2012. február 21., kedd

Élménybeszámoló


Következzen akkor a hétvégén rendezett szülinapi gyerekzsúrral kapcsolatos beszámoló, tippek, trükkök, tanulságok. :-)

Nálunk 13 gyerek volt jelen a zsúron, plusz sok hozzájuk tartozó felnőtt (errefelé ez így szokás). Az egyik kedves óvó nénink is eljött, és két barátunk is itt volt, úgyhogy harminc körüli létszámmal zajlott a buli. Jó pár fontos tanulsággal gazdagodtam ismét, és ezeket meg is osztanám veletek, hátha jól jön :-)

1. Az első és legfontosabb: legyen segítségünk. Hála Istennek, nálunk több irányból is érkezett segítség: anyukámék elvitték a Kisebbiket magukhoz - ez volt a legnagyobb könnyebbség, mivel ő egészen biztosan mindenhol láb alatt lett volna, ő akarta volna kibontani az ajándékokat, ő akarta volna elfújni a gyertyákat, és az összes "nagyos" játékot egy pillanat alatt elrontotta volna, ráadásul most egyáltalán nem tudtunk volna figyelni rá, ő pedig - mint tudjuk - született bajkeverési őstehetség...
Két barátnőm is jött segíteni, és ők is nagyon kellettek, hiszen mi ketten nagyon kevesen lettünk volna. A szülők körül is ott kellett lenni folyamatosan, figyelni a gyerekekre, elsimítani a maguktól meg nem oldódó konfliktusokat, fényképezni, zsepit osztani, kézmosásokat bevasalni pisilés után, levezényelni a játékokat, intézni az ételek-italok osztását, a millió csizma-vastag nadrág-kabát-sál-sapka logisztikáját... szóval, segítség kell midenképpen, mert mi négyen kellettünk a 30 emberhez, ez biztos, de ha csak a gyerekek lettek volna ott, akkor is jó, ha valaki mellettünk van folyamatosan.

2. Ételek: csupa kézbe vehető, gyorsan bekapható ennivalót terveztem, hiszen ilyenkor ez a legpraktikusabb. Ennek megfelelően voltak mini fasírtgolyók pulykából (a gyerekek imádták), vékony, hosszú rudacskákra vágott répa és uborka, sajtos rúd, mascarponés nutellakrémmel töltött piskótagolyók, csokis minimuffinok, sajtos-fűszeres ostyák, leveles tésztás virslicsomagocskák. Csupa olyasmi, amit könnyű elkészíteni, hidegen is finom, és tányér-villa nélkül elfogyasztható. Innivalónak volt persze mindenféle, plusz egy tálon kiürült és tisztára mosott joghurtos flakonokban tej szívószállal.
A tortákat most nem én sütöttem, mert ennyi emberre két nagy torta kell, két különböző ízben, hogy mindenki tudjon választani - majd a szombati családi bulira mindenképpen én sütök, de itt most tökéletes volt a cukrászdában rendelt két  nagy torta: az egyik amerikai csokoládétorta volt, a másik egy hatalmas Hello Kitty-formájú marcipános-vaníliás torta volt. Nagyon finomak voltak, és szinte tökéletesen el is fogytak mind, szóval szükség is volt az ipari mennyiségre. :-)

3. Dekoráció: a lufikat leszámítva minden itthon készült, szinte fillérekből - mégis mindenki őszinte lelkesedéssel dicsérte. :-) A szuperkedvenc, tényleg alig pénzbe kerülő dekorációról holnap fogok írni, a szívecskés girlandot már ismeritek, és persze rengeteg lufi is volt. Nagyon dús és vidám díszítés lett, a kis ünnepelt teljesen el volt tőle ragadtatva. :-)

4. Program: mivel hat-hétévesekről van szó, úgy gondoltam, kell nekik egy kis elfoglaltsággal készülni. A kisebbeket még lehetett hagyni szabadon tombolni, de a nagyobbaknál azt tippeltem, kell néhány dolog, amivel egyrészt egy kicsit néha lehiggasztjuk őket, hogy ne pörögjenek túl, másrészt legyen egy kicsit ünnepibb jellege a bulinak, ne csak arról szóljon, ki tudja még jobban szétpakolni a gyerekszobákat (persze, nyilván arról is :-) ).

