2012. március 1., csütörtök

Alufóliából készült rózsák


Az az igazság, nagyon nem vagyok jóban a művirágokkal, sőt, igazából esküdt ellensége vagyok az összesnek - de most mégis valami ilyesmiről fogok írni, mert ezek a virágok nagyon másak... a legjobb bennük, hogy nem akarják magukat igazinak mutattatni, és közben olyan egyszerűen szépek - ráadásul nagyon gyorsan elkészíthetők. Rendkívül érdekes külsejű dekoráció válhat belőlük akár még egy esküvőn is, de egy iskolai, anyák napjára készült ajándékként is megállja a helyét - a lényeg, hogy ne művirágként, hanem kreatív alkotásként nézzük ezeket a rózsákat, mert hát azok is.... :-)

Az elkészítésük tényleg nem ördöngösség, még a gyerekek is el tudnak vele boldogulni - és semmi más nem kell hozzá, mint egy tekercs alufólia és opcionálisan egy fehér akrilfestékspray.

(Sőőőőt, szerintem még azoknak is menne, akik sem nők, sem lányok, sem gyerekek... úgyhogy magatokat a kreatív dolgokhoz kétbalkezesnek tartó kedves férfi olvasóim - próbáljátok ki és lepjétek meg vele a kedveseteket! Itt és most garantálom a próbálkozás sikeres fogadtatását. :-) )


Először is vágjunk le az alufóliából egy kb. 40 cm hosszúságú darabot, majd hajtsunk fel belőle egy kb. 7 cm-es csíkot:





Fordítsuk meg a fóliát, hogy a hajtásos rész felülre kerüljön. A rövidebbik oldalon hajtsunk be egy 1 cm széles csíkot, majd ezt még egyszer hajtsuk be:





Ezt a csíkot kezdjük el befelé tekerni az alsó, egyrétegű részen - ez lesz a rózsa a szára. Ahogy tekerjük, a felső, dupla rész is elkezd majd tekeredni, de kevésbé szorosan - ebből lesz a rózsa feje.





Tekerjük, míg szépen ki nem alakul a rózsaforma - a szárat időről időre gyűrjük össze, hogy vékony legyen, a virágfejet pedig igazgassuk "rózsásra". Ha az alufólia végére értünk, alaposan sodorgassuk meg a szárat, hogy merev legyen.





Készítsük el az igényeinknek megfelelő mennyiségű virágot (egy kerek csokorhoz 7 db rózsa kell).





A virágokat fújjuk le itt-ott fehér akrilspray-vel - a lényeg, hogy a fémes szín sok helyen kilátsszon.





Ezután már csak el kell rendezni őket: én egy fehér virágcserépbe helyeztem a csokrot, és tavalyi levendulaszárakat és rozmaringágakat tettem melléjük.

Kicsi gyerekek kezétől tartsuk távol a rózsákat, mert egy pillanat alatt kétdimenziósra gyűrik :-) de ettől eltekintve egészen strapabíró dekoráció, mivel az alufólia könnyen kiigazítható akkor is, ha eldeformálódnának a virágok.












7 megjegyzés:

  1. A művirágokkal én is hasonlóképp vagyok. De ez tényleg egészen más! Nagyon tetszik!

    VálaszTörlés
  2. Nagyon ügyes vagy! Megint! :D
    A művirágokkal amúgy én sem tudok mit kezdeni, de ezek a rózsák nagyon tetszenek.
    Kiegészítőkkel szép díszei lehetnének egy karácsonyfának (legalábbis ahol nincs gyerekkéz-veszély) vagy ajtókoszorúnak is.

    VálaszTörlés
  3. á és hááá!! na jó, majd akkor holnap szalvétába csomagolom a tízórait...mert az alufóliakészlet megcsappan! ;)

    VálaszTörlés
  4. Orsi, akkor nagyon örülök :-)

    Kata, köszönöm, és én is erre gondoltam, hogy karácsony környékén is jól el lehet sütni ezeket a virágokat dekorációnak...

    Florci, remélem, nem lesz gond belőle, de csak egyet tudok érteni :-)

    VálaszTörlés
  5. Önmagában is nagyon szép, a rozmaring és a levendula pedig még inkább feldobja, gyönyörű kis csokor kerekedett belőle! Erre talán még én is vállalkoznék, van is egy aranyos fehér vázám, ami egy ilyen csokorra vár! :) Köszönöm az ötletet! :)

    VálaszTörlés
  6. Remek ötlet! Én sem vagyok műpárti, sőt. De ez szuper lett.

    VálaszTörlés
  7. Hankka, köszönöm! Ha elkészíted, megmutatod a blogon? Biztosan olyan szépséges lesz, mint a sok-sok finomság, amit készítesz...

    Audi, örülök, hogy így látod te is, köszönöm!

    VálaszTörlés