2012. január 17., kedd

A saláták salátája


Elöljáróban egy szolgálati közlemény: a hozzászólások mostantól késleltetve fognak megjelenni. Ez persze még véletlenül se vegye el a kedveteket a kommenteléstől, továbbra is nagyon-nagyon örülök mindennek, amit írtok, de sajnos volt rá okom, hogy változtassak a rendszeren. Köszönöm szépen a megértéseteket, és természetesen a kommentek úgy fognak megjelenni, ahogy beírtátok, csak egy kicsit később.

Váltsunk is gyorsan egy másik témára: nektek van legeslegkedvencebb salátátok? Nagyon érdekelnének a válaszok, mert azt érzem, megtaláltam az Igazit. :-)

Az egész egy kora őszi, meleg délutánon kezdődött... egy padon üldögéltem éppen, könnyű nyári ruhában, aranylóan sütött rám a nap, a kezemben az 500 olasz étel című könyv volt, a madarak édesen trilláztak a fák ágain, és ekkor.... megláttam őt. Azonnal megfogott egyszerűen nemes külsejével, a nevétől pedig végigfutott rajtam a borzongás, és tudtam, muszáj még közelebb kerülnöm hozzá.

Úgy hívták, "Nyers cukkinisaláta". Valahogy éreztem a csontjaimban, ez igazi szerelem lesz. Már másnap elmentem, és beszereztem a szükséges hozzávalókat, elkészítettem - az első falatnál tudtam, én és ő örökre összetartozunk. Sok salátával találkoztam már életemben, de most azonnal tudtam, hogy amit korábban éreztem más zöldfélék iránt, az csak szalmaláng volt. Ő mindennél különlegesebb volt, és biztos voltam abban, akárhányszor is látom, sosem fogok ráunni. Mindig megbecsülöm az együtt töltött időt, mert egyre többekkel kell osztoznom az iránta való szerelemben, az összes barátnőm és még az anyukám is feltétlen hívévé szegődött. De nem is csodálom, ő egyszerűen utolérhetetlenül fantasztikus. Nincs olyan hét, hogy ne akarnám látni, ennél többet képtelen vagyok nélküle kibírni. A közösen eltöltött idő alatt egymáshoz csiszolódtunk, egy kicsit megváltoztattam, de ez csak előnyére szolgált.

Lányok, tegyétek próbára - nem fog csalódást okozni. Ha húst sütnétek, ha sonkát ennétek, vagy ha csak egy könnyű előételre vágytok, az ő társasága az, ami nektek kell. Ne ijedjetek meg attól, hogy egy kicsit nyers, éppen ez adja a különlegességét, higgyetek nekem - ő tényleg más, mint a többi....


Nyers cukkinisaláta (a saláták salátája - nekem)


Hozzávalók:

5-6 friss cukkini
7 evőkanál nagyon jó minőségű extra szűz olívaolaj
egy citrom leve (ha nagyon friss és leves, akkor csak a 2/3-a)
frissen őrölt bors

egy csomag friss petrezselyem (tudom, ilyenkor nehezebb beszerezni, de ehhez csak a friss jó)
100 g parmezán

Elkészítés:

A cukkinit éles késsel vagy egy éles gyaluval vágjuk nagyon vékony szeletekre. Rakosgassuk le ezeket egy tálba, és rétegenként sózzuk is meg a szeleteket. Fedjük le egy tényérral úgy, hogy a tányér nyomódjon is rá kissé.
Hagyjuk állni egy órán át. Ezután tegyük adagokban szűrőbe a cukkinit, öblítsük le róla a sót, majd nyomogassuk ki belőle a vizet. Tegyük egy tálba.
Egy bögrében keverjük össze az olívaolajat a citrom levével, tegyünk bele egy kevés sót, tekerjünk bele borsot. Az öntetet keverjük össze, majd öntsük a cukkinire. A megmosott petrezselymet konyhai ollóval vagdossuk rá, és az egészet alaposan forgassuk át a kezünkkel, hogy minden szeletre jusson az öntetből és a petrezselyemből.
Végül forgácsoljuk rá a parmezánt, és ezzel el is készült.
Szerintem - egy műremek. :-)






Az eredeti recept forrása: Valentina Sforza: 500 olasz étel. Gabo Könyvkiadó, 2011.



11 megjegyzés:

  1. Nekem is egyfajta cukkinisaláta a kedvencem, picit más, mint a Tiéd (dió, vagy más csonthéjas, paradicsom...stb. van még benne és feta), de egyszer ezt is kipróbálom majd.

    VálaszTörlés
  2. Hű, amint lesz újra friss cukkini a piacon, mindenképp kipróbálom! A méhecskék nagyon cukik lettek!!!

    VálaszTörlés
  3. Borsoo, a tiéd is nagyon jól hangzik... szerintem fantasztikus a nyers cukkini, de kevesen gondolnak arra, hogy így nyersen használják fel. Pedig olyan finom...

    Katuci, bevallom, ha éppen elfogadható áron van cukkini, én így télen is el szoktam készíteni, imádom! Köszönöm szépen, átadom a méhecskéknek :-)

    VálaszTörlés
  4. Bevallom én eddig nem rajongtam a cukkiniért de ez a recept nagyon guszta!:)

    Sajnálom hogy változtatnod kellett a kommentek megjelenésén...de azért remélem ez a délután már szebb lesz mint a tegnapi!:)

    VálaszTörlés
  5. Így fogyókúrám idején nem gondoltam volna, hogy épp egy saláta után fog csorogni a nyálam:)! Köszönöm, hogy megosztottad velünk a receptet!
    /csupa voltam régen, mostmár csipetke vagyok-új idők járnak:D/

    Üdv.!

    VálaszTörlés
  6. Hajnoc, úgy örülnék, ha kipróbálnád :-)
    Igen, sajnos. Ezeket a dolgokat sosem fogom megérteni, hogy miért kell ok nélkül bántani valakit... de benneteket nem akartalak terhelni ezzel, így jobb.

    Szia, Csipetke-Csupa :-) Nagyon szívesen, ez még a fogyókúrába is beilleszthető, ugye? :-)

    VálaszTörlés
  7. Ez a sali belefér a fogyimba, főleg, hogy imádom a cukkinit. Még süti receptem is van cukkinis:D.

    Én tegnap majdnem dobtam egy hátast, hogy a kommentem nem jelent meg egyből. Sajnálom, hogy téged is megtalálnak a "kedves emberek".

    VálaszTörlés
  8. Annyira egyszerű, mégis olyan finom! Sokszor az egyszerű ételek is tudnak nagyon finomságosak lenni, szerint ez a saláta is ebbe a kategóriába tartozik! Kipróbálós! :)

    VálaszTörlés
  9. Csipetke, a cukkinis süti nekem is nagyon nagy kedvencem :-)
    Igen, sajnos muszáj volt változtatnom, de hát ésszerűbb volt így...

    Hankka, bizony, minden csak jó minőségű alapanyag kérdése, igaz? Ha kipróbálod, feltétlenül szeretnék kérni róla beszámolót :-)

    VálaszTörlés
  10. Saláta kipróbálva, recept beirva kiskönyvbe, nagyon finom, tényleg :-)
    Nem karikákra, hanem juliennre vágtam, az a szeletelő esett kézre :-)

    VálaszTörlés
  11. Pnünü, szerintem bármilyenre vágva csodásan finom, és úgy örülök, hogy te is így érezted :-)

    VálaszTörlés