2012. február 14., kedd

Sminktartó


A neten nagyon sok helyen  megjelent egy ötlet, ami tényleg olyan, hogy az embernek azonnal kedve támad megvalósítani: nőies, szép, praktikus. Azt hiszem, az első, akinek a fejéből kipattant ez a kreatív gondolat, Laura volt, és az ő csodaszép alkotása nyomán gombamód elszaporodtak a hasonló tárgyak.

Én sem maradhattam ki ebből, persze, az elkészítési folyamatot szokás szerint teljesen átalakítottam - egyrészt mert Laura műve annyira fantasztikusan tökéletes, hogy nem akartam másolni, másrészt pedig egészen egyszerűen azért, mert volt egy szépséges, fekete-fehér mintás szalvétám, amit szerettem volna felhasználni. Képkeret helyett egy régi, foltos fémtálcát használtam -  ez már régóta ott figyelt a konyhaszekrényben,  mivel múltkor átnéztem a tálcakészletünket, és találtam egy olyat, amit már alaposan meggyűrt az idő. A projekt kivitelezésénél az egyetlen fontos dolog, hogy a tálca fémből legyen - minden egyéb mellékes, hiszen úgysem fog látszani a felülete.

És ha már így felvezettem, megírom, pontosan miről is van szó: a fémtálcából sminktartó készül, ami nagyon praktikus, mert például nálam hiába rakom időnként rendbe azt a négy dolgot, amit használok, valahogy aztán másnapra mindig szanaszét fetrengenek a polcon, nem is tudom, miért, talán mert rohanok és mert rendetlen vagyok? :-) Na mindegy, ennek most már vége, mert a mágnesekkel csak visszakattintom a tálcára a cuccokat, és nem esnek le, nem hevernek össze-vissza, ehelyett bájosan őrzik a helyüket a falon - és még látványnak sem utolsó.


Először is tehát szükség volt a fémtálcára:





A szalvétából kivágtam a tálca belső részét nagyjából fedő oválist (mint látjátok, abszolút nem sikerült szabályosra, a maximum, amit ki tudtam belőle hozni, az egy húsvétitojás-alakzat :-) ):





A szalvétáról lehúztam a két fehér réteget. A tálca lapját átkentem dekupázsragasztóval, és óvatosan ráhelyeztem a színes szalvétaréteget (nem könnyű szépen simán rátenni). A fehér rétegeket gombóccá gyűrtem, és ezzel rányomogattam a szalvétát a tálcára, hogy eltűnjenek a ráncok.

Kicsit vártam, hogy száradjon, aztán a felszínét is átkentem a dekupázsragasztóval:





Megvártam, amíg tökéletesen megszáradt, és a tálca belsejének szélein körberagasztottam pillanatragasztóval három sornyi spárgát. (Ezt a szakaszt simán el lehet hagyni, ha sikerül a szalvétát éppen méretesre vágni...)






A spárgasorokat ezután fekete akrilfestékkel lefestettem, és mellettük is húztam egy csíkot. Ezután feketére festettem a tálca peremét is.





A tálca hátuljára ragasztópisztollyal felrögzítettem egy spárgából készült hurkot, akasztónak.

A sminkcuccokra ragasztottam egy-egy mágnest:





És készen is lett a tálcából készült sminktartó - remélhetőleg ezután mindig szépen egy helyen lesznek a fáradtságeltüntető csodaszereim. És ha mondjuk egyszer már ennyit sem sminkelnék, mint most, még mindig lenne egy szépséges, egyedi, fekete-fehér tálcám... :-)







17 megjegyzés:

  1. Szèpséges:) én sajnos ekkora tàlcàn nem fèrnèk el...
    És èvek òta lankadatlan a Clinique szerelem:)
    Ma pròbâlok felhajtani szêp papírkàkat a tükrös gardròbszekrèny tükörtelenítésére, van tutti forràsod?
    Gyönyörű hajnalt...mindig eljön csak tudni kell kivàrni;)
    Puszillak

    VálaszTörlés
  2. Nagyon-nagyon szép lett, és praktikus is! :)

    VálaszTörlés
  3. Ez valami fantasztikus ... nagyon tetszik, nekem is kallódnak valahol fém tálcáim, már rozsdásodnak is néhol, hétvégén elő is keresem őket és megnézem, mit lehet kihozni belőlük :)

    VálaszTörlés
  4. De jó! Nekem is van ilyen szalvétám! :-) Én bébiételes üvegből készítettem vele mécsest.
    Nagyon praktikus ez a sminkkellék tartó!