A következőképpen ment a dolog: 3-ra volt meghirdetve a kezdés, és 6-fél 7-kor terveztük befejezni. Érkezés után háromnegyed órán át hagytuk őket játszani, és aztán táncversenyt hirdettünk: a beugró az volt, hogy mindenkinek válaszolnia kellett egy kvízkérdésre, ami persze hozzájuk közel álló témakörökből volt. Persze egy kis segítséggel mindenki megváltotta a belépőjét a táncversenyre, és a táncparketten elkezdődhetett a nemes versengés. Igaz, a szülők kicsit csodálkoztak, hogy AC/DC-re ment a tánc, de hát éppen ez volt bent a lejátszóban :-) A második fordulónál már disztingváltam, és a Dancing Queen-re váltottam, de addigra már úgyis odavolt a tekintélyünk, szóval mindegy volt. :-)
A táncversenyen a zsűri előbb persze nehéz helyzetben volt, aztán végül mindenkinek megítélt egy-egy nyalókát, annyi fantasztikus tehetség nyüzsgött a parketten. (Megjegyzem, a fiúk simán lekörözték arconpörgésben a lányokat - kivéve persze az ünnepeltet, aki repkedő hajjal, teljes eufóriában ugrált köztük.)
Ezután megint szabad játék következett, majd egy újabb kvízkérdés-sorozattal ezúttal hangszereket lehetett nyerni.
A hangszereket előző este készítettem el kb. félóra alatt, csupa itthon található eszközből - volt köztük tölcsér, fémdobozba tett marék rizs, képkeretre feszített sok-sok befőttesgumi (ez volt a hárfa), papírgurigából és sütőpapírból készített zümmögő, papírpohár-tamtamdob és sok más hasonló dolog. Ezekkel a hangszerekkel elpróbáltuk a gyerekszobában a vendégsereggel a "Boldog szülinapot" című dalt énekkel-hangszeres kísérettel, majd levonultunk a szülők elé, és ott is lejátszottuk a rövid koncertet, halláskárosodás árnyéka mellett, de óriási lelkesedéssel és nagy-nagy sikerrel. :-)
Ezután megint szabad játék következett, majd az ajándékok átadása és persze a tortázás, majd a zsúr zárásaként tombola, ami hagyományosan fantasztikusan népszerű programpont. Idén nagyon-nagyon jó kis ajándékokat sikerült beszereznem hozzá, mert időben kezdtem el vásárolgatni az ajándékokat, és fejenként 100-200 forintért nagyszerű nyereményeket tudtam venni, például Bob mesteres pénztárcát, Fekete Péter-kártyajátékot, cicaálarcot, Aranyhaj-kifestőt, matricakészletet, falról lemászó ragacsfigurát, űrhajóskapitányt, Verdák-puzzle-t, nyaklánc-karkötő szettet, mini csocsókészletet és hasonlókat - az egyik sem kerül többe 200 Ft-nál, a nagyja még annyiba sem.
A gyerekek nagyon-nagyon örültek mindennek. Az óvodai jelüket dobtuk be egy kalapba - suttyomban persze gyorsan szétválogattam a kupacot fiúra és lányra, így amíg Ő egy letakart kosárból kihúzott egy ajándékot, és harsány kikiáltó módjára bemutatta részletesen a nyereményt, én feltűnésmentesen megbundáztam a tombolát: kikerestem a kalapból a fiúk vagy a lányok kupacából azt, akihez a leginkább passzolt az adott nyeremény, és így persze az nyerhette meg.

Szóval, az egész nagyon jól sikerült, a gyerekek nagyon-nagyon élvezték az egészet. Igaz, nekünk végtelenül pörgős volt, de az eredmény minden fáradtságot megért: a Nagyobbik azt mondta, még soha ilyen jó szülinapi bulija nem volt,  a kis vendégek pedig még tegnap is odasereglettek körém az oviban, és lelkesen kiabálták, hogy milyen jól érezték magukat.

