2012. február 22., szerda

Dekoráció gyerekzsúrra szalvétából


A hétvégi szülinapi zsúron a legnagyobb sikert az a dekoráció aratta, amely a legkevesebb pénzből készült.
Az ötlet akkor született, amikor az egyik áruházban megpillantottam egy tündéri mintájú szalvétát. Először arra gondoltam, ezt hiába is venném meg, nem lenne szívem a tányérok mellé tenni, olyan édes... a következő gondolat az volt, hogy ilyen mintával miért szalvétát készítenek, miért nem inkább valami jó kis szülinapi dekorációt? A harmadik gondolattal egy időben pedig a szalvétacsomag már a kosárban lapult, mert tudtam, ha nem is erre szánták a gyártók, én akkor is dekorációvá változtatom.


Ez volt a szalvétacsomag, ami úgy megtetszett (kisfiús bulira persze valami vagány mintásat érdemes választani):





Fogtam a szalvétákat, és egyenként mindegyiket kettévágtam oldalt. Így kaptam sok-sok olyan, elöl és hátul és mintás szalvétafelet, amelyeknél fent volt a hajtás.

Ezeket a szalvétafeleket háromszög (azaz zászló) alakúra vágtam - a hajtás fent összetartotta a két felet, viszont alul teljesen nyitott volt a szalvéta.





Kifeszítettem a magasba egy hosszú spárgát, és elkezdtem ezekre feltenni a szalvétazászlókat - a spárga a rétegek közé került.





Egymástól 6-7 cm távolságra felhelyezgettem az összes szalvétazászlót - így is sokméternyi girland jön ki belőle, de ha nagyon dúsan szeretnénk a dekorációt, érdemes két csomag szalvétát venni.
Én csak simán felakasztottam a szalvétákat, mert így ugyanilyen egyszerűen le is tudom majd szedegetni őket - ha viszont nem akarjuk, hogy alul szétnyíljanak, egy-egy pöttyentés papírragasztóval össze lehet rögzíteni az aljukat, ez esetben a spágával együtt lehet eltenni a dekorációt.





Ezzel el is készült a szalvétából készült gyerekzsúr-dekoráció - nálunk alig akarta bárki is elhinni, hogy egyszerű szalvétából készült a girland, alig negyedórás munkával, én pedig még azóta sem szedtem le a dekorációt, annyira tetszik... :-)







Ezt az ötletet - és még sok más hasznos olvasnivalót - megtalálhatjátok a www.imami.hu helyi oldalain is, ha megkeresitek a főoldal térképén a saját lakhelyetek szerint illetékes helyi információs weboldalt!


9 megjegyzés:

  1. utólag, mikor megmutatod, az összes ötleted olyan egyszerűnek tűnik...:)
    mindig elolvasom a leírást, és addig nem nézem meg a képet, először megpróbálom elképzelni, milyen lehet, de sokszor még úgysem sikerül:)))
    csodálom a képzeleted, ahogyan a hétköznapi alapanyagokba belelátsz mindenfélét... és egy kicsit irigylem is:)

    VálaszTörlés
  2. Amikor említetted a múltkor az egyszerű dekorációt, pont ilyenre gondoltam, csak én papírból, de szalvétából sokkal ötletesebb! Most amíg még van időm, igyekszem az ötleteidet mihamarabb megvalósítani, hogy a mi party-nk előtt ne kelljen majd kapkodnom: a formalyukasztókat már be is szereztem!
    Köszönök minden inspirációt!

    VálaszTörlés
  3. Fantasztikus vagy :-) Szenzációsan sikerült ez a dekoráció, nem csodálom, hogy mindenki elalélt tőle!

    VálaszTörlés
  4. szuper ötlet!! olyan pofon 1xrű, h ilyenkor az ember csak arra gondol, mér' nem nekem jutott eszembe haha :)

    VálaszTörlés
  5. Ez annyira homlokracsapósan jó ötlet!

    VálaszTörlés
  6. Lillacska, mert egyszerűek is :-) És köszönöm, nekem nagy dicséret, amit írtál!

    Hvivko, szerintem ezt nagyon jól teszed, hogy időben felkészülsz, és nem az utolsó pillanatban kell majd ötleteket gyűjteni... és ha ezt is felhasználod, biztosan sikered lesz vele :-) És ugye, hogy a formalyukasztók milyen csodásak? Én imádom az enyémeket...

    Viki, köszönöm szépen, tényleg hihetetlenül népszerűek voltak, és még mindig nem szedtem le :-)

    Hajni, szerintem használd fel az ötletet valamikor, és máris a magadénak fogod érezni, hidd el :-)

    Kála, köszi :-) :-)

    VálaszTörlés
  7. Júj, ez megin de jó!! Hozatok a gyerekekkel tavaszi szalvétát, lesz dekorácijóóó a folyosóra! :))
    http://florci72.blogspot.com/2012/02/dijazott-lettem.html - gyere, kaptál díjjjat! Puszi!!

    VálaszTörlés
  8. Jaj de széééép lett,tényleg bájos ez a szalvéta(külön tetszik hogy nem mesefigurás:))És míg a szivecskés girland azért inkább kislányoknak való,ezt simán el tudom képzelni valami vidám szalvétával fiúknak is:)Nagyon köszi:)

    VálaszTörlés
  9. Florci, ez nagyon jó ötlet, különböző szalvétákkal is édes lesz :-)
    Jaj, nagyon-nagyon köszönöm a díjat, tündér vagy!! Puszi neked is!

    Hajnoc, örülök, hogy tetszik :-) Igen, például ugyanott, ahol ezt a kislányos szalvétát szereztem be, volt kalóz kisfiús mintájú is, na az például nagyon vagányul helyes lett volna kissrácos bulira :-)

    VálaszTörlés