2012. február 5., vasárnap

Befőttesüveg-romantika


Pár nappal ezelőtt sürgős szükség keletkezett nálunk néhány mécsestartóra. Ilyenkor persze sosem találok egy alkalmasat sem... többnyire persze mindennel így járok, ha valami csak simán kell, akkor rögtön megvan. Ha viszont NAGYON KELL, akkor áttúrhatok mindent, akkor sem fogom megtalálni... gondolom, ez a természet oktató-nevelő célzatú szelíd fricskája arra, hogy lassan, így két gyerek meg kellő számú leélt év után szerezzek már végre egy kis türelmet... :-)

Szóval, mécsestartó sehol egy szál sem. Gondoltam, akármilyen nagy pedagógus is a természet, én akkor sem fogok várni, és azzal főzök, ami van... úgyhogy előkotortam négy befőttesüveget a garázsból, kinyitottam a szalagos-csipkés-gombos dobozomat, téptem néhány csík kottapapírt, elővettem egy pillanatragasztót, és negyedóra alatt legyártottam négy igazán romantikus hangulatú mécsestartót.

Ha esetleg nálatok is szükség lenne egy kis hangulatvilágításra, arra biztatnálak benneteket, vegyetek elő sima befőttesüvegeket, tekerjétek körbe bármivel, ami fehér vagy krémszínű vagy natúr árnyalatú, rögzítsétek ragasztóval, csavarjatok rá még egy kis spárgát vagy szalagot, és ezzel készen is lesz... Vannak helyzetek, amikor jól jön az ilyesmi :-) Például még egy szerényebb költségvetésű esküvőre is simán el tudok képzelni ilyen hangulatkeltő díszeket, és még pénzbe is alig kerül, mert tényleg bármit rá lehet ezekre az üvegekre tekerni. 


Nem is ragozom tovább, helyette itt vannak a képek... a befőttesüvegek ezek a teljesen szimpla példányok voltak:






A legnagyobbra például felváltva tekertem és ragasztottam egy régi virágcsokorról megmaradt jutaszalagot meg egy régi valamiről lefejtett csipkecsíkot, rafiaszállal körbetekertem, és ragasztottam rá két gyurmalevelet.





Egy másik, bébiételes üvegre fehér papírzsepit ragasztottam, tekertem rá két csipkecsíkot meg egy adag spárgát, a spárga alá pedig bedugtam néhány bélyeget - ez lett a kedvencem. :-)





A harmadik üvegre egy darabka áttetsző selyemszalagot tekertem (ez is mind maradék volt valahonnan) meg egy másik darabka csipkeszalagot és két letépett kottapapírcsíkot. Kötöttem rá spárgából egy masnit, és egy pici barna gyurmarózsát ragasztottam rá:





A negyedikre pedig az összes világos színű szalagom utolsó maradéka került pár natúr színű gombbal.





Ennyiből készültek ezek a mécsesek -  csupa maradék meg semmiség. De a papírzsepis üveg a legjobb példa arra, hogy szépet-kedveset a semmiből is lehet készíteni - legalábbis nekem nagyon tetszenek, be kell vallanom... és hangulatvilágításnak is tökéletesen beváltak :-)






















17 megjegyzés:

  1. Kedves Levendulalány,

    Már egy ideje figyelemmel kísérem a blogodat (remélem nem gond, hogy közvetlen voltam), még jóval karácsony előtt bukkantam rá, mikor valami kreatívat kerestem.
    Egyszerűen beleszerettem!

    Gratulálok! Ezek a dolgok valami leírhatatlan érzest keltenek bennem.

    Ismeretlenbaráti üdvözlettel,

    Enci

    Tisz

    VálaszTörlés
  2. Nincs ezen mit ragozni: Imádom! :)

    VálaszTörlés
  3. elájultam....
    nem lehetne (nemtom technikailag hogyan kell) egy pinterest gomb, hogy rögtön menthető legyen a mappácskámba, és anyáknapjáig el ne felejtsem??
    (nem mintha jpg-ben már ne lenne mentve!) :D
    szép-romantikus vasárnapot nektek! (este a hóba kitenni őket??)

    VálaszTörlés
  4. Ezek nagyon szépek és milyen jó ötlet :))
    Minden nap jövök hogy találjak itt valami izgi dolgot és te minden nap mutatsz valami újat :))
    Imádom az oldaladat :))

    VálaszTörlés
  5. Szuper ötlet! És külön örülök, hogy "találkoztam" valakivel, aki szintén mindenfélét gyűjtöget, hogy aztán felhasználhassa ilyen gyönyörű alkotásokhoz... Köszönöm az ötletet!

