2012. február 2., csütörtök

Rajzszöggömbök


Először is még egyszer szeretném megköszönni a tegnapi üzeneteiteket, annyira, de annyira nagyon jólestek... és nagyon is hozzájárultak ahhoz, hogy a születésnapom egyszerűen tökéletesre sikerült. :-) Nem is tudom, mikor volt utoljára ilyen emlékezetesen szép és jó születésnapom, pedig máskor sem szokott rossz lenni... úgyhogy köszönöm nektek, Zsuzsa, Lillacska, Eszter, Judit, Gabryella, Ili, Erdna, Hajnalka, Krisztina, Hvivko, Latinka, Chef Viki, Kati, Fxtina, Kála, Dominika, Mézeskalács, Vianne, Orsogi, Hajni, Fróni, Cashmere, Katuci, Csipetke, Hajnoc (köszönöm a gyönyörű számot!), Ágnes, Ildi, Titi, Tinike, Emerencia, Panna, Viki, Rita, Lucus, Kreativkrisz, Ági (meg az angyalai), Vargaera, Hankka és a kedves többiek - olyan nagyon jó, hogy vagytok nekem! 

Persze tegnap nem barkácsoltam semennyit sem (hacsak a torta felvágása nem számít annak :-) ), de van egy olyan dolog, amit még hetekkel ezelőtt készítettem, csak eddig mindig másról írtam. 
Röviden, múltkor találtam egy jó nagy doboz rajzszöget. Időről időre rá szoktam lelni, aztán évekre megint elfelejtem - hiszen egy nagy doboz rajzszög nem az a dolog, amit az ember csak úgy elhasználna bármire is. De hogy ne álljon a fiókban újabb két-három évig csendben és mozdulatlanul, arra gondoltam, ezt is fel kellene használni valamilyen kreatív célra. És mivel hungarocellgömbök nálunk mindig akadnak, máris egyértelmű volt, hogy a sok-sok rajszögből díszgömbök készülnek majd.


Kikészítettem a hungarocellgömböket és a rajzszögeket:





Fogtam az egyik gömböt, beleszúrtam egy rajzszöget, majd körben elkezdtem kirakni a többi rajzszöggel.





Először nagyon pepecselős dolognak tűnt, aztán a következő gömbnél már direkt megmértem az időt, hogy mennyi idő alatt lett készen: a nagyobb gömbök kirakása 8 perc volt, a kisebbeké 6... szerintem ez nem is olyan vészes.
Szóval tovább rakosgattam a rajszögeket a gömbökre:





Amikor készen lett egy gömb, mindig elgyönyörködtem benne, hihetetlen volt, hogy szimpla rajzszögekből meg hungarocellből ilyen egyszerűen szép tárgyat lehet készíteni... tényleg nagyon látványos lett.





Persze tudom, hogy nem találtam fel a spanyolviaszt, hiszen ehhez hasonló gömböket sokan készítenek régóta, de eddig sosem volt kedvem nekilátni, egyrészt mert azt gondoltam, órákba telik ezeket elkészíteni, másrészt meg nem hozott lázba a gondolat, hogy rajzszögekből készítsek díszt. De az az igazság, hogy a végeredmény tényleg nagyon-nagyon szép, és egyáltalán nem egy időrabló dolog a létrehozása sem - persze kisgyerekes házba, kíváncsi ujjacskák mellé nem ajánlom :-)










13 megjegyzés:

  1. Remélem, boldogan telt a tegnapod!
    Én a Te tiszteletedre újra "levendulalányos" napot tartottam: megcsináltam a harisnyakoszorúdat, s díszítésként tettem rá a zseníliadrótos virágaidból is. Mikor a nagylánykám hazaért az oviból, percekig csak nézte-nézte, majd megszólalt: "Anya, ez valami gyönyörűséges!" Háááát, ha ő mondja! :)
    Már régóta tervezem, hogy a papírgurigás faliképnek is nekiállok! De olyan nagy melónak tűnik!

    Ezek a gömbök is nagyon jól mutathatnak egy dísztálon, vagy akár fellógatva.

    VálaszTörlés
  2. Örvendek, hogy jó volt a szülinapod, mégegyszer sok boldogságot kívánunk neked meg kedves családodnak!
    Nagyon jók ezek a gömböcskék, karácsonykor igazi dekoráció lehetne!
    Vidám napot!

    VálaszTörlés
  3. :-) És tudod te mennyien olvasnak téged úgy, hogy nem írnak be? :-) Szerintem sokat csuklasz mostanában, mert az én ismerőseim sokat emlegetnek... persze csak jó értelemben :-) Próbálgatják a receptjeidet, készítik a műalkotásokat, vagy csak szimplán olvasnak, azért, mert olyan jóóóóóóól írsz :-)
    Gratulálok neked a lényedért! :-)

    VálaszTörlés
  4. Nagyon örülök hogy tetszett a szám!:)Este küldtem egy képet is,remélem megkaptad!

