2012. március 24., szombat

Mirr-Murr, a kandúr sk.


Nagyon-nagyon szeretem a régi, klasszikus magyar mesefilmeket. Szerintem Frakk, Mirr-murr, Kunkori, Mazsola és a többiek egyszerűen felülmúlhatatlanok - akármilyen vadonatúj, színes-szélesvásznú-csillogó mai rajzfilmet látok, mindig az az érzésem, ezek elsősorban nem gyerekeknek készültek. Amelyek pedig mégis, azok után valahogy mindig marad bennem valami hiányzérzet, van, amikor egyszerűen csak a szinkronhangokon múlik, máskor bugyuta a történet, vagy van, amikor van bennük valami váratlanul ijesztő... nagyon kevés olyan "mai" rajz- vagy mesefilm van, amit igazán nyugodt lelkiismerettel mutatok meg az enyémeknek. De egy Mazsolában például sosem lehet csalódni, igaz, nem olyan színes-szép, nem pörögnek benne őrült gyorsasággal az események, és nem felnőttesek a viccek, de éppen ezért jók, hagynak időt a gyereknek végiggondolni, átélni, saját fantáziával kiegészíteni.
Vagy csak azért gondolom ezt, mert már elmúltam 30, és ilyenkor már jön a Bezzeg az én időmben...? :-)

Mindenesetre nálunk jó ideje - több éve - állandó kedvencek a Mirr-Murr-mesék. A Kisebbik olyannyira rajong érte, hogy nemrég hosszasan rágta a fülemet azért, hogy készítsem el neki a kiscsacsit... de mivel varrni semennyire sem tudok, megkértem anyukámat, hogy alkossa meg a kiscsacsit - tudtam, hogy a feladat a legjobb kezekbe kerül majd. :-) Anyukám meg is varrta, és valami hihetetlenül tökéletesre sikerült. A Kisebbik elmondhatatlanul boldog volt vele, ezzel aludt, ezzel mentünk orvosi vizsgálatra, szóval, nagyon hozzá nőtt. Én pedig arra gondoltam, nem ártana a kiscsacsi mellé egy Mirr-Murr is, hiszen akkor akár el is játszhatná magának a meséket... úgyhogy néhány nappal ezelőtt nekifogtam, hogy elkészítsem a kandúrt.


Kikészítettem egy képet magam elé, biztos, ami biztos :-)





Ezt volt a kiscsacsi, amit anyukám varrt:





Igaz, hogy mennyire tökéletes lett? :-) Egyértelmű volt, hogy el kell mellé készítenem Mirr-Murrt.

Úgyhogy elővettem az éppen hozzáférhető alapanyagokat - egy fatojást, két kis fa félgömböt, egy préselt papírgolyót (fagolyó sokkal jobb lett volna, de az sajnos nem volt itthon), valamint pár szál fekete (szürkém nem volt) zseníliadrótot.





Megkértem Őt, hogy fúrjon 2-2 lyukat a tojás aljára és oldalára, aztán pedig a két fa félgömbbe is, majd lefestettem sötétszürkére mindent, kivéve a papírgolyó egy részét, ami az arc alja lett - ezt világosabb szürkére festettem.




A fejre száradás után ráfestettem a szem alapját, fekete alkoholos filccel pedig az orrot, a szájat és a bajuszszálakat.





Befejeztem az arcot: megfestettem a szemhéjat, aztán szürke papírból felragasztottam a füleket. Fekete hímzőfonalból elkészítettem a hajat, és pillanatragasztóval rögzítettem.





Összeállítottam a figurát: a zseníliadrótokat félbehajtottam, összefontam, beragasztottam a négy lyukba. A lábak végét beragasztottam a félgömbökbe, a kezek végére pedig ujjakat hajtogattam. A fejet pillanatragasztóval ragasztottam a testhez - de ha esetleg később leválik majd, fúrunk egy lyukat a tojás tetejébe, és inkább egy hurkapálcával fogom rögzíteni.
Sárga szalagból megkötöttem a nyakkendőt, ezt is felragasztottam, és ezzel készen is lett.