    VálaszTörlés
  6. Hát ezek valami meseszépek lettek!!És tényleg irtó romantikusak:)))Ahogy végignéztem a képeket nekem is egyből esküvői dekorációként ugrott be,csak mikor elolvastam a postot akkor láttam hogy erre Te is gondoltál:)Nyáron lesz a legjobb barátnőm esküvője,a dekorációt és az esküvői meghívót én készítem,úgyhogy minden ilyen irányú ötletnek nagyon-nagyon örülnék!!!:))

    VálaszTörlés
  7. Gyönyörűek. Épp most nézegettem, hogy van egy különleges formájú befőttesüvegem, aminek odalett a teteje és azon gondolkodtam, mit kezdhetnék vele... hát most már tudom. :)

    VálaszTörlés
  8. Szia! :)
    Aztaaaaaa, ez nagyon tetszik!!!! :D :D :D

    VálaszTörlés
  9. Annyira gyönyörűek és hangulatosak! Nekem sokkal jobban tetszenek, mint a készen kapható, szimpla mécsestartók! :)

    VálaszTörlés
  10. A komódon nézted? ;-) Gyönyörűek és mind nagyon jó ötlet, Férj amúgy is ki vagy borulva a rengeteg befőttes üvegtől. :-) nem is tudom, hogy a bélyeges vagy a kottapapíros tetszik-e jobban. :-)

    VálaszTörlés
  11. Képzeld keringesz a Pinteresten, a halkonzervdobozos mécses ötleteddel: http://pinterest.com/pin/24980972902898853/ és ő meg innen szedte: http://storagegeek.tumblr.com/ és van hozzá 519 notes, és szépen be is linkelte a képedet, szóval ide irányította az a sok-sok emberkét, akik valószínűleg egy mukkot sem értenek magyarul, de ahogy a storagegeek írta, a képek magukért beszélnek :D

    VálaszTörlés
  12. Szia, Enci! Köszönöm szépen, nagyon örülök ezeknek a kedves szavaknak... szeretettel várlak máskor is!

    Fxtina, köszönöm nagyon :-)

    Florci, utánanézek, tudok-e ilyen Pinterest-buttont szerezni valahonnan, tényleg hasznos lenne... mekkora ötlet a hóba kitenni!!! Köszönöm, úgyis jönnek majd vendégek holnap este, szerintem ez így nagyon látványos lesz :-)

    Tinike, nagyon-nagyon örülök, hogy így érzed, remélem, sokáig kitart ez a szeretet! :-)

    Audi, nagyon szívesen, és akkor ezek szerint Te is? :-) Ugye, hogy vétek kidobni bármi ilyesmit? Annyira szépséges dolgok születhetnek a legkisebb maradékokból is...

    Hajnoc, ANNYIRA irigy vagyok! :-) Ez micsoda gyönyörű feladat!! Majd gondolkodom ezeken én is, bár nem féltelek, tudom, hogy szuperül megoldod ezt a dolgot majd, a te kreativitásoddal meg a benned lévő sok-sok szeretettel...

    LázárAndi, lehet, hogy ha nagyon szép formájú az üveg, akkor nem is ilyesmire kellene felhasználni, hanem mondjuk spárgával körbetekerni, hogy érvényesüljön a formája... vagy lefesteni, vagy persze akár lehet ilyen is... olyan nagy kincs egy szép formájú üveg, megértelek, hogy eltetted :-)

    Dominika, köszönöm!

    Halimano, szia, hát ennek nagyon örülök :-) Puszi!

    Hankka, köszönöm szépen... az biztos, hogy a szívem bennük van, a boltiakban pedig senkinek a szíve sincs benne, úgyhogy nekem is sokkal-sokkal jobban tetszenek :-)

    VálaszTörlés
  13. Katuci, milyen komódon? :-) Nekem tényleg a bélyeges az abszolút kedvenc, de most egyébként is teljesen bélyegmániás lettem, nehezemre esik nem mindenre bélyeget ragasztani dekorációnak, gondolom, olyasmi lehet, mint nálad a hőlégballon :-)

    Fxtina, igen, láttam én is, hogy egész komoly nemzetközi karriert futnak be a konzervdobozaim :-) Vicces, hogy eljutnak oda is, ahova én sosem fogok... Érződik is a látogatottságban, de azért sajnálom is egy kicsit szegényeket, ez a blog így magyarul egy nagy képeskönyv csak nekik, de remélem, azért szeretik :-)

    VálaszTörlés
  14. Miért, te nem jársz külföldi blogokon, ahol csak töltögeted a képeket? :)))

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. De, de csak úgy jobb klikk/save módon, nem a Pinteresttel :-)

      Törlés