    Ezek a gömbök nagyon tetszenek de hozzánk még nem való sajna:(

    VálaszTörlés
  5. Hvivko, úgy örülök, hogy még a lánykádnak is tetszett a koszorú :-) Ha ő mondja, tényleg biztosan úgy is van!
    Igen, a papírgurigás kép nagyobb lélegzetvételű dolog, de azért ha van egy-egy szabad órád, érdemes nekikezdeni, biztosan valami gyönyörűt hoznál ki belőle! Nekem is van most megint egy papírgrurigás projektem, esténként szánok rá 20-30 percet, ha megtehetem, és így haladgatok vele, ráérősen :-) :-)

    Emerencia, nagyon szépen köszönöm! Igen, karácsonykor is jól jöhetnek ezek a gömbök, bár én most asztali dísznek szántam őket, egy tálba, és az egyik barátnőmnek ajándékoztam. Neki olyan otthona van, ami a minimalista stílushoz van nagyon közel, és hozzá nagyon fog passzolni a négy gömböcske, remélem :-)

    Gabi, köszönöm szépen, nagyon kedves vagy, és biztosan az ismerőseid is azok, úgyhogy nagyon örülök, ha meglátogatnak :-)
    Köszönöm!!

    Hajnoc, igen, köszönöm szépen, és fantasztikusan jól néznek ki a pörgettyűk! Úgy örülök, hogy elküldted a képet, annyira jó látni, hogy megvalósítottad! Remélem, hogy sikere volt nálatok!

    VálaszTörlés
  6. Évi,én nem csak a pörgettyűkről küldtem képet:)Ha letöltöd és úgy nézed meg akkor látni fogod Te is.:)

    VálaszTörlés
  7. Jaj, tényleg... a "megtekintés"-re nyomtam először, és úgy csak a pörgettyűk jelentek meg! De hát ez hihetetlen :-) Egyik szebb, mint a másik, és csupa kiflis dolog! Hajnoc, köszönöm, hogy elküldted!! Bob mester a leglazább a hajóban :-)De mindegyik annyira szép! Köszönöm, ezt nagyon elteszem jó helyre :-)

    VálaszTörlés
  8. Kedves Levendulalány!
    Tegnap "fedeztelek fel", és rögtön függő lettem...:) Sajnos én is olyan vagyok, hogy ha elkap a lendület, akkor rögtön, azonnal kell minden, így reggel 7-kor nekiláttam Aranyhaj után szabadon Ariel-fakanálbábnak. Persze jött a 3 évesemtől rögtön, hogy "De Anya, a boszorkányt is csináld meg, légyszíííííííííí", így készült egy Ursula is. Aztán csináltam egy CD-pörgettyűt, gyerekek alvásideje alatt megállapítottam, hogy jelentős vagyont fogok otthagyni az Opitec-nél, egy csomó mindenbe beleszerettem ott is. Ha nem gond "lopnám" a Bogyó és Babóca projektet is, húsvétra elkészítem a lányomnak. Nem tudom ki élvezi majd jobban - ő a játékot vagy én a készítését, már viszket a tenyerem, csak sajnos min 6 nap a kiszállítás...:( efeletti bánatomban nekiestem most a vitorláshajónak, hogy majd este milyen jó lesz - lánykám már garázdálkodik a fürdőben...:) Köszönöm, hogy megosztod velünk a gondolataidat, iszonyú lelkesítő vagy :) Timi

    VálaszTörlés
  9. Jó lenne karácsonyfa dísznek is! Barnusom imádná, a diszkógömbökért is odáig van. :-)

    VálaszTörlés
  10. Szia, Timi! Drága vagy, köszönöm szépen :-) Nagyon megértelek, tudod, nekem is mindent AZONNAL meg kell csinálnom, és már én is felvásároltam részletekben az Opitec-et... Persze, minden ötlet szabadon vihető/alakítható, úgyhogy remélem, a lánykád nagyon fog örülni, ha a nyuszi meghozza neki Bogyóékat! Én pedig annak örülök, hogy tetszik az oldal... köszönöm, hogy megírtad, és látogass el ide minél gyakrabban! :-)

    Katuci, igen, az biztos, hogy nagyon tetszene neki! Mondjuk én a Kisebbiknek nem merem odaadni, egyszer megkaparintotta az egyiket, és egy perc alatt a fele rajszögmennyiségtől megszabadította az egyik gömböt :-)

    VálaszTörlés
  11. Elképsztő, hogy néhány száz forintból miket lehet csinálni. Ez nagyon fel tudja dobni egy szoba hangulatát. Amúgy kíváncsi lennék, hogy egy kreatív boltban egy ilyen remek díszt hány százalékos haszonnal adnának el.
    Köszönöm, hogy ezt is megosztottad. Minden jót. Eszter (aki nem Mónika:)) (remélem érthető volta a vicc és nem túl "fa")

    VálaszTörlés
  12. Igen, sokszor azért is kezdek valaminek a megvalósításához, mert felbosszant, hogy boltokban a hasonlókat mennyiért képesek árulni. Persze, sok dísztárgy nem reprodukálható vagy nem olyan minőségben, de egy részüket nagyon hasonlóan elő lehet otthon is állítani, ahogy írod is, sokkal-sokkal olcsóbban... szerintem ezeknek érdemes nekilátni.

    VálaszTörlés
  13. Ma nekem is levendula lány napom volt. A spárban árulnak csodaszép csíkos pöttyös levendulalányos csomagolókat 190 ft-ért. Vettem, bár nem tudtam mit kezdjek vele... csak levendula lányos volt. Ma fogtam és a kommersz ceruzákon kipróbáltam, milyen lenne ha levendulalányos lenne. Csodaszép lett, a nagy fiamnak csillogott a szeme... de a hegyezésnél nem vizsgázott jól a ceruza. Aztán nekifogtunk WC guriga koszorút készíteni...az még folyamatban :)Betti

    VálaszTörlés