Úgyhogy itt is szeretném megköszönni anyukámnak, apukámnak, Móni és Andi barátnőmnek a sok-sok-sok-sok segítséget, mert nélkülük biztosan nem sikerült volna így.

És persze mindig megértem azokat is, akik játszóházba viszik a gyerkőcöket szülinapozni, de azt hiszem, nekünk ez az itthoni mulatság jön be a legjobban, mert akármilyen fárasztó is, azt érzem, a gyerekeknek többet tudunk adni így.

Ráadásul Őt látni, mint szupervagány tombolalevezénylő apukát - igazi szerelmetes büszkeség. :-)


VÉGE (phhhűűű)


U.i.1. Csak hogy nehogy azt higgyétek, hogy minden rózsaszínű gördülékenységgel zajlott, megírom, hogy a tortagyertyákat még mostanáig sem találtuk meg. Gyönyörűséges gyertyákat vettem gyönyörűséges 7-es számmal együtt, és gyönyörűségesen el is tűntek valahova. Kerestük mi, kereste az összes szülő, rémesen ciki volt. :-) Végül előástam hét használt gyertyát, mert gondoltam, úgyis kint gyújtjuk meg, tehát nem gond, ha nem új, akkor már úgysem látszik, hogy ezek már valamikor meg lettek gyújtva. De azért rendesen kellemetlen volt. :-)

U.i.2. A legcsodásabb ajándékot a Nagyobbik az ő Veronika barátnőjétől kapta, előzetes titkos egyeztetés után a szülők között... egy későbbi bejegyzésben majd írok róla is, de elárulok annyit, hogy puha bundája van és pici szürke orra... :-)









25 megjegyzés:

  1. Gratula az Ünnepeltnek:)!
    Megint csak ismételni tudom magam: fantasztikus vagy:)! O.k., hogy a bulin voltak segítőid, de az előkészületek munka, két gyerek és egy ilyen mozgalmas hétvége mellett... Le a kalappal:)!
    Légyszi mutasd majd meg a hangszereket is a közeljövőben! Nálunk most az lenne nagyon aktuális:).
    Köszi!
    Judit

    VálaszTörlés
  2. Évi, le a kalappal előtted! És hogy történt a gyertya körül némi gikszer? Ugyan,nem kell törődni vele. Így is tökéletesen zajlott minden, nemde? Gratulálok! :)

    VálaszTörlés
  3. Őszinte elismerésem :-)! Tök jó lehet nálatok gyereknek lenni! (Ilyesmire gyúrok én is szülőileg :-D )

    VálaszTörlés
  4. Nem értem, mi a baj az AC/DC-vel???
    Amúgy szuper bulinak hangzik!
    Gyorsan elraktároztam az agyam erre a célra fenntartott zugában néhány ötletet, mire a lánykám 6 éves lesz.
    A képen látható finomságok pedig... hát szóhoz sem jutok!
    Fogadd szívből jövő elismerésemet! :D
    ( A tortagyertyáknak meg van egy ilyen rossz szokásuk, eltűnnek, évekre... de legalább annyi időre, hogy a számozás ár ne legyen aktuális. Nálunk is mindig ez történik. )

    VálaszTörlés
  5. Szuperanyu, annyira jól megoldottál mindent! Klassz lehet nálatok felnőni, minden percben kitalálsz valami!

    VálaszTörlés
  6. Isten éltesse a Nagyobbikat :) A buli fergeteges lehetett. Eszembe is jutottak a gyerekkori születésnapjaink. Nálunk még manapság sincsenek játszóházak, így a szülőknek esélyük sem volt lepasszolni minket :) Nagyon jó, hogy programokat szerveztetek a gyerkőcöknek, nálunk ez általában hiányzott, így rendszerint veszekedésbe (és általában azért békülésbe) torkollottak a bulik. Mindegyikünknél megvoltak a szokásos menük, amik az évek során kialakultak, és ezt nagyon szerettem, mert az év többi napján olyat nem ettünk, mint egymás születésnapján. Eszembe jutott az az érzés is, ahogy készülődtünk, izgultunk, hogy vajon tetszik-e majd az ajándék, hogy ki lesz szoknyában és ki nadrágban,meddig maradhatunk a bulin stb. Egy gyerek életében ez nagy esemény (báris anno az volt), és ha ilyen jól sikerül, mint nálatok, akkor nagyon boldog lehet az ünnepelt és biztosan sokáig emlékezni fog rá...