    VálaszTörlés
  5. Ez a sminkkészlettartó egészen bámulatos, a szalvétád pedig a letisztult elegancia. :) Nálam a dekupázs mindent visz: tele vagyok szalvétákkal, most épp evőeszköztartóból igyekszem ékszertartót készíteni, csak érjek már a végére...

    VálaszTörlés
  6. Jaj de gyönyörű - nagyot sóhajtó smiley :-)

    Nagy sminkbarát vagyok, s egy ekkora tálcán kb. el is férnék - egy rúzsnak pl. lenne még ott hely ;-)

    VálaszTörlés
  7. Nagyon szép lett! Az eredeti hölgynél vajon hogyan tapadnak a mágnesek? Mert csak sima képkereteket láttam nála, a Tiedet értem, mert fémből van.

    VálaszTörlés
  8. Vivi, megértelek a Clinique-kel kapcsolatban, ha nem lenne oan drága, mindenem az lenne... de azért így is elcsábulok erre-arra :-)
    Attól függ, milyen papírt szeretnél (milyen stílusút), de szép igényesek vannak a MüPa könyvesboltjában, meg persze hobbiboltokban is.

    Hankka, köszönöm, igen, rögtön használatba is vettem, éppen jól jött :-)

    Erika, ha több tálcád is van, az nagyon jó! Akkor akár tematikusan is csoportosíthatsz - de persze lehet belőle gyerkőcnek való mágnestáblát is készíteni :-)

    Dominika, nekem is azonnali szerelem volt ez a szalvéta :-)

    Hvivko, csak igazat tudok neked adni, szerintem a dekupázs egy csodálatos találmány, annyi minden újjá tud születni a segítségével! És örülök, hogy tetszik! :-)

    Viki, hát miért a sóhaj? Szerintem lepd meg magad vele, hadd örüljenek a sminkek is meg te is... megérdemlitek mindketten, bár te egy kicsit még jobban! :-)

    Judit, köszönöm! Megnéztem a részletes leírást, azt írja, vett hozzá fémlapot, méretre vágta, és azt illesztette be a keretbe!

    VálaszTörlés
  9. A szalvétaragasztás talán legeredményesebb módszere a következő: mielőtt a szalvétát rátenném a baragasztózott felületre várok, hogy az száradjon egy kicsit. Amikor az ujjammal hozzáérve már nem nedves, de még ragad, akkor jön a szalvéta, amit az egyik sarkától elindulva a kézfejem alsó részével nyomok rá. Nem simítom, hanem lépésről lépésre haladok a kezemmel. Ezáltal sima lesz a szalvéta, nem szakad el, és jobban tartja a méretét is. sak száradás után kenem át a felső felületét. Remélem beválik neked is.
    Szuper ötleteid vannak, nagyon szeretem a papírdolgaidat, hiszen én is papírokkal foglalkozom. Nézz körül nálam is: www.gurigami.blogspot.com, hátha ez is beindítja a fantáziádat.

    VálaszTörlés
  10. Szia Levendulalány,

    Ez fantasztikus, praktikus, szép...stb. Még számos más jelzővel lehetne illetnei.
    Gratulálok ehhez is. Üdv.: Eszter

    VálaszTörlés
  11. Hihetetlen jó a blogod, gratulálok hozzá! Nekem még nincs gyerekem, de én újra gyereknek éreztem magam miközben itt nézelődtem, olyan sok érdekes és kreatív dolog van az oldaladon. Én eddig csak a konyhában éltem ki az alkotási vágyamat, de most lehet nekiállok feldíszíteni a lakást... :D Jövök máskor is. További jó kreatívkodást!
    Szabina :)

    VálaszTörlés
  12. Gurikati,köszönöm szépen a pontos leírást, ez így valóban tökéletesen működhet, legközelebb ki is próbálom! Már benéztem a blogodra, tényleg gyönyörű tárgyaid vannak... maga a technika is nagyon látványos. Azt hiszem, még jobban fel kell térképeznem :-)

    Eszter, köszönöm szépen!

    Judit, nagyon szívesen!

    Szabina, örülök, ha így érzed :-) Várlak máskor is, sok szeretettel!

    VálaszTörlés
  13. I love your blog and have a very ugly old tray that would be perfect for this project! I am very thankful for all of the pictures that you provide with the tutorials as the translator programs sometimes have issues with Hungarian! Instead of lavender, it translated it old lace. I hope your translator works better from English to Hungarian! Thank You for all the great ideas!

    VálaszTörlés
  14. Bobbie, thanks a lot, you're very kind! I hope that my photos will help you with the projects, but if you need more instructions, just contact me!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Maybe I just need to learn to read hungarian :)

      Törlés
    2. Well, it's an amazing idea :-) Hungarian is a beautiful language, to tell the truth, this is my favourite one :-)

      Törlés