2012. február 17., péntek

Hőlégballon


Már többször utaltam rá, hogy az idő és én mostanában nem vagyunk a legjobb barátok. Én folyton futok utána, de sosem tudom elcsípni, ráadásul egyfolytában szidalmazom is, hogy minek rohan annyira, ám olyan nehéz a felfogása, hogy hiába mondom, hogy többre lenne szükségem belőle, nem érti meg :-)

Több oknál fogva is hiányom van az időből. Először is szombaton felnőtt jelmezbálba megyünk - éppen 7 főt tesz ki a társaságunk, úgyhogy mi leszünk a hét mesterlövész. Magas szárú csizma, farmer, kockás ing, kendő a nyakban, egy colt a bal kézben,ostor a jobban, cowboykalap a fejen, seriffcsillag az ingen és ilyenek. Már ez sem egy kimondottan egyszerű dolog, hiába hangzik annak - például cowboykalapot szerezni nem olyan könnyű ám felnőtt méretben és nem sokezer forintért... de mostanra ez legalább megvan.

Rögtön másnap lesz a Nagyobbik szülinapi bulija - 15 db öt- és hétéves kor közötti gyerkőcből áll a vendégsereg + szülők. Már gőzerővel készítem a dekorációt, írom az étellistát, beszereztem a tombolaajándékokat, a terítéket, kitaláltam nagyjából a programot... hát ez sem az az ötperces elfoglaltság, no.
Ezután szerdán lesz maga a születésnap - torta, ajándékok itthon, az oviba 2 torta, innivalók, rágcsák bevitelre...
Másnap, csütörtökön következik az óvodai farsang. Éjszakánként készítem a királylány- és királyfijelmezt, úgyhogy lassan olyan vagyok, mint Csipkerózsika, bele-beleszúrok a tűvel az ujjamba, aztán elalszom... :-)

És végül, a mulatságsorozat betetőzéseként hétvégén következik a Nagyobbik családi és baráti körben megünnepelt születésnapi bulija, ami nálunk hagyományosan jelmezes, és a kis ünnepelt választhatja  meg a témakört.
Idén az Óz, a nagy varázsló c. mesére voksolt, úgyhogy ennek megfelelően újabb jelmezeket kell legyártanom :-) Persze, egyszerűbb lenne a királylány-királyfi jelmezt használni, de nálunk az óvodai farsang és a családi szülinapi buli teljesen elkülönül egymástól, hogy kétszer lehessen örülni a beöltözésnek. Így a hétvégi jelmezes murin a Nagyobbik lesz Dorothy, a Kisebbik Toto, életem egyetlen társa az Oroszlán, a barátaink a Madárijesztő és a Bádogember, anyukám és apukám Em néni és Henry bácsi, és én magam vajon ki?  Természetesen a boszorkány, ráadásul az ünnepelt rendelkezése szerint 2in1, néha a gonosz boszorkány, néha pedig a jóságos nyugati - ezt a skizofrén állapotot még nem tudom, hogy oldom meg, de szerintem addigra a nonstop pörgéstől alapból kicsit ideggyenge leszek, szóval a néha édesen mosolygok-néha toporzékolva visítok fejhangon valószínűleg zsigerből fog menni. :-)

Na, hát szóval ezért nem vagyunk éppen puszipajtások az idővel, de feltett szándékom, hogy én győzök. :-) Persze a készülődés némi áldozatokkal is jár, mostanában nagyon szuper kreatív ötlet nem jött elő zombisodó agyamból, de azért most mégis írok valamiről.
Bár ezt a lenti dolgot először nem is akartam megmutatni, mert olyan nagyon egyszerű kivitelezésű.... De aztán gondoltam, ha csak mosolyogtok egyet rajta, akkor már megéri. Az ötlet akkor jött, amikor a hőlégballonos papírt ragasztottam be múltkor a zöldségesládába - miért is ne készíthetnék játék hőlégballont? Az ismertetett időproblémák miatt viszont nagyon minimálra vettem a projektet, úgyhogy igazán egyszerűen kivitelezhető, sőt, továbbgondolásra felajánlott, mert ti valószínűleg valami sokkal szebbet tudnátok kihozni belőle. :-)


Amire szükség van: egy nagyobb lufi, egy kis fonott kosárka, fonal, olló és két vállalkozó szellemű játékfigura :-)





A fonalat kössük többször a lufi végére. Az egyik szálat hagyjuk lógni kb. 50 cm-nyit, a másikat pedig kb. 4 méter után vágjuk el. A hosszabb szálat tekerjük egyszer körbe a lufin, alul kössük meg kétszer, de nehogy elvágjuk.