    VálaszTörlés
  7. Judit, köszönöm szépen, de tényleg igazi csapatmunka volt, közös az érdem :-)
    Jó, akkor valamikor írok a "hangszerekről" is, ez tényleg nagyon tetszett a gyerekeknek is...

    Hvivko, köszönöm, azért a gyertyákat is jó lett volna megtalálni, de hát ez van, és amúgy tényleg jó, hogy csak ennyi gond volt :-)

    Kála, köszi, remélem, hogy a mieink is így érzik :-)

    Fruzsietta, szerintem semmi baj az AC/DC-vel, csak ilyenkor Alma együttest meg ilyeneket szokás hallgatni, de nem baj, ha már most megalapozzuk a gyerekek zenei ízlését :-) Köszönöm szépen, kedves vagy, és most úgy megkönnyebbültem, hogy a gyertyák máshol is hajlamosak eltűnni :-) :-)

    Katuci, köszi... hát kicsit túl sok ötletem is van, szerintem a családnak már az idegeire is megyek ezzel :-)

    Fxtina, köszönjük nagyon! Na ez az, szerintem én is azért gondolkodom mindig itthoni zsúrokban, mert anno nálunk ugye csak ilyenek voltak még, és mindig jól sikerültek... de jó, hogy írtál ezekről, úgy felidéződött minden! Emlékszem a 6. szülinapi zsúromra, annyira jól sikerült, valahol még hangfelvétel is van arról, hogy műsort adunk a hallgatóságnak a barátnőimmel :-) És bár a mieink már teljesen más világba nőnek bele, azt látom, egy ilyen buli nekik ugyanakkora élmény és izgalom, mint nekünk volt...

    VálaszTörlés
  8. Az ünnepeltet Isten éltesse nagyon sokáig. Neked pedig gratulálok a frappáns szülinapi bulihoz. Több fotót nem készítettél? Szívesen megnéztem volna a táncversenyről pár fotót.

    VálaszTörlés
  9. Éva, köszönöm szépen! De, lett több fotó is, de a gyerekekről a szüleik beleegyezése nélkül nem tennék ki képet... de tényleg borzasztóan aranyosak voltak :-)

    VálaszTörlés
  10. De jó lehet nálatok gyereknek lenni! Szerintem minden apróság megérdemelne egy ilyen anyukát!

    VálaszTörlés
  11. Orsi, köszönöm, nagyon kedves vagy! És becsületszavamra, nálunk anyának is nagyon jó lenni, jó lenne tudni, hogy én is megérdemlem őket :-)

    VálaszTörlés
  12. nekem nem szerveznel egy szulinapi bulit???? :))) Isten eltesse a kislanyodat! Neked meg koszonom szepen a sok jo otletet! Pont most lesz az egyik baratnom szulinapja, illetva a szalvetas otletedet, a munkahelyemen is fel tudom hasznalni!!! Koszonom!!!!! :)))

    VálaszTörlés
  13. Én is boldog szülinapot kívánok a kislányodnak, szuper kis bulija lehetett.
    Engem is érdekelnének a hangszereid, hétfőre készítenem kell az oviba. Van azért pár ötletem, de a tieidek mindig fantasztikusak. Többet is csinálnék, mert sajnos van olyan szülő, aki nem fog semmit készíteni és tudom, hogy milyen rossz érzés, ha ők nem tudnak zenélni.

    VálaszTörlés
  14. Amy, ha szeretnéd :-) :-) Köszönjük szépen, és örülök, ha úgy érzed, használható az ötlet...

    Kriszti, köszönöm szépen neked is! De ezek a "hangszerek" becsszavamra borzasztóan egyszerűek, és zenélésre egyáltalán nem alkalmasak, csak zajkeltésre... biztos, hogy ezek így jók lennének?

