2012. március 13., kedd

Fa a gyerekszobában


Annak idején, amikor a Kisebbik még csak másfél éves volt, festettem egy fát a gyerekszoba falára. Sokáig gyűjtögettem rá a bátorságomat, hiszen nem vagyok egy nagy rajztehetség, de ha elhatározok valamit, azt elég nehéz kiverni a buksimból. :-) Szóval, végül ceruzát ragadtam, és felskicceltem a fát a falra, majd világosabb barna akrilfestékkel kifestettem, száradás után pedig sötétbarnával festettem rá még csíkokat.

Egyrészt persze dekorációs céllal festettem a fát, másrészt pedig azért, mert gondoltam, egy kisgyerek számára sokkal megfoghatóbb lesz az évszakok változása, ha egy saját szobai fán látja ezt mindig. Ezért tavasszal zöld papírleveleket ragasztunk rá gyurmaragasztóval, nyáron piros kartonalmákat teszünk rá, télen hószerű vattapamacsokat nyomogatunk a fára,  ősszel pedig csak a natúr "faágakban" gyönyörködünk, és aztán ahogy jön a  következő évszak, újrakezdjük a kört.
Volt, hogy tettünk rá madárfészket is vagy pillangókat - ez mind-mind jó alap ahhoz, hogy játszva tanulják meg a gyerekek a természeti folyamatokat, változásokat. Ezért ez az egyik kedvenc dekorációm a gyerekszobában - gondoltam, megmutatom nektek....




















13 megjegyzés:

  1. Nagyon ügyes vagy! Én is gondolkodtam egy falfestésen régebben, de nem volt bátorságom nekiállni. Igaz nekem Dínókat kellett volna a falra festeni. Lehet, hogy összeszedem a bátorságom és valamit festek én is.Olyan inspirálóan hatsz rám. Az irodába negy sikere lett a lepkés-muffinos díszeknek, még az óvónőnk is lecsapott egy darabra. Kalitkákat is megcsináltam, bár a fiam szerint halak úszkálnak benne.:)

    VálaszTörlés
  2. Hajni, Erika, Kishala, köszönöm!

    Kriszti, szerintem simán állj neki, biztos, hogy menni fog :-) Javaslom a ceruzás előrajzolást, és a vázlatot időről időre messziről megnézést, és akkor még simán lehet korrigálni festés előtt. Örülök, hogy sikere volt a díszeidnek, az inspirálásnak meg különösen! :-)

    VálaszTörlés
  3. Nagyon szép!
    Nekünk is van hasonló az oviban, csak az papírból van és kicsit kisebb!

    VálaszTörlés
  4. Ismét közelebb került egy lépéssel szívemhez.
    A fa végett.
    ha bekukkint majd hozzám, esetleg elolvashatja a feleletet.
    Tisztelettel, VRJúlia

    VálaszTörlés
  5. Nahát kísérteties! Nálunk is pont ilyen van a falon (ugyanilyen célból) csak én nem mertem festeni, ezért fakéreg hatású papírból vágtam ki és ragasztottam fel. És persze van fű, mint nálad, de nyáron filcből készített cseresznyék lógnak rajta. Mi a hét napjainak megtanulásához például házikókat használtunk és nagyon bevált:-))))

    VálaszTörlés
  6. Nahát, én is festettem ilyet a nagyobbik ovijába, ők is maguk díszítették évszakonként. Most is van egy fa a szobában a falra festve, de erre a családi képek kerültek rá, családfának, mert akkora a családunk hogy a gyerekek nehezen követik. A képek is lassan gyűlnek, de ha kész lesz felteszem.

    VálaszTörlés
  7. Ez nem ér,neked könnyű,Te rajzolni is gyönyörűen tudsz!!!!:))Irtó jó ötlet ez a fa,nekem nagyon tetszik.Nálunk sajnos nem kivitelezhető mert ilyen rücskös a fal :(

    Nagyon köszönöm a tegnapi válaszod,én is hasonlóan gondoltam de jól jött a megerősítés:))És a tombolás ötletet is köszi,már ki is gondoltam hogy csinálok pár sk apróságot és azt fogjuk kisorsolni.(Esküszöm jobban várom ezt a szülinapot mint maga az ünnepelt:D)

    VálaszTörlés
  8. Kedves Levendulalány, Ez nagyon szép. Összel még azok a gyönyörű sárgás, aranyló színek is játszadozhatnának a faágakon:)Üdv, Eszter

    VálaszTörlés
  9. a flakonba épített kalózhajó és a joghurtos kugli osztatlan sikert arattak a nagyobbik purdénknál, az nem kétséges. de amikor megmutattam az évszakonként változó fát a blogodon... szerelem első látásra. már a helyét is kitalálta: az ágya háttámlája lenne a föld, amibe "ültetjük". és üzeni, hogy: köszi, ez nagyon jóó! :)

    VálaszTörlés
  10. Liza, nálunk van az oviban a Nagyobbik csoportjában papírból, onnan jött az ötlet :-)

    Júlia, köszönöm, mindenképpen meg fogom nézni!

    Apróságok, akkor nagyon egy rugóra jár az agyunk :-)

    Orsi, a családfa is milyen jó ötlet, így akkor azok is a közelben vannak a gyerekekhez, akikkel amúgy ritkábban találkozik... ez nagyon tetszik!

    Hajnoc, olyan drága vagy, de hidd el, nem tudok rajzolni, a Nagyobbik ebben ezerszer ügyesebb, mint én :-) A szülinappal kapcsolatban pedig teljesen megértelek, én is szétizgultam magam előtte :-)

    Andi, köszönöm az üzenetet, örülök, hogy ilyen nagy sikere lett az ötletnek! :-)

    VálaszTörlés