A hosszú szálat megint tekerjük át a lufin, merőlegesen az előzőre. Középen, a lufi tetején, ahol találkoznak, vezessük át kétszer az előző szál alatt, aztán vezessük le újra a lufi aljára, és újra kössük el kétszer.





Ugyanígy még jó párszor vezessük körbe a hosszú szálat. Fent középen mindig hurkoljuk át többször az előző szálakat úgy, hogy a szálak összefutása a lufi tetején középre essen.
Kössük meg alul jó párszor.





A kis vesszőkosár négy sarkán (kör alakúnál négy ponton, egymástól egyenlő távolságra), vezessünk át egy-egy hosszú fonaldarabot, a felső vessző alatt.





A négy sarokról vezető szálakat kössük össze kb. 35 cm-re a kosárkától.





A csomó utáni szálakat szorosan kössük össze a lufi végére, többszörösen, majd az összes felesleges szálat vágjuk le.





Egy rövidebb fonaldarabot vezessünk át a lufi tetején lévő fonalösszefutások alatt, így már fel is akaszthatjuk a hőlégballont.

Szerintem érdemes néhány párperces felhőt is fabrikálni mellé: felhőnként két egymásra fektetett kék papírból vágjunk ki azonos felhőformákat. Ragasztóval kenjünk be a szélüket egy cm vastag csíkban, de hagyjunk ki egy 15 cm-es szakaszt. Nyomjuk össze a felhőt, amíg jól összetapadnak. Tömjük ki őket vattával (ne nagyon), csúsztassuk bele egy hosszú cérnadarab végét, majd ragasztózzuk be a széleket, és nyomjuk össze ezt is.





A kosárba pedig tegyünk két bátor utast, majd hagyjuk, hogy a gyerkőc jártában-keltében meglökje őket :-)

Noha ez tényleg egy borzasztóan egyszerű kivitelezés, a kicsiknél garantált sikere lesz - Katucinak pedig külön szeretettel küldöm :-)















10 megjegyzés:

  1. Szia!
    Ahhoz képest, hogy minimális idő alatt maximális munkát kell elvégezned, ez is egy aranyos ötlet! Még a tegnapi bejegyzésed kapcsán: ma reggel ezt a számot hallottam a rádióban, és rögtön Rád gondoltam, mert engem ez is jobb kedvre derít: http://www.youtube.com/watch?v=wW16mXiSP-s
    Ilyenkor februárban, és máskor is... Szép napot és sok kitartást az elkövetkező napokhoz! (Remélem kicsit mi is részesei lehetünk pár fotó erejéig! :-) )

    VálaszTörlés
  2. Kedves Levendulalány!
    Éppen a napokban készítettem hőlégballont a kisfiam ágya fölé. Annál is lufi az alap, csak papírmasé technikával tartósítva. Lehet, hogy ismered, sok helyen láttam már hasonlót. Mivel a sajátomról nincs képem, belinkelem az egyik legszebbet, amit a neten találtam:
    http://babikincsei.blogspot.com/search/label/pap%C3%ADrmas%C3%A9
    Gratulálok a sok szépséges alkotáshoz!
    Zsuzsi

    VálaszTörlés
  3. Szia, Ágnes! Köszönöm szépen, ezt a számot nagyon szeretem :-) és persze, ha lesznek publikálható minőségű fotók, megosztom veletek!

    Szia, Zsuzsi! Igen, ismerem a technikát, készítettem is ilyet régebben, de most ilyesmire sajnos egyáltalán nincs időm, ez többórás munka lenne, ezért maradt ez a végtelenül egyszerű megoldás... szerencsére a gyerekeim nem kritikusak, és pont ugyanannyira örülnek ennek a szimpla verziónak is :-)

    VálaszTörlés
  4. Kedves Levendulalány! Én is maximalista vagyok, de az évek alatt rájöttem arra, hogy van az a pont, amikor engednünk kell egy picit az idő szorítása végett! Hatalmas munka, amit bevállaltál, és szerintem ha egy-egy pontján lazítasz picit, akkor sem dől össze a világ. Szerintem mi blogolvasók most kivételesen elnézzük Neked, ha picit ritkábban írsz nekünk. :-)
    Cserébe nagyon-nagyon megköszönném, ha írnál majd a szülinapi gyerekzsúrról (játékokról, ötletekről, menükről). Mi tavasszal fogjuk először megrendezni a nagyobbik fiacskámnak, és már most izgulok, hogy mivel tudom majd a gyereksereget elkápráztatni.
    Kitartás!!!!!!! Ildi

    VálaszTörlés
  5. De drága vagy! :-) És milyen édes a két utas, Bogyó és Babóca. Barnabáséban egy csacsi, nyuszi és breki béka utaznak, természetesen mindenki azt mondja, hogy iá. :-) Nagyon édes az ötlet, én arra gondoltam, hogy a rizslámpájára készítek kosarat. :-) Sok kitartást Neked ehhez a sűrű héthez!