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Valószínű az oviban is csak zajt keltenének velük, mivel egyiknek sincs zenei képzettsége. Tegnap készítettem egy gitárt, pár csörgő eszközt. Egyiket rizzsel töltöttem meg, találtam a kincseim között még mák fejet, abból is csörgő készült, dióból készítettem pörgő dobot, konzerves dobozból pedig sima dobot. Ha ezeken kívül lenne még valami jó kis ötleted, szívesen fogadnám.
      Ide feltettem, amit készítettem: http://marchello2005.multiply.com/photos/album/400

      Törlés
  15. Szia! :D
    Nagyon Boldog Születésnapot kívánunk az Ünnepeltnek! ♥ ♥ ♥

    VálaszTörlés
  16. várlak szeretettel Palermoban májusban!:)
    egyébként a hangszerek nálam is jól jönnének mert van ~15 zajmániás gyerkőcünk, és kb nulla euronk :)))

    VálaszTörlés
  17. Megint nagyon jó volt olvasni a soraid...szuper lehetett a zsúr,és ezek az ínycsiklandozó falatkák!Összefutott a nyál a számban:)
    A hangszerek engem is érdekelnek úgyhogy ne csigázz minket sokáig :))

    Ui:Szeretem olvasni ahogy a Férjedről írsz:)(Ezt mint egy szintén szerelmetes feleség írom)

    VálaszTörlés
  18. Halimano, nagyon kedvesek vagytok, és köszönjük az ünnepelt nevében is :-) Puszik!

    Amy, jaj, Palermo...? Ne biztass, mert esetleg tényleg beállítok hozzátok, imádom Olaszországot :-) 15 gyerkőc? Az hogyan...? Rendben, meggyőztetek hangszerötletközlés-ügyileg :-)

    Hajnoc, szerintem sok dologban gondolkozunk hasonlóan, én ezt egyre inkább így érzem :-)

    VálaszTörlés
  19. katt a nevemre és szerintem majdnem minden világos lesz ;)
    ez egy kicsit másfajta Olaszország, de éppen annyira szép (legalábbis mikor nem esik 3 hétig az eső :P )15 gyerek: egy oviban dolgozom, ahol átlagban naponta 30 gyerek van, 5 hónapostól 6 évesig. Ezért mondtam, hogy 15 kb, mert ők vannak abban a korban, hogy élvezzék a zajkeltést :)

    VálaszTörlés
  20. Jó volt olvasni az ötleteket, köszi érte. Különösen, hogy egyszerű és mégis értelmes programokat találtál ki. Legtöbb fórumon inkább erőltetett (felnőttnek/gyereknek egyárán) szülinapi programokat ajánlanak. A 4-éves szülinapunkon sajnos nem tudtam 6-7 gyereket befogni, de talán most a 6 évesen júniusban már profibb leszek a segítségeddel.

    VálaszTörlés
  21. Kedves Névtelen, igen, ezek nagyon egyszerű, rövid ideig tartó, éppen megfelelő programok voltak. Én azt tapasztaltam, a gyerekek sem díjazzák, ha ilyenkor egyfolytában le akarjuk őket foglalni, fontos a szabad játék is, úgyhogy ennyi éppen tökéletesen elég volt, és nagyon tetszett a gyerekeknek, igazán tudom ajánlani :-)

    VálaszTörlés
  22. Hű, de klassz lehetett! Nagyon irigylem a lányod! :) Nekem sosem volt szülinapi bulim. De majd a 22.-et igazán megszervezhetnéd, még a rózsaszín királykisasszonyos szalvéta-girlandnak is örülnék. :D

    VálaszTörlés
  23. Dorabella, ha lenne egy picivel több időm, be is vállalnám, hidd el! Egy 22. szülinap rengeteg csudaszép dekoráció elkészítésére adna alkalmat, nagyon elégedetten maszatolnék vele :-)

    VálaszTörlés
  24. oi
    amei seu blog, cheio de idéias criativas, muito especial
    voltarei sempre aqui para pegar novidades
    bjos

    VálaszTörlés