2012. március 12., hétfő

Bélyegkoszorú


A bélyegekhez valami egészen különös érzés fűz, annak ellenére, hogy nem gyűjtöttem őket soha. Viszont pár évvel ezelőtt kaptam valakitől egy nagy doboz bélyeget, és azóta is őrzöm, bár hogy mi céllal, arról eddig fogalmam sem volt. De néha elővettem a dobozt, és átnézegettem a bélyegeket, mert egyszerűen lenyűgöznek a változatosságukkal, a hangulatukkal, a régiességükkel, az általuk megtett távolságokkal... elbűvöl, mennyi országról adnak hírt, és milyen tökéletesek tudnak lenni - némelyik egy igazi kis műalkotás, és vannak köztük olyanok is, amelyek nagy idők tanúi. Olimpiák, elnökök, filmek, művészet, épületek, foglalkozások - néhány négyzetcentiméterben bemutatva... el nem múló tiszteleletet érzek a bélyegek iránt.

Pár évvel ezelőtt eltűnt a dobozom, tűvé tettem érte a házat, de nem találtam meg. Évekig nem bukkant elő, mígnem pár napja megleltem a lépcső alatti szekrényben... azonnal leültem, és újra átböngésztem a bélyegeket, megint azzal a gyermeki rácsodálkozással, amivel mindig. Most viszont nem csak elbűvölt nézegetéssel töltöttem az időt, hanem egy kicsit válogattam a bélyegek között: az egyedi, különlegesebb darabokat félretettem, azokat pedig, amelyekből egyszerre többet is találtam, kiválogattam - természetesen kreatív célra.

Azt hiszem, a jövőben sok-sok bélyeges ötletet fogtok itt látni :-) Most elsőként egy rendhagyó célra használtam fel őket - ajtódíszt készítettem belőlük: ehhez csak a bélyegek kellettek, egy doboz vékony gombostű és egy szalmakoszorú.






Elkezdtem a bélyegeket feltűzögetni a koszorúra:





Először csak nagyjából tűztem a bélyegeket egymás mellé, majd a réseket is eltüntettem.





Addig folytattam a tűzögetést, amíg a szalmaalap már nem látszott ki sehol sem.





Végül tűztem rá egy spárgamasnit és egy szintén spárgából készült akasztót - és ezzel el is készült ez a különleges ajtódísz, amelyhez tényleg csak értéktelen bélyegeket használtam fel, nem tettem kárt egyetlen különlegesben sem, becsületszavamra. :-) Bélyeg híján a neten érdemes keresgélni ingyenesen letölthető bélyeges mintaíveket, több helyen is láttam ilyeneket. Szerintem megéri a fáradságot :-)












9 megjegyzés:

  1. Tudod, hogy odáig vagyok a kis koszorúidért. :-) Állati jó, férjnek van bélyeggyűjteménye, de gyanús, hogy nem örülne, ha megdézsmálnám. :-)

    VálaszTörlés
  2. Katuci, igen, köszönöm :-) Isten ments, szigorúan férj által nem birtokolt bélyegeket javasolnék felhasználásra :-)

    VálaszTörlés
  3. Nagyon ötletes ez a koszorúd is de bevallom azt a szép virágosat valahogy sokkal vidámabbnak,tavasziasabbnak érzem:)

    Lenne egy kérdésem,ha nem gond.A nagyobbik kicsi fiam nemsoká négy éves lesz.Meghívunk pár kis barátot de azon gondolkozom hogy három-négy éves gyerekeknek vajon jó ötlet-e valami kötött dolgot kitalálni...(nem mintha lenne ötletem hogy mit csináljunk:))
    Tudom hogy a Te fiacskád is hasonló korabeli,ezért merek hozzád fordulni a kérdéssel :)

    VálaszTörlés
  4. Szia, Hajnoc! Őszintén szólva 3-4 éveseknek (főleg, ha túlnyomórészt kisfiúk) nem csinálnék semmi kötött programot, szerintem ilyenkor bőven elég "csak" arra ügyelni, hogy ne legyen nagy elvadulás... legfeljebb egy tombolát csinálnék, vagy ha egy kicsit le kell őket higgasztani, akkor legfeljebb egy grimaszversenyt rendeznék velük - digitális fényképezővel mindet lefotózva, aztán a buli végén visszanézve - de ennél több szerintem nekik még nem kell, vagy ha van otthon arcfestő készletetek, még ez is jó móka lehet, ha kifested őket. :-)

    VálaszTörlés
  5. Helyes ez a koszorú is, bár a féltve őrzött gyerekkori bélyeggyűjteményemet nem áldoznám fel érte. A hétvégén én is elkészítettem a húsvéti koszorúmat. Csak én muffin papír-virágokat tettem rá.

    VálaszTörlés
  6. Kriszti, eszembe sem jutott olyasmit sugallni, hogy egy szeretettel őrzött régi bélyeggyűjteményt használj fel ilyesmire... ez akkor jó, ha vannak felesleges bélyegek a háznál, vagy ha olyan helyen dolgozol, ahol sok a posta, és lehet kérni a bélyegeket.
    És nekünk nem ez lesz a húsvéti koszorúnk, az még egyelőre nem készült el. :-)

    VálaszTörlés
  7. Szia! Nagyon tetszik ez az ötlet (is), én tojásokat szeretnék húsvétra kasírozni, de sajnos bélyeghiányben szenvedek... :) Keresgettem a neten, de nem igazán jártam sikerrel. Meg tudnád adni azokat a linkeket, ahol Te találtál mintaíveket?
    Köszi előre is!

    Gabi

    VálaszTörlés
  8. Szia, Gabi!

    Például ezeken a helyeken találhatsz:
    http://happytocreate.com/news/news-free-gifts-postal-navy-stamp-embellishment/

    http://www.cutoutandkeep.net/projects/vintage-postage-stamps-cards-and-air-mail-envelopes-printable/preview

    http://www.stampboards.com/viewtopic.php?f=17&t=16899

    http://happytocreate.com/news/news-products-printable-digital-stickers-maxi-going-postal-1/

    Vagy keress a Google-ban így: "post stamp patterns" vagy "free printable post stamps"

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Nagyon köszönöm! :)
      Gabi

      Törlés