    VálaszTörlés
  6. Kedves Levendulalány,
    Mostanság fedeztem fel a blogodat, és nagyon-nagyon szuper fantasztikus. Én is szeretek kézműveskedni, de 3,5 éve kicsit az idő áll nyerésre, ugyanis a nagyobb lánykám 3.5 a kicsi fél éves. Gratulálok az ötleteidhez, remek vagy. Remélem - bár nem sok "epés" megjegyzést olvastam - szóval remélem ezek nem szegik kedved és még sok-sok bejegyzést olvashatunk Tőled. Az irígy emberek pedik lelki szegények, ne feledd, ha mégis belefutnál ilyenbe. Kitartást a szuperzsúfolt héthez és boldog szülinapot a Nagyobb csemetének.
    Anita

    VálaszTörlés
  7. ÓÓÓ, nagyon értem, miért nincs időd! :)) Mi 2 hét alatt 3 farsangon veszünk részt, egy iskolai, egy óvódai és egy hittanos, ez utóbbi Macskabál elnevezéssel - utalva az ajánlott jelmezre, ször 3 gyerek... :D
    Az oviban nagyon rossz volt látni, hogy a kislányom, aki kigondolta, hogy jégkirálynő lesz, segített a hópelyhek és csillámok felvarrásában, és tökéletesen elégedett volt itthon a végeredménnyel; mennyire szomorú lett, amikor meglátta a kispajtásokat bolti csillivilli hercegnőjelmezekben... Lehangoló ez, még ha azokat az anyukat is meg kell érteni (nem megy könnyen), akik idő/kreativítás/akarat/jószándék hiányában kénytelenek ennyivel elintézni.
    (és bocs amiért ideöntöttem, de ti talán értitek, miért szomorított el ez)

    VálaszTörlés
  8. Ildi, mindenképpen beszámolok a zsúrral kapcsolatos tapasztalatokról, és igyekszem pár jól hasznosítható tippet is adni majd!
    A megértést pedig nagyon köszönöm :-)

    Katuci, szerintem a rizslámpa szuper ötlet, azt hiszem, használom is majd, ha nem gond :-) És köszönöm szépen...

    Anita, nagyon kedves vagy, és jól látod, elég érzékeny típus vagyok, és rosszul tud esni, ha azt érzem, ok nélkül bántanak... szerencsére azért nagyon-nagyon ritka ez, a blogot szinte kizárólag kedves és mély érzésű olvasók látogatják, és ez nagyon szívet melengető érzés.
    Köszönöm a jókívánságot a Nagyobbik nevében is :-)

    Florci, ez a három farsang is horrorisztikusan hangzik... úgyhogy neked is sok-sok kitartást, energiát és humorérzéket kívánok hozzá! Viszont ez, amit a kislányoddal kapcsolatban írtál, úgy összeszorította a szívemet... néha azt gondolom, nekünk sokkal jobb dolgunk volt, amikor gyerekek voltunk, nem voltak bolti jelmezek, viszont a farsangok sokkal színesebbek és kreatívabbak voltak, nem volt egyszerre 8 Pókember és 6 Csipkerózsika, ugyanabban a bolti jelmezben, és az otthon készített jelmezeknél látszott, melyik anyuka tette bele a szívét is... de azt gondolom, a kislányod nagyon szerencsés, hiszen viszi magával a felnőttkorába az igényt, hogy majd ő is maga készítse a saját kislányának a jelmezét. És az lesz majd az igazi visszaigazolás neked, nekünk, anyáknak...

    VálaszTörlés
  9. Szia Levendulalány. Itt akartam először reagálni, aztán inkább írtam Neked egy levelet, amit megtalálsz ezen a címen: http://lakasvagyotthon.blogspot.com/2012/02/holegballon-batoritasra.html
    Úgy bátorítasz, hogy nem is tudsz róla! :-)Nagyon köszönöm Neked, kérlek, nézd meg, mit rejtegettem eddig.

    VálaszTörlés
  10. Szia, Jambori! Meg is néztem, írok is rá nemsokára...

    VálaszTörlés