2012. március 28., szerda

Fűszernövény-jelölő kavicsok


Már tavaly is mindenhol fűszernövényeket nevelgettem, de idén még többet szeretnék belőlük. Bazsalikomból például nincs az a mennyiség, ami elegendő lenne - tavaly már a locsolókannákban is bazsalikombokrokat tartottam, és nem telt el úgy nyári nap, hogy valamelyik ételbe bele ne csempésztem volna, levestől a fagylaltig.
Aztán ott van a petrezselyem, a metélőhagyma, a kakukkfű, a rozmarig, a tárkony, a menta, a ruccola... odavagyok értük. Ősszel a házba mindenhova fűszernövény-csokrokat akasztottam száradni, és már a látványuktól el voltam ragadtatva, attól meg különösen, hogy télen az általam szárított fűszerekből használhattam. Egy szó mint száz, a fűszernövények különösen megbecsült helyet foglalnak el a szívemben és a kertemben, és arra gondoltam, idén nem futok bele abba, amibe szoktam - azaz hogy a magocskákat elültetem mindenfelé, aztán teljesen tanácstalanul várom, hogy melyik ládából/cserépből ugyan mi a csoda nő ki, mert addigra már elfelejtettem, mit hova tettem... tavaly volt egy gyenge kísérletem az azonosításra - a fűszernövények zacskóját tűztem a földbe, de ezek két eső után már csak apró rongyfoszlányokként voltak jelen a földön, és megint csak várhattam, mi is fog kinőni a magocskákból.

Most aztán alaposan előkészültem - gyűjtöttem pár nagyobb kavicsot, és nekiláttam, hogy fűszernövény-feliratokat készítsek belőlük, amelyeket majd a ládákba és cserepekbe helyezek elegánsan - és végre fogom tudni előre, hol mi nő ki. :-)





Nálunk fontos adalék, hogy a Kisebbik nagy kőrajongó - ahol lát egy formás kavicsot, azt nyomban begyűjti. Arra gondoltam, most próbálom álcázni a köveket, és ezért fekete akrilfestékkel lefújtam őket - reményeim szerint így kevésbé lehet majd őket észrevenni majd a földek felszínén. :-)





Persze, a Nagyobbik igényeit is mindig figyelembe kell venni, úgyhogy a kövekre került egy-egy kivágott papírvirág is - mielőtt kihelyezem majd a köveket, fújok rájuk egy lakkréteget, úgy talán jobban viselik az esőt.






Végül pedig egy fehér lakkfilccel a kövekre írtam a fűszernövény-neveket.

Ennyi volt az egész - most már készen állnak arra, hogy ültetéskor a ládák-cserepek szélére kerüljenek, és diszkréten, de informatívan segítsék a tavaszi vetéseimet :-)













19 megjegyzés:

  1. Én is nagy kőrajongó vagyok. Már van egy halom kavicsom. Egyszer én is megcsinálom. Vagy valami hasonlót :)

    VálaszTörlés
  2. Szuperek!!! Mi pont fordítva csináltuk kisfiammal tavaly: fehér kavicsokra írtunk barna festékkel: http://mondofroni.blogspot.com/2011/06/fuveszkertecskem.html

    Annyi tárkonyom lett, hogy még mindig van egy teli üveg leszárítva, összemorzsolva, pedig már bújik a friss! :)Mindenkit csak bíztatni tudok, hogy próbálja meg, mert ráadásul rettentő igénytelen növények is (kivéve a bazsalikom, amit állandóan locsolni kell).

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Fróni! Nagyon szépek a te köveid is, milyen gyönyörű az írás rajta!!!! Wagner Andi

      Törlés
  3. Erdna, akkor rokon lelkek vagytok a Kisebbikkel :-)

    Tulipánt, köszönöm!

