  15. Köszönöm, Andi, és csak biztatnálak, ha úgyis otthon vagy a dekupázsolásban, akkor vágj bele, én azóta is olyan szeretettel gyönyörködöm az enyéimben :-)

    VálaszTörlés
  16. Gratulálok fantasztikusan gyönyörűek lettek!

    VálaszTörlés
  17. Jaj, de csinos! :) Köszönjük a leírást!

    VálaszTörlés

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...