Sikerült a Kisebbiknek ezzel nagy-nagy örömet szerezni :-)
Azóta, hogy elkészült, minden egyes délutánunk ugyanúgy telik: ovi és kerti mókázás után betesszük a Mirr-Murr hangoskönyv-cd-t, amit Rudolf Péter olvas fel, és amíg megy a mese, ők ketten eljátsszák-elbábozzák a teljes történetet. A Kisebbik a Kiscsacsi, a Nagyobbik Mirr-Murr - még a Halász Judit-os mesefilmnél is jobbak :-)















23 megjegyzés:

  1. Szuper lett, újabb jó kis ötletet adtál. Arra gondoltam, hogy mivel a kisfiam szeptemberben már suliba megy, pár olyan ajándékkal lepnénk meg a csoport visszamaradt felét, amivel később is tudnak játszani. Ez is bekerült a kalapba!
    Köszi!!!!

    VálaszTörlés
  2. Bámulatos vagy!
    Engem már a Kippkoppal és a Bogyó és Babóca hőseivel is lenyűgöztél,de ez a macsek mindent visz! :D

    VálaszTörlés
  3. Az, hogy lehet, hogy Te nem ezzel foglalkozol főmunkaidőben???!!! Vagy igen? Mert el sem tudom képzelni, hogy beülsz egy irodába reggel és excell táblákkal bíbelődsz...bár jómagam is ezt csinálom, tudom, hogy néha majd megőrülök...de aki ennyire kreatív, annak nem szabad egy percet sem az életéből másra fecsérelnie!!!!

    VálaszTörlés
  4. Fantasztikus!!!
    Én azért örülök, h nem ezzel foglalkozol 0-24ben, mert így szívből jön a dolog és sokkal nagyobb örömet okoz nekünk (is) mint egy hivatásos, aki egy idő után óhatatlanul elkezdi a pinteresten talált képeket összeválogatni és közzé tenni mint inspiráció. :) Maradj mindig ilyen eredeti, KÉRLEK!

    Anna

    VálaszTörlés
  5. Kriszti, igazán nagyon-nagyon szívesen!

    Erzsébet, köszönöm, nagyon kedves vagy :-)

    Fróni, sajnos nem ezzel foglalkozom fő munkaidőben, pedig de jó is lenne! Bizony, excelekkel, wordökkel, ppt-kkel, pedig nem mondanám, hogy annyira boldogít...

    Anna, köszönöm, és igyekszem is ilyennek maradni, de azért az nem lenne rossz, ha "csak" ezt kellene csinálnom mindig, el tudnám viselni, azt hiszem :-)

    VálaszTörlés
  6. Bátorításképpen- ha az excelekhez nem is, de a wordokhoz meg a ppt-kehez is szükséges a kreativitás:)
    Reménykedve a napi kettőben:)
    Szép hétvégét kívánok,
    Júlia

    VálaszTörlés
  7. Ó imádom a régi meséket és ez a Mirr - Murr pedig nagyon édes ügyes vagy :))

    VálaszTörlés
  8. Hát most leesett az állam! Már régóta "néma" olvasód vagyok, és mint kezdő kreatívkodó (egyébként én is excellel, irodában ülő... most is) mindig örömmel olvasom bejegyzéseidet! Ez a Mirr Murr egyszerűen tökéletes lett! Igazán irigylésreméltóak a csemetéid!
    Szép hétvégét! Wagner Andi

    VálaszTörlés
  9. Júlia, háát, ennyi sajnos nem kell hozzá, úgyhogy kiélem magam a blogban :-) Én is nagyon szép hétvégét kívánok, sok szeretettel!

    Tinike, ugye, hogy a régi mesék überelhetetlenek? Egyszerűen rajongok értük :-)

    Erika, gyere, bár ezt a Mirr-Murrt mostanában szinte lehetetlen megkaparintani, állandóan mozgásban van valakinek a kezében :-)

    Fruzsietta, köszi :-)

    Liza, neked is köszönöm!

    Andi, akkor nagyon örülök, hogy írtál, tartsd meg ezt a jó szokást! :-) És köszönöm...

    VálaszTörlés
  10. Szenzációsan sikerültek! És igazad van, a régi jó kis mesék a legjobbak a gyerekeknek. Az én fiam kedvence a Mazsola volt, de a többiért is rajongott. Versekben pedig Weöres Sándor volt a nyerő.