    Fróni, a tieitek is nagyon tetszenek! Nálunk muszáj volt feketére festeni a mimikri miatt, hogy a kis kőgyűjtőmnek ne tűnjön fel rögtön :-) Igen, a bazsalikomot tényleg naponta kétszer kell locsolni nyáron, de ő az én naaagy szerelmem :-)

    VálaszTörlés
  4. Szia! A Pinterest főoldalán láttam a mécseses képedet, onnan ide vezetett az út: http://storagegeek.tumblr.com/post/16974959215/diy-tin-can-wall-candle-sconces-such-a-stunning , de a Te oldalad nem volt megadva forrásként. Erika

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Bocsánat amiért belekottyantok,Erika,ha a képre kattintasz egyből Évi oldala jelenik meg a konzervdobozból készült mécsesek bejegyzésével!:)

      Törlés
  5. Ez a Pinterest-es link:http://pinterest.com/pin/287948969895116172/
    Üdv.:Erika

    VálaszTörlés
  6. Ez is nagyon jó ötlet de a tegnapi vállfák...olyan bájosan régimódiak lettek hogy öröm rájuk nézni:)Nekem is a fűszeres lett a kedvencem:)

    VálaszTörlés
  7. Nagyon tetszik. Sajnos nekem nincs kertem, de az erkélyem minden zugába valamilyen növényke kel.Most már a bazsalikomot és a petrezselymet elültettem, bújik az oregánóm, a snidlingem. Várom, hogy kinőljön a medvehagymám. Később ültetek mentát, citromfüvet, tákonyt, rozmaringot is. Tavaly készített a párom az egyik falra apácarácsot. Én pedig konzerves dobozokból cserepeket. Felfúrtam őket és várom a terméseimet. Ezek a kövecskék pótolják majd a táblákat.

    VálaszTörlés
  8. Erika, köszönöm, hogy megírtad, én is megnéztem, de szerencsére a képről tényleg ide lehet találni! Viszont úgy örülök, hogy a Pinteresten is sikere volt annak az ötletnek :-)

    Hajnoc, jólesik, köszönöm... "A bájosan régimódi"-nál szebbet nem is írhattál volna, ez olyan igazán kifejező dicséret!

    Kriszti, de jó, hogy ilyen kis oázissá alakítod az erkélyedet! Azelőtt én is egy erkélyen kertészkedtem, és tudom, hogy ott is ki lehet alakítani egy igazi zöld kuckót, főleg, hogy ha ennyiféle csodás fűszernövény nő ott...

    VálaszTörlés
  9. Hatalmas kedvenc nálunk a ruccola, télen sokszor saliba is csak az kerül fejessaláta helyett vagy mellé. Szóval azt szeretném kérdezni, hogy ruccolát hogy nevelsz otthon? :)

    VálaszTörlés
  10. Elnézést, nem voltam elég alapos, csak a forrás megjelölést kerestem, nem láttam kiírva és felháborodtam. :)
    Üdv: Erika

    VálaszTörlés
  11. Timi, vetek magról ládába, de néha csak úgy kinő a kocsibejáró kövei között is :-) Elég kevés helyen lehet kapni ruccolamagot, de tavaly éppen egy Obiban vettem, és azt hiszem, már New Garden áruházban is láttam!

    Erika, semmi elnézést, drága vagy, hogy megírtad! Köszönöm!!

    VálaszTörlés
  12. Ismét egy egyszerűen nagyszerű ötlet! Mutathatnál néha képeket a kertedről, biztosan sokan szívesen megnéznénk!!! Hol találsz ilyen szép nagy köveket??? Üdv, Andi

    VálaszTörlés
  13. Köszönöm szépen :-) Ezek nem olyan nagy kövek azért, maximum 10 cm szélesek, de inkább 7 - szerencsére nálunk kint az útszélen akadnak ilyenek szép számmal :-)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Bár nem tudom hol van a "nálunk", de megyek arra sétálni! :-) A Duna parton nálunk csak kisebbek vannak, de hétvégén lehet, hogy kutakodni fogok, olyan kedvet kaptam tőled! Andi

      Törlés
  14. Megvannak a magok :):) Köszi:) Az első boltba volt. :)

    VálaszTörlés
  15. Timi, örülök, akkor semmi akadálya a ruccolaültetvény létrehozásának :-)

    VálaszTörlés

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...