    VálaszTörlés
  11. Hát ez valami fantasztikus!!! Elképesztően ügyes vagy!

    VálaszTörlés
  12. Ez csúcs! Úgy látszik, a kreativitás örökletes nálatok! Én is szeretem ezeket a régi meséket!

    VálaszTörlés
  13. Hát ez csúúúúúcs!!!!!! Annyira ügyes vagy!!!!!!Hihetetlen ötletek!!!Köszi köszi köszi!!!!

    VálaszTörlés
  14. Elenonóra, nálam is Mazsola az abszolút favorit, egyszer csinálok egy tökházat, az biztos :-)

    Dominika, nagyon köszönöm, kedves vagy!

    Orsi, tényleg örökletes, és már a kislányomon is látszik,hogy ő simán túltesz majd rajtam :-)

    Borsi, drága vagy, igazán szívesen!

    VálaszTörlés
  15. Hát ezt hiszem én most szerelmes lettem:))))Végem van...olyan de olyan de olyan csudajó lett!!!Persze a kiscsacsi is szuper,tényleg nagyon ügyes az édesanyád!

    Amúgy én is nagy régimese-rajongó vagyok,nemrégiben olvastam egy kritikát is valahol a mai mesékről.A lényege az volt hogy a legtöbb mai mese főszereplőjének nincs igazi kézzelfogható karaktere.És tényleg...a majdnem négyévesem a múltkor egy annapetis könyv olvasása közben egyszer csak rámutatott petire és azt mondta:nézd anya itt van Bogyó!Pedig Bartos Erika figurái zseniálisak és szerethetőek...nekem mégis hiányzik belőlük az egyéniség.(persze ez csak az én véleményem,nem akarok vele megbántani senkit)
    Nálunk amúgy Boribon az abszolút kedvenc,nem telik el nap hogy valamelyik könyve elő ne kerüljön.De a Laci és az oroszlán és A csúnya kislány is olyan mesék amiket nagyon sokáig fognak még őrizni odabenn..és ez nagyon jó :)

    (Más:ma megvolt Barnusom szülinapi bulija-és NEKED köszönhetően csúcsszuper volt,az összes gyerek irtó jól érezte magát,nagyokat ettünk-ittunk,a tombolasorsolást pedig mindenki élvezte.Barnus pedig ragyogott.Az én csupaszív de néha gátlásos kisfiam boldog volt-nem is kell ennél több egy anyának:)Szóval KÖSZÖNÖM,ÉVI!)

    További szép hétvégét és bocsánat amiért ilyen hosszú lettem.

    VálaszTörlés
  16. Köszönöm, Hajnoc, és annyira, de annyira egyetértek azzal, amit írtál... persze vannak nagyon üdítő kivételek, például Berg Judit meséi szerintem csodásak, de a mi könyvespolcunkon sokkal-sokkal több régi mese van, mint új, és ez nem véletlen...
    Nagyon örülök, hogy ilyen jól sikerült a szülinap, de ez teljesen a te érdemed! És nagyon-nagyon boldog szülinapot kívánok Barnusnak, biztos gyönyörű nap volt ez neki... olyan jó, hogy ilyen anyukája van.

    VálaszTörlés
  17. Évi,
    megmondanád a fatojás-félgömb-papírgolyó méreteit? Köszönöm :)

    VálaszTörlés
  18. Szia, Vivi! Örülök, hogy írtál, hiányoltalak :-) Papírgolyó: 4 cm átmérőjű, fatojás: 6 cm hosszú, 4 cm széles, félgömb: az alapja 2,5 cm széles, 1,5 cm magas (de azt hiszem, a szélesség a döntő ilyenkor, az alapján érdemes keresni).

    VálaszTörlés
  19. Évi,
    MINDEN REGGEL TÉGED olvaslak elsőként az irodában a tejeskávém mellett (így mindent tudok), és továbbra is nagy-nagy rajongód vagyok :) és mindenfelé áradozok Rólad, ötletelek innen, csak amióta újra dolgozó anya lettem, egy rohanás lett az életem: mire észbe kapok, éjfél van!
    Az adatokat köszönöm! Pusz

    VálaszTörlés
  20. Hát ez a Mirr-Murr tökéletes lett:) De nem hiányzik a farkincája??

    VálaszTörlés

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...